Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.8: ESP, TMPS en handrem foutmelding

  1. #1

    Standaard 1.8: ESP, TMPS en handrem foutmelding

    Hallo allemaal,


    Sinds enkele weken ben ik eigenaar van een Audi A4 B8 1.8 avant. Bijgevoegd een foto van de auto. Prima wagen, maar had wat achterstallig onderhoud. Nu heeft de garage een hele boel al verholpen, maar blijft een probleem over. De TMPS, ESP en elektrische handrem foutmelding blijft terug komen. Wat reeds gedaan is (chronologische volgorde):


    - Grote beurt inc bougies
    - Het leek alsof er een goedkope chip tuning op gezet was, de garagist heeft alle normaal waarden weer ingesteld. De auto liep hierdoor een stuk beter en rustiger.
    - 2 ABS sensoren waarop foutmelding zaten vervangen voor nieuwe ABS sensoren
    - daarna kwam foutmelding terug, alle kabels doorgemeten (alles goed), maar een zekering sprong er steeds uit
    - foutmelding was nu niet de sensor zelf, maar de aansturing. Zodoende de ABS gateway proberen opnieuw in te leren, maar gooide hem steeds eruit op circa 90 procent.
    - Daardoor besloten om de ABS regelunit te vervangen. Mijn garagehouder (ex Audi monteur) is bij Audi dealer langs geweest om alle software volledig terug te zetten naar origineel. Tevens ABS regelunit ingeleerd en bij Audi nogmaals de kabels doorgemeten (met een ander apparaat dat blijkbaar alle kabels in een keer kan doorlopen doormiddel van aansluiten op een soort ‘ groot stekker blok’).
    - Voorheen lukte het niet om de banden druk te ‘storen’, die functie werkte nu wel weer dus hadden gehoopt dat t nu voorbij was.


    De eerste kilometers rijden hierna merkte ik dat de auto in houdt tussen de 2000 en 3000 toeren. Na circa 5-7 kilometer sprongen de ESP, TMPS en elektronische handrem meldingen weer aan en was ook direct het inhouden tussen de 2000-3000 toeren voorbij. De auto rijdt in principe goed als de foutmeldinglampjes aan zijn, maar als de meldingen zijn gereset houdt hij dus enorm in.


    Ik heb het forum al aardig doorgespit en vind gelijk waardige problemen, maar nog geen die mij nou echt verder helpt. Mijn garagist weet onderhand ook niet meer waar hij het moet zoeken, alles is nagelopen zegt hij. Iemand hier misschien nog de gouden tip?

    981E70D4-B012-48EB-BC4D-73C2ED9BEEB7.jpg

  2. #2
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    831
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8: ESP, TMPS en handrem foutmelding

    welke fout codes heb je?
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  3. #3

    Standaard Re: 1.8: ESP, TMPS en handrem foutmelding

    Na lang doorzoeken en de foutcodes blijven volgen is het probleem uiteindelijk verholpen. Uiteindelijk was na het vervangen van de in/uitlaat druksensor alles verholpen!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •