Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Volledig in storing na sturen naar rechts

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2023
    Leeftijd
    20
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Volledig in storing na sturen naar rechts

    Goedemorgen,

    Sinds een tijdje heb ik een behoorlijk probleem met mijn Audi A4, wanneer ik aan het rijden ben en stuur naar rechts hoor ik een "klik" ergens bij mijn stuur. het is een beetje te vergelijken met een richtingaanwijzer die in zijn neutrale positie terugschiet. Het is duidelijk een elektrische klik en niet iets wat met het stuursysteem zelf te maken heeft.
    Vervolgens valt de auto volledig in storing alle lampjes die er zijn gaan branden (**ESP, TPMS, Stuurbekrachtiging, en check engine light gaan aan**) en gaat het stuur staan in de positie waar de klik is geweest, de ene keer 15 graden naar rechts en de andere keer 30 graden naar rechts. de banden blijven wel gewoon recht staan en sturen is gewoon mogelijk de auto voelt wel een beetje (dweilend) aan bij het rijden. Vervolgens stop ik de auto zet ik de motor uit en weer aan en dan is het weg. en dan begint het verhaaltje weer overnieuw. De auto heeft wel vaker elektrische dingetjes gehad, nog steeds is de accu leeg als er 3 dagen niet gereden wordt (recent vervangen door de Audi dealer) probleem is niet verholpen. En de Audi drive select bediening werkt ook niet meer (dit is later gekomen) En de sensoren voor inhalen die in de spiegels zitten functioneren ook niet meer dit is sinds de aankoop al. ALLE zekeringen zijn gecheckt door hun en die waren goed. Maar de dealer wouden hun handen niet branden aan dit probleem en zeiden dat dit flink in de cijfers ging lopen, vandaar mijn iets wat wanhopige oproep
    **de onderstaande link gaat naar een video van mijzelf waar dit zichtbaar is**

    https://youtube.com/shorts/4PWDlot4j...m1uGtNE7pa2Xs1

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.001
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Volledig in storing na sturen naar rechts.

    Beste even laten uitlezen ergens, dan weet je meer.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Volledig in storing na sturen naar rechts.

    Een beetje een wild guess:
    Met mijn A4 B8 heb ik op enig moment veel 'electrische' storingen gehad . Uiteindelijk bleek er water te staan in de relais-/zekeringbox onder de motorkap, linkerzijde onder de vulopening van de ruitensproeier. Droog en schoon gemaakt, 1 relais vervangen. Ook de verder de ruimte onder de parafaan schoongemaakt, de rubbers die het water zouden moeten afvoeren zaten helemaal dicht.
    Misschien is daar bij jou al gekeken, ik wilde het toch even noemen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •