Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: MMI bediening stoppen bij gebruik Android Auto

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard MMI bediening stoppen bij gebruik Android Auto

    Ik heb sinds 2 weken een Audi A4 B8 1.8 TFSI (2008) met een MMI 2G High systeem en heb een probleem met mijn Android auto. Ik ben benieuwd of jullie het issue vaker hebben gehoord en vooral benieuwd of iemand weet hoe ik dit kan oplossen. Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg, ben niet super technisch. Ik heb het systeem laten inbouwen en daar zijn ze ook in overleg met de leverancier, maar dat schiet niet op (China & UK). i.o.m. bedrijf dat het ingebouwd heeft hopen we stiekem dat iemand hier de gouden tip heeft.


    Als ik Android auto bedien met de knoppen van de Audi, dan bedienen de knoppen op de achtergrond ook functies in het Audi systeem. Bijv. ik wil een nummer selecteren in Spotify, draai een paar keer aan de knop en druk op bevestigen, dan speelt hij in Android auto netjes het nummer af dat ik gekozen heb, maar op de achtergrond start er in het Audi systeem een routegeleiding naar Andorra.....(ja, echt gebeurd&#128517 of er wordt opeens een telefoongesprek gestart.
    - Audi A4 B8 (2008) met een MMI 2G High systeem.
    - Joyeauto WJAU-6 systeem voor Android auto.

    Ben ik iets vergeten? Als iemand meer info nodig heeft hoor ik het graag!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI bediening stoppen bij gebruik Android Auto

    Ik heb even gekeken op de website van Joyeauto, maar het lijkt zo'n generiek kastje te zijn dat veel leveranciers aanbieden. Ik heb een vergelijkbaar kastje van Andream (voor MMI 3G), maar daar worden de knoppen niet doorgestuurd naar de MMI als de Andream op het scherm is. Het lijkt me dus dat dit bij jou ook niet de bedoeling is.

    Ik zou zelf rechtstreeks contact opnemen via tec@joyeauto.com en daar de vraag stellen. Als het over meerdere schijven gaat, dan wordt het altijd lastig. Een firmware update is prima zelf uit te voeren (zorg dat je een goede USB-stick met bescheiden capaciteit, bijv. 8GB). Een andere optie is natuurlijk dat er een kabel niet goed is, maar dan moet de boel toch echt open en dan zou ik het de leverancier laten oplossen.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI bediening stoppen bij gebruik Android Auto

    Thx voor je reactie. Bedrijf dat het ingebouwd heeft, heeft rechtstreeks contact met Joyeauto en houdt mij netjes op de hoogte bij nieuws.
    Het kastje hebben we van een update voorzien de we ook vanuit de leverancier hebben gekregen. Inderdaad via USB-stick gedaan.

    Hopelijk is er nog ergens een menu te vinden waar we de juiste instellingen kunnen vinden. Vrijdag ga ik terug naar t bedrijf dat het heeft ingebouwd om e.e.a. te finetunen, we hopen voor die tijd iets te hebben waar we naar kunnen kijken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •