Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Storing: EPC lampje 1.8 TFSI CJEB

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2023
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Storing: EPC lampje 1.8 TFSI CJEB

    Heeft iemand het volgende als eens meegemaakt,

    Onder het rijden plots gaat lampje branden "EPC", ook krijg ik daarbij een melding toerental max. 4000/min. Ik heb de auto opnieuw gestart, is het lampje uit. Maar nu blijft de melding voorstaan 'storing start / stop systeem werkt niet'. Raar weer. Oh ja, 2 a 3 weken voor deze storing ging het 'motor' storingslampje branden, maar was ook weer weg na starten.

    Wat zou er aan de hand kunnen zijn, iemand een idee?

    Gaat om A4 avant B8.5 1.8 TFSI CJEB motor (2014)

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Storing: EPC lampje 1.8 TFSI CJEB

    Wat voor foutcodes kwamen eruit toen je 'm liet uitlezen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2023
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing: EPC lampje 1.8 TFSI CJEB

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Wat voor foutcodes kwamen eruit toen je 'm liet uitlezen?
    Nog niet gedaan. Na het weekend, denk ik. Ik denk oude accu

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Storing: EPC lampje 1.8 TFSI CJEB

    Epc fout kan je alleen vinden met uitlezen, deze hangt namelijk aan zoveel onderdelen zoals abs, stuurhoek sensor, motorsteunen en zelfs gasklep en lmm.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2023
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storing: EPC lampje 1.8 TFSI CJEB

    Ok ga ik doen. Dankje!


  6. #6

    Standaard Re: Storing: EPC lampje 1.8 TFSI CJEB

    Dit probleem met de EPC melding heb ik ook. na de aanschaf van mijn Audi A4 B8 TFSI CJEB uit 2015 kreeg ik na 3 maanden ook een EPC melding in mijn dashboard. in het begin was de melding weg na het opnieuw starten. Ook werkte mijn start stop systeem niet meer. Na uitlezen gaf de VCDS aan dat het start stop systeem niet werkte door een te lage accuspanning om het systeem te activeren. Dat mijn start stop systeem gedeactiveerd werd vond ik overigens niet zo'n probleem want deze schakelde ik altijd handmatig uit. Nu merkte ik afgelopen week op(3 weken nadat ik de storing uitgelezen had) dat mijn turbo niet werkte bij vermogensvraag van de motor tijdens inhalen, dit creeert natuurlijk ook een EPC melding die ik nu niet zag omdat die van de accu erin stond Ik had het vervangen van de accu al op mijn lijst staan maar vanwege drukte in die 3 weken nog geen tijd voor gehad. Zo gezegd zo gedaan, nieuwe accu erin en accu opnieuw ingeleerd, foutmelding niet weg, MMI geeft nog steeds foutmelding op start stop systeem. opnieuw uitlezen nieuwe storing EPC, membraam waste gate actuator kapot. Ik ga er even vanuit dat dit ook beide met elkaar te maken heeft maar correct me if i am wrong....
    Nu is mijn vraag omdat de Audi dealer hier totaal geen hulp in bied want die verkopen natuurlijk het liefste een complete turbo a €2200, welke klep ik als vervanging kan gebruiken? Het originele type nummer van de klep is: 06L145725T maar deze kan ik nergens in nederland bestellen terwijl wel het type 06L145725(S of M)in nederland te bestellen is. Kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschil is tussen de T ,S en M, en of ik deze kan gebruiken?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •