Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Cruise control en versnellings suggestie werken niet meer

  1. #1

    Standaard Cruise control en versnellings suggestie werken niet meer

    Allereerst,

    Hoi! Mijn naam is Jordi, 26 jaartjes oud en nog niet heel lang in het bezit van een Audi A4 B8 2.0 TFSI 211PK.

    Ik heb al even rond zitten snuffelen op dit forum; wellicht dat er ergens anders info of een oplossing stond, maar dit heb ik niet kunnen vinden.

    Onlangs merkte in van het ene op het andere moment dat mijn cruise control geen enkel leven meer vertoont, evenals de versnellings suggestie
    op het instrumenten paneel die verdwenen is. Na een paar keer het contact ingeschakeld te hebben geen succes. Daarnaast merk ik ook dat ik het koppelingspedaal bijna door de beschermingsplaat moet drukken wil 'depress clutch to start ignition' overgaan op daadwerkelijk starten van de auto. Zodra ik niet hard genoeg druk gaat het contact gewoon weer uit.

    Iemand enig idee?

  2. #2
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Cruise control en versnellings suggestie werken niet meer

    Er zit volgens mij een schakelaar bij het koppelingspedaal. Als die niet goed werkt dan zal in ieder geval de cruise control niet juist functioneren.
    Ik weet eigenlijk niet of dat ook invloed heeft op de versnelling suggestie/weergave.

  3. #3

    Standaard Re: Cruise control en versnellings suggestie werken niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred Bekijk Berichten
    Er zit volgens mij een schakelaar bij het koppelingspedaal. Als die niet goed werkt dan zal in ieder geval de cruise control niet juist functioneren.
    Ik weet eigenlijk niet of dat ook invloed heeft op de versnelling suggestie/weergave.
    Bedankt voor je bericht! Ik heb ergens gelezen dat deze sensor vanaf de B8 in de koppeling hoofdcilinder zit. Deze hele unit moet dan vervangen worden neem in aan?

  4. #4
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Cruise control en versnellings suggestie werken niet meer

    Als ik via het kenteken van een willekeurige A4 B8 ga zoeken, dan vind ik toch echt een "losse" schakelaar. Niet een die is geïntegreerd in de koppelings cilinder.

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Cruise control en versnellings suggestie werken niet meer

    Beter de auto eerst uitlezen met vcds ipv gokken waar het aan kan liggen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •