Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Missende subwoofer?

  1. #1

    Standaard Missende subwoofer?

    Goede middag,
    Ik ben Roelof en sinds een week of 2 in het bezit van een Audi a4 b8.
    Nu heb ik vanmiddag een pasklare plug and play subwoofer gekocht. Maar nu zie ik in mijn instellingen dat ik bij klank veranderen ook een subwoofer volume kan regelen. Leuk, maar dan gebeurt er niets. Ik heb al gekeken bij het reservewiel en in de vakjes in de kofferbak, maar zie ook nergens een sub zitten. Heeft iemand een idee waarom dan wel die optie zit in de instellingen?

  2. #2
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Heb je een Sedan of Avant?

  3. #3

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Avant

  4. #4
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    43
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Al gekeken bij je accu? Zit er om heen zeg maar.

    unnamed~3.jpg
    Laatst gewijzigd door Jay47; 08-04-24 om 01:20.

  5. #5

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Thx. Ja had ik al gekeken. Zat niks anders dan een accu en luchtpompen. Die vervolgens gewisseld zijn met een reservewiel. Ik hoor ook geen klank verschil als ik het volume verander.


  6. #6
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.323
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Wat voor boxen heb je erin zitten.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #7

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Ik heb werkelijk geen idee. Is dat te achterhalen zonder panelen te verwijderen?

  8. Ad
  9. #8
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.323
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Via optielijst of bij mij Audi.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    Laatst gewijzigd door Remi66; 08-04-24 om 07:18.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  10. #9

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roelof ten hoff Bekijk Berichten
    Goede middag,
    Ik ben Roelof en sinds een week of 2 in het bezit van een Audi a4 b8.
    Nu heb ik vanmiddag een pasklare plug and play subwoofer gekocht. Maar nu zie ik in mijn instellingen dat ik bij klank veranderen ook een subwoofer volume kan regelen. Leuk, maar dan gebeurt er niets. Ik heb al gekeken bij het reservewiel en in de vakjes in de kofferbak, maar zie ook nergens een sub zitten. Heeft iemand een idee waarom dan wel die optie zit in de instellingen?
    Even je PR-codes checken, sticker in je service boekje en/of in de kofferbak.

    Standaard maar 8 passieve luidsprekers, 80 Watt totaalvermogen, geen subwoofer

    Opties
    PR-code 9VD Audi Sound systeem
    180 watt 6-kanaals versterker 10 luidsprekers inclusief centerspeaker in het dashboard en subwoofer

    PR-code 9VA B&O
    14 luidsprekers met een
    505 watt 10-kanaals versterker 14 speaker inclusief centerspeaker in het dashboard en subwoofer

    Peeet
    Laatst gewijzigd door Peeet; 08-04-24 om 08:21.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  11. #10

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Dank, ik zal onderzoek doen en me registreren bij Audi

  12. #11

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Sorry voor de late reactie, ik ben chauffeur, meestal alleen in het weekend thuis.
    Ik heb gezocht naar dat nummer peet, maar ik kan het nergens vinden. De auto is geïmporteerd uit Duitsland, miss is dat waarom?
    Ik tel 3 luidsprekers in het dashboard, in elke voordeur 1, en een tweetal per achterdeur.
    Op de radio unit lees ik harman/becker meende ik. Verder nergens geen luidspreker op de achteraf geïnstalleerde subwoofer.
    Voor mijn Audi moet ik langs een dealer voor registratie. Daar nog even geen tijd voor.

  13. #12
    Janneman82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Posts
    79
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Heb je geen sticker in het instructieboekje staan? Hierop staan o.a. de codes die Peet hierboven gegeven heeft. Scheelt je weer registreren bij Audi.
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI Pro Line S (2012)

  14. #13

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Nee ik kon iets vinden. Ik heb ondertussen wel de knop voor de sub functionerend gekregen. Ik had een laptop aangesloten op de match versterker en daar de equalizer ingesteld. Daarna deed de knop het wel ivm met die match subwoofer

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    391
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Sticker zou ook wel eens onder de achterbank kunnen zitten.

  16. #15

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Oh thx. Ik zal zaterdagmiddag eens kijken. Ben wel nieuwsgierig nu. Al ik wel er aan denk de luidsprekers te upgraden. Maar dat vergt wat meer onderzoek. En of het te doen is, ik zag wat filmpjes dat het best een gedoe is met opvullingen enzo

  17. #16
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Het lijkt erop dat de standaard subwoofer (die iedereen slecht vindt) vervangen is door de Match subwoofer+DSP.
    Edit: ik lees nu dat je het Match gebeuren later zelf hebt toegevoegd. Voor onderstaand deel maakt het niet uit.

    Als het de Match PP 52 DSP is, wordt het signaal van de achterspeakers gebruikt voor de Match subwoofer. Om subwoofer mee te laten doen, moet én de standaard Bass op je MMI verder opengezet worden én de subwoofer knop op je MMI.
    Laatst gewijzigd door yzy; 18-04-24 om 15:45.

  18. #17
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roelof ten hoff Bekijk Berichten
    Oh thx. Ik zal zaterdagmiddag eens kijken. Ben wel nieuwsgierig nu. Al ik wel er aan denk de luidsprekers te upgraden. Maar dat vergt wat meer onderzoek. En of het te doen is, ik zag wat filmpjes dat het best een gedoe is met opvullingen enzo
    Voordat je direct investeert in andere speakers:
    Met een Match DSP kun je de bestaande speakers best redelijk laten klinken. Het vraagt wel enig instelwerk. Eigenlijk moet je het DSP profiel wat standaard in je MMI zit uitschakelen, dan gaat er een zo neutraal mogelijk signaal naar de Match DSP.
    Vervolgens pielen met je laptop en het Match programma.

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Het lijkt erop dat de standaard subwoofer (die iedereen slecht vindt) vervangen is door de Match subwoofer+DSP.
    Edit: ik lees nu dat je het Match gebeuren later zelf hebt toegevoegd. Voor onderstaand deel maakt het niet uit.

    Als het de Match PP 52 DSP is, wordt het signaal van de achterspeakers gebruikt voor de Match subwoofer. Om subwoofer mee te laten doen, moet én de standaard Bass op je MMI verder opengezet worden én de subwoofer knop op je MMI.
    Ik heb de pp 62 dsp. Even geen idee meer welk type sub. Ik had inderdaad wel met wat instellingen van zowel de mmi als de versterker gepeuterd waardoor ik er ineens achter kwam dat ik de volumeknop in de mmi kon gebruiken. Nu is dit van min tot max nog geen super verschil. Maar alsnog dan de vraag waarom die volume aangepast kon worden terwijl er geen sub in zat. Er uit gehaald door de vorige eigenaar klinkt logisch. Maar dan heeft deze het wel netjes gedaan, ik heb nergens een losse stekker kunnen vinden...

    Thx.
    Hoe zet je die dsp uit in mmi?
    Ik had inderdaad al een iets beter geluid gecreëerd. Maar ik ben inderdaad nog bezig met instellingen. Ik had bij mijn vorige auto een dab radio. Die had al een uitgebreide equalizer. Daarmee had ik de bass op de normale luidsprekers naar beneden gedraaid zodat de sub voor de meeste bassen zorgde. Klonk super, maar met deze setup lukt dat niet echt...maar misschien als ik wat meer tijd investeer en het progje op de laptop wat beter leer kennen

  20. #19
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    De pp62 heeft meer uitgangen, dan kan de aansturing van de subwoofer anders zijn. Als ik bij mij (pp52) de sub vol opendraai, dreunen mijn vullingen eruit.

    Zit bij jou de Match sub links achterin, boven de versterker, in een passende behuizing?

    Ik moet even zoeken naar het linkje van het uitzetten van de DSP in de MMI. Wordt vervolgd.

    Edit: gevonden: https://www.motor-talk.de/forum/auf-...0#post54474442
    Door scrollen naar 4 oktober 2018. Je moet wel beschikking hebben over VCDS of soortgelijk
    Laatst gewijzigd door yzy; 18-04-24 om 23:25.

  21. #20

    Standaard Re: Missende subwoofer?

    Bij mij zit idd idd sub aan die kant. Helaas paste dat niet boven de radio module. Die ligt samen met de versterker bij het reservewiel. Hier ga ik nog iets beters voor bedenken, dit zit mij niet naar het zin. Helaas knalt alles bij mij niet zo hard..maar nu staat alles wel naar smaak van de vorige eigenaar. Ik zou eventueel alles kunnen resetten.
    Die vcds heb ik helaas niet, ik zat al wel te kijken naar iets om meer fabrieksinstellingen aan te kunnen zetten ik was de vcds tegen gekomen voor een paar 100 euro. Dat ging me iets te ver. Ook werkt het bij mij niet om car en stup voor 10 seconden in te drukken dat er dan een ander menu verschijnt. Maar dat zal waarschijnlijk niks met dit te maken hebben

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •