Pagina 4 van 53 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onno 42 Bekijk Berichten
    Ik ben dus al een stapje verder....

    1] balanceren
    2] optimaliseren
    3] aandrijfassen
    4] versnellingsbak
    5] ..........?

    Tja. De dealer heeft naar mij nu aangegeven dat het hierna wat hen betreft ophoudt. Als ik niet tevreden ben, willen ze graag dat ik dat meld. Ze gaan er dan mee naar PON. Die zou dan Audi weer info kunnen geven. Maar ja...

    Feit is dat na deze actie het tot op dit moment een heel stuk minder is. Ze hebben 'optisch gebalanceerd'. Dat schijnt vooral te bestaan het het verdraaien van de band op de velg zodat, zoals ik dat dan zie, de onbalansen elkaar niet meer versterken. De conti's blijven natuurlijk waardeloze banden, naar mijn mening. Ik snap niet waarom Audi toelaat dat PON de auto's op deze manier devalueert.

    Anyway, het is een stuk beter. Maar zoals al meer mensen hebben gezegd, bij een auto van dit niveau ben ik pas tevreden als het echt opgelost is. Op dit moment rijd ik even niet zo veel, dus ik kijk het even aan. Maar zoals het nu aanvoelt, ga ik zeker naar de dealer terugkoppelen.

  2. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    @stumpie:
    tip: zorg dat je een kopie van die werkorder krijgt !!!
    (en verzoek: mail mij dan aub een scan op ketelapper@erac.nl )

    sterkte... bij mij was stap 1 balanceren, stap 2 optimaliseren, stap 3 aandrijfassen en stap 4 handen in het haar

    na 12.000km gaat mijn auto nu naar Pon. op 3 augustus inleveren; op dat moment ruim 14.000km op de teller.
    Dat was een heel goed idee van je. Jammer genoeg zie ik het nu pas. Stom. Daar had ik zelf ook aan kunnen denken.

  3. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelleS Bekijk Berichten
    wij hebben een A4 Avant 2.7 TDI (bj 7-2008) met sportonderstel 17 inch velgen met standaard conti banden....geen probleem met trillingen, enkel vlakvorming bij stilstand. Maw de eerste 10 km een lichte trilling in de banden, schijnt normaal te zijn voor o.a. conti's met Y codering. Spelen met de bandenspanning (verschil van een tiende bar) heeft bij ons veel geholpen in het verhelpen van trillingen in het begin van de rit en is direct voelbaar in het rijcomfort.
    De Bandenspanning stikker in de deur is bij ons overigens niet de juiste! zie: http://www.conti.nl/luftdrucktabelle_uv.pdf De stikker in het linker voorportier geeft 2.1 bar aan terwijl conti zelf 2.5 aangeeft....nogal een verschil...Bij ons treedt bij deze lagere bandenspanning ook meer trillingen op, maar niet noemenswaardig. Vermoedelijk is de stikker afgegeven voor de originele banden die af fabriek zijn gemonteerd en die PON in NL vervangt voor conti. Toch wel weer jammer van PON dat ze deze stikker niet ook even vervangen....

  4. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelleS Bekijk Berichten
    De Bandenspanning stikker in de deur is bij ons overigens niet de juiste! zie: http://www.conti.nl/luftdrucktabelle_uv.pdf De stikker in het linker voorportier geeft 2.1 bar aan terwijl conti zelf 2.5 aangeeft....nogal een verschil...Bij ons treedt bij deze lagere bandenspanning ook meer trillingen op, maar niet noemenswaardig. Vermoedelijk is de stikker afgegeven voor de originele banden die af fabriek zijn gemonteerd en die PON in NL vervangt voor conti. Toch wel weer jammer van PON dat ze deze stikker niet ook even vervangen....
    JelleS, dat is even frapant zeg! dat wist ik nog niet. rij nu op vakantie rond volbeladen voor/achter 2.4 moet dus minimaal 2.6. normaal rijd ik geloof ik 2.2/2.0 rond volgens opgave in de deur inderdaad. ik zal dit eens aangeven bij de dealer.

    conti raad zelfs aan als je veel snelweg rijdt om ook in niet volbeladen toestand maximale druk te gebruiken (2.6). dat ga ik maar eens proberen. voel wel dat we wagen nu minder trilt als ik 2.4 bandenspanning heb en vol beladen.

    grt bertuz

  5. #65

    Standaard

    Ik rij een a4 avant 3.2 quattro uit juli 2008, en volg de berichten over trillen al een tijdje. De auto is uitgerust met audi demper regeling en dynamic steering en kan dus uit meerdere standen kiezen wat betreft hardheid onderstel. Wat opvalt is dat mn na nacht stilstaan de auto op de snelweg trilt soms kort soms langere tijd. De stand comfort filtert dan het meeste weg maar stand auto of dynamic is dan niet plezierig. Opvalend is dat het trillen zo wisselend is. De ene keer denk je nu ga ik het opnieuw aankaarten bij de dealer en de daarop volgende keer is het trillen weer minder. Wat is wijsheid?


  6. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stumpie Bekijk Berichten
    Tja. De dealer heeft naar mij nu aangegeven dat het hierna wat hen betreft ophoudt. Als ik niet tevreden ben, willen ze graag dat ik dat meld. Ze gaan er dan mee naar PON. Die zou dan Audi weer info kunnen geven. Maar ja...

    Feit is dat na deze actie het tot op dit moment een heel stuk minder is. Ze hebben 'optisch gebalanceerd'. Dat schijnt vooral te bestaan het het verdraaien van de band op de velg zodat, zoals ik dat dan zie, de onbalansen elkaar niet meer versterken. De conti's blijven natuurlijk waardeloze banden, naar mijn mening. Ik snap niet waarom Audi toelaat dat PON de auto's op deze manier devalueert.

    Anyway, het is een stuk beter. Maar zoals al meer mensen hebben gezegd, bij een auto van dit niveau ben ik pas tevreden als het echt opgelost is. Op dit moment rijd ik even niet zo veel, dus ik kijk het even aan. Maar zoals het nu aanvoelt, ga ik zeker naar de dealer terugkoppelen.

    Ben nog maar even bij mn dealer binnen gewandeld want met "u hoort nog van ons" heb ik in het verleden ook bij andere zaken een niet zo prettig gevoel overgehouden....
    De vriendelijke werkplaats receptie meneer kijkt een beetje met een blik van "ojee daar heb je die meneer van die trilauto weer waar ik niet te veel over mag zeggen of toezeggen.

    Ik denk dat Audi een soort "Houston we have a problem" situatie heeft wat al langer aan de gang is maar nu meer en meer in de bekendheid komt.
    Voor trilmembers die net als ik hopen dat een oplossing nabij is denk ik dat we daar niet al te veel hoop op moeten hebben, althans niet op dit moment.
    Het is wel duidelijk dat het hele banden verhaal onzin is (mn klassieke Duetto((google maar even een plaatje)) trilt ook niet en die is 40 oud)
    Voor de trilmembers onder ons die hun technisch Duitse taal wat willen op halen kunnen terecht via onderstaande link voor een paginaatje of 15 ellende........

    http://www.motor-talk.de/forum/vibra...-t2266993.html

    P.s. nix ten nadele van mn dealer, ze hebben alles gedaan om het te vinden waar het zit.

  7. #67
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    inderdaad onno42, Audi heeft een probleem via betrouwbaar contact heb ik bericht gehad dat er bij Pon een oproep van de fabriek ligt (evenals bij alle EU importeurs) met verzoek om dergelijke problemen te melden. wereldwijd zijn er talloze trillende auto's, en men heeft geen idee van de oorzaak... bij die paar auto's waar het verholpen is (lijkt?), is er telkens iets anders aangepakt. dus geen rode draad die op één duidelijke en te verhelpen oorzaak duidt

    ik heb er afgelopen week 2.200km opzitten, spontaan retourtje Oostenrijk. belading maakte geen verschil, maar met 2 personen heb je ook niet gek veel bij je natuurlijk.

    het trillen wordt ook langzaamaan erger. telkens nadat auto op krik of brug heeft gestaan, lijkt het weg. na 100km begint het echter weer, om na 500km helemaal "terug bij af" te zijn.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #68
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    @ Ketelapper: dat het weg is nadat de auto op de krik heeft gestaan; kan dat er dan ook niet op duiden dat het in het onderstel te zoeken is? Ik ben echt benieuwd naar ervaringen van anderen die hun auto achteraf gaan verlagen (zo'n Eibach -3cm setje ofzo); kijken of het dan weg is..

  10. #69
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    ik rij de 3.2 fsi quattro met sportonderstel (- 3 cm) en drive select.
    19" rs4 velg met michelin pilot sport 255/35 erom en heb geen trillingen....
    zeg het maar....ik klaag niet na 7500km
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  11. #70
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Dat trillen stoorde me ook al bij de Allroad 4B.

    Zelfde resultaat.
    Uit de veren geweest, nauwelijks last.
    Naar mate de km verstrijken, keert het terug
    Bij koud weer erger dan bij warm weer.

    Nu bij de Allroad 4F af en toe eens en dan plots weer tijden weg.
    Omdat ik ook regelmatig een klein stukje rijd, moeilijk te onderscheiden
    van de parkeer flatspots.

    Draagarmen en vering kan het zijn, maar ik heb luchtvering dus dan houdt de vergelijking met de vering op.

    Zou het dan toch iets in de draagarmen richting zijn (ophanging/borging/rubber bussen?)
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  12. #71

    Standaard

    Meen gelezen te hebben op audizine.com dat audi exact weet wat het probleem is. Dacht dat het om de stuurhuis hoezen ging.

    http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=300791

    niet 100% overtuigend maar toch weer een idee waar het aan kan liggen.
    Laatst gewijzigd door DaanS; 31-07-09 om 19:29.

  13. #72
    Hermie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Dit zou het probleem kunnen zijn, alleen heb ik het idee dat de achterwielen ook zorgen voor de trillingen en daar zitten volgens mij geen stuurhoezen;-)

  14. #73

    Standaard Mijn trillings-experience

    Hallo A4 rijders,

    Hieronder een weergave van mijn trillings-experience tot heden.

    Ik rijd sinds 2 januari 2009 een A4 Avant 2.0 TDI met sportonderstel + conti's op MAK Variante Mirror 17 inch velgen (in de lease).

    Direct vanuit de garage bemerkte ik een storende trilling (stuur + zitting), echter direct daarna op winterbanden was er geen trilling te bespeuren. In april de zomerbanden er weer op en daar was de bekende trilling (stuur + zitting) weer aanwezig. Na enkele weken terug naar Euromaster voor nabalanceren, werd iets minder maar nog steeds aanwezig.

    Ik ben toen maar door blijven rijden metin mijn achterhoofd om toch nog een keer terug te gaan. Helaas toen reeds bijna 20.000 km op de klok toen ik op Audiforum het Audi trilprobleem opmerkte (medio juni).

    Daarna direct naar de dealer Van den Udenhout Den Bosch/Oss gestapt met het probleem. Daar was men mee bekend en actie zou meteen worden ondernomen. Oplossing zou superbalanceren zijn. Daar hebben zij een speciaal apparaat voor in huis. Toestemming leasemij was nodig en werd zonder morren verkregen.

    Bij superbalanceren werden 2 banden met te grote toleranties vastgesteld, die moesten worden vervangen. Probleem voor de leasemij, vanwege de reeds gemaakte km's, echter dealer wist dit toch te bewerkstelligen. Chapeau voor de dealer.

    Na het superbalanceren en de vervanging van 2 banden was de "zitting"trilling weg, echter de stuurtrilling nog goed merkbaar aanwezig (tussen 100 en 120 km zichtbare trilling stuur, bij hogere snelheden trilling van auto).

    Weer terug naar dealer voor een oplossing. Een afspraak werd direct telefonisch gemaakt voor de volgende stap.

    Afgelopen woensdag zijn de achterste draagarmen aan de voorzijde van de auto vervangen (stap 2 van het oplossingstraject). Inmiddels ca 200 km gereden. Trillingen zijn tot nu toe weg. Auto rijdt weer zoals je zou mogen verwachten. Uiteraard ben ik zeer tevreden over de aanpak van Van den Udenhout. Dank ook aan eenieder, die in dit forum de nodige input heeft geleverd voor de signalering en oplossing van het probleem.

    I keep my fingers crossed.

    Rob

  15. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobJ Bekijk Berichten
    Afgelopen woensdag zijn de achterste draagarmen aan de voorzijde van de auto vervangen (stap 2 van het oplossingstraject). Inmiddels ca 200 km gereden. Trillingen zijn tot nu toe weg. Auto rijdt weer zoals je zou mogen verwachten. Uiteraard ben ik zeer tevreden over de aanpak van Van den Udenhout. Dank ook aan eenieder, die in dit forum de nodige input heeft geleverd voor de signalering en oplossing van het probleem.

    I keep my fingers crossed.

    Rob

    Hallo Rob,

    Dit is een bemoedigend verhaal! Zou je zo goed willen zijn om ons de komende tijd ook op de hoogte houden? Met andere woorden: blijft het weg, is het weg, komt het terug?


    Stumpie
    Laatst gewijzigd door Stumpie; 02-08-09 om 11:39.

  16. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stumpie Bekijk Berichten
    Hallo Rob,

    Dit is een bemoedigend verhaal! Zou je zo goed willen zijn om ons de komende tijd ook op de hoogte houden? Met andere woorden: blijft het weg, is het weg, komt het terug?


    Stumpie
    Hallo allemaal,

    Inmiddels 750 km verder en alles houdt zich goed, oftewel geen trillingen.
    Ik houd jullie op de hoogte.

    Mvg Rob

  17. #76

    Standaard

    Rob,
    wat voor merk/type banden heb je er ook alweer onder zitten ?
    en is je wagen verlaagd met sportonderstel ?

    just checking
    grt bertuz

  18. #77

    Standaard

    Ik heb niet alle reacties doorgelezen, het werden er te veel, maar de banden daar is al veel mee gespeeld.
    Nu heb ik me sinds 2007 al bezig gehouden met het uitrekenen van bandendruk met formules van de bandenfabrikanten zelf, die ik eens bemachtigd heb.
    Heb als laatste een Excell- formulier gemaakt om de bandendruk om te rekenen voor buiten-standaard banden.
    http://cid-a526e0eee092e6dc.skydrive...uk%20omrekenen
    In die map steeds het laatste formulier zoeken.
    Als je dan gaat rekenen met de bestaande banden, dan moet daar dezelfde drukken uitkomen als die op de stikker staan, voor normaal en zwaar gebruik.
    Sommige autofabrikanten ( Volvo oa) zetten ook de druk voor tot 160km/u er op , de meeste bepalen de adviesdrukken alleen voor tot maximum snelheid van de auto.
    Als je dit dus weet dan kun je ook zo redeneren, dat we in Nederland toch niet harder mogen, dus kan je ook nog wat lager gaan dan de adviesdrukken voor normaal gebruik die op je auto staan. Vul het formulier maar in , dan zie je vanzelf wat voor verschil dat kan zijn.
    Zitten er dan ook nog extra platte banden onder, dan zijn die gevoeliger op de juiste druk, bij te hoog gaan ze stuiteren.
    En ik denk dat de maximum snelheid van een Audi wel eens aardig hoog kan zijn, dus drukbijtelling op adviesstikker ook.
    In mijn formulieren geef ik ook de druk voor tot 160km/u aan, of bij hoge snelheidsbanden tot 190km.u. daar kun je ook je rijbewijs nog wel mee kwijtraken.
    Als je dat dan uitgerekent heb dan kan je verantwoord een lagere druk toepassen, en zien of het trillen minder wordt of weg gaat.
    Deze normaaldrukken zijn nog voor een vrij hoog gewicht, dus je kan dan ook met die lagere drukken nog zuinig rijden, zal niet veel schelen met nu.

    Speel maar eens met mijn Excelletje en kijk of het nog lager kan.
    aangemeld voor bandendruk

  19. #78
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @jadatis:
    ik ga eens kijken, maar snappen doe ik het nu nog niet

    vandaag bericht van dealer. Pon heeft auto gisteren opgehaald en vandaag al antwoord. zij voelen niets buitengewoons, alles valt binnen toleranties was ik al bang voor... vanaf morgen of donderdag zelf weer rijden en dan maar weer voelen. vanaf 17-08 is chef aftersales /werkplaats er weer; hij voelt telkens wel direct wat mijn klacht is, vindt de klacht ook terecht en heeft ook niet "zomaar" al drie keer twee werkplaatsdagen eraan besteed.

    Pon beweert ook dat er af fabriek Continental onder zou hebben gelegen. dit terwijl ik ze heb verteld dat de fabriek zelf mij nota bene heeft medegedeeld dat er nooit Conti onder S-lines worden gelegd af fabriek. zelfs dealer gelooft Pon op dit punt niet; is eigen struisvogelpolitiek om inferieure eigen import goed te l*llen. tegen beter weten in; leasemij gaat Pon nu onder druk zetten om alsnog Michelins te monteren (want officieus vermeldde Pon wel dat Michelin betere banden zijn onder Audi's omdat de lasnaden van andere banden nogal eens opspelen onder de gevoelige onderstellen!)

    to be continued, versie zoveel.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  20. #79
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    ik rij de 3.2 fsi quattro met sportonderstel (- 3 cm) en drive select.
    19" rs4 velg met michelin pilot sport 255/35 erom en heb geen trillingen....
    zeg het maar....ik klaag niet na 7500km
    helaas .... ook mijn a4 gaat nu trillingen doorgeven.
    Het begint met stuur rond 100 km/u en bij snelheidsverhoging gaat de gehele auto trillen.

    dat wordt even een mailtje naar de dealer ... een auto van 82000 euro die trilt accepteer ik echt niet.

    wordt vervolgd
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  21. #80

    Standaard

    Ik ben benieuwd. Ik zet mijn geld op RobJ. Ben benieuwd of hij inderdaad een verlaagd onderstel heeft of niet. Ik hoop van niet, want dan zou het voor mij ook wel eens de oplossing kunnen zijn....
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak

Pagina 4 van 53 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •