Pagina 42 van 53 EersteEerste ... 3238394041424344454652 ... LaatsteLaatste
Resultaten 821 tot 840 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #821

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Nog even een verdere toelichting op mijn verhaal.

    Ik heb deze audi bij een dealer gekocht. Hij is nu net 2 jaar geworden. Deze auto is aan mij geleverd met 18"" 245 dunlops. Achter zijn er net na aflevering, week of 3/4, nieuwe banden achter gemonteerd. Dat was overeengekomen bij de koop. Dat zijn michelins geworden. Daarna is het trillen wel minder geworden, maar niet verdwenen.

    Nu het winter is heb ik een nieuwe set winterwielen gekocht 17"" met Dunlop Wintersport. Trillen was er nog steeds, nog maar een keer balanceren. zat nog wat onbalans in de wielen. Nu geen onbalans meer in de wielen, maar de auto trilt nog steeds. Dat trillen komt dan pas in bij zijn 110 km/u en houdt niet meer op. Ook heb ik 140-150 gereden om te kijken of het dan ook is, en ja hoor.

    Vervolgens ben ik eens bij een andere dealer geweest om proef te rijden. Die maakte mij niet zo blij met het bericht dat het zeker een draagarmprobleem is. De nieuwe set winterwielen waren volgens hem perfect in balans, dus daar ligt het niet aan. Om het probleem opgelost te krijgen zal een hele procedure opgestart moeten worden om andere draagarmen te krijgen. Maar dat het daarmee zeer waarschijnlijk niet weg zal zijn, omdat deze draagarm nogal wat gelijkenissen vertoont met de oude.

    Nu lees ik dat de nieuwe versies van 2010 het niet hebben. Hebben deze dan een hele andere draagarm, of komt het trillen nog wel als er meer kms gereden zijn?

    Wie weet heb ik wel een oude triller van iemand hier uit het forum overgenomen? Waarvan de problemen niet meer oplosbaar zijn en uiteindelijk maar ingeleverd heeft.

    We mogen en kunnen toch verwachten dat een audi toch aan bepaalde verwachting zou moeten voldoen en daar hoort trillen niet bij! Ik heb op dit moment nog een oude Ford Focus diesel grijs kenteken (10jaar) en die trilt helemaal niet! We zouden toch moeten verwachten dat de heren technici van Audi dit probleem oplosbaar zouden moeten krijgen. Hoe lang moet dit nog duren? En om hoeveel audi's gaat het? Dit probleem heb ik ook al gelezen op duitse forum, dit kunnen ze niet niet ongemoeid laten en de schouders ervoor ophalen.

  2. #822

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Ik kan je verzekeren dat de nieuwe draagarmen bij onze A4 niet de minste bijdrage geleverd hebben om het trillen te doen stoppen...

  3. #823

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Tjah het blijft een wisselend verhaal, bij mij (S5) hebben nieuwe draagarmen het probleem wel helemaal verholpen, ik heb ze er nu +- 12.000 KM onder zitten en het probleem blijft weg.
    Jaguar F-Type R AWD - Audi S5 Cabriolet
    Audi A7 Sportback | Audi RS6-R MTM
    Mercedes C63| Audi S5 Coupé

  4. #824

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Is het een beetje in beeld om hoeveel gevallen het alleen al in NL gaat?
    Laatst gewijzigd door RowdyV; 29-11-10 om 19:07.

  5. #825

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Hallo allemaal,

    hieronder volgt mijn verhaal:

    Audi A4 1.8TFSI Juli 2008 nieuw aangeschaft. Standaard afgeleverd met 7 arm structuur velgen, 17 inch en Continental SC 2 banden, 225/50 R 17 94 Y. Tot op het moment van bandenwissel bij 35000 km geen enkel probleem gehad, auto liep als een zonnetje en uiteraard trillingsvrij!! Had immers al gelezen over deze problemen en was dermate blij dat het bij niet het geval was.

    Na de bandenwissel, augustus 2010, auto was toen 2 jaar en 1 maand oud, ontstonden er trillingen bij snelheden van +/- 70 km per uur en vanaf +/- 110 km per uur tot aan 160 km per uur. Bandenboer gaf aan dat het niet aan banden kon liggen, echter heeft deze wel via een hunter 9700 gebalanceerd, daarna het bekende super balanceren, echter trillen bleef, zij het iets minder. Vervolgens naar dealer toegestapt, deze wees het af, en zij dat het aan de banden lag, dit terwijl het nieuwe Continentals zijn maar dan SC 3, 225/50 R 17 94 V. Banden zijn in Duitsland geproduceerd en conform hunter apparaat binnen de norm. Toen naar andere dealer toegestapt en deze nam het probleem wel serieus. Deze heeft een andere band/wiel set geprobeerd, dit maakt geen verschil.

    Vervolgens is er een melding gemaakt bij Pon, Pon heeft vervolgens voorgesteld om voorste draagarmen te vervangen, deze hebben hydro lagers. Kosten voor dit alles kwamen wel voor mijn rekening, auto was buiten garantie periode, echter coulance principe van 70% Pon, 30% klant.

    Nieuwe draagarmen zijn gemonteerd, echter trillen is wel minder, maar niet geheel weg. Na het monteren van nieuwe draagarmen leek het een stuk minder, toch kwam het na verloop van tijd weer meer terug, zeker nu met het koude weer! Tot op heden zit ik dus nog steeds met een trillende Audi A4, vanuit Pon heb ik niks meer vernomen, dit na een klachtenbrief (reactie termijn nog niet verlopen), dealer zelf is ook wachtende op pon.

    Het probleem wordt op verschillende forums beschreven, echter een concrete oplossing tot op heden ontbreekt.

    Misschien dat jullie nog aanvullingen weten of dergelijke, maar zit te denken aan een juridische procedure, want dit is veruit schandalig en ook zeer vreemd dat een auto na een bandenwissel begint te trillen?!!

    Groetjes Sjeng!


  6. #826

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    @Sjeng,

    Als je zo lang zonder trilling hebt gereden kan het na montage van nieuwe banden toch maar aan één ding liggen?

    Het zou ook kunnen dat er iets aan de ophanging veranderd is omdat de 'pootjes' van de vloer zijn geweest. Die van mij is ook bij het wisselen van zomer/winterset maar niets aan de hand.
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  7. #827

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    @ MWT,

    dan zou het aan de banden moeten liggen. Vreemde is wel dat men ook een originele set van Audi nog heeft geprobeerd, zonder enig merbaar verschil?!

    Groetjes Sjeng

  8. Ad
  9. #828

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    @Sjeng,

    Dus die originele set trilt niet op een andere auto maar wel op die van jou? Dan moet het idd aan jouw auto liggen maar wat zou er dan in godsnaam veranderd zijn aan de ophanging? Zijn er soms andere wielbouten/sloten gebruikt? Misschien moet je Derek Ogilvie eens langs sturen...
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  10. #829

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Valt me op dat de snelheidscode anders is voor en na het trillen , nl V vs Y. Weet niet of het de oplossing is, maar meld het maar even.

  11. #830

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWT Bekijk Berichten
    @Sjeng,

    Dus die originele set trilt niet op een andere auto maar wel op die van jou? Dan moet het idd aan jouw auto liggen maar wat zou er dan in godsnaam veranderd zijn aan de ophanging? Zijn er soms andere wielbouten/sloten gebruikt? Misschien moet je Derek Ogilvie eens langs sturen...
    Zou je inderdaad denken, maar waarom trilde z'n auto niet bij z'n vorige banden set en wel bij die nieuwe.. Die trillingen blijven een apart verhaal hoor. Het blijkt iig dat iedereen ze kan krijgen ook al heb je ze momenteel niet. En dat is toch wel beangstigend.

    Sjeng, heb je nu misschien banden met extra load? Misschien dat dit het verschil maakt?

  12. #831

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    @ MWT

    Het is geen leuk verhaal inderdaad, garage staat zelf ook voor een raadsel.

    Met betrekking tot snelheidscodering, dit zou geen verschil moeten maken volgens bandenboer.

    Zijn geen banden met extra load.

    Raadsel duurt voort?!

  13. #832

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Op motortalk de staan er ook 100 pagina's mbt vibrationen Audi A4. Daar wordt draagarm en Hydrolager aangegeven als wijziging MJ2011.
    Nu zit ik even te denken -> ~10 reacties per pagina, snel 5 per forumlid -> kom je hier met 42 pagina's op 80 Auto's. Motortalk 100 pagina's -> 160 erbij. MAw 250 auto's van de 100.000 per jaar geproduceerd . Laat het er 10x zoveel zijn, dan zou 2-3% problemen hebben. Niet om het te bagatelliseren natuurlijk, maar er moeten er ook veel zonder problemen zijn. Zelf heb ik bij Dealer (demo) auto's de trillingen gevoeld ,2x A4 1x Q5 (wel minder). Auto's hadden 15.000 gelopen. Bij huurauto's met zelfde km-stand nog niet ervaren, wel opvallend, maar zegt niks natuurlijk. Het is maar een afschatting natuurlijk......, zag deze vraag wel vaker gesteld worden nl, en vroeg het me zelf ook af :-)

  14. #833
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Houd je er ook rekening mee dat niet iedereen die klachten heeft de moeite neemt om het op een forum neer te zetten.

  15. #834

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sand0kan Bekijk Berichten
    Houd je er ook rekening mee dat niet iedereen die klachten heeft de moeite neemt om het op een forum neer te zetten.
    Volgens Bovag: 200.000 Audi's in NL, daarvan 80.000 A4's. Hier op foum 37.000 leden, maw 20% van de rijders op forum (best veel eigenlijk). ~80 gevallen hier op forum, dwz in Nl * 5 -> 400 gevallen in NL. 17.000 A4's B8 verkocht vanaf 2008 -> 400/17000
    Antwoord: 2,3% heeft problemen.
    Hoop dat ik geen fout maak, maar percentage blijft gelijk.

  16. #835

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    170
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Berekening klopt volgens mij wel, maar gemiddeld gezien zal het percentage problemen op een forum hoger liggen. Mensen die de auto bezitten en problemen hebben worden immers eerder lid van een internet forum (om hulp te vragen, ervaringen uit te wisselen etc.) dan mensen die geen problemen hebben.
    2011 B8 A4 Avant 2.0tfsi Pro Line S ~ MMI+, B&O, Servotronic, Aut. dimmende binnenspiegel, licht- en regensensor
    2006 BMW 130i cup 5deurs - all options.

  17. #836

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    het zou fijn zijn als mensen aan kunnen geven als hun probleem is opgelost.
    heb zelf een audi a4 bj2008 oktober 30tdi quattro en deze heeft het probleem op.
    rijd nu winterbanden 16 inch ipv 18 zomer en andere draagarmen maar nog steeds trilling.

    Kan dit niet in een algemene topic of poll zodat duidelijker is wie of wat het probleem nog heeft.

    Belangrijkste vraag die ik heb is waar mensen hun klachten hebben ingediend bij pon klantenservice in amersfoort ?

  18. #837

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Wat ik mij nu afvraag en ben zoon beetje het hele forum nog maar eens aan het doorlezen, is er nu al iemand die van het probleem af is? En zo ja, wat is er dan gebeurd om het opgelost te krijgen, behalve het opruimen van de rammelbak?

  19. #838
    wnn376694's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Daar ben ik weer.
    Zie voor mijn trilgeschiedenis mijn eerdere reviews.
    Inmiddels andere 17" wielen met Conti winterbanden onder mijn A4 Allroad van aug. 2009. Ook nu heel ergens in de verte een trilling in de auto bij alle snelheden. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd en geaccepteerd.
    Ik ben er bijna zeker van dat, in mijn geval, de trilling wordt veroorzaakt door het hoogte verschil in de banden. Met name na een nachtje staan heb ik de eerste kleine 10 km meer trilling. Wordt gaandeweg het rijden wel minder.
    Pon stelt tolerantie hoogte van de band op ik dacht +/- 60 Nm. Na superbalanceren, (op de Hunter) dus met aandrukrol, is de tolerantie verder verlaagd naar ik meen +/- 30 Nm. Let wel, eerst de banden warm rijden, direct bij de garage auto vierkant omhoog met banden los, afkoelen en dan superbalanceren met lagere tolerantie. (Banden worden geoptimaliseerd tov de velg)
    Succes

  20. #839
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    voorbanden 70 Nm en achter 20 Nm !!
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  21. #840

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wnn376694 Bekijk Berichten
    Daar ben ik weer.
    Zie voor mijn trilgeschiedenis mijn eerdere reviews.
    Inmiddels andere 17" wielen met Conti winterbanden onder mijn A4 Allroad van aug. 2009. Ook nu heel ergens in de verte een trilling in de auto bij alle snelheden. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd en geaccepteerd.
    Ik ben er bijna zeker van dat, in mijn geval, de trilling wordt veroorzaakt door het hoogte verschil in de banden. Met name na een nachtje staan heb ik de eerste kleine 10 km meer trilling. Wordt gaandeweg het rijden wel minder.
    Pon stelt tolerantie hoogte van de band op ik dacht +/- 60 Nm. Na superbalanceren, (op de Hunter) dus met aandrukrol, is de tolerantie verder verlaagd naar ik meen +/- 30 Nm. Let wel, eerst de banden warm rijden, direct bij de garage auto vierkant omhoog met banden los, afkoelen en dan superbalanceren met lagere tolerantie. (Banden worden geoptimaliseerd tov de velg)
    Succes
    Allroad TDI demo gereden, had ook lichte trillingen op winterbanden, 15.000 km, model J 2009. Daarnaast ook Q5 TFSI 2x (kmstand 15.000km) , een keer met trillingen, een keer zonder, beide TFSI S-tronic. Je kunt er gewoon geen pijl op trekken, demo's worden ook niet verbeterd blijkbaar. Het is dat ik zelf B8 2x gereden heb zonder problemen, anders had ik de b8 gelaten. Verbaast me dat een Allroad 2010 al na 900 km trilling heeft. Heb het maar bij origineel 17 Inch wielen gehouden, daarmee geen problemen tot dusver MJ 2010. Als die onbalans zo kritisch is, kun je eigenlijk niet de modder in ivm onbalans(restanten), en dat dan met een allroad..,
    Laatst gewijzigd door autodriver; 20-12-10 om 18:09.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •