Pagina 48 van 53 EersteEerste ... 38444546474849505152 ... LaatsteLaatste
Resultaten 941 tot 960 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #941

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Trillingen bij een bepaalde snelheid riekt naar onbalans. Geen lood verloren toevallig?

    De hier aangehaalde trilproblemen zijn bij elke snelheid waarneembaar en doen zich met name voor bij A4's voor MJ2010
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  2. #942
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Mijn auto is van bj 2008, een van de eerste types van dit model. Voldoe daarmee in ieder geval aan het profiel. Lood verloren zou wel erg fijn zijn, en makkelijk opgelost.
    Auto resoneert in zijn geheel, maar idd wel alleen bij bepaalde snelheid. Las toch ook dat er mensen in dit onderwerp ook louter bij bepaalde snelheden trillingen voelde.

  3. #943

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 Bekijk Berichten
    Las toch ook dat er mensen in dit onderwerp ook louter bij bepaalde snelheden trillingen voelde.
    Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat het allemaal dezelfde oorzaak heeft. Normaal komt onbalans bij bepaalde snelheden naar voren. En het andere bij een veel bredere band van snelheid. Maar 3D balanceren, Michelin heeft ook vaak geholpen. 2 zaken die toch boven aan de lijst staan bij mij nu er nieuwe banden op moeten.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #944
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Vandaag de hele dag aan het stoeien geweest met banden.
    Winterbanden voorop gelegd en gebleken dat trilling in het stuur weg was, TOCH iets met de 19ers aan de hand. Vervolgens de (19ers) achter voren gelegd en voren achter.
    De trilling is voor 80% afgenomen, alleen trillen de stoelen nu wel als een gek. HOor bovendien een "zoemend" geluid rechtsachter komen wanneer ik 100 km p uu ga rijden.
    Toch vermoed ik geen onbalans, maar een kromme velg.
    Weet iemand hoe een kromme velg zich manifesteert? klopt het dat ik dit zoemend geluid hoor en trilling in de stoelen behoorlijk waarneem?

    Nog een korte vraag, ik heb een afspraak staan bij Audi morgenvroeg, en ben van plan deze af te zeggen aangezien ik de velgen eerst laat controleren door een bandenboer.
    Kan/zal audi kosten in rekening brengen voor het afzeggen van de afspraak? Ze hebben nog niets gedaan aan de auto verder.

    Deze week even checken wat er precies mis zijn met de 19ers, het zijn rs4 imitatie's.

    gr

  5. #945
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Wielen op het balanceerapparaat geschoven en gebleken dat ik een breuk had in de canvas van de band. Optisch niet zichtbaar, alleen bij ronddraaien zag je een hobbel.
    Verklaarbaar dat de auto dan begint te trillen bij hoge snelheden.
    Gister nieuwe banden gekocht, probleem inmiddels opgelost.

    ikke blij zijn geen trilbak te hebben!

    Succes voor diegene die nog moeilijk zitten.


  6. #946

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincent1981 Bekijk Berichten
    Wielen op het balanceerapparaat geschoven en gebleken dat ik een breuk had in de canvas van de band. Optisch niet zichtbaar, alleen bij ronddraaien zag je een hobbel.
    Verklaarbaar dat de auto dan begint te trillen bij hoge snelheden.
    Gister nieuwe banden gekocht, probleem inmiddels opgelost.

    ikke blij zijn geen trilbak te hebben!

    Succes voor diegene die nog moeilijk zitten.
    Mooi. Zo zien we maar dat het niet altijd het trilprobleem is
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  7. #947

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Ik had ook last van een lichte trilling meestal ergens rond de grens van 110 a 120 km per uur.
    18 inch oem s-line velgen met dunlop sp sport banden.
    Laten super balanceren geen resultaat mbt trillen.

    Gisteren nieuwe set velgen met banden gekocht.
    19 inch Rs4 model 2013 met Michelin Pilot sport 3 met audi codering. 255/3519

    En .... Trillen weg niks meer. En wat een fijne stille band is dit zeg !!
    Ik zit nu weer heerlijk rustig in de auto. Ipv me toch eerst best wel te storen / ergeren aan die trillingen.

    Groeten Tom.
    Laatst gewijzigd door symtom; 24-08-13 om 07:53. Reden: Gewoon omdat het kan :-)

  8. Ad
  9. #948
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Sorry dat ik het zeg maar ik zou nog niet te vroeg 'hoera' roepen. Hier is de trilling ook altijd een dagje of 2 weg als de wagen even uit zijn veren is geweest (als hij op de brug heeft gestaan). Eenmaal de wagen terug normaal staat is de trilling er terug...

  10. #949
    GTT555's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    54
    Posts
    84
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Ik heb nog nooit iets gevoeld in 2j en +/-25000km, maar nu ben ik aan nieuwe banden toe op mijn 19inch velgen en vraag ik mij af of ik niet beter hetzelfde type laat monteren om problemen te vermijden
    Begint het probleem bij de meeste al met de eerste set banden of pas erna?

  11. #950

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GTT555 Bekijk Berichten
    Ik heb nog nooit iets gevoeld in 2j en +/-25000km, maar nu ben ik aan nieuwe banden toe op mijn 19inch velgen en vraag ik mij af of ik niet beter hetzelfde type laat monteren om problemen te vermijden
    Begint het probleem bij de meeste al met de eerste set banden of pas erna?
    Probleem meestal vanaf begin. Michelin is vaak het meest vergevensgezind
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #951

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    30
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q5

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Hier ook even mijn probleem neerpennen.

    Ik rij met een q5 '09 (ok geen a4 zoals in de topictitel, maar ze staan toch op hetzelfde platform...), ik heb em zo'n 4 maand geleden gekocht. Toen zaten er de standaard 17" velgen onder. Ondertussen heb ik er een kw v2 set op gemonteerd, en wat later 20" wielen.

    In het begin heb ik daar geen hinder van ondervonden, de auto reed precies zoals ik het verwachtte. Dat was met 17".
    Ik laat mijn 20" wielen monteren met nieuwe banden en ondervind direct trillingen. Tot 3 maal toe uitgebalanceerd, maar dat heeft niets veranderd.
    Hij trilt vooral bij 120 en bij afremmen (laten uitbollen, niet remmen) maar trilt niet constant. Ik vind het erg vreemd.

    Vorige week heb ik mijn auto terug binnen gebracht bij de bandenboer. Die heeft verschillende pogingen ondernomen om het probleem te vinden. Eerst dachten ze dat het negatief camber vooraan de oorzaak was. Maar de schroefset terug omhoog draaien had geen zin. Uiteindelijk hebben ze de schroefset terug gezakt naar de setup die ik ervoor had, en zitten de 17" wielen er tijdelijk terug onder, maar nu trilt ie ook met die wielen. Terwijl ik met diezelfde setup voorheen geen problemen had...

    Ik heb vandaag de garagist met mijn auto laten rijden en zelf doen ervaren dat het niet gewoon aan de wielen ligt, volgende week gaat ie binnen. Heeft iemand een idee waar het kan aan liggen? Ik was erbij toen ze die 20" wielen monteerden en alles is normaal verlopen. Centreerringen leken te passen, bouten zijn correct aangespannen, bandenspanning klopt...
    Laatst gewijzigd door SpeedyFred; 16-09-13 om 23:49.

  13. #952

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    30
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q5

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Ongeloofelijk hoe veel mensen die problemen ervaren. Ik dacht dat het aan de brede wielen/verlaging zou liggen, maar blijkbaar heeft dat er niet noodzakelijk iets mee te maken. Het lijkt erop dat iedereen dit topic kent, uitgenomen audi dealers en audi zelf

  14. #953

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjeng Bekijk Berichten
    @ MWT,

    dan zou het aan de banden moeten liggen. Vreemde is wel dat men ook een originele set van Audi nog heeft geprobeerd, zonder enig merbaar verschil?!

    Groetjes Sjeng

    Vraag, om welk soort banden gaat het bij een ieder.
    tubeless of run flat banden.
    ik zou mij voor kunnen stellen dat dat ook invloed heeft.
    groetjes Sander.
    bijna in bezit van een mooie pro line avant.
    maar ik twijfel nu wel of ik dat door laat gaan.

  15. #954

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lindie38 Bekijk Berichten
    Vraag, om welk soort banden gaat het bij een ieder.
    tubeless of run flat banden.
    ik zou mij voor kunnen stellen dat dat ook invloed heeft.
    groetjes Sander.
    bijna in bezit van een mooie pro line avant.
    maar ik twijfel nu wel of ik dat door laat gaan.
    Ondertussen rijden er veel meer tevreden dan ontevreden. Ken zelf volop meer mensen zonder problemen en heb er zelf ook geen last (MJ2010). En vanaf MJ2010 komt het zo wie zo eigenlijk niet meer voor. En de nieuwe modellen (facelift) hebben er geen last van. Maar als het een 2e hands is, kun je eerst een uitgebreide testrit maken. Voor de duidelijkheid, het trilprobleem is snelheid onafhankelijk! Trillen bij een beperkt aantal snelheden is bijna altijd een balanceer probleem.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  16. #955

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Helaas moet ik me ook aansluiten bij het trillingsvraagstuk. Heb een a4 van 05-2008. Sinds de aanschaf, maart dit jaar, ook last van trillingen. Bij mij speelt het voornamelijk bij snelheden boven de 100. Tussen de 120-140 heb ik het meeste er last van, zowel in het stuur alsmede de stoelen, voel je flink trillen. Via de dealer eerst laten balanceren en uitlijnen waarmee het aantoonbaar was afgenomen maar zeker niet weg was. De volgende stap is om de hele set de vervangen voor een andere, dit gaan we van de week doen.
    Ben benieuwd wat het resultaat is. Dat laat ik wel even weten. Ik heb 17inch met Continental Sport Contact 3 banden eronder. Ik heb de audi als A-selectie gekocht maar heb nu een discussie met de dealer over de kosten aangezien men impliceert dat velgen/banden daar niet onder zou vallen. Maar goed, dat staat even los van het trillingprobleem.
    Succes in ieder geval gewenst voor iedereen die met dit probleem te maken heeft, er zijn in ieder geval genoeg posts hierover om wellicht dit probleem uit de wereld te helpen.

  17. #956

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    137
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    ik lees hier veel trillingen bij snelheden vanaf 100, maar iemand gekend met trillingen in neutraal?

    Geen foutcodes te vinden, en op eerste zicht geen versleten onderdelen/ beschadigd...

    nog iemand hier ervaring mee?

  18. #957

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    @kevimo : heb hetzelfde probleem. Bij mij komt 90% zeker van de motorsteunen (heb een A4 3.0tdi 2010 tiptronic)
    Weet natuurlijk niet welke motor jij hebt?
    Is niet zo heel erg , je kan gerust zo blijven rijden. Maar het is natuurlijk niet zo leuk ....
    Is ook redelijk veel werk om te vervangen.

  19. #958

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    137
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikey Bekijk Berichten
    @kevimo : heb hetzelfde probleem. Bij mij komt 90% zeker van de motorsteunen (heb een A4 3.0tdi 2010 tiptronic)
    Weet natuurlijk niet welke motor jij hebt?
    Is niet zo heel erg , je kan gerust zo blijven rijden. Maar het is natuurlijk niet zo leuk ....
    Is ook redelijk veel werk om te vervangen.
    Ik heb een 2.0 TFSI 211 pk van 2009. Ik vermoed dat het van het vliegwiel komt, maar ben er niet zeker van. Die mogelijkheid van de motorsteunen kan ik zeker volgen. Ik ga ze deze week eens controleren op speling. Thx!

  20. #959

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Zojuist de winterset eronder laten leggen. En helemaal nergens meer last van. Rijdt een stuk fijner rond de 110-130.
    Volgend seizoen dus maar een set nieuwe zomerbanden aanschaffen (lees Michelin Pilotsport 3, zover ik heb begrepen).

    Conclusie: het is (bij mij) dus echt echt een bandenkwestie.
    Audi A4 B8 Avant S-line 2.0 TFSI 180PK Multitronic

  21. #960

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Bandenkwestie of slecht gebalanceerd. Blijkt weer dat trillen bij bepaalde snelheid meer te zoeken is in het balanceren (zover mogelijk als banden of velgen echt teveel onbalans vertonen) dan in waarom (trillen bij alle snelheden) het in dit topic gaat.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Pagina 48 van 53 EersteEerste ... 38444546474849505152 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •