Pagina 49 van 53 EersteEerste ... 39454647484950515253 LaatsteLaatste
Resultaten 961 tot 980 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #961

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Zijn er mensen die met 16" wielen problemen hebben, daar lees ik niets over ?
    Ikzelf met een 2009/4 en115000 kmheb hier geen last van.

    zomerbanden op orig 16"" alu michelin promacy 3 ( voorheen conti ok geen probleem) en winterbanden op goedkope alu 16" velgen dunlop 3d

    Erik

    wel maakt de auto veel rolgeluiden van de banden tov andere auto's heb ik de indruk

  2. #962

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Heb het eerste half jaar gereden op 16" met Michelin zomerbanden 225 55 16
    vanaf nu Good year winterbanden op de 16" ers.

    Voor de zomer nu 17" duim originele audi velgen met Pirelli cinturato , 225 50 17 (bij aankoop getest op trillingen door proefrit)

    Nergens tril problemen en qua rolgeluiden scoren ze allemaal heel goed vind ik.

    A4 1.8 tfsi van april 2013

  3. #963

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Ik heb een audi a4 avant van mei 2013 2.0 tdi 143 pk heb nooit last gehad van trillingen
    totdat ik mijn winterset eronder liet zetten, 17 inch enzo velg met Dunlop banden.
    De auto bleef trillen met namen snelheden boven de 110 km/h de bandenboer heft hem een paar keer gebalanceerd , pasringen van aluminium
    er tussen gezet niets hielp.
    Uiteindelijk ben ik maar langs mijn audi dealer gereden en verhaal uitgelegd het lag aan de velgen en band combinatie volgens de monteur van audi.
    Zijn verhaal was als je een originele wintserset bij audi aanschaft je hier geen last van zou moeten hebben en heb uiteindelijk ook een originele set besteld.
    Ondertussen mijn zomerbanden er weer onder gezet 18 inch set origineel vanaf fabriek en tot mijn verbazing trilde ik letterlijk mijn auto uit ik heb dit nooit gehad in
    de 32500 km die ik vanaf mei erin gereden heb.
    Ondertussen was mijn winterset bij audi binnen en heb deze laten monteren ze schijnen gebalanceerd te zijn op een Hunter 9700 volgens de monteur, maar de auto blijft trillen met snelheden boven de 110.
    Zijn verhaal nu was de a4 is een gevoellige auto en alle a4's hebben er last van, ik heb die trillingen nooit hiervoor gehad.
    Nu wil die uit coulance mijn ophanging nog een keer nakijken als dat allemaal goed is maar heb er weinig vertrouwen in.

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen dacht dat de problemen niet waren met een 2013 model?

  4. #964

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    32
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Ik ben zelf van plan van 't weekend naar een audi te kijken, maar ik zie dit probleem, en vraag mij af wat nou de oplossing hier voor is?
    Ik zie een hoop over banden wisselen, maar is dit nou de oplossing?
    Ik ben zelf van plan er 19" onder te gaan gooien, dus dan kan ik alvast rekening houden met de banden.

  5. #965
    Avantisti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    53
    Posts
    786
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vyil Bekijk Berichten
    Ik ben zelf van plan van 't weekend naar een audi te kijken, maar ik zie dit probleem, en vraag mij af wat nou de oplossing hier voor is?
    Ik zie een hoop over banden wisselen, maar is dit nou de oplossing?
    Ik ben zelf van plan er 19" onder te gaan gooien, dus dan kan ik alvast rekening houden met de banden.
    Na 3 jaar ellende was het probleem opgelost toen ik Michelin Pilot Supersport liet monteren. (Ook 19")
    2008 A4 Avant 1.8TFSI


  6. #966
    vincent1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    72
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Er zijn hier een hoop mensen met problemen met de a4 b8. Zelf heb ik ook even last gehad en dacht dat dit een groot probleem zou zijn, zeker na het lezen van deze ellende.

    Onthoud gewoon dat er met de meeste a4tjes niets aan de hand is, maak een goede testrit.
    Hier is al eerder geroepen dat trilling bij bepaalde snelheden ALTIJD een bandenprobleem is, heb je het gevoel dat je dit bij iedere snelheid hebt dan de auto lekker laten staan (maandagochtendauto).
    Zelf heb ik ook last gehad van trillingen (225x35x19). Eerst bleek er een scheur te zijn in het canvas van 1 band (was al een keer lek geweest).
    Daarna 2 banden vervangen en mocht ook niet helpen, trilling was er nog steeds.
    Uiteindelijk de auto laten balanceren bij een erkend audi dealer. De naam van dit specifiek balanceren wat zij doen is al genoemd in deze post (niet finish balanceren in ieder geval). Audi gebruikt daar een speciaal apparaat voor, en voila, de trilling was weg. En neen, ik heb geen peperdure banden erop moeten leggen.
    Ik heb 225x35x19 merk Delphin. Prima bandjes, kwamen goed uit de test.
    Laat je niet afleiden door verhalen maar ga op gezond verstand.. succes.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vyil Bekijk Berichten
    Ik ben zelf van plan van 't weekend naar een audi te kijken, maar ik zie dit probleem, en vraag mij af wat nou de oplossing hier voor is?
    Ik zie een hoop over banden wisselen, maar is dit nou de oplossing?
    Ik ben zelf van plan er 19" onder te gaan gooien, dus dan kan ik alvast rekening houden met de banden.

  7. #967

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    52
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Ik heb sinds augustus een A4 Avant 1.8 TFSI multitronic met 18 inch 10-spaak velgen. Tussen de 120 en 140 waren er behoorlijke trillingen te voelen in het onderstel, voor het gevoel kwam het van rechtsachter. In november heb ik smallere winterbanden op deze velgen laten zetten, 225 i.p.v. 245 omdat er anders geen sneeuwkettingen meer op zouden passen, en sindsdien geen enkele trilling meer gevoeld. De trillingen worden dus veroorzaakt door de banden en/of omdat ze onjuist uitgebalanceerd zijn.

    Ik hoop dat de problemen niet terugkeren wanneer de zomerbanden weer terug geplaatst worden op deze velgen.
    Laatst gewijzigd door qbussie; 15-01-14 om 20:16. Reden: typefoutje

  8. Ad
  9. #968

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qbussie Bekijk Berichten
    Ik heb sinds augustus een A4 Avant 1.8 TFSI multitronic met 18 inch 10-spaak velgen. Tussen de 120 en 140 waren er behoorlijke trillingen te voelen in het onderstel, voor het gevoel kwam het van rechtsachter. In november heb ik smallere winterbanden op deze velgen laten zetten, 225 i.p.v. 245 omdat er anders geen sneeuwkettingen meer op zouden passen, en sindsdien geen enkele trilling meer gevoeld. De trillingen worden dus veroorzaakt door de banden en/of omdat ze onjuist uitgebalanceerd zijn.

    Ik hoop dat de problemen niet terugkeren wanneer de zomerbanden weer terug geplaatst worden op deze velgen.
    Tja inderdaad in lijn met de post voor je. Trillers doen het bij elke snelheid. Anders is het normaal gesproken een balanceer kwestie.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  10. #969

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Wat heel erg belangrijk is, is dat de velg exact over de naaf valt. Als er 0.1mm speling op zit, trilt de auto. We hebben bij een audi A4 B8 2x een wielenset pasringen in laten draaien bij iemand met een draaibank. dan maak je per wiel een naaf een unieke pasring. En Michelins monteren, daarna geen trillingen meer.
    Het betreft een 2.0 TDI 143 pk S-line van 2008

  11. #970

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Blijkbaar verschilt dit van auto tot auto, ik heb een 2.0tdi van 2009. Mijn winterbanden liggen op goedkope alu 16" velgen, merk rial zonder pasringen . Bij het plaatsen heb ik gemerkt dat er wel wat speling is tussen naaf en velg, wat bij de originele audi velgen van 16" niet het geval is, deze klemmen zelfs een beetje. Toch heb ik geen last van trillingen, als test heb ik in Frankrijk met mijn winterbanden al eens 150 km/uur gereden en geen probleem.

    winterbanden zijn dunlop 3d 225/55 en zomerbanden michelin primacy3 225/55

    Erik

  12. #971

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Hallo,

    Hier hetzelfde probleem gehad ..
    Na veel gezeur en gemartel met balanceren en nieuw rubber om de velg uiteindelijk nieuwe velgen gekocht die direct op de naaf passen..
    Probleem opgelost

    De oude velgen met centreerringen gebruik ik nu als wintersetje....

    Oude velgen bleken niet helemaal gaaf te zijn, maar na vele malen richten werd het niet beter....

    Dus originele audi velgen of velgen die direct op de naaf passen lossen het probleem op

    PS op de nieuwe velgen zitten michelin pilot sport , speciale banden voor audi...

    Mvg Giovanni
    Laatst gewijzigd door Gio2012; 27-01-14 om 15:16.

  13. #972

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Unhappy re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    hallo allemaal ik heb sinds kort een audi a4 tdi 2009 aut en heb ook iritante trillingen rond de 100/130km naar de audi geweest en superbalanceren iets minder maar duidelijk
    nog trillingen in stuur en lichtjes bijrijderstoel iemand nog tips???????????????????????

  14. #973
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Michelin's monteren heeft bij velen geholpen.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  15. #974

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    heb ik al en nog trilling en bonkend geluid trilling rond de 120km superbalanceren bij de audi geen resultaat word er gek van

    Helpppppppppp???????????????????????

  16. #975

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Alleen bij 120 km/u? Dan zal er toch iets met balanceren moeten zijn. Het tril probleem is normaal bij alle snelheden en niet specifiek een beperkte range.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  17. #976

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    tussen de 110 en 130 km ong trillingen in de stuur en valt op dat bijreiderstoel licht trillt.
    ook is het bonkende rolgeluid heel vreemd soms wel soms niet vandaag bij bandimex geweest voor balanceren er zat nog wat onbelans in de banden dus trillen is iets minder
    maar toch niet zoals het hoort vind ik nu lees ik van alles over draagarmen ????????????????????????

  18. #977
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Ook balanceren kan wel eens opnieuw moeten, fouten zijn menselijk. Blijkbaar heeft het wel iets geholpen? Je kunt altijd even terug.

  19. #978

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    ga ik zeker doen van de week weer even terug naar bandimex die lui zijn toch beter als de dealer die stuurt je naar huis met je velgen zijn replica

  20. #979
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Fijne dealer dan. Dan zou ik ook voor mijn onderhoud gauw een nieuw adres zoeken.

  21. #980
    Marceloo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Bij mijn Audi A6 met originele af fabriek geleverde 19 inch wielen heb ik ook last van trillingen rond de 100 km/uur en daarboven. Ik ben er achter gekomen dat de diameter van de centreerring van de naaf van de auto niet klopt, deze is bij mij 0,1mm kleiner als wat het hoort te zijn. Het gevolg is dat de velg niet centreert op de naaf, ik kan het wiel een heel klein beetje bewegen, drukkend tegen de naaf aan. Dit geldt zowel voor de voorzijde als de achterzijde. Bij het monteren van de Eibach spoorverbreders kwam ik hier achter, want die pasten ook niet perfect op de naaf en in het gat van de velg en ben toen aan het meten gegaan. De Eibach spoorverbreders zijn precies aan de maat.

    Ik heb er nu een amateuristische oplossing voor, maar het werkt wel: aluminium folie. Ik heb op de naaf 2 laagjes alufolie aangebracht (niet met overlap, dus niet een klein stukje folie wat dubbel over elkaar heen ligt en daardoor dikker is als de rest) en de spoorverbreder past perfect. Het trillen is hierdoor behoorlijk verminderd, maar het is er nog wel een beetje. Dit schrijf ik toe aan de voorste Conti banden, deze hebben minder als 3mm profiel en dat kan nu ook de trilling veroorzaken (trilling rij ik niet meer uit de band). En daarbij heb ik het euvel dat ik een lekke band kapot heb gereden en nu een Conti 3 en Conti 5 op dezelfde vooras gemonteerd heb zitten. En met de Conti 3 schijnt ook niet lekker te zijn voor trillingen begrijp ik uit een aantal reacties.

    Lijkt mij het proberen waard om de diameter van de naaf van de auto te meten als je problemen hebt met trillingen en om te voelen of het wiel wel centreert op de naaf.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •