Pagina 5 van 53 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobJ Bekijk Berichten
    Hallo A4 rijders,

    Hieronder een weergave van mijn trillings-experience tot heden.

    Ik rijd sinds 2 januari 2009 een A4 Avant 2.0 TDI met sportonderstel + conti's op MAK Variante Mirror 17 inch velgen (in de lease).

    Direct vanuit de garage bemerkte ik een storende trilling (stuur + zitting), echter direct daarna op winterbanden was er geen trilling te bespeuren. In april de zomerbanden er weer op en daar was de bekende trilling (stuur + zitting) weer aanwezig. Na enkele weken terug naar Euromaster voor nabalanceren, werd iets minder maar nog steeds aanwezig.

    Ik ben toen maar door blijven rijden metin mijn achterhoofd om toch nog een keer terug te gaan. Helaas toen reeds bijna 20.000 km op de klok toen ik op Audiforum het Audi trilprobleem opmerkte (medio juni).

    Daarna direct naar de dealer Van den Udenhout Den Bosch/Oss gestapt met het probleem. Daar was men mee bekend en actie zou meteen worden ondernomen. Oplossing zou superbalanceren zijn. Daar hebben zij een speciaal apparaat voor in huis. Toestemming leasemij was nodig en werd zonder morren verkregen.

    Bij superbalanceren werden 2 banden met te grote toleranties vastgesteld, die moesten worden vervangen. Probleem voor de leasemij, vanwege de reeds gemaakte km's, echter dealer wist dit toch te bewerkstelligen. Chapeau voor de dealer.

    Na het superbalanceren en de vervanging van 2 banden was de "zitting"trilling weg, echter de stuurtrilling nog goed merkbaar aanwezig (tussen 100 en 120 km zichtbare trilling stuur, bij hogere snelheden trilling van auto).

    Weer terug naar dealer voor een oplossing. Een afspraak werd direct telefonisch gemaakt voor de volgende stap.

    Afgelopen woensdag zijn de achterste draagarmen aan de voorzijde van de auto vervangen (stap 2 van het oplossingstraject). Inmiddels ca 200 km gereden. Trillingen zijn tot nu toe weg. Auto rijdt weer zoals je zou mogen verwachten. Uiteraard ben ik zeer tevreden over de aanpak van Van den Udenhout. Dank ook aan eenieder, die in dit forum de nodige input heeft geleverd voor de signalering en oplossing van het probleem.

    I keep my fingers crossed.

    Rob

    Hallo Rob,

    Zelfs ik krijg weer hoop met zulke positieve berichten, erger me na 20.000Km nog steeds als ik bij constante snelheid de boel voel trillen.
    Wat ik me ook nog afvraag of er meer rijders zijn waarbij niet ophoud bij alleen trillingen in het stuur en schudden van de wagen, bij mij schudt namelijk de versnellingspook vrij heftig als ik de wagen laat uitlopen bv richting stoplicht.
    Ik heb dan de voet van het gas en de wagen verminderd vaart door gewoon uitlopen, op een bepaald moment voel ik het schudden aankomen en zie de pook beginnen met uitslaan, op het heftigste moment gaat hij ik denk wel 3 centimeter heen en weer om vervolgens als het toerental nog lager word langzaam weg te ebben.

    Heeft iemand ditzelfde fenomeen ?? graag feedback mannen, bij voorbaat dank

    P.S. remember er zit bij mij dus al een nieuwe versnellingsbak onder....

  2. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    helaas .... ook mijn a4 gaat nu trillingen doorgeven.
    Het begint met stuur rond 100 km/u en bij snelheidsverhoging gaat de gehele auto trillen.

    dat wordt even een mailtje naar de dealer ... een auto van 82000 euro die trilt accepteer ik echt niet.

    wordt vervolgd
    Hoi Cactus,
    Je had er 4900 km geen last van, met de 18'' 245/40
    Nu na 2500 km met de 19'' 255/35 wel, misschien nog eens na balanceren ??

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #83
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Hoi Cactus,
    Je had er 4900 km geen last van, met de 18'' 245/40
    Nu na 2500 km met de 19'' 255/35 wel, misschien nog eens na balanceren ??

    Peet
    nee de velgen met banden al laten checken...die zijn goed ...
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  4. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    nee de velgen met banden al laten checken...die zijn goed ...
    OK, jammer, dat wordt verder zoeken.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #85

    Standaard

    Ik ben nieuw op dit forum en volg het draadje over het trillen van de A4 B8 met interesse. Binnenkort wil ik mijn V50 inruilen voor een A4 B8, maar maak me wel enige zorgen over het trillen van deze auto.

    Ik vond echter op een US forum een bericht dat het vervangen van de onderste draagarmen van de voorwielen het euvel goed verhelpt. Niet zozeer de nieuwe draagarmen, maar vooral de stijvere rubberen bussen lijken de oplossing te zijn, wat ik mij heel goed kan voorstellen.

    Zie deze link

    Zou het mogelijk zijn de rubberen bussen in de bestaande draagarmen te vervangen? Lijkt mij veel goedkoper.

    Toch spreekt de Audi A4 B8 mij zeer aan! Hij rijdt zeer comfortabel en stuurt ook nog eens messcherp. De afwerking en de looks spreken mij ook zeer aan. Evenals de 1.8 TFSI motor. Ik neem waarschijnlijk de 120 PK en laat die chippen.


  6. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onno 42 Bekijk Berichten
    Hallo Rob,

    Zelfs ik krijg weer hoop met zulke positieve berichten, erger me na 20.000Km nog steeds als ik bij constante snelheid de boel voel trillen.
    Wat ik me ook nog afvraag of er meer rijders zijn waarbij niet ophoud bij alleen trillingen in het stuur en schudden van de wagen, bij mij schudt namelijk de versnellingspook vrij heftig als ik de wagen laat uitlopen bv richting stoplicht.
    Ik heb dan de voet van het gas en de wagen verminderd vaart door gewoon uitlopen, op een bepaald moment voel ik het schudden aankomen en zie de pook beginnen met uitslaan, op het heftigste moment gaat hij ik denk wel 3 centimeter heen en weer om vervolgens als het toerental nog lager word langzaam weg te ebben.

    Heeft iemand ditzelfde fenomeen ?? graag feedback mannen, bij voorbaat dank

    P.S. remember er zit bij mij dus al een nieuwe versnellingsbak onder....
    Onno,

    Dit gedrag ken ik niet. Trillen heb ik wel, maar zie de pook niet uitslaan. We kan ik het trillen / schudden al bij 45 km/h voelen als ik mijn vingers lichtjes op de pook leg.

    Stumpie

  7. #87
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stumpie Bekijk Berichten
    Onno,

    Dit gedrag ken ik niet. Trillen heb ik wel, maar zie de pook niet uitslaan. We kan ik het trillen / schudden al bij 45 km/h voelen als ik mijn vingers lichtjes op de pook leg.

    Stumpie
    ik ook maar 3 cm is echt niet goed....iets misgegaan met nieuwe bak plaatsen ?!!!!
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  8. Ad
  9. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    ik ook maar 3 cm is echt niet goed....iets misgegaan met nieuwe bak plaatsen ?!!!!

    Hoi Cactus,

    Nee het zat er ook al in met de oude versnellingsbak.

    3 centimeter is wel op het heftigste moment en ook weer niet altijd, als je sneller optrekt en door de versnellingen heen blijft gaan 1 2 3 4 5 6 merk je er minder van, ook bij sneller vaart verminderen 6 5 4 3 2 1 is het fenomeen minder omdat je dan korter in de toerentallen zit waar het optreed.

    Maar bij constante snelheid, of langzaam door de versnellingen op of terugschakelen is het heftiger omdat je langer in het toerenbereik zit waar het optreed.
    Afhankelijk van de gekozen versnelling
    ( bv 1800/2000 rpm 2000/2400 rpm nu na enige tijd ook merkbaar meer bij iets van 2600/2800 rpm)

    Het schudden is voornamelijk bij het verminderen van vaart, als ik de koppeling intrap is het veeeeel minder dan alleen nog trillingen maar geen schudden, dus vermoeden was eerst de bak maar met de nieuwe bak is het nauwelijks beter.

    Tot zo ver......

  10. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mmaassen Bekijk Berichten
    Ik ben nieuw op dit forum en volg het draadje over het trillen van de A4 B8 met interesse. Binnenkort wil ik mijn V50 inruilen voor een A4 B8, maar maak me wel enige zorgen over het trillen van deze auto.

    Ik vond echter op een US forum een bericht dat het vervangen van de onderste draagarmen van de voorwielen het euvel goed verhelpt. Niet zozeer de nieuwe draagarmen, maar vooral de stijvere rubberen bussen lijken de oplossing te zijn, wat ik mij heel goed kan voorstellen.

    Zie deze link

    Zou het mogelijk zijn de rubberen bussen in de bestaande draagarmen te vervangen? Lijkt mij veel goedkoper.

    Toch spreekt de Audi A4 B8 mij zeer aan! Hij rijdt zeer comfortabel en stuurt ook nog eens messcherp. De afwerking en de looks spreken mij ook zeer aan. Evenals de 1.8 TFSI motor. Ik neem waarschijnlijk de 120 PK en laat die chippen.
    Mmaasen,

    Dank voor de link in de USA. Daar speelt het probleem dus ook. Zeker interessante informatie. Audi heeft in de USA in ieder geval al een TSB (Technical Service Bulletin) geissued voor het trillingsprobleem. De aanpak is:

    1) speciaal balanceren met road force balancing, ofwel balanceren op de machine met speciale tegendrukrol die simuleert dat de band op de weg gedrukt wordt.

    2) voorste draagarmen vervangen door type met stijvere bussen/joints.

    Mijn auto is door de dealer speciaal gebalanceerd 'aan de auto', maar dit is dus geen road force balancing.

    Probleem in USA speelt bij A4 en A5 wagens; zelfde platform.

    Ga mijn dealer eens confronteren met de bevindingen en acties in de USA.

    Grt bertuz

  11. #90

    Standaard

    Nog een update van mijn kant;

    rijd met 225/55/R16 origele audi velgen en continental sport contacts2. 15000km mee gereden
    trilling is nu in de zomer stukken minder (zou bijna zeggen weg) dan in het voorjaar/najaar.
    mijn analyse is dat het warme weer het rubber zachter maakt en hierdoor filteren de banden beter zelf het trillingseffect weg.

    eigenlijk hetzelfde effect als met mijn winterbanden, want die zijn van nature zacht. ik heb met de winterbanden helemaal geen last van de trilling.

    trilling zit bij mij in de zitting niet in het stuur.

  12. #91
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    okee vandaag bij de dealer geweest...in eerste instantie wilde men gaan balanceren e.d., maar de monteur gaf toe dat dat een lapmiddel is... er is inderdaad een probleem geconstateerd...
    voorste draagarmen vervangen door type met stijvere bussen/joints zou minder rijcomfort geven, dus was niet dé oplossing??
    Er wordt nu een melding gedaan bij Audi nederland. Ik ben de tweede die dit probleem heeft bij hun garage.
    De monteur is bekend met audiforum.nl en heeft dit topic gelezen. Ik moet nog even(??) geduld hebben tot AUDI zelf met de oplossing komt.
    Voorlopig maar even afwachten dus, zit weinig anders op ben ik bang.

    Eimert
    Laatst gewijzigd door cactus; 11-08-09 om 11:00. Reden: aanvulling
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  13. #92

    Standaard

    Hmmm, toch hoopvol dat Audi het onderkent en werkt aan een oplossing. De vraag is alleen: wanneer komt die en is het trillen dan ook 100% verholpen?

    Ik rijd nu een Volvo V50 2.0D en dat rijdt heel goed (met Michelin Premacy HP). Ik sta op het punt een andere leasewagen uit te zoeken. De A4 staat in mijn top-3 (naast de Insignia en Alfa 159). Als er geen adequate oplossing komt voordat ik een keuze moet maken, neem ik denk ik, geen Audi A4. Hoe fijn die wagen voor de rest ook is (wegligging, stuureigenschappen, bouwkwaliteit, looks etc.).
    Laatst gewijzigd door mmaassen; 13-08-09 om 20:13.

  14. #93
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard wel een audi !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mmaassen Bekijk Berichten
    Hmmm, toch hoopvol dat Audi het onderkent en werkt aan een oplossing. De vraag is alleen: wanneer komt die en is het trillen dan ook 100% verholpen?

    Ik rijd nu een Volvo V50 2.0D en dat rijdt heel goed (met Michelin Premacy HP). Ik sta op het punt een andere leasewagen uit te zoeken. De A4 staat in mijn top-3 (naast de Insignia en Alfa 159). Als er geen adequate oplossing komt voordat ik een keuze moet maken, neem ik denk ik, geen Audi A4. Hoe fijn die wagen voor de rest ook is (wegligging, stuureigenschappen, bouwkwaliteit, looks etc.).
    wanneer je goed hebt gelezen zijn de nieuwe modellen(2010 lijn) die nu besteld/afgeleverd worden inmiddels door AUDI zelf al aangepast en zijn er vooralsnog geen klachten.
    Het rijden in een audi valt niet te vergelijken met de volvo.
    Ik had eerst 4x Mondeo en een Volvo S40 2.4 (a-sportief tot en met) en na een proefrit in mijn A4 wist ik meteen wat mijn keuze zou worden.

    Iki heb er vertrouwen in dat de trillingsproblemen worden opgelost.
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  15. #94

    Standaard

    ahummmm, mijn 2010 model heeft ook last van lichte trillingen tussen de 100 en 120 bij constant gas....
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak

  16. #95
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    ahummmm, mijn 2010 model heeft ook last van lichte trillingen tussen de 100 en 120 bij constant gas....

    okee neem me niet kwalijk... jammer dat dit dus toch ook bij de vernieuwde modellen optreedt.
    hoeveel km heb je er inmiddels opzitten en wanneer begonnen de trillingen?
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  17. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    wanneer je goed hebt gelezen zijn de nieuwe modellen(2010 lijn) die nu besteld/afgeleverd worden inmiddels door AUDI zelf al aangepast en zijn er vooralsnog geen klachten.
    Het rijden in een audi valt niet te vergelijken met de volvo.
    Ik had eerst 4x Mondeo en een Volvo S40 2.4 (a-sportief tot en met) en na een proefrit in mijn A4 wist ik meteen wat mijn keuze zou worden.

    Iki heb er vertrouwen in dat de trillingsproblemen worden opgelost.
    Sorry hoor, maar ik rijd echt liever een V50 die niet trilt dan een A4 die wel trilt. Maar het liefst natuurlijk een A4 die niet trilt

    BTW: een V50 2.4 is idd zeker niet sportief. Daarvoor is de motor te zwaar (invloed op wegligging) en het koppel te laag. Neem van mij aan dat de 2.0D echt heel andere koek is. Veel trekkracht bij lage toeren en loopt heel vlot door in hogere toeren. Samen met het prima onderstel vind ik dat een mooie sportieve combinatie.

  18. #97

    Standaard

    Ik kwam nog een interessante stukje tegen:

    http://blogs.edmunds.com/roadtests/2...n-wrap-up.html

  19. #98
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @mmaassen:
    ik heb eerst van leasemij gehoord dat er met ingang van MJ 2010 een gewijzigde voorwielophanging zou zijn geïntroduceerd. Audi zelf heeft mij inmiddels echter gemeld, dat er nog wordt gewerkt aan een modificatie... dus bij nu bestellen nog altijd groot risico

    in mijn bedrijf zouden dit kalenderjaar zo'n 30 auto's worden vervangen door Audi. mijn auto was pas de 3e, maar meteen bij het uitbreken van mijn tril-ellende eind april alles op pauze gezet. zolang mijn auto doorhobbelt, komt er geen enkele Audi bij!!! de behandeling door Pon draagt juist alleen maar in negatieve zin bij aan oplossing. 2 urgente gevallen zijn met Ford ingevuld (tsja, doet mij ook zeer...)
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  20. #99

    Standaard

    @ketelapper. Jammer dat het met MJ2010 niet is opgelost. Ik wacht toch echt even af of er een goede oplossig komt, voordat ik een andere auto ga bestellen. Ik lees op duitse fora dezelfde horror stories en dan gaat het vaak ook over auto's van 60-70K (duitse euro's ). Dit gaat Audi imagoschade kosten als ze het probleem niet snel en adequaat oplossen.

  21. #100
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    @mmaassen:
    ik heb eerst van leasemij gehoord dat er met ingang van MJ 2010 een gewijzigde voorwielophanging zou zijn geïntroduceerd. Audi zelf heeft mij inmiddels echter gemeld, dat er nog wordt gewerkt aan een modificatie... dus bij nu bestellen nog altijd groot risico

    in mijn bedrijf zouden dit kalenderjaar zo'n 30 auto's worden vervangen door Audi. mijn auto was pas de 3e, maar meteen bij het uitbreken van mijn tril-ellende eind april alles op pauze gezet. zolang mijn auto doorhobbelt, komt er geen enkele Audi bij!!! de behandeling door Pon draagt juist alleen maar in negatieve zin bij aan oplossing. 2 urgente gevallen zijn met Ford ingevuld (tsja, doet mij ook zeer...)
    Houding/werkwijze van je bedrijf is niet meer dan terecht toch? Ik als werkgever zal dit ook niet nemen. Ontevreden bestuurders en om de haverklap een paar dagen stallen bij de dealer; gaat allemaal ten koste van de productiveit.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

Pagina 5 van 53 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •