Pagina 50 van 53 EersteEerste ... 404647484950515253 LaatsteLaatste
Resultaten 981 tot 1.000 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #981

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Ik heb sinds vorige week een A4 3.2 quattro uit 2009 (mj 2010) met originele 16" velgen en maar 25000km op de teller. Wat mij opviel na de koop richting huis was het trillen tussen 120 en 145. Ik vond de banden toch niet meer super en heb deze vervangen door Dunlop blue response banden met het idee dat het na het balanceren wel goed zou zijn. Nog steeds trillingen op de snelweg en ben ik dit forum tegengekomen. Ik heb ze nu eergisteren laten "superbalanceren" en is de trilling nu minimaal. Als ik het forum moet geloven is dit gewoon accepteren en de volgende keer michelin banden kopen alhoewel de dunlop banden ook een vrij zacht profiel hebben toch?
    Laatst gewijzigd door Quattro2009; 30-05-15 om 21:54.

  2. #982

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    ik zag dit laatst op reddit, zijn de technical bulletins van Audi USA.

    http://imgur.com/maTy6td

    weet niet of het hier van toepassing is.
    Laatst gewijzigd door fnatic; 06-01-17 om 00:40.

  3. #983

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Klopt het dat je de trillingen ook in de pedaal voelt dus niet alleen de stuur?

    toen ik de a4 kocht zaten er 16 inch onder met mindere banden, toen trilde de auto boven de 120kmu
    heb nu splintenieuwe 18 set met nieuwe banden eronder, maar nog steeds trillen

    maar wat is nou DE oplossing? ik lees nu verschillende dingen;

    - Michelin banden? Alle andere merken zouden trillen dan?
    - draagarmen?
    - superbalanceren/uitlijnen ?
    Audi A3 8P S-Line 2.0 TDI

  4. #984
    Der Torch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    511
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Zelf heb ik een Audi A4 B8 pre facelift.

    Bij aanschaf ook tussen 120 -135 km lichte trilling;
    - 18" origineel met continental = trilling
    - 19" origineel continental = trilling
    - 18" origineel winterbanden dunlop = trilling

    Op advies van dit forum vanmiddag nieuwe Michelin Primacy 3 gemonteerd op 18" originele velgen = "geen" trilling. Tevens ook erg stille band...

    @younxta trilling in pedaal kan ik niet plaatsen, alleen heel iets in je stuur ergens tussen de 120-135km

  5. #985

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Wij zijn ook weer aan het rondkijken. De A3 valt toch wel tegen wat betreft comfort, banden- en windgeruis. Een A4 van 2011-2013 zou een optie kunnen zijn.
    Maar als ik hier dus lees dat zelf een 2013 model nog deze problemen kan hebben toch maar even verder kijken. Jammer, heb leuke auto's gezien.

    Geldt dit overigens ook voor de A5? Dit is in feite toch ook een A4 in een andere vorm of ga ik nu te kort door de bocht?
    Laatst gewijzigd door slt; 06-03-18 om 21:49.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011


  6. #986
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Trillingen waren zover ik weet alleen voor de eerste series......2008/2009
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #987

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Voor zover bekend bij mij hebben de trillingsproblemen wel gespeeld bij de A5. Bij welke bouwjaren dit is weet ik niet.

    Ik heb zelf een A5 Coupé uit 2009 (was wel een modeljaar 2010 overigens) als leaseauto gehad met 18 inch velgen die met de standaard door PON geleverde Continental Sportcontact banden last had van trillingen. Toen ik Michelin Pilot Sport banden heb laten monteren waren de trillingen weg.

    Momenteel heb ik een A5 Cabriolet uit 2010 met 20 inch velgen en Michelin Pilot Super Sport banden en ik rijd met deze auto ook trillingsvrij.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Wij zijn ook weer aan het rondkijken. De A3 valt toch wel tegen wat betreft comfort, banden- en windgeruis. Een A4 van 2011-2013 zou een optie kunnen zijn.
    Maar als ik hier dus lees dat zelf een 2013 model nog deze problemen kan hebben toch maar even verder kijken. Jammer, heb leuke auto's gezien.

    Geldt dit overigens ook voor de A5? Dit is in feite toch ook een A4 in een andere vorm of ga ik nu te kort door de bocht?
    Laatst gewijzigd door Nels; 07-03-18 om 13:12.

  8. Ad
  9. #988
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Bij mijn A5 cabrio van 2014 met 19" en Pirelli's heb ik geen last van trillen.

  10. #989
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Modeljaar 2010 (eerste facelift) had wat gemodificeerde onderdelen om het trillen tegen te gaan.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  11. #990

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Mijn wagen heeft er enorm last van (modeljaar '09) echt zonde, past totaal niet op deze zo fantastisch rijdende wagen. Nu heb ik de originele 16" met dunlop winterbanden eronder, en op hogere snelheden is het echt erg. In de zomer heb ik 18" imitatie s5 velgen, die trillen minder maar wel over een bredere snelheidsrange. Door mijn werk kan ik enkel vooral maar in het weekend rijden met de audi (staat wel netjes binnen geparkeerd). Denk dat de banden gekubd zijn van iedere keer een tijd stil te staan. Maar de banden zijn nog zo goed als nieuw qua profiel (wel al 3 jaar oud). Zou het jammer vinden om perfecte banden qua profiel dan weg te gooien, maar is ook zo jammer dat de audi er zo'n slecht weggedrag van heeft...

  12. #991
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bardi001 Bekijk Berichten
    Mijn wagen heeft er enorm last van (modeljaar '09) echt zonde, past totaal niet op deze zo fantastisch rijdende wagen. Nu heb ik de originele 16" met dunlop winterbanden eronder, en op hogere snelheden is het echt erg. In de zomer heb ik 18" imitatie s5 velgen, die trillen minder maar wel over een bredere snelheidsrange. Door mijn werk kan ik enkel vooral maar in het weekend rijden met de audi (staat wel netjes binnen geparkeerd). Denk dat de banden gekubd zijn van iedere keer een tijd stil te staan. Maar de banden zijn nog zo goed als nieuw qua profiel (wel al 3 jaar oud). Zou het jammer vinden om perfecte banden qua profiel dan weg te gooien, maar is ook zo jammer dat de audi er zo'n slecht weggedrag van heeft...
    Vervelend probleem dat trillen. Ik denk niet dat je het In de banden moet zoeken. Kuppen ontstaat niet doordat hij regelmatig lang stilstaat. De mijne staat ook de hele week stil. Ik rijd weliswaar op 18 en 19 inch, maar heb totaal geen last van trillingen. Ik denk dat je het in de wielophanging moet zoeken. Volgens mij wordt daar in dit topic ook iets over geschreven. Heb je dit topic al eens doorgelezen?
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  13. #992

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Vervelend probleem dat trillen. Ik denk niet dat je het In de banden moet zoeken. Kuppen ontstaat niet doordat hij regelmatig lang stilstaat. De mijne staat ook de hele week stil. Ik rijd weliswaar op 18 en 19 inch, maar heb totaal geen last van trillingen. Ik denk dat je het in de wielophanging moet zoeken. Volgens mij wordt daar in dit topic ook iets over geschreven. Heb je dit topic al eens doorgelezen?
    Helaas is dit bij de B8 een veel voorkomend probleem. Hier zijn fora over vol geschreven. Zit in de wielophanging/onderstel. Als Duits geen probleem is https://www.motor-talk.de/forum/vibr...-t2266993.html

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

  14. #993

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Conclusie Duitsland is hydrolager 75mm. Dus armen kopen en losse lagers en zelf persen. Of complete update armen die in nl topic ook al voorbij komen.

    Verder goed balanceren met druk en 2.5bar.

    Vertaling van mijn beste Duits.

  15. #994

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Leeftijd
    43
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Ik heb precies dezelfde problemen als vele anderen .. laten uitbalanceren enz ... maar wie kan nu een goed adres geven in de buurt van Vlaardingen. Laatste balanceer adrss was Profile. Ik begin een beetje bang te worden. Ik wil dit probleem nu echt een keer goed laten bekijken door iemand met verstand.
    Laatst gewijzigd door Croky; 18-09-18 om 19:58.

  16. #995

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Bij mijn B9 van 2 maanden oud ook een trilling in de hele wagen. 4x teruggeweest. Waarvan 2x met Hunter met drukrol gebalanceerd. 2 nieuwe banden, maar nog niet helemaal weg.
    Deze week wordt hij uitgelijnd en 4 winterbanden er onder. Ben benieuwd

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

  17. #996
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mmaassen Bekijk Berichten
    Bij mijn B9 van 2 maanden oud ook een trilling in de hele wagen. 4x teruggeweest. Waarvan 2x met Hunter met drukrol gebalanceerd. 2 nieuwe banden, maar nog niet helemaal weg.
    Deze week wordt hij uitgelijnd en 4 winterbanden er onder. Ben benieuwd

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
    Niet een beetje vroeg voor de winterbanden, met de huidige temperaturen?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  18. #997

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Niet een beetje vroeg voor de winterbanden, met de huidige temperaturen?
    Eigenlijk wel. Maar dan kunnen we in elk geval de banden uitsluiten als het trillen blijft. Ik hoop natuurlijk dat de winterbanden wel trillingvrij rijden. Daarmee aantonen dat de Conti EcoContact banden de oorzaak zijn.
    Ik rij veel snelweg, dus slijten zal meevallen.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

  19. #998

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    @mmaassen hoogteslag ook gemeten mbv het balanceerapparaat en de drukrol?

  20. #999

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Yep, zat wel wat in. 2 banden vervangen en gematched en gebalanceerd.

    Misschien dat minimale hoogteslag die er nog inzit toch voelbaar is.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door mmaassen; 18-09-18 om 23:04.

  21. #1000

    Standaard Re: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    @mmaassen weet je toevallig nog het cijfertje van hoeveel hoogteslag er nog was? Ik ben benieuwd hoeveel je op de B9 kan voelen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •