Pagina 6 van 53 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #101
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    kortom ... allemaal een klacht indienen bij AUDI en dit elke week herhalen of zoiets.
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  2. #102

    Standaard

    volgens mij heeft Pon een groot probleem met de aandrijflijn van alle vag auto,s

    zie ook http://www.seat-online.nl/forum/inde...c,51606.0.html
    http://www.seat-online.nl/forum/inde...c,48204.0.html
    Laatst gewijzigd door canecorso; 16-08-09 om 10:16.

  3. #103

    Standaard

    Ik heb mijn audi A4 avant (2,7 tdi multitronic) sinds januari 2009. Banden bridgestone potenza op 17 inch MAK penta, geleverd door de dealer. Tot heden tweemaal op geavanceerde machine laten balanceren. Geen hoogteslag en tot 0 gebalanceerd. Desondanks een lichte trilling in het stuur bij snelheden tussen 110 en 120 km/uur. Vreemd verschijnsel vind ik dat het ook niet altijd aanwezig is. Kan het zijn dat het afhankelijk is van de kwaliteit van het wegdek? Natuurlijk is de audi veel te gevoelig gebleken. Een afknapper dus, waarbij reclameren ook nog eens zinloos blijkt te zijn.

  4. #104
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    vandaag contact met dealer, nu chef aftersales terug is van vakantie. ben erg benieuwd...

    vooralsnog staan er nog steeds een kleine 30 bestellingen in de koelkast. ons wagenpark-plan is maar voor een fractie uitgevoerd
    zo ver is het gekomen tussen ons bedrijf, Audi en de leasemij, voor alles "on hold" ging vanwege mijn problemen:
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    vandaag contact met dealer, nu chef aftersales terug is van vakantie. ben erg benieuwd...

    vooralsnog staan er nog steeds een kleine 30 bestellingen in de koelkast. ons wagenpark-plan is maar voor een fractie uitgevoerd
    zo ver is het gekomen tussen ons bedrijf, Audi en de leasemij, voor alles "on hold" ging vanwege mijn problemen:
    Als dit zich verspreid over de leasmaatschappijen, komt er tenminste actie vanuit Audi.


  6. #106

    Standaard

    Exact! Erg goed.
    Audi A4 (B8 2010) Avant 1.8 TFSI 120pk@ABT 211pk/330Nm - Pro Line Business - sportonderstel - 17" GMP RS6 wheels - 225/50 Continentals

  7. #107

    Standaard

    Ik heb een audi A4 1.8 tfsI 120 pk. Mijn wielen zijn 205/50/R16 96 W. Ik heb de bandenvul tabel van Conti gedownload (de link stond op dit forum) en heb mijn voorbanden gezet op 2.5. ipv instructieboekje 2.2. Ik heb toen mijn 4 wielen laten balanceren door Banden bedrijf. Hier bleek dat de eerste setting lood op 3 van de 4 wielen niet juist waren. Gemiddeld zat er 40 gram te veel op en de verdeling binnenkant velg / buitenkant velg lood klopte niet. De afwijkingen van meer dan 40 gr lood. De auto is stuk lichter geworden( geintje) , de wielen hebben nu maar heel weinig correctie lood! Ik heb 2 banden die de Conti ziekte hebben beetje ovaal. Na balanceren heb ik nog overgehouden en hupje door de 2 ovale banden die nu achterop zitten. Het beste zal zijn de voorbanden naar achter te plaatsen en voor 2 nieuwe banden. Mijn trilling tussen 100 en 130 km per uur zijn nu weg maar voor hoelang? Ik laat jullie weten.
    Mijn kilometerstand is 27000 km auto is model 2009 september 2008.
    Ik heb mijn dealer al geinformeerd. Is nog niet op de hoogte van de bandenspanning en balanceren
    Laatst gewijzigd door f290350; 18-08-09 om 20:00.

  8. Ad
  9. #108

    Standaard

    2 juni mijn Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI (211 pk) Pro Line ontvangen. Fabrieksvelgen vervangen door S5 velgen (18'') en ook last van trillingen (rond de 100 km/u). Voor mijn vakantie opgelost door de dealer, vorige week terug gekomen van vakantie en een tripje naar Duitsland gemaakt en nu enorme trillingen in het stuur tussen de 100 km/u en 130 km/u.

    Blijkbaar dus niet alleen een probleem van de A4 en ook niet opgelost bij modeljaar 2010. A5C is namelijk modeljaar 2010. Heb alweer een afspraak staan bij de dealer, dus hoop dat het definitief kan worden opgelost.

  10. #109
    jacq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    44
    Kudos
    14

    Angry trillen

    Beste collegatrillers,

    Inmiddels met nieuwe Michelins van en naar Zuid-Spanje gereden totaal zo`n 7000 km, ruimschoots de tijd gehad om eens te kijken en te testen hoe hij zich houd.
    Het probleem is na montage van nieuwe banden een stuk beter geworden maar neemt steeds meer toe,zeker de trillingen in het stuur irriteren me behoorlijk.

    Tot 90-100km/h geen probleem, en ook boven de 150 een fijne messcherp sturende auto,echter zo rond de 115-125 trilt het stuur behoorlijk wat hinderlijk voelbaar is in de hele auto.Ook bij het afremmen doet het zich voor.Ik merkte wel dat het naarmate de banden warmer werden het trillen erger werd.

    Morgen ga ik wederom contact opnemen met de dealer om verdere stappen te ondernemen, begin inmiddels behoorlijk van het probleem te balen.Verder is het een prima auto maar krijg er langzamerhand genoeg van.

    mvg,

    Jacq

  11. #110
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    ik heb hierover ook maar eens een mailtje naar TROS RADAR gestuurd. De mail naar AUDI zelf wordt beantwoord met : ga naar de plaatselijke dealer, zij weten hoe een en ander aan te pakken. ????? ja ja dat is inmiddels gebleken
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  12. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kai-Arne Bekijk Berichten
    2 juni mijn Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI (211 pk) Pro Line ontvangen. Fabrieksvelgen vervangen door S5 velgen (18'') en ook last van trillingen (rond de 100 km/u). Voor mijn vakantie opgelost door de dealer, vorige week terug gekomen van vakantie en een tripje naar Duitsland gemaakt en nu enorme trillingen in het stuur tussen de 100 km/u en 130 km/u.

    Blijkbaar dus niet alleen een probleem van de A4 en ook niet opgelost bij modeljaar 2010. A5C is namelijk modeljaar 2010. Heb alweer een afspraak staan bij de dealer, dus hoop dat het definitief kan worden opgelost.
    weet je zeker dat je ModelJaar 2010 hebt; week 22 vanaf waar Modeljaar 2010 werd geproduceerd was de week van 25 mei tot 31 mei; Zou natuurlijk net kunnen dat je auto in die week is gemaakt en op 2 juni is uitgeleverd, maar het is wel heel krap.

  13. #112
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @xavalon, kai-arne:
    de A5C is meteen bij introductie benoemd als MJ2010. maar dan kunnen er nog best later stilletjes wijzigingen in de productie worden doorgevoerd... invoering van nieuwe modeljaar verloopt stapsgewijs tussen weken 22 en 26. dus een A5C geproduceerd tussen introductie en juli kan beetje 2009 zijn plus beetje 2010...

    @cactus:
    goed initiatief! kun je mij jouw bericht per mail doorsturen (ketelapper@zonnet.nl)? dan ga ik me daarbij aansluiten.



    gisteren even bij leasemij geweest. zij nemen het nu even serieus als ik ze hebben bij Pon een volledig beoordelingsverslag en analyserapport opgevraagd, op schrift en officieel ondertekend. kregen ze een mail van 2 regels terug! dat is dus niet wat ze willen hebben... en nu gaan ze ook al wel wat mee in mijn vermoeden dat Pon er gewoon niet serieus naar heeft gekeken maar probleem simpelweg wil ontkennen om onder kosten uit te komen. to be continued, zoals zovaak eerder gezegd
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #113
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Nou, is het allemaal nou zo moeilijk zou je zeggen?

    Even op je kladblok terug zoeken welke onderdelen aan de ophanging veranderd zijn bij de FL.
    Dan twee pagina's terugkijken welke onderdelen overeenkomen met de A4 en A5 en dan weet je
    welke onderdelen het kunnen zijn.
    Als er bij de rest van VAG ook problemen zijn kun je alweer verder strepen.

    Een weekje puzelen en je bent er uit.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  15. #114
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    @ ketelapper: je hebt mail !!
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  16. #115

    Standaard

    Heren,

    Ik maak mij toch ernstig zorgen over hoe m.n. PON met dit probleem omgaat. Echt te schandalig voor woorden. De klant niet helpen en minimaal communiceren. Mijn lijstje voor een volgende leaseauto (te bestellen in oktober) wordt waarschijnlijk één regel korter: geen A4 meer. Wat overblijft is: Volvo V50 2.0D (rijdt echt uitstekend) en de Alfa 159 SW 1.9 Jtdm. En de Insignia is ook afgevallen. De auto voelt voor mij te groot en ik vind het model niet echt heel mooi. De 2.0 CDTI 160 pk is wel een geweldige motor. Nee, het wordt een V50 of 159 SW. Daarmee kun je prima voor komen rijden en ze sturen beiden ook nog eens voortreffelijk.
    Laatst gewijzigd door mmaassen; 21-08-09 om 09:59.

  17. #116

    Standaard

    Trouwens, wel erg vervelend voor de mensen die nu al wel een hobbelende A4 hebben. Ik hoop voor hen dat er spoedig een afdoende oplossing komt en daarbij de welgemeende excuses van PON
    Laatst gewijzigd door mmaassen; 21-08-09 om 10:01.

  18. #117

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mmaassen Bekijk Berichten
    Heren,

    Ik maak mij toch ernstig zorgen over hoe m.n. PON met dit probleem omgaat. Echt te schandalig voor woorden. De klant niet helpen en minimaal communiceren. Mijn lijstje voor een volgende leaseauto (te bestellen in oktober) wordt waarschijnlijk één regel korter: geen A4 meer. Wat overblijft is: Volvo V50 2.0D (rijdt echt uitstekend) en de Alfa 159 SW 1.9 Jtdm. En de Insignia is ook afgevallen. De auto voelt voor mij te groot en ik vind het model niet echt heel mooi. De 2.0 CDTI 160 pk is wel een geweldige motor. Nee, het wordt een V50 of 159 SW. Daarmee kun je prima voor komen rijden en ze sturen beiden ook nog eens voortreffelijk.
    Een niet trillende A4 is anders toch wel veeeel hoger niveau dan de FordVolvo V50..
    Ik spreek uit ervaring.... heb beide wagens en rijd niet meer met de FordVolvo V50 sinds ik de A4 heb....no way!!!!

  19. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    @jadatis:
    ik ga eens kijken, maar snappen doe ik het nu nog niet

    vandaag bericht van dealer. Pon heeft auto gisteren opgehaald en vandaag al antwoord. zij voelen niets buitengewoons, alles valt binnen toleranties was ik al bang voor... vanaf morgen of donderdag zelf weer rijden en dan maar weer voelen. vanaf 17-08 is chef aftersales /werkplaats er weer; hij voelt telkens wel direct wat mijn klacht is, vindt de klacht ook terecht en heeft ook niet "zomaar" al drie keer twee werkplaatsdagen eraan besteed.

    Pon beweert ook dat er af fabriek Continental onder zou hebben gelegen. dit terwijl ik ze heb verteld dat de fabriek zelf mij nota bene heeft medegedeeld dat er nooit Conti onder S-lines worden gelegd af fabriek. zelfs dealer gelooft Pon op dit punt niet; is eigen struisvogelpolitiek om inferieure eigen import goed te l*llen. tegen beter weten in; leasemij gaat Pon nu onder druk zetten om alsnog Michelins te monteren (want officieus vermeldde Pon wel dat Michelin betere banden zijn onder Audi's omdat de lasnaden van andere banden nogal eens opspelen onder de gevoelige onderstellen!)

    to be continued, versie zoveel.
    ZIE http://www.seat-online.nl/forum/inde...c,48204.0.html
    http://www.seat-online.nl/forum/inde...c,51606.0.html

    DE TRILLENGEN VAN PON ZITTEN BINNEN DE TOLERANTIE
    DAN HEB JE NET ALS IK GEEN POOT OM OP TE STAAN
    ALLE AUDI'S MET TRILLINGEN INRUILEN VOOR EEN TOYOTA
    Laatst gewijzigd door canecorso; 22-08-09 om 18:17.

  20. #119
    copsie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Ik heb van mijn dealer vernomen dat Audi op korte termijn nieuwe draagarmen gaat ontwikkelen
    voor de A4 wat de problemen zou moeten verhelpen.
    Ik ben benieuwd wat andere mensen op dit moment zouden vernemen van hun dealers.
    Zit er nu echt wat aan te komen of is het een onzin verhaal dat nog heeeeel lang gaat duren??

  21. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door copsie Bekijk Berichten
    Ik heb van mijn dealer vernomen dat Audi op korte termijn nieuwe draagarmen gaat ontwikkelen
    voor de A4 wat de problemen zou moeten verhelpen.
    Ik ben benieuwd wat andere mensen op dit moment zouden vernemen van hun dealers.
    Zit er nu echt wat aan te komen of is het een onzin verhaal dat nog heeeeel lang gaat duren??

    Ik zit nu even zonder Audi helaas (zie: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...el-schade.html), maar heb er wel altijd vertrouwen in gehad dat Audi met een oplossing zou komen. Mijn dealer (Audicentrum Breda) is daar ook altijd heel stellig in geweest. Dit probleem is te groot voor Audi om te negeren. Het breekt compleet af wat Audi probeert te bereiken: perfectie. Dus dit zou best eens waar kunnen zijn.

    Stumpie

Pagina 6 van 53 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •