Pagina 8 van 53 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #141
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Dat zeg ik toch ook....

  2. #142
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Dat zeg ik toch ook....

    IDD ja
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  3. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    hou je aan de topic mannen het gaat over de B8 !!!!!!!!!!!

    Cactus....? beetje stekelig vandaag?

    het topic gaat toch over een bepaald probleem en precies dit probleem heb ik dus.
    de huidige uitvoering wordt dus ook met deze velgen (en andere uit dezelfde serie) geleverd...de oorzaak kan mogelijk wel degelijk hierin gelegen zijn en hoeft niet perse model gebonden zijn.
    Het lijkt me dus zeer relevant en misschien wel van waarde voor een oplossing van dit probleem waar veel A4 bezitters mee kampen.

  4. #144
    jacq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    44
    Kudos
    14

    Smile trillen

    Beste trillers,

    Vorige week weer contact gehad met de dealer, gelukkig nemen ze mijn klacht daar zeer serieus en gaan ze over tot vervangen van draagarmen.Zo`n auto van bijna vlak 60 mille hoort niet te trillen.
    Na montage van Michelin banden is het al een heel stuk verbeterd,alleen trillingen in het stuur van 100 tot 130 en dat geeft hij dan weer door aan de hele auto.

    Een ander detail wat mij opviel is het weggedrag met de Michelin`s, had de kans om in Duitsland even helemaal voluit te gaan.
    Ik moet zeggen wat een openbaring,het verschil met die K..T Conti`s.De auto kleefde aan de weg en je hoorde ze ook nauwelijks,ook in lange bochten boven de 200 als een streep, terwijl je met de Conti`s gewoon naar buiten huppelde over de wangen van de banden.

    Ik weet dat je niet altijd zo tot het uiterste kan gaan maar het geeft wel aan dat ze bij Pon gewoon afbreuk doen aan de kwaliteit/veiligheid van de auto door Conti`s te monteren.
    Begrijp niet dat ze vanuit de fabriek zoiets toestaan.Volgende week hoop ik te kunnen melden dat hij trillingsvrij is en het echte genieten kan gaan beginnen.De ervaringen die bij een eerdere A4(B8) zijn opgedaan zijn hoopvol.

  5. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
    Een niet trillende A4 is anders toch wel veeeel hoger niveau dan de FordVolvo V50..
    Ik spreek uit ervaring.... heb beide wagens en rijd niet meer met de FordVolvo V50 sinds ik de A4 heb....no way!!!!
    Ik heb proefgereden in een niet trillende A4 en ik moet zeggen dat je gelijk hebt: de niet trillende A4 rijdt nog beter. Maar...... en je voelt hem al, er is een redelijke kans dat een A4 wel trilt of gaat trillen. Dan rijd ik liever wel een Volvo V50. En nou geen flauwe grappen meer over Ford en Volvo

    By the way Plex, trilt jouw A4 dan niet? Welke banden en velgen heb jij eronder?


  6. #146
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ik heb net even opgezocht, de 2005 A4 avant heeft hetzelfde vliegwiel als de 2008 (06b 105 226a in de 1.8T), dus B7/B8 is in dit geval wel hetzelfde volgens mij. Mijn ma heeft een 2005 B7 1.8T waarvan na 56.000 de koppelingsplaat gescheurd en in stukken gevallen is, waarschijnlijk door radiale speling in het vliegwiel... Geen garantie, dus even 1800E aftikken. Geen trilling gehad van tevoren.

  7. #147

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mmaassen Bekijk Berichten
    Ik heb proefgereden in een niet trillende A4 en ik moet zeggen dat je gelijk hebt: de niet trillende A4 rijdt nog beter. Maar...... en je voelt hem al, er is een redelijke kans dat een A4 wel trilt of gaat trillen. Dan rijd ik liever wel een Volvo V50. En nou geen flauwe grappen meer over Ford en Volvo

    By the way Plex, trilt jouw A4 dan niet? Welke banden en velgen heb jij eronder?
    Ik heb het nog niet geweten dat mijn A4 trilt.... is ook nog wel maar een maand nieuw ... misschien komt het nog...(hopelijk niet)
    Ik heb een 2.0TDI met slechts 120PK (V50 2.0D is idd wel wat vlotter) en heb er nog de originele audi 16" alu velgen van het Lifestyle+ pakket opzitten (R16-255/55) (nu sparen voor 18" of 19" velgen... )

    Heb net wat teveel probl. gehad met de V50 (krakende zetels, niet starten (defect contactslot), slechte service van de dealer, kraakjes/rammeltjes overal, losse contacten, electro die zo nu en dan wel/niet werkt zoals parkeersensors, radio, e.d.)... voor de rest is het ne goeien bak zenne...

  8. Ad
  9. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plex Bekijk Berichten
    Ik heb het nog niet geweten dat mijn A4 trilt.... is ook nog wel maar een maand nieuw ... misschien komt het nog...(hopelijk niet)
    Ik heb een 2.0TDI met slechts 120PK (V50 2.0D is idd wel wat vlotter) en heb er nog de originele audi 16" alu velgen van het Lifestyle+ pakket opzitten (R16-255/55) (nu sparen voor 18" of 19" velgen... )

    Heb net wat teveel probl. gehad met de V50 (krakende zetels, niet starten (defect contactslot), slechte service van de dealer, kraakjes/rammeltjes overal, losse contacten, electro die zo nu en dan wel/niet werkt zoals parkeersensors, radio, e.d.)... voor de rest is het ne goeien bak zenne...
    Plex, jammer te horen dat jouw V50 toch wel wat probleempjes had. Ik rijd nu mijn 2e (eerste was een 2.0D van 2005, nu een 2.0D MY2008) en ben er zeer over te spreken Maar nogmaals, de A4 rijdt beter: m.n. wegligging en comfort is beter. Stuurgedrag vind ik van de V50 beter: direkter en met meer gevoel.

    Als jouw A4 nu niet trilt zou ik er wel 2x over denken voordat ik er 18" of 19" onder zou zetten. Never change a winning team
    Laatst gewijzigd door mmaassen; 31-08-09 om 15:25.

  10. #149
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro-Rob Bekijk Berichten
    Cactus....? beetje stekelig vandaag?

    het topic gaat toch over een bepaald probleem en precies dit probleem heb ik dus.
    de huidige uitvoering wordt dus ook met deze velgen (en andere uit dezelfde serie) geleverd...de oorzaak kan mogelijk wel degelijk hierin gelegen zijn en hoeft niet perse model gebonden zijn.
    Het lijkt me dus zeer relevant en misschien wel van waarde voor een oplossing van dit probleem waar veel A4 bezitters mee kampen.
    het zit niet in de banden en velgen, want dan zou het probleem zich altijd voordoen...dat weten we inmiddels als je goed leest.
    en trillingen in jouw model kan best eenzelfde oorzaak hebben...start een topic voor jouw model ?!
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  11. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jacq Bekijk Berichten
    Ik weet dat je niet altijd zo tot het uiterste kan gaan maar het geeft wel aan dat ze bij Pon gewoon afbreuk doen aan de kwaliteit/veiligheid van de auto door Conti`s te monteren.
    Begrijp niet dat ze vanuit de fabriek zoiets toestaan.
    Volledig mee eens!!!

  12. #151

    Standaard

    ok kan iemand mij geruststellen ik krijg mijn b8 eind deze maand begin october is dit probleem al opgelost bij audi of nog niet?
    Krijg er standaard 225/55/16 banden velgen onder, kan ik zomaar 18 inch eronder zetten als deze 16 inch standaard niet trillen of ....
    Ik wordt echt bang door dit onderwerp..

  13. #152

    Standaard

    Beste mede trillers

    Ik wil jullie op de hoogte brengen van mijn ervaringen met mijn Audi A4
    Ik heb deze auto sinds mei 2009, vanaf de eerste dag waren er trillingen, vooral in de stoel een beetje in het stuur.
    Binnen 500 kilometer had ik mijn eerst nieuwe conti’s, 3 stuks ze waren gewoon niet rond.
    Maar de trillingen waren niet weg, in het begin weinig maar na een paar duizend kilometer heel veel.
    Ik heb de banden opnieuw laten bekijken en balanceren bij Profile tyrecenter. Wederom waren er 3 niet rond.
    Ik ben terug gegaan naar de dealer en deze pakte het probleem zeer professioneel op.
    De auto is op transport gegaan naar Continental in Barneveld om de zaak te bekijken, daar hebben ze 3 nieuwe banden gemonteerd welke volgens continental perfect rond zijn.
    Continental wilde zeker zijn dat de trillingen niet door de banden werden veroorzaakt.
    Ondertussen had ik contact gehad met mijn lease bedrijf over dit probleem.
    Ik kreeg te horen dat er waarschijnlijk een oplossing is: gemodificeerde draagarmen, alleen deze zijn nog niet leverbaar,pas half- eind september.
    Inmiddels was mijn auto terug bij de dealer, de dealer was niet tevreden over de hoeveelheid trillingen welke nog aanwezig waren.
    Volgens mij zijn er een paar stevige woorden gesproken met Pon Leusden en mijn dealer (Zenna Arnhem) want ineens daar waren ze!.. De gemodificeerde draagarmen.
    Deze zijn gemonteerd bij de voorwielen, en…….. de trillingen zijn er niet meer! Weg….!
    De gemodificeerde draagarmen hebben een dikker stuk rubber waaraan de carrosserie hangt (als ik het goed begrijp) er worden minder trillingen van de wielen, aandrijf assen en wegdek doorgegeven.
    Deze draagarmen zijn zo nieuw dat er op 1 september 2009 nog geen onderdeelnummer in de computers stond.
    Volgens mijn lease bedrijf ben ik een van de eerste waar de nieuwe draagarmen gemonteerd zijn, zij hebben mij gevraagd hen op de hoogte te houden van mijn bevindingen
    Ik hoop oprecht dat hiermee het probleem is opgelost en dat alle mede trillers straks kunnen genieten van een toch prachtige wagen.
    Ik hou jullie op de hoogte (zodra ik 1000 -1500 km heb gereden)
    Laatst gewijzigd door mtsholland-a4; 02-09-09 om 18:42.

  14. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mtsholland-a4 Bekijk Berichten
    Beste mede trillers

    Ik wil jullie op de hoogte brengen van mijn ervaringen met mijn Audi A4
    Ik heb deze auto sinds mei 2009, vanaf de eerste dag waren er trillingen, vooral in de stoel een beetje in het stuur.
    Binnen 500 kilometer had ik mijn eerst nieuwe conti’s, 3 stuks ze waren gewoon niet rond.
    Maar de trillingen waren niet weg, in het begin weinig maar na een paar duizend kilometer heel veel.
    Ik heb de banden opnieuw laten bekijken en balanceren bij Profile tyrecenter. Wederom waren er 3 niet rond.
    Ik ben terug gegaan naar de dealer en deze pakte het probleem zeer professioneel op.
    De auto is op transport gegaan naar Continental in Barneveld om de zaak te bekijken, daar hebben ze 3 nieuwe banden gemonteerd welke volgens continental perfect rond zijn.
    Continental wilde zeker zijn dat de trillingen niet door de banden werden veroorzaakt.
    Ondertussen had ik contact gehad met mijn lease bedrijf over dit probleem.
    Ik kreeg te horen dat er waarschijnlijk een oplossing is: gemodificeerde draagarmen, alleen deze zijn nog niet leverbaar,pas half- eind september.
    Inmiddels was mijn auto terug bij de dealer, de dealer was niet tevreden over de hoeveelheid trillingen welke nog aanwezig waren.
    Volgens mij zijn er een paar stevige woorden gesproken met Pon Leusden en mijn dealer (Zenna Arnhem) want ineens daar waren ze!.. De gemodificeerde draagarmen.
    Deze zijn gemonteerd bij de voorwielen, en…….. de trillingen zijn er niet meer! Weg….!
    De gemodificeerde draagarmen hebben een dikker stuk rubber waaraan de carrosserie hangt (als ik het goed begrijp) er worden minder trillingen van de wielen, aandrijf assen en wegdek doorgegeven.
    Deze draagarmen zijn zo nieuw dat er op 1 september 2009 nog geen onderdeelnummer in de computers stond.
    Volgens mijn lease bedrijf ben ik een van de eerste waar de nieuwe draagarmen gemonteerd zijn, zij hebben mij gevraagd hen op de hoogte te houden van mijn bevindingen
    Ik hoop oprecht dat hiermee het probleem is opgelost en dat alle mede trillers straks kunnen genieten van een toch prachtige wagen.
    Ik hou jullie op de hoogte (zodra ik 1000 -1500 km heb gereden)
    Dit is echt goed nieuws. Ik ben heel benieuwd of het trillen na 5000+ km's ook wegblijven. Ik heb een offerte van Zenna Arnhem, waarop aftermarket 17" wielen staan. Zenna belde een week later met het advies om vooral orginele velgen te nemen. Het trillen was bij hen bekend, maar de oplossing toen nog niet. Dat Zenna nu wel nieuwe draagarmen kan leveren is heel mooi. Nu even wachten wat jouw ervaringen zijn.

  15. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mmaassen Bekijk Berichten
    Dit is echt goed nieuws. Ik ben heel benieuwd of het trillen na 5000+ km's ook wegblijven. Ik heb een offerte van Zenna Arnhem, waarop aftermarket 17" wielen staan. Zenna belde een week later met het advies om vooral orginele velgen te nemen. Het trillen was bij hen bekend, maar de oplossing toen nog niet. Dat Zenna nu wel nieuwe draagarmen kan leveren is heel mooi. Nu even wachten wat jouw ervaringen zijn.

    Klinkt hoopvol !!
    Kijk uit naar je volgende bericht!!

  16. #155
    Hermie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    @mmaassen, bedankt voor je bericht.
    Ik ga morgen direct mijn dealer bellen!!

  17. #156

    Standaard

    @Hermie. Al je dealer gebeld?

  18. #157
    Hermie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mmaassen Bekijk Berichten
    @Hermie. Al je dealer gebeld?
    Ja, ik heb het hele verhaal van mtsholland-a4 (sorry, ik dacht dat het jouw verhaal was) doorgemaild. Ze gaan e.a. uitzoeken, ik hoor volgende week meer....

  19. #158

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    127
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb mijn A4 vanochtend opgehaald bij Zenna in Velp. Deze A4 is van begin Juni 2009.
    Reeds voor de tweede keer is de auto nu bij Zenna geweest om het trillen op te lossen. Ze hebben hem nu 2 dagen gehouden om het probleem op te lossen. De eerste keer hebben ze de wielen opnieuw gebalanceerd maar dit heeft het probleem niet opgelost. Er zitten lm velgen van 17 inch onder met conti's.
    Nu dus de auto weer weggebracht en de afgelopen dagen hebben ze de beste combinatie band en velg geprobeerd te vinden. Tevens hebben ze de wielen onder druk gebalanceerd. Het trillen is minder maar zeker niet weg.
    Zenna moest deze stap eerst nog doorlopen van Audi en hen de gegevens van het balanceren doorsturen. Duidelijk is wel dat ik ook nieuwe gemodificeerde draagarmen ga krijgen.
    Dus de auto moet nog een keer terug.

    Binnenkort gaan de winterbanden er weer onder en dan is het probleem gewoon weer terug. Voorstel van de dealer is om met de leasemaatschappij contact op te nemen en te kijken of ze nog een set velgen mogen nemen voor de winterbanden. Dit om veel kosten te voorkomen door elke keer bij banden wissel weer te moeten balanceren.

    Mijn hoop is nu echt gevestigd op de nieuwe draagarmen. Wordt vervolgd.

  20. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Placemaster Bekijk Berichten
    Ik heb mijn A4 vanochtend opgehaald bij Zenna in Velp. Deze A4 is van begin Juni 2009.
    Reeds voor de tweede keer is de auto nu bij Zenna geweest om het trillen op te lossen. Ze hebben hem nu 2 dagen gehouden om het probleem op te lossen. De eerste keer hebben ze de wielen opnieuw gebalanceerd maar dit heeft het probleem niet opgelost. Er zitten lm velgen van 17 inch onder met conti's.
    Nu dus de auto weer weggebracht en de afgelopen dagen hebben ze de beste combinatie band en velg geprobeerd te vinden. Tevens hebben ze de wielen onder druk gebalanceerd. Het trillen is minder maar zeker niet weg.
    Zenna moest deze stap eerst nog doorlopen van Audi en hen de gegevens van het balanceren doorsturen. Duidelijk is wel dat ik ook nieuwe gemodificeerde draagarmen ga krijgen.
    Dus de auto moet nog een keer terug.

    Binnenkort gaan de winterbanden er weer onder en dan is het probleem gewoon weer terug. Voorstel van de dealer is om met de leasemaatschappij contact op te nemen en te kijken of ze nog een set velgen mogen nemen voor de winterbanden. Dit om veel kosten te voorkomen door elke keer bij banden wissel weer te moeten balanceren.

    Mijn hoop is nu echt gevestigd op de nieuwe draagarmen. Wordt vervolgd.
    hoezo nog een stel velgen

    audi en pon jagen de leas op kosten de leas moet audi er uitgooien

    ze moeten eens het probleem gaan oplossen

    bij seat het zelfde verhaal als bij audi

    http://www.seat-online.nl/forum/inde...c,48204.0.html


    http://www.seat-online.nl/forum/inde...c,51606.0.html
    Laatst gewijzigd door canecorso; 05-09-09 om 17:48.

  21. #160

    Standaard winterbanden

    Ik heb nu sinds een halve week de nieuwe gemodificeerde draagarmen, de auto houd zich prima, op zich geen trillingen.
    De auto voelt wat "zwaarder" aan met het sturen (degelijker lijkt wel)
    Alleen de eerste km in de ochtend, het is net of er platte kantjes op de banden ontstaan als de auto een nacht heeft stilgestaan.
    Deze trilling (soort hupje bij ca 70 km) gaat weg na een paar km gereden te hebben.

    Over winterbanden:
    De dealer heeft mij hetzelfde geadviseerd, ik heb hierover overleg gehad met mijn lease maatschappij en de reactie is dat dat wel kan om extra velgen te organiseren, maar dat zit niet in het huidige lease tarief.
    Of te wel extra kosten.
    Verder is het natuurlijk dat de nu gemonteerde en bij de velg het best passende band ook niet het eeuwige leven heeft, hij zal verslijten.
    Mijn lease maatschappij zegt eigenlijk, gooi je zomerbanden er af bij de wisseling naar winterbanden, noteer welke band op welke velg zat, zorg ervoor dat je zo rond mogelijke winterbanden krijgt en laat ze in het voorjaar gewoon weer terug monteren.
    Mijn lease maatschappij heeft de focus echt gelegd op het oplossen van de trillingen bij de Audi A4, Leaseplan is hier heel duidelijk over, het kan niet zo zijn dat bij elke nieuwe band welke gemonteerd moet worden op een A4 het hele trillings verhaal opnieuw begint.
    Ik weet natuurlijk nog niet wat er gaat gebeuren als er winterbanden gemonteerd zijn in combinatie met de gemodificeerde draagarmen, ik hoop er maar het beste van.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door canecorso Bekijk Berichten
    hoezo nog een stel velgen

    audi en pon jagen de leas op kosten de leas moet audi er uitgooien

    ze moeten eens het probleem gaan oplossen

    bij seat het zelfde verhaal als bij audi

    http://www.seat-online.nl/forum/inde...c,48204.0.html


    http://www.seat-online.nl/forum/inde...c,51606.0.html

Pagina 8 van 53 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •