Pagina 1 van 53 123451151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #1

    Standaard Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

    Hallo Allemaal,

    Ik hoor en zie steeds meer berichten over het vaak genoemde trillingsprobleem van de nieuwe A4. Ik ben benieuwd wie hier allemaal problemen mee heeft en wat er tot nu toe aan gedaan is om het probleem op te lossen. Zelf heb ik al bijna een jaar last hiervan en ik ben 5 sets banden/velgen verder zonder aantoonbaar resultaat.

    Ik lees verhalen tot en met het vervangen van versnellingsbakken/aandrijfassen toe.

    Wat gaat audi hier aan doen, het lijkt erop dat dit een veel voorkomend probleem aan het worden is voor de nieuwe A4 en dat is niet goed voor de marketing als er niets aan gebeurt.

    Lijkt me een goede reden om hier een aparte algemene topic voor te openen onder de nieuwe A4 in het modelspecifieke forum.

    Benieuwd naar de reacties.

    grt Bertuz

  2. #2

    Standaard

    ik kan zegn, dat ik daar ook wa last van heb af en toe, vooral als ik mijn hand op versnellingspook heb en me voet lichtjes op de ambreage of hoe je het ook noemt de koppeling dus

  3. #3

    Standaard

    Mmmmmhhhh, ik dacht ook zoiets te merken in de proefrit dit ik maakte in de 160pk 1.8 sedan. Ik dacht dat het aan een van de banden lag en niet structureel zou zijn. Ik ben benieuwd of het straks in mijn auto ook terug komt.

  4. #4

    Standaard

    thangt er precies van af hoe warm het ook is enz denk ik, soms heb ik daar last van dan is niet dan terug wel enz...

    mja heb nog tot volgend jaar in september audi bijstand garantie dus, kan altijd is naar de garage gaan en zien of ze al meer info weten er over

  5. #5
    Hermie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik heb ook het probleem met trillen gehad. (Mijn auto)
    Ik heb de auto zonder lichtmetalenvelgen besteld, elders heb ik direct na levering nieuwe 5-spaaks velgen laten monteren. Tijdens het rijden op de snelweg bemerkte ik een trilling tussen de 100 en 130 km/pu. Heb direct contact opgenomen met mijn velgen/banden leverancier. Vandaag hebben ze de banden en velgen gedemonteerd en (zoals zij dit noemen) geoptimaliseerd. Banden van de velgen af, opnieuw invetten en weer op de velg monteren, balanceren en weer monteren. En het resultaat mag er zijn GEEN trillingen meer! Misschien is het een combinatie van een gevoelig onderstel en een slechte balans?
    Laatst gewijzigd door Hermie; 27-05-09 om 20:49.


  6. #6

    Standaard

    Je trilt niet alléén...
    Hier net hetzelfde probleem...

  7. #7
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard

    Heb A4 met sportonderstel en na wissel van winterbanden naar zomerbanden trilden de vullingen uit mijn kiezen. Twee keer terug gegaan naar euromaster en uiteindelijk bij vd udenhout Den Bosch laten verhelpen; geen centje pijn meer. Dus ik denk dat het onderstel inderdaad (erg) gevoelig is en je dus (platte) banden erg goed moet laten balanceren (op de auto laten balanceren helpt ook al).

  8. Ad
  9. #8
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Ben ook met mijn banden op pad geweest.
    (A6-allroad)

    Onballans is vaak niet het probleem.
    Hoogteslag wel.
    Inderdaad zoals al eerder gemeld, het optimaal verdraaien van de band tov de velg
    is in 95% van de gevallen de oplossing.
    Een euvel als gevolg van het volledig automatisch monteren en balanceren van banden.
    Er komt geen mensen hand en oog meer aan te pas.

    De band zit er vaak ook lichtelijk gewrongen op.
    (alles zuiver mijn ervaring, maar was aan de oorde van de dag volgens bandenboer.)
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  10. #9
    Hermie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hermie Bekijk Berichten
    Ik heb ook het probleem met trillen gehad. (Mijn auto)
    Ik heb de auto zonder lichtmetalenvelgen besteld, elders heb ik direct na levering nieuwe 5-spaaks velgen laten monteren. Tijdens het rijden op de snelweg bemerkte ik een trilling tussen de 100 en 130 km/pu. Heb direct contact opgenomen met mijn velgen/banden leverancier. Vandaag hebben ze de banden en velgen gedemonteerd en (zoals zij dit noemen) geoptimaliseerd. Banden van de velgen af, opnieuw invetten en weer op de velg monteren, balanceren en weer monteren. En het resultaat mag er zijn GEEN trillingen meer! Misschien is het een combinatie van een gevoelig onderstel en een slechte balans?
    Ik neem mijn woorden terug!!!, zojuist terug van een weekend Eifel in duitsland. Bij 120 - 140 behoorlijke trillingen, daarboven zijn ook trillingen merkbaar. Heel irritant!!!, ik ga morgen weer bellen met de band/velg leverancier, ik baal hier echt van. Ik heb het idee dat het inderdaad een soort hoogteslag is omdat de balans optimaal is.
    Laatst gewijzigd door tom; 26-09-18 om 10:07.

  11. #10

    Standaard Trillingen

    Sinds 1 week rij ik nu in een nieuwe Audi A4 1.8 TFSI 120 pk Pro-Line met dus de af fabriek lichtmetalen velgen en Continental Banden.

    Ook ik heb sinds het begin last van trillingen vanaf 120 km/u. Hierover al gesproken met de lease-maatschappij en de leverende dealer. De verkoper van de dealer beweerde dat het na een paar honderd kilometer wel weg zou gaan. De lease-maatschappij beweerde dat dat niet zo zou zijn. Toevallig zijn de leasemaatschappij en dealer wel van zelfde bedrijf!. Nu a.s maandag wordt er naar gekeken, ik hoop dat het dan wel opgelost wordt en niet zoals bij alle anderen het blijft terugkeren. Voor de zekerheid maar jullie reacties en bevindingen meenemen naar de dealer.

  12. #11

    Standaard

    Dit komt me bekend voor...

    Heb m'n A4 Avant 2.0TDI 136 nu een aantal weken.
    Velgen 17" met 245/45 banden (originele Audi 10 spaaks velgen).
    Had ook de trillingen vanaf het begin.
    Vooral merkbaar rond 2.200 t/m.

    Volgende acties werden door de dealer uitgevoerd:
    . Verwisselen alle wielen + banden met die van een andere A4
    . Vervangen aandrijfarmen links en rechts
    . Vervangen van een niet nader gespecifieerde stuk aandrijfas
    . En uiteindelijk is de volledige versnellingsbak vervangen (manuele zesbak) en was het probleem opgelost !

  13. #12
    jacq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    44
    Kudos
    14

    Standaard trillen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertuz Bekijk Berichten
    Hallo Allemaal,

    Ik hoor en zie steeds meer berichten over het vaak genoemde trillingsprobleem van de nieuwe A4. Ik ben benieuwd wie hier allemaal problemen mee heeft en wat er tot nu toe aan gedaan is om het probleem op te lossen. Zelf heb ik al bijna een jaar last hiervan en ik ben 5 sets banden/velgen verder zonder aantoonbaar resultaat.

    Ik lees verhalen tot en met het vervangen van versnellingsbakken/aandrijfassen toe.

    Wat gaat audi hier aan doen, het lijkt erop dat dit een veel voorkomend probleem aan het worden is voor de nieuwe A4 en dat is niet goed voor de marketing als er niets aan gebeurt.

    Lijkt me een goede reden om hier een aparte algemene topic voor te openen onder de nieuwe A4 in het modelspecifieke forum.

    Benieuwd naar de reacties.

    grt Bertuz
    Hallo Bertuz,

    Ik ben in het bezit van een A4 V6TDI en heb hetzelfde probleem,met name tussen 120 en 140 is het het beste voelbaar,het blijft heel irritant en volgens mijn dealer is Pon bezig met testen van diverse dingen en krijg ik hier over 2 weken uitsluitsel over.

    Zeker omdat ik half Juli naar zuid spanje ga met de auto, hoop ik op een goede oplossing, want zoals hij nu is wordt dat geen pretje,verder een super auto.Hij staat vervolgens op conti met 16 lichtmetale standaard velden (proline pakket).
    Schijnt niet alleen in banden/velgen te zitten vertelde men mij.

    Mvg,

    Jacques

  14. #13

    Standaard

    Hi Jacques,

    Ik heb ook die 16" proline lichtmetaal met 225/55/R16 Continental erop zitten met trillingen. De dealer heeft laatst Mak Indivia 17" met Continental 225/50/R17 erop gezet maar dat verergerde het probleem alleen maar. nu weer de 16" proline terug eronder.

    Merk wel dat nu het warmer wordt buiten het probleem minder wordt. Ook aangezien ik met zacht rubber van mijn winterbanden geen last heb, concludeer ik dat het probleem ligt aan de hoogteslag/lasnaad/platte kant van de band waarvoor het onderstel zeer gevoelig is. Hoe warmer het is, hoe zachter de band dus wordt het effect min of meer weggefilterd door de band, net als bij de winterband.

    Inmiddels heb ik al van diverse kanten advies gekregen om Michelin banden te proberen omdat deze a) heel erg mooi rond zijn, en b) soepeler rubber als de meeste andere bandenmerken.

    Anyway, Pon schijnt iom Audi bezig te zijn met een aanpassing aan het onderstel maar het is niet duidelijk wanneer er een oplossing komt.

    Volgens mij is het echt wel een veel voorkomend probleem! Iedereen die er last van heeft zou het moeten melden en niet met een kluitje in het riet laten sturen. Niet acceptabel voor een auto in de klasse!

    Bertuz

  15. #14
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb dit nu in mijn A6 aan de hand heb deze week op eigen winterset gereden, en dan is het trillen minder. maar niet weg.... wat kan er in het onderstel fout zijn?

    zomerbanden: Continental SportContact 2 245/40 R 18 93Y
    winterbanden: Dunlop WinterSport M3 245/40 R 18 97V


    PS: af fabriek staat er volgens mij NOOIT een Audi op Continental... (in ieder geval A6 nooit...) Pon wisselt op iedere Nederlandse auto naar Conti's, omdat ze daarvan ook zelf importeur zijn. helaas roepen meerdere dealers al dat er altijd gezeik is met Conti's, oftewel Pon verne*kt een klasseproduct zelf met inferieure banden... onvoorstelbaar
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  16. #15

    Standaard

    Conti's zijn geen banden, dat is ellende. Heb ooit bij een 1 jaar oude conti band gezien dan het complete loopvlak los lag van de band, sindsdien geen conti's meer voor mij.
    Audi A4 B6, Hartog Tuned

  17. #16
    jacq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    44
    Kudos
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertuz Bekijk Berichten
    Hi Jacques,

    Ik heb ook die 16" proline lichtmetaal met 225/55/R16 Continental erop zitten met trillingen. De dealer heeft laatst Mak Indivia 17" met Continental 225/50/R17 erop gezet maar dat verergerde het probleem alleen maar. nu weer de 16" proline terug eronder.

    Merk wel dat nu het warmer wordt buiten het probleem minder wordt. Ook aangezien ik met zacht rubber van mijn winterbanden geen last heb, concludeer ik dat het probleem ligt aan de hoogteslag/lasnaad/platte kant van de band waarvoor het onderstel zeer gevoelig is. Hoe warmer het is, hoe zachter de band dus wordt het effect min of meer weggefilterd door de band, net als bij de winterband.

    Inmiddels heb ik al van diverse kanten advies gekregen om Michelin banden te proberen omdat deze a) heel erg mooi rond zijn, en b) soepeler rubber als de meeste andere bandenmerken.

    Anyway, Pon schijnt iom Audi bezig te zijn met een aanpassing aan het onderstel maar het is niet duidelijk wanneer er een oplossing komt.

    Volgens mij is het echt wel een veel voorkomend probleem! Iedereen die er last van heeft zou het moeten melden en niet met een kluitje in het riet laten sturen. Niet acceptabel voor een auto in de klasse!

    Bertuz
    Hi Bertuz,

    Ik vindt dat het inderdaad ook niet mag voor zo`n auto. Zoals gezegd zijn ze bij Pon bezig een oplossing te zoeken en hopen deze binnen 14 dagen te kunnen geven.
    Met deze auto zoals hij nu rijd wil ik niet naar zuid-Spanje rijden omdat hij in een rotgebied trilt zo tussen 100 en 170. Daarboven is hij echt fantastisch.Ga er toch op aan dringen hem voor de vakantie klaar te krijgen.Ik denk dat ze eerst willen proberen de banden te wisselen,maar hoorde dat het probleem ook in de velg zat.
    Heb pas een duitser gesproken en na wisselen van complete set was het weg.Maar ook dat schijnt niet in alle gevallen een oplossing te zijn.
    We wachten maar af maar hou de ontwikkelingen scherp in de gaten.

    Jacques

  18. #17
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    mijn dealer erkent en herkent het probleem. dat is een begin... maar nog geen oplossing.

    dealer is er heel open in dat ik alles behalve de enige ben met trilprobleem in een nieuwe Audi contact met Pon is gelegd, ik wacht af. inmiddels 7.500km op een trilplaat, dan zou ik toch slank moeten worden???
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb ook last van trillingen bij mijn A4. Ik heb net bij de dealer nieuwe voorbanden gekregen maar dat heeft niet geholpen, probleem is er niet minder op geworden. Net als alle andere had ik het probleem niet (voorzover ik weet) bij de winterbanden. Ik heb zowel de zomer als de winterbanden op 17" MAK velgen, geleverd door de dealer (volgens mij worden de MAK velgen ook door PON geleverd)

    De dealer wijdt de trillingen aan de enorm stevige bouw van de A4 (en A5). Prima, maar als die alleen met perfect ronde banden kan rijden dan lijkt me dat Audi de A4 wel iets anders had kunnen ontwikkelen.

    Ik heb weer contact gehad, en mijn auto gaat nu naar het "continetal centrum", whatever dat mag zijn. Waarschijnlijk een expertise centrum van Continental. Als het opgelost moet worden met de banden dan weet ik niet of ik het hiermee eens ben: 1 keer hard remmen en je zit weer met een trillend stuurtje...

  20. #19

    Standaard

    Kom net kijken op dit forum en ben blij te zien dat ik niet de enige ben. heb sinds januari een A4 Avant met fontmetals eronder. Ook Continental en regelmatig trillingen vnl. in het stuur. Ga maandag direct bellen met de dealer (en meteen voor mijn andere grote probleem die ik al sinds dag 1 heb, storing met starten na terig schakelen bij hoge toeren...)

  21. #20
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    gisteren bij mijn dealer geweest en probleem nogmaals doorgesproken. na alle experimenten met andere bandenspanning en geheel andere set velgen+banden (set die onder mijn ex-A6 perfect "glad" reed), geeft dealer zelf aan dat het probleem niet in de banden kan zitten...
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Pagina 1 van 53 123451151 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •