Pagina 2 van 53 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    hmmm, ik heb ook niet echt het idee dat het aan de banden ligt. Heb van het weekend een stevige rit gemaakt onder het mom van hij trilt tot 130, dan maar dik erboven gaan rijden. Bij terugkomst in NL toch maar weer de limiet aangehouden, en het trillen was significant erger dan ervoor! Vandaag was het weer op het oude niveau, heel raar. Lijkt me dat dit niet aan de banden/velgen ligt, maar goed ben geen expert.

    Lijkt me wel dat Audi een probleem heeft.

  2. #22

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik zal me nog netjes voorstellen, maar kan alvast wel melden dat ik lid ben geworden van het forum omdat ik aan het zoeken was naar berichten over trillen van de A4 B8. Ook ik heb er last van. Na 'kritisch balanceren' bij Audicentrum Breda is het wel minder, maar zeker niet weg. Het lezen van de posts in deze thread geven me een erg ongemakkelijk gevoel. Ik heb mede vanwege de kwaliteit een Audi gekozen. Rijd ik nu toch nog in een auto van 43.000 euro die iets echts mankeert.

    Ik ga met mijn dealer in gesprek en zal jullie op de hoogte houden.

    Stumpie

  3. #23
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    ik heb dit nu in mijn A6 aan de hand heb deze week op eigen winterset gereden, en dan is het trillen minder. maar niet weg.... wat kan er in het onderstel fout zijn?
    Hey Ketelapper heb jij er ook last van?
    Ik denk dan dat er toch misschien iets is met de ophanging. Jij hebt hiervoor ook de A6 gereden zonder problemen en nu net met de facelift heb jij er ook last van.
    Gelukkig heb ik het probleem niet ondervonden.

    Veel succes heren met het zoeken naar de oplossing!
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stumpie Bekijk Berichten
    Ik ga met mijn dealer in gesprek en zal jullie op de hoogte houden.
    De dealer bevestigde dat het een bekend probleem is, waarvoor nog geen oplossing bestaat. Het schijnt zowel bij de A3 als A4 voor te komen. Ik heb de verzekering gekregen dat ze gaan doen wat mogelijk is om het in ieder geval tot een minimum te beperken.

    Toch balen. Enfin, de zon schijnt in ieder geval.

    Stumpie

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    is er dan in ieder geval een indicatie van wat de oozaak kan zijn. Mijn auto moet ik straks weer een dag inlveren zodat ze de zaak kunnen onderzoeken, maar ze kijken alleen naar de banden/velgen. Ik krijg sterk het vermoeden dat het ergens anders aan ligt, en dat dit dus zonde van de tijd is.


  6. #26

    Standaard

    Hoi allemaal, ik ben ook op dit forum terecht gekomen na wat gegoogle over trillende Audi's. Ik ben sinds een kleine maand in bezit van een glimmende zwarte vibrator van € 45.000 van het model A5. Ook bij mij trilt de auto bij ongeveer 130 km/u en bij (in mindere mate) 70 km/u. En daarnaast houdt de motor af en toe in, maar dat is een ander verhaal (zie dit topic: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...tml#post787827 ).

    De dealer dacht eerst dat het aan foutief (of niet) gebalanceerde velgen lag en dat hebben ze proberen te herstellen op hetzelfde moment dat ze de banden hebben vervangen voor de juiste maat (ze hadden 225 gemonteerd op 18 inch terwijl ik 245 besteld en betaald heb). Het balanceren heeft echter geen enkel nut gehad en alles trilt nog als toen ik hem net kreeg.

    De dealer roept dat het vermoedelijk toch echt het aan de velgen ligt (ik heb een directset via PON in 18 inch) en dat de vertegenwoordiger van Pon op de hoogte is en dat men naarstig op zoek is naar een oplossing voor het probleem.

    Ik baal behoorlijk van het hele verhaal zeker omdat ik bij het bestellen van de auto nog aan de verkoper heb gevraagd of er nog kwaliteitsverschil was tussen de directset velgen en originele Audi velgen waarop hij ontkennend antwoordde.

    Overigens zal ik een paar fotootjes schieten van de nieuwe aanwinst want hij is zeker mooi om te zien (op de foto trilt hij gelukkig niet) en me even netjes voorstellen in het showroomdeel van dit forum.

    Ik zal dit topic in ieder geval goed in de gaten houden en als ik een oplossing heb, dan meld ik die natuurlijk ook hier.
    Laatst gewijzigd door A5-rijder; 03-07-09 om 08:05.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    nou, mijn vibrator is net terug van het continental banden centrum in Barneveld en een stuk minder opwekkend geworden :-). Drie dagen weggeweest en ze hebben om de auto te vergelijken op Michelin banden gezet (volgens het rapport). Ik heb nieuwe velgen gekregen en daarmee is de trilling een groot deel weg. Het is nu acceptabel, voor een auto van 53K verwacht ik wel dat het helemaal opgelost gaat worden. Al weet ik niet of ik er teveel met een vergrootglas naar zit te kijken. Ik heb de dealer wel laten weten dat ik verwacht dat als Audi een oplossing vind, ik benaderd ga worden.

    Nu maar hopen dat als ik straks weer overga op winterbanden het probleem niet weer terugkomt...

  8. Ad
  9. #28
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    "het is nu acceptabel" ..... dat vind ik nogal een uitspraak voor heel veel geld krijg je een product dat gewoon niet voldoet. punt uit basta, ze lossen het maar op!

    mijn auto gaat volgende week weer terug. hele wielenexercitie heeft niets uitgehaald. stap 2 is vervangen van aandrijfassen.
    het is blijkbaar een gangbare procedure geworden, want Pon had "stappenplan" klaar. en per modeljaar 2010 is de voorwielophanging van Audi A4 / A5 grondig gewijzigd (volgens technische dienst van leasemij). dat doen ze niet voor niets, denk ik maar...

    stap 3 is door leasemij vast aangekondigd bij dealer: een andere "commerciële oplossing", oftewel hele auto retour! baal er van, want verder prima naar mijn zin. maar dit hobbelen / trillen accepteer ik gewoon nooit
    voor de volledigheid: mijn dealer doet zijn uiterste best en probeert zelfs meer dan dat! niets ten nadele van De Waal Tiel!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #29
    jacq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    44
    Kudos
    14

    Exclamation trillende a4

    Hallo trillers,

    Schijnt van Pon een antwoord te zijn gekomen om het probleem aan te pakken van het trillen,de mijne a4 avant van Mei2009 heeft het vanaf het begin gehad en staat inmiddels op 5000km.
    Blijft uiterst irritant en gaat Dinsdag 7 Juli naar een dealer die het probleem op zou kunnen lossen,ter info hij staat nu op de velgen die horen bij het proline pakket 6 spaaks gegoten lichtmetaal,met (K..T) contie`s.

    Ze gaan diverse stappen ondernemen om het aan te pakken en hebben belooft hem pas af te leveren als het probleem is opgelost,ben benieuwd of het lukt.
    Zodra hij geweest is zal ik vragen of ze de uitgevoerde werkzaamheden aan me door willen geven zodat het hier te lezen is.Heb aangegeven met deze auto niet op vakantie te gaan als er geen verbetering merkbaar is.

    Ga er desnoods mee naar Pon omdat een dergelijke auto niet met deze problemen mag kampen zonder dit op korte termijn op te kunnen lossen.

    Mvg Jacques

  11. #30

    Standaard

    Hoi Triller Jacques,

    Ik ben heel benieuwd.
    Laatst gewijzigd door A5-rijder; 03-07-09 om 21:58.

  12. #31

    Standaard

    Na wat Googelen over trillen A4 2009 hier een nieuw trilmember.
    A4 avant 2.0 TDI 146pk.

    Wagen geleverd medio maart 2009.
    na 1 dag winterbandjes op de velgen laten leggen voor wintersportje oostenrijk.
    Na weekje snowboarden bandjes weer terug erop.
    Alles lijkt ok maar wagen begint te schudden na iets van 10.000 KM ofzo.
    Schud voornamelijk hefting bij een constante snelheid en als de wagen uitloopt met voet van het gas.
    op verschillende toerentallen afhankelijk van de versnelling maar rond 1800 / 2000 en 2000 / 2200 (nu ook bij +/- 2800 tpm)

    Audi zegt kom maar langs zullen bandjes wel zijn, man maakt ritje (o meneer deze trilt wel veel) doen we gelijk maar nieuwe aandrijfassen monteren.
    Wagen trilt hierna nog steeds... geen verbetering

    Dan maar nieuwe bandjes en speciaal balanceren bij extern bedrijf....
    Wagen trilt hierna nog steeds... geen verbetering

    Dan vervangen we gewoon de hele versnellingsbak maar....
    Wagen trilt hierna nog steeds... geen verbetering

    Men zegt nu dat er bij de importeur een wagen staat met hetzelfde probleem en daar worden zwaardere ? draagarmen op getest, als dat positief zou zijn zou dit bij mijn wagen ook worden uitgevoerd....?

    Na een trillend weekje vakantie Italie maar weer eens gebeld hoe het met de draagarmtest staat.
    Nou meneer we weten nog niets maar kan wel vertellen dat ze er ng niet uit zijn, afwachten dus, geen tijds indicatie...

    Vandaag de Lease maatschappij maar eens geinformeerd ( hoefde van Audi niet want wagen zat toch nog in garantie..)
    Lease maatschappij wist nog van nix, tenminste niet over mijn A4, van een hoop andere wel, allemaal het zelfde verhaal.

    Wilde mn ervaringen toch maar even kwijt hier zodat net als ik andere trillers wat meer info hebben.

    word vervolgt....

  13. #32

    Standaard

    Ik heb net de dealer aan de lijn gehad. Audi is zich inmiddels zeer goed bewust van het probleem en schijnt hard aan het werkte zijn om een oplossing te verzinnen. Het is niet uitgesloten dat er een terugroepactie komt. Wanneer en hoe wisten ze natuurlijk niet.

    Volgende week vrijdag gaat de mijne weer naar de dealer. Ze gaan proberen het wat draaglijker te maken.

    Stumpie

  14. #33
    jacq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    44
    Kudos
    14

    Cool trillen

    Hallo mede-trillers,

    Begint onderhand een echte Thriller te worden,R.I.P Michael.
    Vandaag de auto op de drukbalans gehad en daar is uitgekomen wat ik zelf al verwachte nl. alle (K..T) Conti`s ver boven gestelde norm,2 wielen zelfs 4x de norm.

    Morgen wordt er overleg gepleegd met Pon over nieuwe banden,en dan kijken in hoeverre dit gaat helpen.Ik heb nog steeds goede hoop.Ben overigens zeer content met mijn dealer(Coolen Veghel) die alles in het werk stelt om dit nu op te lossen.
    Als het goed is hoop ik morgen in een auto te rijden zoals hij hoort te rijden.Al zal ik het heel kritisch beoordelen want een auto van ruim 58 moet ook het comfort bieden die je er van verwachten mag.
    Morgen meer.

    Jacques

  15. #34
    MPC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    ... en per modeljaar 2010 is de voorwielophanging van Audi A4 / A5 grondig gewijzigd (volgens technische dienst van leasemij). dat doen ze niet voor niets, denk ik maar...
    Ik volg dit topic met belangstelling, want ik ben voornemens dit jaar nog een B8 aan te schaffen. Maar dan een die niet trilt. En ook niet met 18" velgen eronder. Ik krijg alleen nergens bevestigd dat bij modeljaar 2010 dit probleem is aangepakt. En wat ze dan gedaan hebben. Denk dat 2010 modellen in oktober al op de weg rijden, dus dan zullen de eerste ervaringen wel binnenkomen.

  16. #35

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MPC Bekijk Berichten
    Ik volg dit topic met belangstelling, want ik ben voornemens dit jaar nog een B8 aan te schaffen. Maar dan een die niet trilt. En ook niet met 18" velgen eronder. Ik krijg alleen nergens bevestigd dat bij modeljaar 2010 dit probleem is aangepakt. En wat ze dan gedaan hebben. Denk dat 2010 modellen in oktober al op de weg rijden, dus dan zullen de eerste ervaringen wel binnenkomen.
    ik heb al een modeljaar 2010, 1.8 TFSI, met 17inch mac + conti2. paar duizend kilometer gereden en .. ik ben geen triller !
    mijn advies om hier voor zeker te gaan en andere dan std velgen door de dealer te laten monteren

  17. #36
    jacq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    44
    Kudos
    14

    Thumbs up trillen

    Hallo Trillers,

    Vandaag de auto weer opgehaald en het resultaat mag er zijn, uitvoerig getest en daar is uit gekomen dat de Conti`s dusdanig buiten de norm vielen dat het niet te doen viel om hier nog wat van te maken.
    Nieuwe Michelin`s gemonteerd en rijden maar. Zeer kritisch gaan proberen en ik moet zeggen dat het een verbetering is van 80%. Rond de 135 een hele lichte trilling te vernemen in de zitting.

    Verder is het een totaal andere auto geworden met de Michelin`s,zijn beduidend betere banden dan die Conti`s,veel stiller en de auto heeft een veel betere wegligging, ook bij echt hoge snelheden tot 220.
    Ik zal verder met de dealer overleggen om te kijken of ze hem nog verder kunnen optimaliseren, heb begrepen dat er inmiddels serieus aan gewerkt wordt.Zoals hij nu is is het acceptabel om mee te rijden, maar ik wil toch gaan voor de volle 100%.
    Blijf de ontwikkelingen heel nauw volgen.

    mvg Jacques

  18. #37

    Standaard

    Ff een kort berichtje. Ik heb vandaag mijn A4 1.8 120pk Avant 2010 model gekregen met originele 18inch 5 Spaak velgen en Michelins Premacy HP's erop. Nog maar 100km gereden, maar voelde nog niets....

    Ik heb wel een probleempje volgens mij met de tuning (zie andere posts), maar dat is een ander verhaal.

    Over een tijdje post ik nog wel een keer mijn bevindingen of meld me alsnog aan als tril-member...
    Laatst gewijzigd door Icul8r; 09-07-09 om 23:29.

  19. #38

    Standaard

    Hoi Jacques,

    Goed om te horen dat de Michelins de kwaal tot een aanvaardbaar niveau terugbrengen. Ik heb meteen mijn dealer gebeld en aangegeven dat ik Michelins onder mijn A5 wil. Wordt vervolgd....

  20. #39
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @jacq:
    zou je aub willen opgeven welke Michelin banden er onder liggen? dus exact typebenaming met alle lettertjes en cijfertjes van de zijkant? thanks
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #40
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    o ja, hier nog de update over mijn auto:

    afgelopen week nieuwe aandrijfassen gemonteerd, maar na dagje rijden weer terug bij af.
    opmerkelijk vind ik wel, dat de klacht telkens even (grotendeels) weg lijkt te zijn als de auto op een brug of krik heeft gestaan. na 500km is alles echter weer terug bij af, ondanks balanceren, uitlijnen, nieuwe band, nieuwe aandrijfassen, etc. etc.

    volgende stap is analyse door Pon.
    hoewel ik zeer tevreden ben over De Waal Tiel en de moeite die zij doen, is mijn standpunt richting leasemij heel helder overgebracht: regel maar een nieuwe! ik ga geen eindeloos proefkonijn spelletje met Audi doen, daar is het maandbedrag even 99% te hoog voor.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Pagina 2 van 53 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •