Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Ipod - A4 B8 (juni 2008) met DVD navi / MMI3

  1. #1

    Standaard Ipod - A4 B8 (juni 2008) met DVD navi / MMI3

    Hallo,

    Ik heb een A4 van juni 2008 zoals geschreven met DVDnavigatie / MMI systeem (schijnt MMI 3 te zijn). Nu wil ik er graag mijn Ipod op (laten) aansluiten maar krijg van de dealer te horen, dat het wel werkbaar te maken is via de antenne kabel maar dat bediening via het MMI systeem niet mogelijk is.

    Weet iemand hier misschien meer van? Ervaringen mee?

    thks

  2. #2
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    effe zoeken hoor, staat echt al te vaak beschreven.
    Heb je het uberhaupt wel geprobeerd??



    Nee, kan niet
    AMI of gateway
    Je hebt nog geen 3G systeem.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #3
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Mijn A4 is van september 2008 met DVD-nav.
    Bij je middenarmsteun zit een klein klepje met de opdruk AUX.
    Ik heb begrepen dat je met een kabeltje (verkrijgbaar bij dealer) je Ipod hierop kan aansluiten.
    Bij het inschakelen van "media" via MMI kan bron selecteren. Ipv CD kies je AUX.
    Volgens moet je het dan ook kunnen bedienen
    Give it a try! Zo'n kabeltje zal ook weer niet heel veel kosten.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  4. #4
    Avantisti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    53
    Posts
    786
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Turbo Bekijk Berichten
    Mijn A4 is van september 2008 met DVD-nav.
    Bij je middenarmsteun zit een klein klepje met de opdruk AUX.
    Ik heb begrepen dat je met een kabeltje (verkrijgbaar bij dealer) je Ipod hierop kan aansluiten.
    Bij het inschakelen van "media" via MMI kan bron selecteren. Ipv CD kies je AUX.
    Volgens moet je het dan ook kunnen bedienen
    Give it a try! Zo'n kabeltje zal ook weer niet heel veel kosten.
    Klopt, je kunt dan alleen niet via MMI bedienen maar alleen via de Ipod zelf.
    Geluid is op deze manier niet 'je van het' moet ik zeggen.
    Zo'n kabeltje mag echt niet meer dan 5 euro kosten, dus laat je niets aansmeren!
    2008 A4 Avant 1.8TFSI

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V-spec Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb een A4 van juni 2008 zoals geschreven met DVDnavigatie / MMI systeem (schijnt MMI 3 te zijn). Nu wil ik er graag mijn Ipod op (laten) aansluiten maar krijg van de dealer te horen, dat het wel werkbaar te maken is via de antenne kabel maar dat bediening via het MMI systeem niet mogelijk is.

    Weet iemand hier misschien meer van? Ervaringen mee?

    thks
    Onlangs vertelde de dealer mij dat er een Gateway met USB-, DVD- en Ipodaansluiting kan worden geplaatst in het dashboardkastje. Deze zou dan volledig geïntegreerd zijn in het MMI-systeem, met alle menukeuzes etc. De ingrijp kost € 490,- incl. BTW.


  6. #6
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik zou het wel weten hoor.
    Voor de EUR 490 kan je heel veel cd's kopen en mp3's op branden.
    Als het goed is heb je een wisselaar die 6 cd's slikt.
    Dat is echt wel genoeg voor uren plezier.
    Tot nog heb ik geen enkele behoefte gehad om zo'n Ipod er op aan te sluiten.

    En zoals een vorige forummer aangaf, misschien is het resultaat (geluid) niet echt wat je ervan verwacht.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V-spec Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb een A4 van juni 2008 zoals geschreven met DVDnavigatie / MMI systeem (schijnt MMI 3 te zijn). Nu wil ik er graag mijn Ipod op (laten) aansluiten maar krijg van de dealer te horen, dat het wel werkbaar te maken is via de antenne kabel maar dat bediening via het MMI systeem niet mogelijk is.

    Weet iemand hier misschien meer van? Ervaringen mee?

    thks
    Vreemde dealer dan, ik heb namelijk een A4 uit september 2008 en ook dvd nav/MMI en mijn Ipod werkt uitstekend ook bediening via de MMI en de titels op het scherm. heb wel een aansluiting in het handschoenenkastje waar de ipod in ligt.
    Gewoon een audi music interface vragen aan de dealer, weet alleen niet of hun het er aftermarket in kunnen zetten, maar kijk op Ebay en daar zie je allerlei verschillende besturingapparaten voor de Audi A4 B8

    Succes

  8. Ad
  9. #8
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    862
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard

    op de aux aansluiting : mini-jack naar mini-jack 3.5mm...(6,95 ofzo), of een ander soort kabel, die sluit je aan op de ipod connector (aan de onderkant) en naar 3.5 mm mini-jack, die is ietsjes duurder.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis71 Bekijk Berichten
    Onlangs vertelde de dealer mij dat er een Gateway met USB-, DVD- en Ipodaansluiting kan worden geplaatst in het dashboardkastje. Deze zou dan volledig geïntegreerd zijn in het MMI-systeem, met alle menukeuzes etc. De ingrijp kost € 490,- incl. BTW.
    Dat klopt, heb ik laten doen en vind het prima werken, de bediening is redelijk al is het bladeren door de CD collectie toch wel vrij lastig. Je kunt het ook zelf inbouwen, het kastje is van Dension (gateway 300) en kost in Duitsland rond de 250 Euro:
    http://www.maxxcount.de/?products_id...uf=file#raider

    Technisch wordt het door het MMI gezien als een CD-wisselaar. De nieuwe MMI's kunnen meerdere CD wisselaars aan. Heb je een oud MMI (zoals ik) dan krijg je een knopje in je dash waarmee je kunt wisselen tussen iPod en CD wisselaar.

  11. #10

    Standaard

    Ook ik wou mijn Ipod aansluiten in mijn A4 (sep 2008). Het mooiste (en duurste) systeem is de Audi Music Interface.

    Auto Century in Groningen heeft dit voor mij ingebouwd. Ze hebben het op mijn aanwijzing besteld bij Kufatec in duitsland (http://www.kufatec.de/shop/product_i...A4-8K-MMI.html) omdat het niet via audi in nederland te krijgen was !?.

    Dit nadat ze eerst een dension 500 hadden ingebouwd, dit werkt wel maar is minder mooi.
    De dension werkt als extra cd-wisselaar. De Audi music interface is een extra optie in het media menu.
    (zie foto's)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #11

    Standaard

    Ook ik heb aftermarket bij Kufatec Duitsland een AMI "nachrüstset" laten overkomen en laten inbouwen en laten coderen. Ik heb nu, met een Radio concert met CAN bus, (de versie van het Proline pakket met audi soundsystem, zonder cdwisselaar, en dus zonder MMI / nav) toch de Audi Music Interface werkend Dit alles op een A4 model 2009 van najaar 2008.
    Pon importeur doet dit niet, dus idd zelf regelen met een welwillende dealer/inbouwstation.

  13. #12

    Standaard Gerelateerde vraag over ipod aansluiting AMI

    Ik heb dus gisteren een ipod kabel binnen gekregen en deze aangesloten op de MMI.
    Ik zie dus ook AMI in het menu, echter, krijg iedere keer de melding dat het apparaat niet wordt gevonden/aangesloten is of uit staat?
    Ik neem aan dat de ipod simpelweg aangesloten dient te worden en that's it?
    Iemand een idee?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •