Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Quattro onderstel: verlaagd en sportiever?

  1. #1
    twdi
    Guest

    Standaard Quattro onderstel: verlaagd en sportiever?

    Mijn huidige A4 avant 1.8T quattro uit 2005 heeft een sportonderstel wat toen standaard was en is dus een paar cm verlaagd. Bij het nieuwe model lees ik bij de Quattro niks hierover. Weet iemand of de B8 quattro ook standaard al wat verlaagd is en het sportonderstel al mee krijgt? Het maakt hem wat stugger wat wellicht de overweging waard is het van het demper systeem. Ik vermoed van niet.

    Rijd iemand een nieuw Q met het demperregeling systeem en zo ja, wat zijn je ervaringen?

    Daarnaast ben ik benieuwd of de 211Pk Quattro S-tronic standaard flippers aan het stuur heeft. Dat staat ook niet vermeld in de prijslijst.
    Laatst gewijzigd door twdi; 06-07-09 om 23:02.

  2. #2
    MPC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    B8 2.0T quattro heeft geen sportonderstel. Dat is nu een optie.
    En met S-tronic heb je geen flippers aan het stuur. Dat is ook een optie.

  3. #3
    twdi
    Guest

    Standaard

    Oke thx. Het onderstel maakt hem wel stugger dus de huidige B8 Q zal wat confortabeler zijn dan mijn huidige bak.

  4. #4
    MPC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Dat denk ik ook. Maar met sportonderstel staat-ie ook 20mm lager. Dat is ook stukken fraaier.

  5. #5
    twdi
    Guest

    Standaard

    Ja dat klopt wel. Maakt hem wel een stuk sportiever om te zijn. Wellicht dan de demper regeling erbij voor als opa en oma meer rijdt of vervalt dan het sport onderstel?

    Blijft alleen de keus nog over denk ik:

    1.8T Quattro met Tuning naar 211PK (goedkopere variant)
    2.0T Quattro standaard
    Laatst gewijzigd door twdi; 09-07-09 om 11:04.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Heb van de week mijn mijn a4 2.0 TFSI Q 7-DSG mogen ontvangen. met standaard onderstel met winterbanden laten afleveren. Bij de lokale zelfstandige bandenboer Hespo (uitstekende service) 18" BBS CM vegen onder laten zetten. Zal tzt de car introduceren op de site

    De combinatie rijdt uitermate relaxed en voldoende strak. Ik heb nog niet het gevoel dat een verlagingsset toevoegde waarde heeft, behalve visueel. Kan altijd nog. Ik heb bewust niet gekozen voor drive select vanwege de prijs. Ik vond een panoramadak een aantrekkelijker alternatief voor mijn euri.

  7. #7
    twdi
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuan besar Bekijk Berichten
    Heb van de week mijn mijn a4 2.0 TFSI Q 7-DSG mogen ontvangen. met standaard onderstel met winterbanden laten afleveren. Bij de lokale zelfstandige bandenboer Hespo (uitstekende service) 18" BBS CM vegen onder laten zetten. Zal tzt de car introduceren op de site

    De combinatie rijdt uitermate relaxed en voldoende strak. Ik heb nog niet het gevoel dat een verlagingsset toevoegde waarde heeft, behalve visueel. Kan altijd nog. Ik heb bewust niet gekozen voor drive select vanwege de prijs. Ik vond een panoramadak een aantrekkelijker alternatief voor mijn euri.

    aha klinkt goed. De versie die ik nu heb heeft wel een sportonderstel. Dat was toen standaard op een Q. De nieuwe heeft dat dus niet. Dat zal hem inderdaad wat confortabeler maken dan mijn huidige auto dus. Klinkt goed die bak van je

    Q rijd zo geweldig... Iemand die het nooit gereden heeft snapt dat niet. Levert leuke discussies op. "Wat moet je nu met quattro hier in nl..........." hahaha

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Wink

    Ben het roerend met je eens. Je kan praten wat je wil, maar voorwielaandrijving blijft een compromis, achterwielaandrijving is een betere oplossing, permanent 4 wielaandrijving is optimaal.

    De discussie of iets nodig is, is typisch hollands. Als je die redenering in haar uiterste concequentie doortrekt, zou iedereen in een Dacia moeten rijden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •