Pagina 2 van 30 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 592

Onderwerp: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

  1. #21
    RB A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door misteriks Bekijk Berichten
    Ik heb Gala op dit moment aan staan, maar dit heeft volgens mij niet zoveel effect op het geluid, meer het volume. Deze gaat automatisch harder of zachter afhankelijk van de rijsnelheid.

    DSP staat op "Alle mensen"

    Laten we hopen dat de Aruba Blauw niet te hot wordt

    Ik heb net wat foto's geschoten: http://www.audiforum.nl/forum/showro...ltitronic.html
    Vind de kleur top! Zelf mag ik mijn A4 aan het einde van de maand ophalen. Ik heb toch gekozen voor een risicoloze Lavagrijs (altijd goed toch?).

    Ben blij dat iemand het Audisoundsystem toch acceptabel vindt. Ligt het misschien ook een beetje aan de uitvoering van de A4? Het geluid van met name de subwoofer zal anders zijn in een limo dan in een avant.
    Laatst gewijzigd door RB A4; 08-10-09 om 20:13.

  2. #22
    Hansyii
    Guest

    Standaard

    Je hebt het standaard audiosystem met 8 luidsprekers, 80W

    Daarnaast het Audi Sound System tegen meerprijs, 10 luidsprekers waaronder een centerspeaker en een subwoofer, 180W, 6-kanaal versterker, niet in combinatie met radio chorus.
    Dit ASS moet zowel in pro line als pro line business pakket zitten

  3. #23

    Standaard

    De vraag blijft nog steeds onbeantwoord. Is er nou daadwerkelijk een verandering?

  4. #24
    RB A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MT-BMW Bekijk Berichten
    De vraag blijft nog steeds onbeantwoord. Is er nou daadwerkelijk een verandering?
    Er schijnt wel iets te zijn veranderd maar de echte vraag is simpel; heeft het invloed op de kwaliteit van het geluid. Dat antwoord ga ik jullie zeker geven als ik met een week of 2 mijn Audi (A4 2010) mag gaan ophalen (ik heb de oude ook gehoord).

  5. #25

    Standaard

    Wellicht dat ik wat minder een audiofiel ben, maar ik kan toch echt niet zeggen dat ik het geluid in mijn A4 Limo slecht vindt klinken (MY2010; proline business dus incl. ASS; geleverd begin Augustus) .

    Heb wel wat gespeeld met de klankinstellingen, maar vindt het met de standaard instellingen gewoon het beste klinken.
    Laatst gewijzigd door xavalon; 11-10-09 om 09:44.


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    I know. Ik wil graag iets collectiefs doen richting PON. Dus bestuurders van 2010 A4 met Audi Soundsystem meld u!!!
    hoe bevalt de tuning naar 211 pk eigenlijk.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deminino Bekijk Berichten
    hoe bevalt de tuning naar 211 pk eigenlijk.
    Tuning bevalt Top en is verslavend. Hij trekt zo onwijs hard in 1,2 en 3. Meer kunnen de voorwielen ook niet aan volgens mij. Hij moet nog steeds een keer op de vermogensbank. Nog niet aan toegekomen....
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak

  8. Ad
  9. #28

    Standaard



    Ik kom net van Wittebrug en daar staat een S-edition 2.0T Daytona grau limosine in de showroom. Ik ben in de auto gaan zitten (met de deuren dicht) en het geluid viel mij zwaar tegen. Er zat zelfs de Navi-plus in maar dat heeft blijkbaar niets met het geluid te maken. Na wat gespeeld te hebben met hoge tonen, lage tonen en de subwoofer blijkt het dus ook niet daar aan te liggen. Ik heb in september in een 2008 limosine gereden (zonder navi en zonder Bang en Olufsen) en daar was ik zeer tevreden over het geluid.
    Er is duidelijk iets veranderd. Het geluid klinkt ver weg. Overdreven gezegt: alsof je oordoppen in hebt.
    In bestelling:
    A4 Avant S-Edition Daytona 120pk, ABT 211pk, 255/35 x 19" .

  10. #29

    Standaard

    Je hebt tenminste nog een subwoofer instelling. Volgens mij bij B&O niet eens. Ik heb namelijk ook eens in een Audi gezeten van MJ2008 met een Audi Soundsystem maar die had betere bass dan 1 met B&O.

  11. #30

    Standaard

    Zoals eerder gezegd ontbreekt in het 2010 model de losse versterkerunit in de achterbak bovenop de Navigatiebox. Daardoor is er volgens mij gewoon te weinig power voor de boxen aanwezig en klinkt het zo mat volgens mij.
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak

  12. #31

    Standaard

    Goedemorgen allen,

    Ik zal mij even kort voorstellen: Ik ben Justin en woon in Uithoorn. Leuk forum is dit!

    Ik heb vandaag mijn Audi A4 avant S-editie besteld. Volgens de specs zou daar idd een ASS in moeten zitten. Ik vind geluid in mijn auto heel erg belangrijk, dus ik hoop ook dat het goed klinkt. Wat ik gehoord heb was goed, maar als ik nu lees dat niet duidelijk is of er een externe versterker bijzit, hoop ik dat het geluid wel hetzelfde klinkt als de auto waar ik een proefrit mee gemaakt heb. Hier zat ook ASS in.

  13. #32

    Standaard

    Ook gefeliciteerd justd. Er zitten hier nu heel wat S-editions. Volgens mij een stuk of 5 a 6.

    Ik kom net bij een dealer vandaan en hebt uitgebreid vergeleken met het ASS 2008 vs 2010. Als je in een gebruikte A4 van 2008 gaat zitten hoor je meteen verschil. Dat klinkt lekker vol. Het verschil zit met name in het midden-hoog gebied. Volgens mij zijn er bovenop het dashboard en in de deuren andere speakers gemonteerd. Je moet de treble-knop bijna helemaal openzetten om wat hoog te krijgen. Mijn eerste gedachte is het vervangen van deze speakers want aan power geen gebrek.

    Weet iemand trouwens waar de subwoofer zit in een avant? Ik kon 'm in geen enkele vinden. In de limosine zit tie onder de hoedenplank, dat zie je meteen.
    In bestelling:
    A4 Avant S-Edition Daytona 120pk, ABT 211pk, 255/35 x 19" .

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MT-BMW Bekijk Berichten
    Ook gefeliciteerd justd. Er zitten hier nu heel wat S-editions. Volgens mij een stuk of 5 a 6.

    Ik kom net bij een dealer vandaan en hebt uitgebreid vergeleken met het ASS 2008 vs 2010. Als je in een gebruikte A4 van 2008 gaat zitten hoor je meteen verschil. Dat klinkt lekker vol. Het verschil zit met name in het midden-hoog gebied. Volgens mij zijn er bovenop het dashboard en in de deuren andere speakers gemonteerd. Je moet de treble-knop bijna helemaal openzetten om wat hoog te krijgen. Mijn eerste gedachte is het vervangen van deze speakers want aan power geen gebrek.

    Weet iemand trouwens waar de subwoofer zit in een avant? Ik kon 'm in geen enkele vinden. In de limosine zit tie onder de hoedenplank, dat zie je meteen.
    Jaja.. en er komen er maar 500 toch?
    Zat de sub niet onder de reservewiel?

  15. #34

    Standaard

    Ik heb het reservewiel eruit gehaald maar niets kunnen zien wat er ook maar een beetje op leek..
    In bestelling:
    A4 Avant S-Edition Daytona 120pk, ABT 211pk, 255/35 x 19" .

  16. #35

    Standaard

    Hallo,

    ik zal me ook even voorstellen: Ik ben Jan en heb inmiddels een Audi A4 S-edition besteld met als extra optie het lichtpakket. Kleur Daytona.

    Zit regelmatig dit forum door te lezen en ben eigenlijk ook wel benieuwd of het geluid gaat afwijken. Is het mogelijk om eventueel een versterker in te bouwen?

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MT-BMW Bekijk Berichten


    Ik kom net van Wittebrug en daar staat een S-edition 2.0T Daytona grau limosine in de showroom. Ik ben in de auto gaan zitten (met de deuren dicht) en het geluid viel mij zwaar tegen. Er zat zelfs de Navi-plus in maar dat heeft blijkbaar niets met het geluid te maken. Na wat gespeeld te hebben met hoge tonen, lage tonen en de subwoofer blijkt het dus ook niet daar aan te liggen. Ik heb in september in een 2008 limosine gereden (zonder navi en zonder Bang en Olufsen) en daar was ik zeer tevreden over het geluid.
    Er is duidelijk iets veranderd. Het geluid klinkt ver weg. Overdreven gezegt: alsof je oordoppen in hebt.

    toevallig geen foto's gemaakt?

  18. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MT-BMW Bekijk Berichten
    Ik heb het reservewiel eruit gehaald maar niets kunnen zien wat er ook maar een beetje op leek..
    Dat is raar, daar zou hij moeten zitten..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toeschouwer Bekijk Berichten
    Hallo,

    ik zal me ook even voorstellen: Ik ben Jan en heb inmiddels een Audi A4 S-edition besteld met als extra optie het lichtpakket. Kleur Daytona.

    Zit regelmatig dit forum door te lezen en ben eigenlijk ook wel benieuwd of het geluid gaat afwijken. Is het mogelijk om eventueel een versterker in te bouwen?
    Een versterker achteraf inbouwen is altijd mogelijk. Alleen zit je vaak te kl*ten met draden doortrekken. Vooral van de speakers voor. Nu weet ik niet hoe het zit met de speakerdraden bij een B8. Misschien komen ze of gaan ze naar een centraal punt waar je ze dan kan pakken en kan aansluiten op de versterker.

  19. #38

    Standaard

    @toeschouwer,

    zie deze link
    http://www.audiforum.nl/forum/835107-post67.html

    @Silverbullet,

    Achteraf een versterker inbouwen zou ik niet zo snel doen ivm het canbus systeem. Daar moet je echt verstand van hebben.
    Ik ga als eerste de voorspeakers vervangen (op het dashboard en in de deuren). Dat kost relatief weinig en je hoeft geen kabels door te knippen.
    Laatst gewijzigd door MT-BMW; 22-10-09 om 18:03.
    In bestelling:
    A4 Avant S-Edition Daytona 120pk, ABT 211pk, 255/35 x 19" .

  20. #39

    Standaard

    Dag, weet een van jullie ook toevallig of hetzelfde audi soundsystem probleem in de duitse versies MJ 2010 is ontdekt? Ik kan op motor-talk.de niets vinden.....nu is mijn duits niet mijn sterkste kant...:-)

    gr

  21. #40

    Standaard

    @MT-BMW, ik ben benieuwd of dat het inderdaad is. Heb je kunnen vast stellen dat het inderdaad andere speakers zijn dan in de 2008? Ik zou zelf zeggen dat het gewoon echt dezelfde speakers zijn, maar dat de losse krachtige eindversterker uit de 08 is vervangen door een radio-unit met geintegreerde versterker. Vergelijk het met de radio's in DIN formaat. Daar kun je ook 4x55WatT in krijgen, maar dat klinkt toch echt anders dan een losse 4x55WattRMS versterker van een merk als SIGNAT of DYNAUDIO....

    Maar goed, ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik vind zelf als je de sound van een CD goed hard zet het geluid voller\mooier wordt. Het is juist bij minder hard volume dat het inderdaad dof, vlak, etc klinkt. Je mist de WATTS onderin, wat volgens mij ook een bekend iets is wanneer je niet met goede versterkers werkt...

    Andere soundfreaks op dit forum die er nog wat over te melden hebben....
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak

Pagina 2 van 30 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •