Pagina 1 van 20 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 396

Onderwerp: Ombouw uitlaat 1.8/2.0 : van 2x L naar -> L+ R

  1. #1

    Standaard Ombouw uitlaat 1.8/2.0 : van 2x L naar -> L+ R

    Zij hier al leden die het uitlaat systeem van de A4-B8 hebben verbouwd naar 2 pijpen links en rechts ??
    Bij de B7 hadden de 1.8 T en de 2.0 T 2 pijpen L+R, ik vind het jammer dat men daar van afgestapt is.

    Alleen de avant 2.0 TFSi krijgt nog een dubbele en alle 6 cilinders.

    Bij de Audi dealer in Roosendaal staat een 1.8 TFSi 120 pk te koop, met aangepast uitlaat systeem.

    Zie deze link http://www.audi.nl/home/gebruikte_au...430Lnl,00.html

    Ben daar vorige week geweest om het in het echt te bewonderen, schitterend.

    Zelf zou ik liever nog gaan naar dubbel L en dubbel R, conform S4


    Peet
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Peeet; 15-07-09 om 15:10.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  2. #2

    Standaard Uitlaat L+R 4 cilinders

    Ik had vorige week ook nog 2 foto's (met mijn nokia) genomen van de onderzijde van de 1.8 TFSi 120 PK uit Roosendaal.
    Kwaliteit is niet erg goed,

    Peet
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Standaard

    Op zich vind ik het wel aardig om alleen de zwaarder gemotorisserde versies met een dubbele uitlaat uit te rusten.

    Er is hier niemand die een dergelijk conversie heeft ondergaan. Wat je wel kan doen is contact opnemen met Hartog-Tuning in Alkmaar voor een op maat gemaakte uitlaat. Daarnaast kan er voor kiezen om het meteen goed aan te pakken en een S4-bumper op de kop te tikken.

    Imho zijn 4-uitlaten wat too much voor een 1.8'tje, soit. Ieder zo zijn ding.

  4. #4
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Dealer in Breda heeft ook een 1.8 TFSI uitgerust met dubbele uitlaat (L+R). Dit is een demowagen van het bedrijf zelf. De verkoper die mij thuis bracht zei dat het bij hun heel normaal is om dat achteraf (na afleveren) er op te schroeven.
    Even daar info vragen?

    Ziet er inderdaad een stuk potenter uit.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Turbo Bekijk Berichten
    Dealer in Breda heeft ook een 1.8 TFSI uitgerust met dubbele uitlaat (L+R). Dit is een demowagen van het bedrijf zelf. De verkoper die mij thuis bracht zei dat het bij hun heel normaal is om dat achteraf (na afleveren) er op te schroeven.
    Even daar info vragen?

    Ziet er inderdaad een stuk potenter uit.
    Is dat deze dealer Audi Centrum Breda: Konijnenberg 1 BREDA
    Dan ga ik daar ook eens even kijken dit weekend

    Peet


    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6
    copsie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Ik vind die 2 pijpen zo super mooi! Bij mij is het zelfs zo erg, dat ik alleen al voor die 2 pijpen voor een A4 avant 2.0 tfsi wil gaan i.p.v. de 1.8 tfsi. Natuurlijk belachelijk om alleen daarvoor zoveel meer geld uit te geven. Er moet toch ook een andere knappe oplossing zijn.
    Ik vind dubbele links en dubbele rechts (zie ABT tuning) ook een beetje te veel van het goede.
    Ben erg geinteresseerd naar ervaringen...

  7. #7
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Is dat deze dealer Audi Centrum Breda: Konijnenberg 1 BREDA
    Dan ga ik daar ook eens even kijken dit weekend

    Peet



    Yep dat is de dealer.
    Maar toen ik thuis gebracht werd door de verkoper was dat weer een maand of twee geleden. Om teleurstelling te voorkomen zou ik als ik jou was even van te voren bellen en vragen of ze die A4 nog hebben staan.


    Veel plezier met het samenstellen/kiezen van je wagen!
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  8. Ad
  9. #8
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    of je spaart nog even door voor een "echte" haha
    ik vind de dubbele ook erg mooi
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  10. #9

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door copsie Bekijk Berichten
    Ik vind die 2 pijpen zo super mooi! Bij mij is het zelfs zo erg, dat ik alleen al voor die 2 pijpen voor een A4 avant 2.0 tfsi wil gaan i.p.v. de 1.8 tfsi. Natuurlijk belachelijk om alleen daarvoor zoveel meer geld uit te geven. Er moet toch ook een andere knappe oplossing zijn.
    Ik vind dubbele links en dubbele rechts (zie ABT tuning) ook een beetje te veel van het goede.
    Ben erg geinteresseerd naar ervaringen...
    Ik denk dat je niet de enige bent die voor één pijpje meer bijna €5000,- wil betalen. Voor het prijsverschil kun je een uitlaat van goud onder je auto laten zetten..

    Voor bijtelling-rijders moet je dan ook nog elke maand over die €5000,- betalen aan onze grote vriend Wouter..

    Ik ken een bedrijfje in Berschenhoek die (ook voor dealers) complete uitlaatsystemen in elkaar last. Op Ebay kun je voor weinig geld een originele 2.0 T (Avant) uitlaat kopen. Die laat je dan bij zo'n bedrijf monteren.

    Sommige vinden het "wanna-be" gedrag maar dat is persoonlijk. Met een 211pk 1.8T hoef je je niet te schamen. Ik kom net uit Duitland en daar reed ik samen op met een 2.0 T 211pk. Het ging logischerwijs gelijk op...
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  11. #10
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWT Bekijk Berichten
    Voor bijtelling-rijders moet je dan ook nog elke maand over die €5000,- betalen aan onze grote vriend Wouter..
    Ik wil niet vervelend doen, maar Wouter heeft vorige week z'n ontslag ingedient. De blauwe enveloppen worden inmiddels verstuurd door grote vriend Jan Kees. (Ik weet niet hoe lang je in Duitsland bent geweest, misschien heb je het gemist?)

    Ik vind het trouwens geen Wannebe gedrag. Het ziet er gewoon mooi uit en ik denk niet dat er veel mensen bij na gaan denken welke motoren er bij je uitlaat horen. MWT, je wordt nu toch al uitgedaagd bij het stoplicht terwijl je de uitlaat dubbel-links hebt? Dat geeft maar aan dat de gemiddelde niet-Audi-rijder niet naar de uitlaat kijkt.

    Wannebe gedrag is als je logo's of letters op je auto plakt die er niet op horen.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  12. #11
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    We bieden binnenkort het Caractère assortiment aan via de shop, achterbumperspoilers met/zonder uitlaatsysteem vallen hier ook onder.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #12
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    Persoonlijk vind ik Caractere een beetje too much. Ziet er wel erg after market uit (wat het natuurlijk ook is). Smaken verschillen natuurlijk, maar van mij hoeft het niet.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  14. #13
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    Ik vind het ook beetje too much...op de a6 voor de facelift stond het veel beter.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  15. #14
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Ik vind het ook beetje too much...op de a6 voor de facelift stond het veel beter.
    Het pakket voor de A6 is ook wat subtieler dan het A4 pakket. Maar ik vindt het hele Caractere programma niet echt passen bij een Audi. Dit soort plastic hoort op een ...

    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  16. #15

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    @Sterko,

    OK dan houden we het op Jan Kees.

    Op de Autobahn merk ik dat ik met m'n S4 Grille, verchoomde mistlampringen icm dagrijverlichting aardig wat ontzag inboezem. Ze gaan voor me opzij en dan zie je ze kijken naar de zijkant (mét s-line dorpels). Na het zien van de achterkant gaan ze meteen weer achter me aan want het is toch maar een 2.0 TDI of 1.8 T en die kunnen we "hebben".... Misschien is dat ook wel weer leuk. Lekker als underdog de strijd aangaan.
    Dij Duitsers zie je zelden typeaanduiding, dat valt me op.
    In Nederland bereik je met een mooie auto jammergenoeg alleen maar het tegenovergestelde.... dan gaan Henk en Anja met hun Kia Rio juist in de weg rijden.
    Laatst gewijzigd door MWT; 02-03-10 om 16:05.
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  17. #16
    Josiphel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    179
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    caractere is er idd. over.
    Heb ongeveer een gelijkaardig topic lopen maar dan voor de Q5.
    http://www.audiforum.nl/forum/q5-200...tlaat-l-r.html

    Die van Enco zien er naar mijn mening wel goed uit en sluiten subtieler aan bij de Audi-look.
    Natuurlijk wel alleen voor Q5 en Q7.
    Misschien passen die van de Q5 ook op A4 ? mailtje naar enco.

  18. #17
    ex audi 50's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    369
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    tja, ook met dat caractere-set en een afneembare trekhaak gaat het nix worden. jammer, blijf wel met dat dat in de achterbumper rondrijden.
    Ik rij geen auto, ik rij AUDI (niet omdat het moet, maar omdat het kan!)

  19. #18
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWT Bekijk Berichten
    Op de Autobahn merk ik dat ik met m'n S4 Grille, verchoomde mistlampringen icm dagrijverlichting aardig wat ontzag inboezem. Ze gaan voor me opzij en dan zie je ze kijken naar de zijkant (mét s-line dorpels). Na het zien van de achterkant gaan ze meteen weer achter me aan want het is toch maar een 2.0 TDI of 1.8 T en die kunnen we "hebben".... Misschien is dat ook wel weer leuk. Lekker als underdog de strijd aangaan.
    Dij Duitsers zie je zelden typeaanduiding, dat valt me op.
    In Nederland bereik je met een mooie auto jammergenoeg alleen maar het tegenovergestelde.... dan gaan Henk en Anja met hun Kia Rio juist in de weg rijden.
    Ik weet niet of het nou perse door de grille komt dat mensen naar rechts gaan. Volgens mij heeft het meer te maken met hoe hard je aankomt, hoe laat je remt en hoe weinig afstand je houdt. Als er eentje met 150 op de linker baan rijdt en je komt met 200+ aan, gaan ze meestal wel aan de kant, ongeacht welke auto je rijdt. Als ze je tenminste hebben zien aankomen. Anders is een seintje met je xenon vaak voldoende om ze te laten weten dat je er aankomt. Veel tijd om je grille te bewonderen hebben ze dan niet.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  20. #19

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    @Sterko,

    Ik kom zelden met een rotgang op een ander afrijden dus daar ligt het niet aan maar misschien is het weer eens perceptie... Wat betreft de grille - dan zou je bij een Audi S4 op het eerste gezicht geen verschil zien met een gewone. Ik ben het met je eens dat de verschillen bij Audi minimaal zijn maar je ziet toch dat er iets anders is....
    Zie ik bij de A4 nou donkere koplampen of lijkt dat maar zo?


    Laatst gewijzigd door MWT; 03-03-10 om 09:24.
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  21. #20
    ex audi 50's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    369
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel uitlaat systeem L+R 1.8TFSi + 2.0 TFSi

    het is gewoon een indrukwekende neus, onafhankelijk welke grill erin staat. als je voorganger het S4 logo in je grill kan lezen, dan zit je er wel heel dicht op en zou ik ook opzij gaan. dus daar zal het niet in zitten.
    Ik rij geen auto, ik rij AUDI (niet omdat het moet, maar omdat het kan!)

Pagina 1 van 20 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •