Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Bang & Olufsen in een A4 avant

  1. #1
    twdi
    Guest

    Standaard Bang & Olufsen in een A4 avant

    Iemand hier ervaring met het Bang & Olufsen soundsysteem in de nieuwe A4 avant?

    De spec's zijn aardig beter dan het standaard Audi Soundsysteem wat minder schijnt te zijn dan het sound systeem wat ik nu in mijn A4 pro line van okt. 2005 heb zitten. Ik vraag me alleen af of ik nu niet hetzelfde Audi sound systeem heb maar kan dat nergens nakijken. Iemand enig idee?
    Laatst gewijzigd door twdi; 01-08-09 om 15:26.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb een B&O systeem in mijn A4 Avant zitten en ben heel erg tevreden mee. Als je dit af fabriek hebt dan staat het merk (Bang & Olufsen) op alle speakers en wordt ook op het MMI scherm bij één van de instellingen aangegeven. Achter onder het reserve wiel is er ook een aparte accu voor dit sound systeem, waarop B&O merk staat.

  3. #3
    twdi
    Guest

    Standaard

    Heb de auto inmiddels besteld en dit systeem erbij genomen. De dealer had een demo staat met het B&O set erin en dat is toch wel een verschil met het standaard audiosysteem uit mijn huidige A4
    THx

  4. #4

    Standaard

    Just curious; wat kost zo'n Deens audiosysteempje nou in een A4?

  5. #5
    twdi
    Guest

    Standaard

    1100 meer als je het proline ook pakket pakt. Anders 1500 of iets dergelijks.


  6. #6

    Standaard

    Ow, dat valt best mee. Waarom ik op een 4 a 5K zat te wachten weet ik ook niet. Misschien dat ik dit ooit eens heb vernomen in het geval van een 8, who knows.

    Wanneer komt je nieuwe voiture?

  7. #7
    twdi
    Guest

    Standaard

    ja weet dat er voro de A8 ook een B&O set geweest is wat wel 10k kostte.
    Productie week 38 als het goed, week 39 / 40 leveren. Dat is eind sep. begin okt.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Je zult niet teleurgesteld zijn met het B&O systeem. Heb je ook een iPod aansluiting gelijk besteld? Het is aan te raden.
    Laatst gewijzigd door casdrummer; 04-08-09 om 15:50.

  10. #9
    twdi
    Guest

    Standaard

    Nee dat niet. Heb geen iPod en de 2 SDHC sloten zijn meer dan genoeg. Koop gewoon 2 kaartjes en klaar.
    Gebruik jij die kaartjes? Zo ja, ervaringen met bepaalde merken, types etc?

  11. #10

    Standaard

    Nee, ik gebruik de kaartjes juist niet omdat ik een iPod heb .

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk Berichten
    Nee dat niet. Heb geen iPod en de 2 SDHC sloten zijn meer dan genoeg. Koop gewoon 2 kaartjes en klaar.
    Gebruik jij die kaartjes? Zo ja, ervaringen met bepaalde merken, types etc?
    Info SDHC card http://www.audiforum.nl/forum/elektr...mmi-rns-e.html

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #12

    Standaard

    Goeie keuze!
    Het B&O system is inderdaad een behoorlijk goede upgrade (ik heb nog een tijdje SQ gedaan met m'n vorige wagen).
    Trouwens... met dat systeem draai je -als je kwaliteit wil- best geen MP3, WMA, M4P... het zijn geen lossless systemen. Dat verschil HOOR je. (Al is zo'n bibliotheek van >1000nrs best wel handig.)

    grtz
    Stijn

  14. #13
    twdi
    Guest

    Standaard

    De auto is inmiddels besteld en inderdaad met het B&O systeem. De dealer had een demowagen met daarin het systeem en dat klinkt toch wel goed. Vetter in ieder geval dan het standaard sound systeem in mijn huidige A4. Las dat je met de nieuwe versie blijkbaar de navigatie DVD ook naar een 8Gb SD kaartje kan kopieren. Dat lijkt me nu ook erg handig zodat je de DVD speler vrij hebt voor CD.

    Gaat helemaal goedkomen verwacht ik

  15. #14
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk Berichten
    De auto is inmiddels besteld en inderdaad met het B&O systeem. De dealer had een demowagen met daarin het systeem en dat klinkt toch wel goed. Vetter in ieder geval dan het standaard sound systeem in mijn huidige A4. Las dat je met de nieuwe versie blijkbaar de navigatie DVD ook naar een 8Gb SD kaartje kan kopieren. Dat lijkt me nu ook erg handig zodat je de DVD speler vrij hebt voor CD.

    Gaat helemaal goedkomen verwacht ik
    de 6 cd wisselaar is veel makkelijker, kun je tijdens de rit wisselen van cd
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  16. #15
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door casdrummer Bekijk Berichten
    Ik heb een B&O systeem in mijn A4 Avant zitten en ben heel erg tevreden mee. Als je dit af fabriek hebt dan staat het merk (Bang & Olufsen) op alle speakers en wordt ook op het MMI scherm bij één van de instellingen aangegeven. Achter onder het reserve wiel is er ook een aparte accu voor dit sound systeem, waarop B&O merk staat.
    aparte accu? is dat niet een versterker ? ik heb ook een aparte accu maar die is puur voor de standmotor en interieurcomfort, is mij verteld.
    mijn versterker met daarop een behoorlijke koeler zit links in de kofferbak achter een paneeltje waar ook de dvd-speler zit voor navigatie
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    aparte accu? is dat niet een versterker ? ik heb ook een aparte accu maar die is puur voor de standmotor en interieurcomfort, is mij verteld.
    mijn versterker met daarop een behoorlijke koeler zit links in de kofferbak achter een paneeltje waar ook de dvd-speler zit voor navigatie
    Hmm, mijn dealer vertelde me dat de extra accu achter voor mijn B&O sound-system was. Wat bedoel je met standmotor en interieurcomfort? Links in de kofferbak ligt inderdaad de versterker met de koeler.
    A4 (B8) Avant 2.0 TDI Multitronic
    175 pk/400 Nm tuned by JD Engineering

    Mijn A4:
    http://www.audiforum.nl/forum/showroom/44274-mijn-a4-met-fotos.html

  18. #17
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4-er Bekijk Berichten
    Hmm, mijn dealer vertelde me dat de extra accu achter voor mijn B&O sound-system was. Wat bedoel je met standmotor en interieurcomfort? Links in de kofferbak ligt inderdaad de versterker met de koeler.
    ik heb een standmotor erin, deze zorgt er in de winter voor dat (met een timer) je auto ijsvrij is en de motor opgewarmd.
    inerieur comfort (met een timer) kan bv in de zomer de auto qua binnentemperatuur verlagen na een dag in de brandende zon.
    Daarvoor heb ik een extra accu achterin. ik heb ook het B&O systeem, maar weet niets van een extra accu die daar voor nodig is.Misschien doet die van mij wel dienst voor beide ?
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    ik heb een standmotor erin, deze zorgt er in de winter voor dat (met een timer) je auto ijsvrij is en de motor opgewarmd.
    inerieur comfort (met een timer) kan bv in de zomer de auto qua binnentemperatuur verlagen na een dag in de brandende zon.
    Daarvoor heb ik een extra accu achterin. ik heb ook het B&O systeem, maar weet niets van een extra accu die daar voor nodig is.Misschien doet die van mij wel dienst voor beide ?
    Ok, dan is de accu in mijn achterbak zeker voor het B&O systeem, want ik heb geen standmotor en interieur comfort optie. Ik heb deze opties in A4 helaas niet gezien, anders had ik ze ook genomen. Het lijkt me erg handig, zeker omdat ik een panorama dak heb en zwarte zetels. In de zomer kan de temperatuur erg hoog zijn.
    A4 (B8) Avant 2.0 TDI Multitronic
    175 pk/400 Nm tuned by JD Engineering

    Mijn A4:
    http://www.audiforum.nl/forum/showroom/44274-mijn-a4-met-fotos.html

  20. #19
    Hansyii
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4-er Bekijk Berichten
    ik heb geen standmotor en interieur comfort optie. Ik heb deze opties in A4 helaas niet gezien, anders had ik ze ook genomen. Het lijkt me erg handig, zeker omdat ik een panorama dak heb en zwarte zetels. In de zomer kan de temperatuur erg hoog zijn.
    huuuuhhh,
    staat toch duidelijk in prijslijst
    PK6 Interieurvoorverwarming met afstandsbediening
    - reikwijdte 600 meter (omgevingsafhankelijk)
    - keuzetoets voor verwarming of ventilatie, bediening via
    menu-mogelijkheid
    - verwarmt het interieur en houdt de ramen ijsvrij, voert frisse
    lucht toe en verlaagt de temperatuur
    Is overigens geen goedkope optie. (€ 2500,-)

    Daarom er zeker overheen gelezen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •