Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 67

Onderwerp: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

  1. #41
    Der Torch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    511
    Kudos
    10
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markv70 Bekijk Berichten
    maar rijden op sneeuw (3x pj naar Oostenrijk en Zwitserland wintersport) kon ik op stukken waar ik voorheen een ketting nodig had nu gewoon rijden. Dus goedkoop is geen duurkoop wat mij betreft
    Nou dan kan Michelin zijn fabriek wel sluiten... Meer dan 4x zo goedkoop in aanschaf en betere prestaties. Iedereen over op Hifly! Het zit hem al in t woord... kijk maar uit. Voor je het weet ga je hoogvliegen.

  2. #42

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Ik zoek een setje 17" velgen voor winterbanden en volgens de eerst post van Peeet heb ik deze maat nodig:

    7J x 17 ET 46 (met band: 225/50 R17)

    Nu heb ik twee velgen gevonden:

    Rial Milano (ET 47)
    Autec Skandic (ET 42).

    De eerste past beter bij de aangeraden ET waarde, maar zou die tweede ook kunnen? (de banden zitten dan 4 mm verder naar buiten als ik het goed heb).

    P.S. Ik kom ook veel velgen tegen die 7.5J breed zijn, kan dat ook of niet? Er moeten nog wel sneeuwkettingen omheen kunnen.
    Laatst gewijzigd door bierkrat; 16-12-18 om 23:37.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    39
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bierkrat Bekijk Berichten
    Ik zoek een setje 17" velgen voor winterbanden en volgens de eerst post van Peeet heb ik deze maat nodig:

    7J x 17 ET 46 (met band: 225/50 R17)

    Nu heb ik twee velgen gevonden:

    Rial Milano (ET 47)
    Autec Skandic (ET 42).

    De eerste past beter bij de aangeraden ET waarde, maar zou die tweede ook kunnen? (de banden zitten dan 4 mm verder naar buiten als ik het goed heb).

    P.S. Ik kom ook veel velgen tegen die 7.5J breed zijn, kan dat ook of niet? Er moeten nog wel sneeuwkettingen omheen kunnen.
    welke zijn het geworden? ik zoek ook een setje voor mijn avant uit 2014 met zelfde bandenmaat op 17 inch

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    39
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srengelink Bekijk Berichten
    Zou 8J / ET40 passen op een B8/8K facelift 2.0 TDIe?
    Ik ben op zoek naar originele Audi velgen en heb deze op het oog:

    https://www.marktplaats.nl/a/auto-on...Page=lr&pos=45

    Deze staat te koop als geschikt voor B8/B9 maar zijn origineel voor de B9.
    heb je ze genomen? ik zie een brute set velgen WHEELWORLD WH26 (zijn ook winterbestendig)
    https://www.felgenshop.de/wheelworld...-100kw-136-ps/
    alleen deze zijn 66,6 ipv 66,5. Ik zoek een 7.5J x 17inch x 45et voor een audi a4 avant ui 2014. Als ik op het forum zoek en google dan is het naafgat voor een B8 66.6.
    banden die ik erop wil zetten zijn een winterset 225/50 R17 94Y. Kan ik deze nu wel kopen?

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrybeuker Bekijk Berichten
    heb je ze genomen? ik zie een brute set velgen WHEELWORLD WH26 (zijn ook winterbestendig)
    https://www.felgenshop.de/wheelworld...-100kw-136-ps/
    alleen deze zijn 66,6 ipv 66,5. Ik zoek een 7.5J x 17inch x 45et voor een audi a4 avant ui 2014. Als ik op het forum zoek en google dan is het naafgat voor een B8 66.6.
    banden die ik erop wil zetten zijn een winterset 225/50 R17 94Y. Kan ik deze nu wel kopen?
    Dit is al lang geleden en heb ze uiteindelijk wel genomen. Maar check it wel even voor de zekerheid. Of wellicht hierop:


    https://www.steekmaat.nl/auto/Audi.html


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    39
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    magg weg deze post
    Laatst gewijzigd door harrybeuker; 04-12-19 om 13:08.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Erg handig dit topic, maar desondanks (en ook na de zoekfunctie) twijfel ik nog steeds erg tussen 255/35/19 en 245/40/18 mbt en A4 B8 Avant business line (niet verlaagd oid). Ik heb er nu ook 245/40/18 onder en dit staat best ok, maar de wielkasten blijven vrij ruim. De vraag is concreet of dit met de 19 inch beter wordt, naast verandering van rij eigenschappen icm het normale onderstel.

  8. Ad
  9. #48
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Wielkasten blijven met 19 inch ook ruim, rolomtrek wordt niet groter. Grotere velg, wang van de band is bij 19 inch lager. Misschien rondom spacers doen of van nieuwe velgen andere ET waarde nemen.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Dat dacht ik al. Ik heb nu een mooi 18 inch set met ET40 ipv de standaard ET47 op het oog. Al met al denk ik dat deze combinatie beter zal passen bij mijn uitvoering dan 19 inch, zeker zolang ik niet ga verlagen.

  11. #50
    A3 APD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    138
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Gezien de grote wheelgap niet groter gaan als 18", is geen gezicht. Ik vind 17" er zelfs beter onder staan. Banddikte moet in verhouding staan met de wiel gap. Grote velgen met platte banden is ook een sportonderstel of verlagen.
    Dit is precies de reden waarom ik alleen nog s-line's koop. De wegligging is vele malen beter en je bent van die grote wheelgap af.

    Voorheen veel met standaard uitvoeringen gereden icm verlagingssets. Oogt heel mooi, wel minder praktisch. Rijd erg stug en ligt vrij laag. Een schroefset is evt. een oplossing, wel zijn deze ook erg stug is mijn ervaring. Beste oplossing is S-Line veren en dempers monteren, wel meteen de duurste oplossing.

    Spacers en/of andere ET waarde gaan je wheelgap niet veranderen. Moet je ook niet willen onder een business line.

    ET zou ik tot -5 laten afwijken i.v.m snellere slijtage wiellager, ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je rijd. Opzich maakt een paar mm niet uit, rijd je veel dan zou ik de marge van -5 aanhouden.

    Groeten

  12. #51

    Standaard OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Ook ik heb een setje velgen op het oog en zou graag wat advies willen over de maten hiervan.

    Het betreft een 19 inch set, ET 42 en 9.5J.

    De auto waar ze onder moeten komen, A4 B8 2.0TFSI avant (180pk).

    Alik heb al snel even gezocht maar kwm nog geen gelijkbare combinatie tegen.

    Verstuurd vanaf mijn LM-V405 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Erikwolf; 04-03-20 om 21:22.

  13. #52
    A3 APD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    138
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Hallo Erik,

    Ik zou geen 9.5" adviseren. Bij 19" hoort 8.5" breed. Alles kan, maar het rijgedrag zal er niet beter op worden en je brandstofverbruik ook zeker niet.
    Je ET waarde moet omlaag als je veel breder pakt dan 8.5", anders mogelijk kans op aanlopen binnenzijde wielkast. Hou ook rekening met evt. belading/meerdere personen in auto.

    Als je voor 19" kiest zou ik kijken voor 8.5 breed en een ET tussen 38 en 43. Let wel op de naafdiameter. 66.5. Meeste sets worden aangeboden met 66.6 of groter, 66.6 geeft lichte speling en pasringen voor grotere naafdiameters adviseer ik niet op de B8 ivm alle ellende over het trillingsprobleem. Heb het zelf echter niet ondervonden.

    Heb zelf een set Borbets met 66.5, 19", 8.5 breed, ET40. Wiel sluit daarmee mooi aan op de wielkast. Niet te breed, niet te smal en rijd comfortabel. Foto's staan in showroomtopic.

    Mocht je wel perse 9.5 breed willen zou ik ook naar 20inch gaan i.v.m. de verhouding.
    De juiste ET-waarde zal je dan moeten bepalen d.m.v. passen en alles goed checken i.v.m aanlopen.

    Succes met de overweging en zoektocht.

  14. #53

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Dag Avan2002,

    Dank voor het delen van je ervaring en advies. De set velgen die ik op het oog hebben zijn wel met naafdiameter 66.6, echter ik ben wel bereid om de gok te wagen. Ik kan me haast niet voorstellen dat 0.05mm beide kanten op een as zoveel variatie oplevert.
    Het optische verschil van de 9.5J ten opzichte van de 8.5J is wel aanzienlijk, naast de breedte is ook de 9.5J velg "concave". Dit staat mijn inziens wel een stuk mooier.

    Gebaseerd op jou advies neig ik wel meer naar de 8.5J, met name doordat er kans is op aanlopen aan de binnenzijde van de wielkast. Ik ben wel benieuwd als er ook iemand anders nog is met advies/ervaringen.

  15. #54
    A3 APD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    138
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Ik zou de gok niet wagen gezien de ervaringen van anderen op dit forum met 66.6 of met pasringen, maargoed een gewaarschuwd mens telt voor 2.
    66.6 is oa. voor Mercedes. Er zijn niet voor niks meerdere naafdiameters verkrijgbaar.
    Waarom zal bv. Borbet anders 66.5 produceren als ze niet onder Mercedes'sen passen?

    Ik zou dan ook het risico niet nemen, zeker als je de set daarna niet meer kan retourneren.
    Het 0.1mm verschil is niet veel, eens, maar gezien het onderstel van de B8 erg gevoelig is, is elke minimale speling teveel.

    Ik ben ook fan van de concave velgen, ze zijn erg dik. Alleen komt de velg wel pas mooi uit bij 9.5" en breder. Dat kan als breedset onder een achterwielaandrijver maar niet onder een FWD. Rijd voor geen meter kan ik delen uit ervaring. Optisch mooi, praktisch nee.
    Evenals zo breed gaan rondom.
    Rijeigenschappen blijven het belangrijkste.

    Zoals ik aangaf, er kan veel, dan word het alleen auto op de brug, passen en meten.

    Groeten

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    48
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Zou ik een OEM velg van een B9 op een B8 kunnen plaatsen?

    Maten B8:
    225 50 17" ET46 7J Naaf 66.5

    Maten B9:
    225 50 17" ET37 7.5J Naaf 66.5

    Et waarde wijkt dus af en de velg is iets breder (0.5 inch)
    Laatst gewijzigd door vbentley; 26-12-20 om 14:09.

  17. #56
    A3 APD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    138
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vbentley Bekijk Berichten
    Zou ik een OEM velg van een B9 op een B8 kunnen plaatsen?

    Maten B8:
    225 50 17" ET46 7J Naaf 66.5

    Maten B9:
    225 50 17" ET37 7.5J Naaf 66.5

    Et waarde wijkt dus af en de velg is iets breder (0.5 inch)
    Ja, gaat passen. Qua ET-waarde zou het iets meer druk op de wiellagers kunnen geven, het is wel minimaal. Velgenzaken houden vaak de max aan op -10mm afwijking, normaal en advies is tot -5mm (geen extra wiellager slijtage).

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    48
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Thanks. Het risico voor extra slijtage neem ik voor lief. Ik rijd momenteel toch minder kilometers ivm Covid

    Voor het wegnemen van de zorgen ;-)
    Laatst gewijzigd door vbentley; 27-12-20 om 15:12.

  19. #58
    Vettesmurf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Leeftijd
    47
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srengelink Bekijk Berichten
    Dit is al lang geleden en heb ze uiteindelijk wel genomen. Maar check it wel even voor de zekerheid. Of wellicht hierop:


    https://www.steekmaat.nl/auto/Audi.html


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dus 18" 8j et40 past onder de B8/facelift?
    Ik heb deze gezien, maar ben me niet zeker van de et waarde.
    https://www.hunterbanden.nl/wcc_webs...edium=referral

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    48
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vettesmurf Bekijk Berichten
    Dus 18" 8j et40 past onder de B8/facelift?
    Ik heb deze gezien, maar ben me niet zeker van de et waarde.
    https://www.hunterbanden.nl/wcc_webs...edium=referral

    Ik zie dat de naaf van deze velgen 73,1 is. Volgens mij is de naaf van een B8 66,5, dit gaat dus niet passen
    Laatst gewijzigd door vbentley; 01-07-21 om 10:16.

  21. #60

    Standaard Re: OEM A4-B8/8K Velgen partnummers, ET waarde ed

    Goedenavond!
    Ik heb een setje 19inch velgen op het oog. Deze hebben banden met 255/35/19 met ET48 8,5J (komen van een A6). Origineel moet ik ET43 8,5J hebben. Is deze +5 afwijking te doen of gaat dit aanlopen aan de binnenkant?

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •