Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: prijs 2009/2010

  1. #1

    Standaard prijs 2009/2010

    Hallo,

    Ik heb een A4 Avant op 16-10-09 (prive) besteld (s-edition, daytona/5 spaaks +licht/opbergpakket+dim. binnenspiegel + mmi plus). Nu wordt het kenteken in 2010 aangevraagd (aflevering 20-01-10). Op de conceptfactuur geeft de dealer aan dat de prijzen van 2010 gehanteeerd worden. De prijzen van het s-editionpakket en de accessoires zijn netto verhoogd. Vanwege de bpm-verlaging is de bruto prijs wat lager. Nu wil het geval dat op de prijslijst 2010 de extra bijdrage voor de MMI Navigatie Plus ten opzichte van de gewone MMI Nav ongeveer € 450 lager is. Nu vind ik dat ook deze prijsverlaging aan mij zou moeten toekomen. De dealer/pon vinden blijkbaar van niet en houden vooralsnog vast aan de hogere prijs van 2009. Ik heb aangegeven dat je m.i. of de 2009 dan wel de 2010 prijzen moet hanteren. Nu wil de dealer zich eerst beraden. Ik zou volgende week wat horen.

    Wat vinden jullie? Welke prijs hebben de eerste 2010 rijders moeten betalen?
    Stel dat het mij niet bevalt. Kan ik nog van de koop af?

    Misschien denk je; waar heeft hij het over. Maar het is de zoveelste ergernis/teleustelling betreffende de auto/dealer.

    Graag jullie reactie. Dank alvast.

  2. #2

    Standaard Re: prijs 2009/2010

    Ik ga ervan uit dat het kenteken daarwerkelijk pas in 2010 in aangevraagd en niet in 2009.

    Aanvraag kenteken is namelijk belangrijk. Het kan namelijk zijn dat de aanvraag in 2009 heeft plaatsgevonden en dat de daadwerkelijke te naam stelling pas in 2010 plaatsvindt. In dit geval moet de prijzen van 2009 betalen.

    Bij aanvraag en te naamstelling in 2010, zouden de prijzen 2010 moeten gelden.
    Zouden ze vast houden aan de prijzen van 2009, dan geldt wel dat de de BPM 2010 (dus de lagere BPM, over auto en alle af fabriek extra's) moet betalen. BPM is namelijk een belasting en daar moet PON/dealer zich ook aan houden.

    Succes ermee.
    Beter golf spelen, dan Golf rijden !!
    SEAT EXEO ST Sport 2.0 TSI, Magic black (maart 2010)

  3. #3

    Standaard Re: prijs 2009/2010

    Hoi, dank voor je reactie.
    De dealer geeft aan dat het kenteken nog niet is aangevraagd. Dus 2010 prijzen, zou je denken.
    Maar nu geeft de dealer aan dat Pon de dealer wel de 2009 prijs heeft gefactureerd. En dus ook de klant moet die 2009 prijs gaan betalen. Begrijp ik wel. maar men is niet rechtlijnig. De prijsverlaging van de MMI Plus wordt niet meegenomen. Opgemerkt zij dat er 2 prijslijsten 2010 circuleerden. De prijslijst op de site geeft wel de verlaging aan.

    Wat hebben anderen betaald?

  4. #4

    Standaard Re: prijs 2009/2010

    Krijg er een beetje een wrange smaak van in mn mond.... Ze proberen je links- of rechtsom te pakken... zonder dat je het lekker vind!

    Zijn de prijzen iets verhoogd tov 2009 dan? Als je www.nieuweautoprijzen.nl opent kun je de bpm-voordelen zien tov 2009.

    Edit: de prijzen van 2009 staan dr niet meer op....
    Laatst gewijzigd door SuperDuke990; 10-01-10 om 13:55.
    Loud pipes save lives...

  5. #5

    Standaard Re: prijs 2009/2010

    Op de site Auto in bedrijf (site van PON) staan alle prijslijsten.

    Zie: http://www.autoinbedrijf.nl/showroom/audi/a4
    Beter golf spelen, dan Golf rijden !!
    SEAT EXEO ST Sport 2.0 TSI, Magic black (maart 2010)


  6. #6

    Standaard Re: prijs 2009/2010

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronjoke Bekijk Berichten
    Hoi, dank voor je reactie.
    De dealer geeft aan dat het kenteken nog niet is aangevraagd. Dus 2010 prijzen, zou je denken.
    Maar nu geeft de dealer aan dat Pon de dealer wel de 2009 prijs heeft gefactureerd. En dus ook de klant moet die 2009 prijs gaan betalen. Begrijp ik wel. maar men is niet rechtlijnig. De prijsverlaging van de MMI Plus wordt niet meegenomen. Opgemerkt zij dat er 2 prijslijsten 2010 circuleerden. De prijslijst op de site geeft wel de verlaging aan.

    Wat hebben anderen betaald?
    De verlaagde prijs voor MMI plus geldt alleen in combinatie met Proline Business en Proline, niet icm s-edition. Ik ben het er ook niet mee eens, zou mij 500 euro in de bijtelling schelen. Het zou mooi zijn als ze het alsnog aanpassen, aangezien de meerprijs van MMI plus boven MMI per 1-1-2010 nu €750 is.

  7. #7

    Standaard Re: prijs 2009/2010

    Dank voor de reactie.
    Waarschijnlijk zal dat ook de reactie zijn van de dealer. Is wel erg flauw want het heeft toch niets met de aanbieding te maken. Het is een op zichzelf staande extra optie die je kunt kiezen. Los van welk pakket je eerder hebt gekozen.
    Ik baal er wel van dat je steeds weer het gevoel krijgt beetgenomen te worden. Prachtige verhalen over premium merk, kwaliteit, klantgericht, eerlijk, recht door zee bla bla. Maar de praktijk is anders.
    Sommigen van jullie zullen zeggen: Wat een naïviteit.
    Ik hou het toch echt op arrogantie en achter de ellebogenwerk.
    grt

  8. Ad
  9. #8
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.305
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: prijs 2009/2010

    er is toch nog zoiets als een BPM-overgangsregeling
    kom je daar niet voor in aanmerking ??

  10. #9
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.196
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: prijs 2009/2010

    deze vraagstelling heeft niets met BPM te maken, maar met de prijsvorming van de "netto auto". daarover heb je een overeenkomst getekend bij bestelling. bij mijn weten zijn enkel belastingen en heffingen apart vernoemd in de algemene voorwaarden, in de zin van "als er van overheidswege iets wijzigt, dan moeten wij dat toepassen".

    dus de netto optieprijzen heb je mijns inziens geaccepteerd bij de bestelling, en bij kentekenafgifte in 2010 zou over die prijzen de lagere BPM moeten worden gerekend. maar over dat laatste punt bestaat, zo begrijp ik, ook geen misverstand.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #10

    Standaard Re: prijs 2009/2010

    Dat laatste klopt.
    Het gaat niet om de bpm. Dat is helder.
    Het gaat er om dat de dealer enerzijds de netto prijzen van 2010 hanteert en enkel voor de bijbetaling MMIPlus de prijs van 2009 wil hanteren. Dus niet € 750,00 bijbetalen maar € 1203,00 en dat vind ik niet correct.

    Maar je hebt gelijk. Ik heb voor die bedragen van 2009 getekend. Maar het werkt wel enkel één richting uit.

    Kan ik er nog onderuit, omdat er sprake is van een netto prijsverhoging? Wie weet dat?

  12. #11
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.196
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: prijs 2009/2010

    je hebt getekend voor een bedrag "onder de streep". dat bedrag zal niet hoger zijn geworden, dus per saldo heb je voordeel. wel lijkt het mij, zeker gezien het vermelde argument van de dealer dat hij aan Pon 2009 heeft moeten afrekenen, dat voor alle opties de netto 2009-prijs worden gerekend.

    juridisch zul je ook worden aangekeken op het voordeel " onder de streep"; vanuit redelijkheid en billijkheid verlies je dan. dus ik denk dat je je eigen mindset moet veranderen en lekker gaan genieten van een heerlijke auto
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •