Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 96 van de 96

Onderwerp: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Heb origineel de licht en regensensor al inzitten, heeft altijd gewerkt maar sinds kort werkt de licht sensor niet meer.

    De regensensor doet het gewoon, maar alles wat met licht te maken heeft werkt niet meer.
    Heb de coding als eens doorlopen en dit staat allemaal correct, ook zijn er geen errors te vinden mbt tot de licht of regensensor.

    Wat dus niet meer werkt:
    - auto stand licht schakelaar. Als je deze aanzet gaan mijn DRL aan maar dat is het dan, als het donker wordt dan blijven de lampen uit (ook midden in de nacht).
    - coming en leaving home functies werken ook niet, lampen gaan niet vertraagd uit of aan als ik de deur open doe in het donker.
    - lichten aan bij regen, hij wist dus wel maar geen lampen aan.

    Uiteraard werken de lampen zelf wel als je deze handmatig aan zet.

    Zoals al gemeld er zijn geen fouten met uitlezen.

    Iemand een idee wat dit kan zijn, waar te zoeken naar de oorzaak?

    Zou de (licht) sensor defect kunnen zijn maar dat de regen sensor blijft werken maar dat dit toch geen storings melding geeft?

  2. #82

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Goedeavond,

    Ook ik ben aan het retrofitten in mijn A4 uit 2010. Ben begonnen aan de RLS en dimmende binnenspiegel. Maar nu blijkt het nog lastig te zijn welke ruit en bijhorend onderdelen heb ik precies nodig. Kan iemand mij helpen of heeft iemand voor mij een chassisnummer van een A4 2010 om de juiste onderdelen te kunnen bestellen?

    Bedankt alvast!!

  3. #83
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henryhenry Bekijk Berichten
    Goedeavond,

    Ook ik ben aan het retrofitten in mijn A4 uit 2010. Ben begonnen aan de RLS en dimmende binnenspiegel. Maar nu blijkt het nog lastig te zijn welke ruit en bijhorend onderdelen heb ik precies nodig. Kan iemand mij helpen of heeft iemand voor mij een chassisnummer van een A4 2010 om de juiste onderdelen te kunnen bestellen?

    Bedankt alvast!!
    Heb ik wel voor je. Stuur maar een mail.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #84

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GroovyTiggr
    Ik wil ook een regen/licht sensor plaatsen. De dealer zegt dat het niet kan en op het forum lees ik dat je er een nieuwe ruit voor nodig heb. Waarom is dit dan? Als ik mijn spiegel verwijder zit er een rond plastic plaatje op de plaats waar de sensor zou moeten zitten. Het lijkt me toch dat deze te vervangen is zonder heel de ruit te vervangen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Ik denk niet dat je een rond plastik plaatje hebt maar een rond metalen plaatje met een nokje. Als je die verwijdert dan blijft en rond stip over die je niet kunt verwijderen. Daarom kan er geen sensor op je ruit.
    gr.
    Nico
    Ik heb ooit op zo'n ruit TOCH een regensensor weten te fietsen.. Na het van de voorruit verwijderen van de ronde metalen spiegelvoet heb je een paar problemen die moeten worden opgelost:

    Probleem 1: Je hebt een andere spiegelvoet nodig en die worden niet los verkocht, die worden enkel voorgemonteerd geleverd op een nieuwe ruit.
    Oplossing: vraag een schadeherstelbedrijf of autoruitenboer zoals carglass of ze zo'n spiegelvoet voor je bewaren als ze zo'n ruit vervangen. Je hoeft niet lang te wachten..
    Leukere alternatieve oplossing: Rij naar een sloop, zoek een slachtoffer, neem een bijl of ander slagwapen naar wens ter handen en mja.. zie de onderstaande foto.. 1 stuks vrijgevochten spiegelvoet.. In mijn geval had ik er ook gelijk de zelfdimmende binnenspiegel en sensor bij..

    1.jpg

    Probleem 2: Je hebt een zwarte stip op je ruit die je niet kan verwijderen en die zit precies op de plek waar de regensensor hoort
    Oplossing: Niemand weerhoudt je ervan om de nieuwe spiegelvoet wat hoger op de voorruit te lijmen. De regen/lichtsensor kan nu gewoon zijn werk doen en zit nog steeds in het veegbereik van de ruitenwissers. De kabelgoot van de nieuwe binnenspiegel dien je dan ook iets in te korten natuurlijk

    Probleem 3: De ruit waar de juiste spiegelvoet affabriek al op zit heeft geen kleine zwarte stip, maar een veel grotere zwarte vorm die de kabeltjes en andere meuk netjes uit het zicht houdt als je van buiten naar de voorruit kijkt. Dit heb je niet in je huidige ruit.
    Oplossing: Dit kan je natuurlijk prima namaken.. ik had beschikking over een vinylprinter die de vorm perfect uitsneed, maar je kan het ook gewoon uit een zwart stickervel snijden.
    Tip: Niet aan de buitenzijde op je ruit plakken, de ruitenwissers gaan het best snel winnen van je sticker. Aan de binnenzijde aanbrengen dus, enwel voordat je de nieuwe spiegelvoet verlijmd. De afbeelding hieronder laat de vorm zien. Het rondje in het midden is de uitsparing voor de regensensor, de U-vormige uitsparing daar omheen is het lijmpatroon voor de spiegelvoet. de 2K lijm is zwart (waarschijnlijk ruitenkit oid), de primer ook, dus eenmaal verlijmd is het nauwelijks zichtbaar aan de buitenzijde van de auto. De stip is trouwens van binnen niet zichtbaar met de gemonteerde spiegel. Ik heb helaas geen fotos meer van het eindresultaat...

    Dit projectje kostte wel wat tijd en werd een beetje een principe-dingetje, maar het is gelukt en heb er uiteindelijk zeker 4..5 maanden mee rond gereden. Toen belandde er een steen op mijn ruit en werd de ruit vervangen, gelijk met de juiste spiegelvoet natuurlijk.... Ik heb nog het sjabloon van die sticker beschikbaar voor de liefhebbers..

    2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg
    Laatst gewijzigd door ElEdster; 25-09-19 om 00:14.

  5. #85
    EJ Quattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    115
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElEdster Bekijk Berichten
    Ik heb ooit ...........
    Ik heb het bij mijn vorige A4 op de zelfde manier gedaan. maar ben er toch niet zo over te spreken. heb meerdere malen gehad dat de spiegel ( op een warme zomerdag) aan de draadjes hing en niet meer op de voorruit zat....
    RS6 C7 Dynamic Plus
    Ex: S4 Avant 3.0TFSI Quattro, A4 Avant 2.0TFSI Quattro, Corrado 2.0 16V, Golf 5 GTI 292pk


  6. #86

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Da's balen.. voor een eventuele volgende keer kan ik van harte aanbevelen:

    Goed reinigen met pure alcohol of isopropanol oid en dan
    D 009 200 02 - Glas en lak primer
    D 180 KD2 A1 - 2K Polyurethaanlijm

    Nog nooit meegemaakt dat de boel daarmee loskwam..
    Laatst gewijzigd door ElEdster; 25-09-19 om 23:24.

  7. #87

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen? Excuses Ik weet dat er op de forums een heleboel artikelen staan ​​over de retrofitsensoren, maar ik kon de juiste informatie niet vinden.


    Gisteren heb ik de licht / regensensor in mijn A4 Avant 2010 gemonteerd - en heb de sensor en het weefgetouw op de juiste plek weten te krijgen. Ik heb de aarde / aarde en de stroom aangesloten op de zekeringkast waar de sensor een tijdelijke aanduiding voor heeft. Ik gebruik hiervoor de kufatec kabelboom.
    (afbeelding van kufatec)
    KufaTech_cable.jpg


    Ik kan zien waar de stekker en de aardedraad moeten worden aangesloten, maar ik kan niet vinden waar de "16-pins connector (beige)".
    (afbeelding van voorbeeld)

    81F8E9E8-D869-4F76-8270-2E61B44B3F25-55342-00000E0A8E2B7C02.JPG


    Zo ziet mijn auto eruit rond de zekeringruimte aan de bestuurderszijde en onder het stuur. Dit is wat de kufatec-gids laat zien
    (afbeelding van kufatec-voorbeeld)
    Screenshot 2020-05-16 at 17.36.03.jpg


    Uiteindelijk kwam dit het dichtst in de buurt van de beige 16-pins connector, je kunt hieronder zien dat ik deze op pin 3 heb aangesloten. deze lijken veelbelovend.
    (geïnstalleerd)
    InstalledSensor.jpg


    Ik wacht op mijn VCDS-kabel om aan te komen, maar wilde dit onderdeel van tevoren klaarmaken.


    Heeft iemand deze mod gedaan op zijn pre-facelift-model? Ik vraag me af of de elektra anders is bij het gefacelifte model.
    Laatst gewijzigd door origin; 17-05-20 om 10:48.

  8. Ad
  9. #88

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Snelle update.

    Ik heb de juiste aansluiting gevonden voor de beige 16-pins connector en heb de brondraad aangesloten. Het lijkt er dus op dat mijn bekabeling correct is volgens de handleidingen op de instructies van het forum / kufatec.

    Volgend probleem, na codering met VCDS - ik krijg fouten voor de sensor ... Dus of mijn bekabeling is nog steeds niet goed of ik heb een defecte RLS-sensor

  10. #89
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    ik heb een regensensor inbouw gedaan van onze vorige A1. Even uit mijn hoofd, maar volgens mij moet je bij pinnen op de BCM. En de stekker waarin nu de pin zit lijkt mij niet de goede te zijn. Je moet volgens mijn echt dieper onder het stuur kijken om de BCM

    check anders deze even is wel voor inbouw van ADS maar hier zie je in de DIY van @Peeet goed waar de BCM zit en dat de beige stekker er ook moet zijn
    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1309460


    hierbij de inbouw van de regensensor in de Audi A1
    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1825317
    Laatst gewijzigd door RBo; 22-05-20 om 12:11.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  11. #90

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Bedankt @RBo. Ik heb onlangs de juiste locatie gevonden. Ik moet inderdaad wat dieper graven en dan de juiste 16pin vinden. Ik heb sindsdien in de PIN2-draad gesneden (vorige had dat ook verkeerd). Sinds dit alles is gedaan, lijken de auto-ruitenwissers correct te werken, alleen niet de lichten. Heb de schakelaar getest en de sensor lijkt in orde, dus ik weet niet zeker wat er aan de hand is. Hoe dan ook, ik heb met de Amerikaanse jongens aan audizine gewerkt, omdat het lijkt alsof ze dit daar veel doen (natuurlijk ook met de hulp van @Peeet!)

    Als ik mag, hier is de draad bij Audizine
    https://www.audizine.com/forum/showt...6#post14151986

  12. #91

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kevimo Bekijk Berichten
    Bij mijn Golf 5 hebben we dit zelf ingebouwd, met hulp van enkele collega's (Audi-garage).

    De sensor zelf bedraad naar het boordnet, de sensor ergens anders weggewerkt dan in de voorruit, en werkte perfect. Was enkel nog codering in VAGCOM, en was klaar. Leuke upgrade!
    Dag Kevimo,
    Ik heb zelf ook een regensensor laten inbouwen in mijn A4 (2012), maar krijg het electronisch niet werkend. Niemand die ik ken heeft VAGCOM en de dealer doet het niet. Weet jij bij wie ik het kan laten doen?
    Groeten, Thomas

  13. #92
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Ff kijken in de topic van vagcom, kun je zien wie er in de buurt woont .



    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  14. #93

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Foutmeldingen bij achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Beste AF leden,

    Jaren lang heb ik allerlei lease auto's gereden waardoor ik enigszins verwend ben. Sinds 5,5 jaar heb ik mijn eigen Audi A4 avant 2.0 TFSI Business Edition uit 2012. Hij rijdt heerlijk, maar er ontbreken nogal wat leuke opties. Al verschillende keren heb ik op het forum het topic "Licht en Regensensor" voorbij zien komen. Volgens sommige eenvoudig achteraf in te bouwen. Dus ik dacht, dat kan ik ook. Ik heb een gebruikte sensor gekocht (8K0955559) een gebruikte Lichtschakelaar met autostand en de welbekende Kufatec kabel. De T3c stekker heb ik aangesloten op de sensor, de zekering stekker op een 5A zekering in ST2 op SC12, de massa kabel op het chassis en de laatste kabel op de J519 T16b/2 zoals het wiring diagram beschrijft. Ik heb (nog) geen dimmende binnenspiegel geplaatst.
    Toen ik vanmiddag in VCDS de RLS activeerde, kreeg ik meteen de volgende vijf foutmeldingen:
    5 Faults Found:


    01336 - Company Data Bus for Comfort System
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
    013 - Check DTC Memory - Intermittent
    01520 - Rain and Light Recognition Sensor (G397)
    004 - No Signal/Communication
    00908 - Control Module for Wiper Motor
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent

    Ik heb de RLS weer gedeactiveerd en de kabels gecontroleerd. Deze zijn in orde. Echter nu ik vanavond in het donker nogmaals de RLS activeerde kreeg ik geen foutmeldingen meer. Desondanks werkt de licht/regensensor niet. Ook de autostand en coming/leaving home functies werken niet, deze had ik al eerder gecodeerd in VCDS.

    Betreft de auto dimmende binnenspiegel (8R0 857 511 B EP5), daar zit geen connector op. Er steken 7 kleuren draden uit die niet volledig overeen komen met welke handleiding die ik kon vinden dan ook:
    Bruin
    Geel
    Grijs
    Groen
    Paars
    Rose
    Zwart

    Welke kleur moet nu op welke pin?

    Wat doe ik fout? Kan iemand helpen om het werkend te krijgen?

  15. #94

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Foutmeldingen bij achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Korte update:
    Na het plaatsen van een 7,5 A zekering zijn de foutmeldingen verdwenen en werkt de regensensor.

    De automatisch dimmende binnenspiegel werkt en de kleuren heb ik als volgt geplaatst:
    Pin 1 - Roze
    Pin 2 - Zwart
    Pin 3 - Grijs
    Pin 4 - Geel
    Pin 5 - Bruin
    Pin 6 - Groen
    Pin 7 - Paars
    Pin 8 - leeg

    De auto stand en coming/leaving home werkt nog altijd niet.

  16. #95

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    @B3rt ben je er ooit achter gekomen wat het probleem was? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem...

  17. #96

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achteraf inbouwen licht- en regensensor

    Nou, ik ben er zojuist achter, het was de codering die niet volledig was. Byte 6 bit 0 (Assistant Driving Light) moet ook geactiveerd worden, deze werd niet in de VCDS documentatie genoemd, beetje suf, maar probleem opgelost.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •