Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: dakdragers, veel windgeruis?

  1. #21
    pdm
    Guest

    Standaard

    Gebruik zowel Thule dakdrager als Thule dakkoffer. Heb geen last van gefluit en minimaal windgeruis.
    Let erop dat je de gestroomlijnde dwarsliggers (aluminium) koopt. Deze zijn ovaal. De zwarte dragers zijn vierkant en zullen sneller 'fluiten'.

    Bijkomend voordeel Thule is dat de dragers mooi laag liggen op het dak. De pootjes zijn vrij laag, waardoor er weinig ruimte zit tussen dak en koffer.

  2. #22
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door APLS Bekijk Berichten
    Sinds afgelopen week Whispbar dragers van Prorack op de dakrails gemonteerd en deze zijn ook op de snelweg fluisterstil. Nu nog even afwachten hoe ze zich gedragen tijdens een regenbui, op mijn vorige auto begonnen de Thule dragers tijdens regen vanaf ca. 80 km/u ontzettend veel lawaai te maken.
    Bijlage 91545 Bijlage 91547
    Vanwege de breedte van de dragers (85 mm) heb ik wel de powergrips van de (Thule) dakkoffer moeten vervangen door T-track adapters.
    Waar heb je deze gekocht, ik vindt ze ook wel interssant maar kan geen retailers vinden alleen op www.roofbox.co.uk.

  3. #23

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Dat is inderdaad de webwinkel waar ze vandaan komen. Transportkosten vielen me erg mee: GBP 15,00.
    Ik heb ze op maandagmorgen besteld en ze werden woensdagochtend al afgeleverd.
    A4 AVANT 2.0 TFSI ProLineS MY2011

  4. #24
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door APLS Bekijk Berichten
    Dat is inderdaad de webwinkel waar ze vandaan komen. Transportkosten vielen me erg mee: GBP 15,00.
    Ik heb ze op maandagmorgen besteld en ze werden woensdagochtend al afgeleverd.
    Dank je, dan ga ik er ook maar een set bestellen. Als het goed is moet mijn Hapro Zenith 8.5 tot 90mm breed op kunnen nemen en heb ik geen adapters nodig.

  5. #25
    MPC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    De vorm is inderdaad belangrijk. Ik heb Atera Signo in alu uitvoering. Breed, dus ook een T-adapters in de rail voor bevestiging van de koffer. Ik schrok ook even tijdens mijn eerste testrit. Met lege dakdragers wat licht gefluit. Maar als de dakkoffer erop zit, dan hoor ik bijna niets. Kan met goed voorstellen dat die Whispbars stil zijn. Zien er strak uit.
    Nu: A4 (B8/2010) Avant 2.0TFSI quattro S-edition, S-tronic, zwart
    Daarvoor: A4 (B7/2006) Avant 2.0TFSI quattro edition, H6, zwart


  6. #26
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Ze zijn besteld, ik ben benieuwd.

  7. #27
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    En ze zijn binnen, ziet er goed uit ! Nu maar hopen dat ze ook doen wat is beloofd. Helaas moet ik nog een aantal weken wachten tot de auto die erbij hoort gelverd wordt. In week 17 gaan ze voor het eerst gebruikt worden voor een ritje naar Murcia.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    De afgelopen weken heb ik ermee rondgereden...en ik ben er absoluut tevreden over! Met 140 km/u en een flinke bries van 60 km/u tegen hoor je ze lichtjes ruisen, maar dat mag ook wel met opgeteld 200 km/u windsnelheid.
    Met de dakkoffer erbij op wordt het geruis iets luider. Dat de auto zonder iets op het dak uitermate stil is, draagt daar natuurlijk ook aan bij.
    In ieder geval geen last van gefluit, ook niet als het regent.
    A4A.jpg

    Succes met aftellen!
    A4 AVANT 2.0 TFSI ProLineS MY2011

  10. #29
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door APLS Bekijk Berichten
    De afgelopen weken heb ik ermee rondgereden...en ik ben er absoluut tevreden over! Met 140 km/u en een flinke bries van 60 km/u tegen hoor je ze lichtjes ruisen, maar dat mag ook wel met opgeteld 200 km/u windsnelheid.
    Met de dakkoffer erbij op wordt het geruis iets luider. Dat de auto zonder iets op het dak uitermate stil is, draagt daar natuurlijk ook aan bij.
    In ieder geval geen last van gefluit, ook niet als het regent.
    A4A.jpg

    Succes met aftellen!
    Dank je, het is nog maar 6 weken gelukkig. Ik zie dat jij de andere versie hebt gekozen, bij de mijne steekt de drager niet voorbij de houder:
    http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2772463
    Laatst gewijzigd door 530d touring; 06-03-11 om 00:00.

  11. #30

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Ik heb even zitten twijfelen tussen beide en voor deze gekozen zodat er ook nog een fietsendrager naast de koffer past in de zomer.
    Geniet nog maar even, uitkijken naar is ook een leuke periode ;-)
    A4 AVANT 2.0 TFSI ProLineS MY2011

  12. #31
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    462
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Schaamteloze kick van dit topic... Ik ga over een maand ook op wintersport met 4 personen, waarbij we 2 paar ski's mee moeten nemen. Helaas niet een skiluik besteld (nooit aan gedacht), dus ik moet ook spul op dak gaan pakken. Meestal zijn we met 3 personen, dus heel vaak zal ik de dragers niet gaan gebruiken. Dan heb ik twee opties: Huren (circa €50) of kopen (>€100). Wat zijn de ervaringen van jullie? Huren vind ik wel een gedoe (heen en weer rijden om te halen/brengen) en met 2 tot 3x huren heb je het er al uit en dan heb je ook wat fatsoenlijks.

    Ter plekke ski's huren is natuurlijk ook nog een optie...
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  13. #32
    Koots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    773
    Kudos
    107
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Goed zoeken op marktplaats. Ik heb een tijdje geleden voor €150 een set originele dakdragers gekocht en voor €125 een mooie ruime dakkoffer (475l) van Kamei. Vanwege de breedte van de dakdragers zgn. T-adapters gekocht die je in de sleuven van de dakdragers schuift, dus geen geruis rond de beugels van de dakkoffer.

    Voor €275 dus een mooie set, indien je niet in dezelfde week gaat als ik mag je ze gerust huren tegen een zachter prijsje dan hierboven.
    '22 e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

    "I'll try being nicer if you try being smarter"

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •