Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: dakdragers, veel windgeruis?

  1. #1

    Standaard dakdragers, veel windgeruis?

    Hoi,
    Ik rij sinds 3 weken in een avant s-edition 2.0 tdi. Prachtige auto, wel een paar minder leuke dingen ontdekt, maar toch nog wel blij met de auto.
    Wil komende week naar Oostenrijk en heb daarvoor een stel dragers (Montblanc) gekocht. Maar....
    De dragers maken een verschrikkelijk fel fluitgeluid. Een verkeerde beslissing van een scheidsrechter in een vol voetbalstadion is er niks bij. Niet om aan te horen.
    Wie heeft ervaring met dragers? Heb ik gewoonde de verkeerde gekocht? Of is er nog iets aan te doen?
    Alvast dank voor jouw reactie. (niet flauw gaan doen dat er op zo'n auto geen dragers horen, dat weet ik eigenlijk ook wel)

  2. #2

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronjoke Bekijk Berichten
    Hoi,
    Ik rij sinds 3 weken in een avant s-edition 2.0 tdi. Prachtige auto, wel een paar minder leuke dingen ontdekt, maar toch nog wel blij met de auto.
    Wil komende week naar Oostenrijk en heb daarvoor een stel dragers (Montblanc) gekocht. Maar....
    De dragers maken een verschrikkelijk fel fluitgeluid. Een verkeerde beslissing van een scheidsrechter in een vol voetbalstadion is er niks bij. Niet om aan te horen.
    Wie heeft ervaring met dragers? Heb ik gewoonde de verkeerde gekocht? Of is er nog iets aan te doen?
    Alvast dank voor jouw reactie. (niet flauw gaan doen dat er op zo'n auto geen dragers horen, dat weet ik eigenlijk ook wel)
    klopt bij mij ook alleen als ze nat worden gaan ze fluiten, niet om aan te horen. Ik heb vorig jaar een klein stukje schuimrubber tussen de voet en de daklijn gedaan dat scheelde wel veel.

  3. #3
    moron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    598
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Ik had vroeger Thule dakdragers voor mijn surfplank, met plank op het dak geen probleem qua geluid, zonder de plank, vanaf ong 100-110 km/u begon het ook te fluiten of te brommen.
    Ik denk dat er weinig aan te doen valt. Of iets zoeken met veel meer aerodynamica

    Ronald
    Ronald - lord of the 4 rings

  4. #4

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w aan de wiel Bekijk Berichten
    klopt bij mij ook alleen als ze nat worden gaan ze fluiten, niet om aan te horen. Ik heb vorig jaar een klein stukje schuimrubber tussen de voet en de daklijn gedaan dat scheelde wel veel.
    Hoe heb je dat precies gedaan?

  5. #5
    Avantisti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    53
    Posts
    786
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Heb de originele dakdragers van Audi. (zijn volgens mij van Thule)
    Geen last van 'fluiten'.
    2008 A4 Avant 1.8TFSI


  6. #6
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronjoke Bekijk Berichten
    (niet flauw gaan doen dat er op zo'n auto geen dragers horen, dat weet ik eigenlijk ook wel)
    Ja, nou vraag je er toch wel een beetje om
    Binnenkort gaan we met 4 volwassenen in de A4 Avant op wintersport met 2 snowboards (bindingen los) en 2 paar ski's door het skiluik. Dan heb je dus geen dakdragers nodig. Wordt wel wat krapper dan ik gewend ben (Passat), maar vind het wel prettiger rijden dan met zo'n lijkenkist op het dak.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  7. #7

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Ja, nou vraag je er toch wel een beetje om
    Binnenkort gaan we met 4 volwassenen in de A4 Avant op wintersport met 2 snowboards (bindingen los) en 2 paar ski's door het skiluik. Dan heb je dus geen dakdragers nodig. Wordt wel wat krapper dan ik gewend ben (Passat), maar vind het wel prettiger rijden dan met zo'n lijkenkist op het dak.
    Dat meen je niet... heb je dan een aanhangwagen achter je auto hangen? Of hou je de hele week dezelfde kleren aan? ...

    Ik ga ook met vier personen op wintersport maar dat gaat echt niet in de A4 passen ben ik bang ... mag dus ook een mooie dakkoffer plaatsen.. ik hoop dat het weinig geluid geeft. Er moeten dan ook 5 snowboarden en een paar ski's mee en dan de rest nog..

    Weet iemand het verschil in gebruik? En qua sneldheid / trekkracht nog last?
    Audi A4 2.0 tdi, 88-kw, S-edition

  8. Ad
  9. #8
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibma4 Bekijk Berichten
    Dat meen je niet... heb je dan een aanhangwagen achter je auto hangen? Of hou je de hele week dezelfde kleren aan? ...

    Ik ga ook met vier personen op wintersport maar dat gaat echt niet in de A4 passen ben ik bang ... mag dus ook een mooie dakkoffer plaatsen.. ik hoop dat het weinig geluid geeft. Er moeten dan ook 5 snowboarden en een paar ski's mee en dan de rest nog..
    We hebben het pas even geprobeerd omdat ik zelf ook wel twijfelde of het zou gaan passen. Het past, maar dan zit de kofferbak wel helemaal tot het dak vol. Het afdekzijl boven de bagageruimte moet je er uithalen en het net achter de achterbank moet omhoog zodat je niets in je nek krijgt. Je hebt dus geen zicht meer achteruit, maar dat heb ik liever dan zo'n hutkoffer op het dak.
    In het midden gaan de snowboards (zonder bindingen) en ski's door het skiluik. Links en rechts gaat een grote sporttas in de lengte. Daar bovenop komen twee tassen in de breedte. Dan hou je nog voldoende plekjes over waar je schoenen, bindingen, sneeuwkettingen e.d. tussen kunt proppen. (sneeuwkettingen natuurlijk binnen handbereik) Je moet ook niet op vakantie gaan met van die harde koffers of tassen met van die wieltjes er onder. Ook moet je de tassen efficient inpakken.
    Je moet een beetje kunnen puzzelen en een beetje ruimtelijk inzicht is ook handig. (ik ga met 3 vrouwen op wintersport, dus dat ruimtelijk inzicht moet van mij komen )
    Als ik het niet vergeet zal ik t.z.t. wel een foto van de volgepropte A4 maken.

    Dat het bij jou niet gaat passen begrijp ik: 4 personen => 5 snowboards en 1 paar ski's? Wij doen niet heel de week de zelfde kleren aan, maar heel de week met het zelfde snowboard / paar ski's moet toch wel lukken?
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  10. #9

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten

    Dat het bij jou niet gaat passen begrijp ik: 4 personen => 5 snowboards en 1 paar ski's? Wij doen niet heel de week de zelfde kleren aan, maar heel de week met het zelfde snowboard / paar ski's moet toch wel lukken?
    Ja, je hebt helemaal gelijk!..... het zijn zelfs 6 snowboarden geworden... tja... luxe probleem zal ik maar zeggen. Kan ik een beetje afwisselen als ik het leuk vind. Meestal komt het er inderdaad op neer dat je maar op 2 boarden bezig bent en dat ik de 3de niet gebruik. Maar ja, als je dat ding toch hebt.. zoveel ruimte neemt die ook niet in beslag.
    Ik heb geen skiluik in de auto dus dan wordt het een lastig verhaal.. toch maar een lijkenkist op het dak .

    Ik ben benieuwd naar je foto's.. Prettige vakantie alvast!
    Laatst gewijzigd door ibma4; 16-02-10 om 08:40.
    Audi A4 2.0 tdi, 88-kw, S-edition

  11. #10

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Ik vind het knap dat je alles meekrijgt zonder een extra koffer op je dak. Het lukt mij in ieder geval niet.

    Overigens heb ik, na enig uitzoekwerk, gemerkt dat ik de tochtstrippen niet geplaatst heb. Bij andere rails van hetzelfde merk, heb ik ze ook nooit gebruikt. Was toen ook niet nodig. Blijkbaar nu wel.
    Het gefluit is er niet meer. Het gebruikelijke windgeruis wel, maar dat vind ik minder erg.

    Ik wens allen een goede vakantie en vooral fijne en veilige kilometers.

  12. #11

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibma4 Bekijk Berichten
    Dat meen je niet... heb je dan een aanhangwagen achter je auto hangen? Of hou je de hele week dezelfde kleren aan? ...

    Ik ga ook met vier personen op wintersport maar dat gaat echt niet in de A4 passen ben ik bang ... mag dus ook een mooie dakkoffer plaatsen.. ik hoop dat het weinig geluid geeft. Er moeten dan ook 5 snowboarden en een paar ski's mee en dan de rest nog..

    Weet iemand het verschil in gebruik? En qua sneldheid / trekkracht nog last?
    Ik ben al een paar keer zonder en met dakkoffer naar Saas-Fee in Zwitserland gereden en het gebruik met dakkoffer neemt fors toe.
    Normaal met pittig rijden rij ik makkelijk 1/14 a 15 maar met dakkoffer en 2 volwassenen en 2 kinderen ook bijna volwassenen haal ik net 1/11 a 12.
    Met dakkoffer rijd ik niet boven de 160 km en zonder wil ik nog wel stukken van 180 km rijden. trekkracht merk ik niet veel van.
    Laatst gewijzigd door w aan de wiel; 17-02-10 om 18:25.

  13. #12
    Avantisti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    53
    Posts
    786
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w aan de wiel Bekijk Berichten
    Ik ben al een paar keer zonder en met dakkoffer naar Saas-Fee in Zwitserland gereden en het gebruik met dakkoffer neemt fors toe.
    Normaal met pittig rijden rij ik makkelijk 1/14 a 15 maar met dakkoffer en 2 volwassenen em 2 kinderen ook bijna volwassenen haal ik net 1/11 a 12.
    Met dakkoffer kom rijd ik niet boven de 160 km en zonder wil ik nog wel stukken van 180 km rijden. trekkracht merk ik niet veel van.

    Ik haal normaal al met moeite 1 op 11 (1.8 TFSi), maar met m'n schoonmoeder op dak ligt het verbruik niet veel hoger.
    Laatst gewijzigd door Avantisti; 17-02-10 om 18:19.
    2008 A4 Avant 1.8TFSI

  14. #13

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avantisti Bekijk Berichten
    Ik haal normaal al met moeite 1 op 11 (1.8 TFSi), maar met m'n schoonmoeder op dak ligt het verbruik niet veel hoger.
    Ja ik heb ook een 1.8 tfsi maar 160 pk misschien zit daar ook al gebruiksverschil in ik zie dat jij getuned 200 pk hebt

  15. #14
    Avantisti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    53
    Posts
    786
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Ja, hij nodigt nu wel meer uit om hem ff onderin te trappen......
    Die duw in de rug werkt verslavend.
    2008 A4 Avant 1.8TFSI

  16. #15

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avantisti Bekijk Berichten
    Ja, hij nodigt nu wel meer uit om hem ff onderin te trappen......
    Die duw in de rug werkt verslavend.
    ja dan ga die "slurpen" gebruiken.
    hoe heb jij trouwens je handtekening in kleur gekregen?
    Audi Q3 S edition 35 TFSI S tronic 150 pk

  17. #16
    Avantisti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    53
    Posts
    786
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w aan de wiel Bekijk Berichten
    ja dan ga die "slurpen" gebruiken.
    hoe heb jij trouwens je handtekening in kleur gekregen?
    In gebruikersinstellingen optie 'handtekening wijzigen'
    Dan krijg je een tekstvakje met linksboven de button om de kleur te wijzigen.
    2008 A4 Avant 1.8TFSI

  18. #17

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    ... ik ga met 3 vrouwen op wintersport ...?
    Offtopic:
    Dat doe je goed: met drie vrouwen op wintersport!

    Ikzelf ook altijd, maar in mijn geval zijn het mijn echtgenote en twee dochters.
    Maar jij bent wat mij betreft de held van dit draadje: met drie volwassen dames.

  19. #18
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pha Bekijk Berichten
    Offtopic:
    Dat doe je goed: met drie vrouwen op wintersport!

    Ikzelf ook altijd, maar in mijn geval zijn het mijn echtgenote en twee dochters.
    Maar jij bent wat mij betreft de held van dit draadje: met drie volwassen dames.
    Ja, zo'n A4 trekt echt vrouwen aan joh!

    Het zijn drie vriendinnen, alleen is er maar één mijn vriendin. We slapen dus niet op een 4-persoonskamer.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  20. #19

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Ik heb mijn dragers geheel met tape omwikkeld, geen fluiten, wel geruis, maar goed, dat hoort bij dragers....

    Vaak helpt goed afstelen (dus bij veel ruis een beetje schuiven van positie) ook!
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  21. #20

    Standaard Re: dakdragers, veel windgeruis?

    Sinds afgelopen week Whispbar dragers van Prorack op de dakrails gemonteerd en deze zijn ook op de snelweg fluisterstil. Nu nog even afwachten hoe ze zich gedragen tijdens een regenbui, op mijn vorige auto begonnen de Thule dragers tijdens regen vanaf ca. 80 km/u ontzettend veel lawaai te maken.
    Whispbar.jpg Powergrip to t-track.jpg
    Vanwege de breedte van de dragers (85 mm) heb ik wel de powergrips van de (Thule) dakkoffer moeten vervangen door T-track adapters.
    A4 AVANT 2.0 TFSI ProLineS MY2011

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •