Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 103

Onderwerp: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

  1. #21

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justd Bekijk Berichten
    Lees even een stukje hierboven, dan heb je je antwoord.

    @ Tobias: Thanks voor je antwoord! Maar de easybase is volgens mij alleen voor de stoeltjes uit groep 0? Of kan je ook de stoeltjes uit groep 1 hierop bevestigen? Volgens mij niet namelijk.....

    Ik heb gisteren nogmaals geprobeerd om de achterbank los te krijgen, maar zonder succes. Komt dat misschien omdat ik een S-edition heb met half leer?
    Nee dus...

  2. #22

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Ik kan me dat idd voorstellen voor de "nice gadgets"

    Maar veiligheids issue's als deze moeten vermeld worden IMO. Zeker als het op de 9 van de 10 auto's wel standaard geleverd wordt én het volgend jaar verplicht wordt op nieuwe auto's.

  3. #23

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    ik krijg ook mijn achterbank niet los. het schijnt ook dat bij de sedan iig geen isofix achteraf ingebouwd kan worden doordat er een balk door de rugleuning loopt waar de rugleuning scharniert en dat het hierdoor niet mogelijk is isofix achteraf in te bouwen. graag zou ik ook een alternatief hebben voor isofixbevestiging wat jaren te gebruiken is zonder elke keer het stoeltje vast te moeten zetten met de gordel. maar idd belachelijk dat dit niet standaard is op een auto uit deze klasse.

  4. #24

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Ik heb het voor de zekerheid nog net kunnen toevoegen aan mijn bestelling... Je weet maar nooit!

    JD

  5. #25

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Bij mijn audi A4 sedan (zonder neerklapbare rugleuning achter) zitten wel standaard beugels voor isofix. De zitting kun je naar boven trekken aan de achterkant (dus bij de rugleuning), daaronder zit trouwens ook een "noodkabel" om de kofferbak open te maken (links achter). Heb ook geïnformeerd bij de dealer. Deze meldde dat er wel een voorbereiding voor Isofix aanwezig was, maar geen beugels. Een setje beugels kost ca € 20, maar omdat dit niet als optie is besteld zouden de beugeltjes niet "benaderbaar" zijn. Hiervoor zou dan een nieuwe achterbankzitting met isofix uitsparing moeten worden geïnstalleerd. Totale kosten, inclusief montage € 800.


  6. #26

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nlmuld1 Bekijk Berichten
    Bij mijn audi A4 sedan (zonder neerklapbare rugleuning achter) zitten wel standaard beugels voor isofix. De zitting kun je naar boven trekken aan de achterkant (dus bij de rugleuning), daaronder zit trouwens ook een "noodkabel" om de kofferbak open te maken (links achter). Heb ook geïnformeerd bij de dealer. Deze meldde dat er wel een voorbereiding voor Isofix aanwezig was, maar geen beugels. Een setje beugels kost ca € 20, maar omdat dit niet als optie is besteld zouden de beugeltjes niet "benaderbaar" zijn. Hiervoor zou dan een nieuwe achterbankzitting met isofix uitsparing moeten worden geïnstalleerd. Totale kosten, inclusief montage € 800.
    Dan is de € 136 die ik moet betalen voor de normale ISOFIX optie niet gek. Staat eigenlijk niet echt in verhouding en idd erg apart dat het niet standaard is voor een "Premium segment" auto. Maar die opmerking kun je ook plaatsen bij een lichtpakket, dimmende binnenspiegel, regensensor, etc...

    JD
    Laatst gewijzigd door JohnDoe77; 22-04-10 om 22:40.

  7. #27

    Talking re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    OK,

    De isofix beugels zitten gewoon in mijn A4 (B8), dit heb ik gezien toen ik de achterbank (aan de kant van de rugleuning) omhoog heb getrokken. Hier is wel enige kracht mee gepaard. De uitsparingen in de achterbankzitting voor de Isofix ontbreken echter.

    Ik heb een brede schroevendraaier onder de isofix beugels gevroet en vervolgens de zitting van de achterbank onder de beugels gefriemeld. De maxi-cosi bodemplaat kan nu prima aan de isofix beugels worden geklikt.

    Mvg Daniel

  8. Ad
  9. #28

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nlmuld1 Bekijk Berichten
    OK,

    De isofix beugels zitten gewoon in mijn A4 (B8), dit heb ik gezien toen ik de achterbank (aan de kant van de rugleuning) omhoog heb getrokken. Hier is wel enige kracht mee gepaard. De uitsparingen in de achterbankzitting voor de Isofix ontbreken echter.

    Ik heb een brede schroevendraaier onder de isofix beugels gevroet en vervolgens de zitting van de achterbank onder de beugels gefriemeld. De maxi-cosi bodemplaat kan nu prima aan de isofix beugels worden geklikt.

    Mvg Daniel
    Zonder verdere aanpassingen te doen. Ziet het er nog een beetje netjes uit?
    Heb je toevallig foto's? Dan snap ik het meestal beter .
    Audi A4 2.0 tdi, 88-kw, S-edition

  10. #29

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Is er al meer bekend hierover, ik heb een a4 avant modeljaar 2009, maar isofix niet als optie meebesteld? Is dit bij de avant achteraf nog te realiseren?

    Groet
    Beter kwaliteit dan kwantiteit!

  11. #30

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Ik heb een 3.2FSI A4 Avant 2008 en daar zitten idd de beugels onder de zitting van de bank. Enkel de uitsparingen in de zitting zitter en niet. Op basis van bericht van ibma heb ik deze gevonden en rijd al weer dik een jaar rond met een maxicosi priorifix (isofix). Even goed voelen en duwen in de zitting aan de zijde van de rugleuning en dan moet je ze voelen. Met een schroevendraaier met brede kop kan je dan de zitting onder de beugels hevelen waardoor de isofixbeugels vrij komen te liggen zodat je eenvoudig het zitje kan monteren. Kosten: € 0,00. Dealer rekenende circa 800,00. Ik heb de dealer toen maar laten zien waar het zit in een showroomauto, waren ze wel blij mee want ze hadden al meer vragen hierover gehad.

  12. #31

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Je had de optie ook niet meebesteld? Maar de beugels zitten er dus wel degelijk? Dank voor je reactie!
    Beter kwaliteit dan kwantiteit!

  13. #32

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Klopt, niet meebesteld.
    Ik maak zo wel even een foto voor je die ik vanavond plaats. Dan weet je de punten beter te vinden.

  14. #33

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AVANTI211 Bekijk Berichten
    Klopt, niet meebesteld.
    Ik maak zo wel even een foto voor je die ik vanavond plaats. Dan weet je de punten beter te vinden.
    In dat geval is het wel weer jammer dat ik er € 136 voor heb betaald! Maar goed, zit er wel netjes een plastic sleufje!

    JD

  15. #34

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    als je die optie besteld, krijg je ook een afsluitbaar dashboardkastje en je kan de airbag van de voorpassagier aan/uitzetten. (wel zo handig als de kinderstoel voorin staat)

  16. #35

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avanti211 Bekijk Berichten
    klopt, niet meebesteld.
    Ik maak zo wel even een foto voor je die ik vanavond plaats. Dan weet je de punten beter te vinden.
    super!!!!
    Beter kwaliteit dan kwantiteit!

  17. #36

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Bijgaand enige foto's zojuist gemaakt. Geen topplaatjes; door flits overbelicht. Lastig om in het donker anders goede foto's te maken. Dit is de eerste keer dat ik foto's upload in dit forum. Dus wellicht te klein of te groot. Proefondervindelijk maar even vaststellen.

    De beugels zitten circa drie centimeter boven het horizontale deel van de zitting. Door deze daar waar deze overgaat in de rugleuning op de betreffende punten naar beneden te hevelen met een brede schroevendraaier of "kunststof beitel" kan de de bekleding onder de isofixbeugels krijgen. Dan klik je de isofixbevestiging van het kinderstoeltje er zo op. Daarmee bespaar je circa 800,00 Niet slecht voor 5 minuten werk ;-)

    Succes en laat even weten of het gelukt is!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #37

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Helemaal top! zitten ook verscholen in mijn B8 van 2009. had audi al om een offerte gevraagd. moest de hele achterbank eruit enz. 800 EUR bespaard!

  19. #38

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Hallo divos, goed om te lezen dat je ze hebt gevonden!
    3.2FSI V6 quattro A4 Avant 2008

  20. #39

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    Ik heb ze ook gevonden! Heb alleen lederen interieur en je moet nogal fors onder de beugels komen! Maar erg bedankt voor alle moeite!
    Beter kwaliteit dan kwantiteit!

  21. #40

    Standaard re: Achteraf inbouwen isofix A4 uit 2009

    hallo a43.2quattro, geen dank. bevalt je 3.2 quattro goed? ik heb er veel lol mee. zeker met quattro in deze winterse tijden.
    had hiervoor een GTI V (helaas gestolen, teruggevonden, economisch total loss: ca 22.000 schade).
    3.2FSI V6 quattro A4 Avant 2008

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •