Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Problemen verstaanbaarheid telefoon

  1. #1

    Question Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Ik rijd sinds jan. dit jaar in zo´n dikke A4 Avant S-edition. Een van de standaardopties in
    het pakket is de telefoonvoorbereiding en de bluetoothkoppeling met het MMI-systeem.

    De koppeling tussen MMI en mijn telefoon verloopt uitstekend, inclusief het overnemen
    van het telefoonboek etc. Ik kan degene die ik aan de lijn heb prima verstaan, maar dat
    is andersom zeker niet zo. Ik ben er mee teruggeweest naar de dealer en op aandringen
    van mij hebben ze vrijdag jl. een zwanehals microfoon bijgeplaatst. De eerste test was
    echter bedroevend volgens mijn toehoorder aan de andere kant van de lijn.

    Het geluid blijft blikkerig/alsof je onder water zit. Ook klink ik blijkbaar erg ver weg. Dit alles
    ondanks dat ik de microfoon steeds dichter naar mijn mond bracht.

    Mijn vraag: Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en is er een (andere) oplossing
    bekend?

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Ik heb dit probleem niet, maar je kunt volgens mij in je MMI volume van telefoongesprekken aanpassen of het ook voor het microfoongedeelte geldt weet ik niet.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    In de A6 komt het voor dat de microfoon fout is gericht. In de A6 zit deze in het plafond bij de binnenverlichting.

  4. #4

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Ik heb dit probleem niet, maar je kunt volgens mij in je MMI volume van telefoongesprekken aanpassen of het ook voor het microfoongedeelte geldt weet ik niet.
    Klopt, dat was het eerste wat ze bij de garage ook probeerden, maar dat geldt i.d.d. niet voor de microfoon.
    Dank voor het meedenken.

  5. #5

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    In de A6 komt het voor dat de microfoon fout is gericht. In de A6 zit deze in het plafond bij de binnenverlichting.
    Tnx. Ik ga deze suggestie nog wel even bij de dealer neerleggen. Het blijft natuurlijk vreemd dat met een zwanehals
    de verstaanbaarheid niet verbeterd. Ik heb dit soort problemen ook bij mijn vorige auto gehad (Volvo V50) en dat
    was helemaal opgelost door de zwanehals. Mensen hoorden dan niet/nauwelijks dat ik in de auto zat.


  6. #6
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Bij de 6 kun je via VCDS de gevoeligheid van je microfoon instellen.
    Weet nu even niet of dit voor de 4 ook kan
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  7. #7
    Johan Rob's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    84
    Kudos
    0

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Niet dat ik ervaring heb mijn mijn Audi, zie handtekening.
    Maar heb wel de zelfde ervaring met mijn vorige auto en de telefoon.
    Gebruikte in die auto een HTC telefoon en een Nokia carkit. Ik kon een ieder perfect horen alleen de andere kant had grote problemen. Later is er een Parrot carkit ingegaan en toen waren de problemen over.
    Kijk of zowel je telefoon als de carkit de laatste software versie hebben. In het bluetooth deel kan hierin veel fout gaan.

    succes.
    A4 Avant S-edition 1.8 tfsi 120 pk - lichtpakket - opbergpakket - spiegels auto dim - (tunning naar 211 pk done) "Phantomezwart" - 23 juni 2010

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Probeer eens voor de gein een ander toestel te koppelen en dan te testen, want ik heb gemerkt dat ik met mijn beide iphones geen problemen heb. Maar mn vader had mn auto een paar keer meegenomen en toen ik em belde hoorde ik hem ook slecht/zacht, hij heeft een nokia n95.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Ik heb vorige week mijn auto gehaald en direct mijn Nokia E52 aangemeld via de bluetooth en geen probleem ondervonden met de verbinding en kwaliteit van het geluid. Alles werkt prima.

  11. #10

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Probeer eens voor de gein een ander toestel te koppelen en dan te testen, want ik heb gemerkt dat ik met mijn beide iphones geen problemen heb. Maar mn vader had mn auto een paar keer meegenomen en toen ik em belde hoorde ik hem ook slecht/zacht, hij heeft een nokia n95.
    Hoi Ranesh,

    Ben toevallig gisteren weer bij de garage geweest. Ik heb van hun een ander toestel (Nokia) getest en
    helaas blijkt dat hetzelfde probleem te geven als mijn Palm. Ze gaan nu verder zoeken waar het aan
    kan liggen. Degene die ik aan de lijn heb ervaart veel ruis alsof er wint waait (niet de blower) en alsof
    ik in een aquarium zit.

    We zoeken door en bedankt voor het meedenken!

  12. #11

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    In navolging op mijn laatste bericht heeft de dealer in de tussentijd een cradle met bijbehorende telefoon geplaatst onder de armsteun, maar ook dat bood geen soelaas. Aanstaande maandag gaat de auto weer de hele dag naar de dealer en dan
    gaan ze alles weer terugbrengen in originele configuratie (dus ook zwanenhalsmicrofoon eruit) en gaan ze in overleg met de
    importeur verder kijken en naar de software kijken. Wordt weer vervolgd dus!

  13. #12
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Ik heb ook last van dit probleem. De andere kant geeft dan aan of ik in een zwembad ben. Ik dacht dat dit probleem bij een handsfree carkit hoort, maar blijkbaar zijn er ook anderen die dus een heldere ontvangst hebben.

    Wat de TS ook aangeeft in de auto is alles helder te verstaan. Alleen de andere kant verstaat mij slecht.

    Hoop dat jouw probleem opgelost kan worden. Die van mij gaat pas eind mei voor een onderhoudsbeurt naar de dealer.
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  14. #13

    Thumbs up Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Turbo Bekijk Berichten
    Ik heb ook last van dit probleem. [...] Die van mij gaat pas eind mei voor een onderhoudsbeurt naar de dealer.
    Eureka! Het probleem is opgelost! Ik krijg nu weer de terugkoppeling dat ik prima te verstaan ben en
    heb al een opmerking gehad dat ze niet hoorden dat ik in de auto zit.

    De dealer heeft de zwanenhalsmicrofoon weer verwijderd en ook de cradle onder de armsteun vandaan
    gehaald. Het is nu weer de originele configuratie: dus de standaard microfoon bij de binnenverlichting
    en ik koppel met telefoon met de MMI middels bluetooth.

    Volgens de dealer hebben ze het kunnen herstellen door de instellingen aan te passen. Wat dit concreet
    inhoudt weet ik niet. Blijft jammer dat ze dat niet direct geprobeerd hebben, ondanks alle goede bedoelingen
    van mijn dealer overigens.

    Ondanks de opluchting dat het nu goed werkt, blijf ik wel achter met 2 schroefgaatjes in mijn A-stijlbekleding
    van de bevestiging van de zwanenhals. Hierover zal ik de dealer nog aanspreken.

    Mocht je jouw dealer gelijk naar de oplossing willen loodsen, stuur me dan een berichtje zodat ik de
    contactpersonen bij mijn dealer (Vallei Auto Groep in Veenendaal) kan doorgeven. Waarom het wiel
    tweemaal uitvinden, toch?!

  15. #14

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bmd Bekijk Berichten
    Eureka! Het probleem is opgelost! Ik krijg nu weer de terugkoppeling dat ik prima te verstaan ben en
    heb al een opmerking gehad dat ze niet hoorden dat ik in de auto zit.

    De dealer heeft de zwanenhalsmicrofoon weer verwijderd en ook de cradle onder de armsteun vandaan
    gehaald. Het is nu weer de originele configuratie: dus de standaard microfoon bij de binnenverlichting
    en ik koppel met telefoon met de MMI middels bluetooth.

    Volgens de dealer hebben ze het kunnen herstellen door de instellingen aan te passen. Wat dit concreet
    inhoudt weet ik niet. Blijft jammer dat ze dat niet direct geprobeerd hebben, ondanks alle goede bedoelingen
    van mijn dealer overigens.

    Ondanks de opluchting dat het nu goed werkt, blijf ik wel achter met 2 schroefgaatjes in mijn A-stijlbekleding
    van de bevestiging van de zwanenhals. Hierover zal ik de dealer nog aanspreken.

    Mocht je jouw dealer gelijk naar de oplossing willen loodsen, stuur me dan een berichtje zodat ik de
    contactpersonen bij mijn dealer (Vallei Auto Groep in Veenendaal) kan doorgeven. Waarom het wiel
    tweemaal uitvinden, toch?!
    Top voor je dat het opgelost is! Wat betreft de oplossing; kan je contactpersoon jou niet een korte uitleg per mail sturen die jij hier zou kunnen posten? Dat zou hem een hoop werk kunnen besparen en is handig voor de mensen hier die het probleem ook hebben! Ik zelf heb de auto nog niet, dus hopelijk heb ik de info niet nodig!

    JD

  16. #15
    Vanaf 2008 A4 Avant A6 Turbo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    760
    Kudos
    0

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Beste BMD, bedankt voor je posting. Het kan dus opgelost worden.
    Die tip van JohnDoe77 is ook heel goed!
    Het leven is tekort om Audiloos door te gaan.

  17. #16

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Turbo Bekijk Berichten
    Beste BMD, bedankt voor je posting. Het kan dus opgelost worden.
    Die tip van JohnDoe77 is ook heel goed!
    Dank!

  18. #17

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A6 Turbo Bekijk Berichten
    Beste BMD, bedankt voor je posting. Het kan dus opgelost worden.
    Die tip van JohnDoe77 is ook heel goed!
    Beter idee inderdaad. Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar mijn contactpersoon
    bij de dealer. Hoop dat ze de info willen delen en zal deze dan uiteraard posten!

  19. #18

    Post Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDoe77 Bekijk Berichten
    Top voor je dat het opgelost is! Wat betreft de oplossing; kan je contactpersoon jou niet een korte uitleg per mail sturen die jij hier zou kunnen posten? Dat zou hem een hoop werk kunnen besparen en is handig voor de mensen hier die het probleem ook hebben! Ik zelf heb de auto nog niet, dus hopelijk heb ik de info niet nodig!

    JD

    Hierbij de terugkoppeling van mijn dealer. Wellicht wat summier, maar als eerder geschreven
    kan jou dealer (als je dit probleem hebt) mijn dealer ook bellen voor overleg/uitleg.

    "[...]uiteindelijk is het voor 90% weer op de originele manier aangesloten. De overige 10% kun
    je terugvinden in het veranderen van microfoon (gevoeligheid) of coderingen."

    Succes ermee!
    BMD

  20. #19

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Blijft vaag, maar bedankt voor het aanbod (ook voor je dealer) om mede Forummers te helpen als dat voorkomt!!

    JD

  21. #20
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen verstaanbaarheid telefoon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Bij de 6 kun je via VCDS de gevoeligheid van je microfoon instellen.
    Weet nu even niet of dit voor de 4 ook kan
    " De overige 10% kun
    je terugvinden in het veranderen van microfoon (gevoeligheid) of coderingen." "

    Ahum.....


    Mooi dat t opgelost is !
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •