Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Vervelend geluid in linkervoordeur

  1. #1

    Standaard Vervelend geluid in linkervoordeur

    Hoi,

    Bij het rijden hoor ik een vervelend geluid (soort kraken) in de linkervoordeur.
    Zijn er nog mensen wat dit probleem hebben of gehad hebben en
    weten wat dit geluid kan zijn ?

    Alvast bedankt voor de reacties.

  2. #2
    Johan Rob's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    84
    Kudos
    0

    Standaard Re: Vervelend geluid in linkervoordeur

    Ik heb het zelfde.
    Als de weg maar even niet al te vlak is, kan ook gewoon op de snelweg lijkt het net of er iets lost ligt te tikken,schuren in/aan de deur.

    Ik moet hiermee even naar de dealer.
    Heb nog niets ondernomen.
    A4 Avant S-edition 1.8 tfsi 120 pk - lichtpakket - opbergpakket - spiegels auto dim - (tunning naar 211 pk done) "Phantomezwart" - 23 juni 2010

  3. #3
    joper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervelend geluid in linkervoordeur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan Rob Bekijk Berichten
    Ik heb het zelfde.
    Als de weg maar even niet al te vlak is, kan ook gewoon op de snelweg lijkt het net of er iets lost ligt te tikken,schuren in/aan de deur.

    Ik moet hiermee even naar de dealer.
    Heb nog niets ondernomen.
    Opweg naar Italie begon er bij mij ook een rammeltje linksvoor te komen.
    Dacht dat het vanuit de portier kwam, maar bij thuiskomst op onderzoek uit en het paneel aan de zijkant van het dashboard zit niet helemaal lekker geklemd en er dus maar 2 stukjes celrubber tussen gestopt. Probleem lijkt verholpen.

    Johan

  4. #4

    Standaard Re: Vervelend geluid in linkervoordeur

    Bij kwam was er steeds een kraakje in de rechterdeur en dat bleek de "deksel" van de grote speaker te zijn. Die kon ik zo weer indrukken (had niet 't gevoel alsof ie loszat), maar dat heeft (tot nu toe) m'n kraakjes uit de deur wel weggehouden.

  5. #5

    Standaard Re: Vervelend geluid in linkervoordeur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan Rob Bekijk Berichten
    Ik heb het zelfde.
    Als de weg maar even niet al te vlak is, kan ook gewoon op de snelweg lijkt het net of er iets lost ligt te tikken,schuren in/aan de deur.

    Ik moet hiermee even naar de dealer.
    Heb nog niets ondernomen.
    Dat probleem heb ik ook gehad.
    Bij mij lag het aan de gordel.
    Onderaan de gordel (waar de gordel aan de vloer is gemonteerd) bevindt zich een hard plastic stukje. Bij oneffenheden in de weg, tikte dit stukje tegen het harde plastic van de stoel.
    Ik heb op dat gordel stuk een klein stukje zwarte moes geplakt en sindsdien is alles kraakvrij.

    Je kunt het testen door, bij stilstand, in de auto te gaan zitten met de gordel aan en dan lichtjes aan de gordel trekken. (Dezelfde beweging die de gordel maakt als je over een hobbeltje rijdt)

    Hopelijk heb je er iets aan.


  6. #6

    Standaard Re: Vervelend geluid in linkervoordeur

    Ik heb in het begin ook een "geluidje" gehad in de linker voordeur. Trad soms op maar vaak ook niet. De dealer kon niets vinden.
    Ik heb vervolgens zelf de deur wat "strakker" afgesteld (je kan de beugel op het chassis waar het deurslot op vast kom te zitten, enigzins verstellen). Sindsdien is het verholpen, en heb ik het geluid niet meer waargenomen.
    A4 2.0 TFSI (2010) 275 pk@390 Nm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •