Als je auto van na 2006 is, kom je niet door de keuring met xenon zonder sproeiers en hoogteverstelling...
Weet iemand waar je achteraf xenonkoplampen met LED achteraf kunt laten inbouwen. Ik heb de dealer gevraagd of het mogelijk is en dat is wel mogelijk. Audi zou Audi niet zijn en dus hangt er een prijskaartje aan van ongeveer 4000 euro. In dit geval hebben zij het alleen over de Xenonkoplampen inbouwen en dus niet over de hogedruksproeiers en automatische hoogteverstelling. Ik weet dat je mbv een Kafutec adapter eenvoudig van halogeen naar xenon kan gaan en er moet dan iets veranderen in de computer van de auto. Ik heb geen idee waar je dit kunt laten doen. Heeft iemand een idee?
Elke B8 is van na 1-1-2007..
Ik denk dat 4000 euro niet een overdreven prijskaartje is voor dit. Standaard kost xenon al 1700. Dan komt daar uiteraard arbeid bij en dat is voor deze aanpassing niet gering aangezien er nu een halogeenset in zit. De bedrading is dus verkeerd om de xenon en LED aan te sturen. Dit moet helemaal vervangen worden.
Het lijkt me overigens sterk dat die prijs zonder sproeiers en hoogteverstelling is aangezien dit, zoals Tom zegt, verplicht is. Het lijkt me niet dat ze een inbouw zullen doen zonder die 2 componenten.
Dit weet ik en ik bouw het wel weer even terug als het zover is. Ik krijg mijn A4 23 september en voordat deze gekeurd gaat worden zijn wij weer 2 jaar verder.http://www.audiforum.nl/forum/static...cons/icon7.gif
Ze bouwen die sproeiers en verstelling er ook niet voor niks in. Je medeweggebruikers zullen je dankbaar zijn als je het behoorlijk doet.
Jongen van het magazijn heeft het me voorgerekend ik weet het niet meer precies, maar het was ongeveer het volgende:
+/-1000 euro xenon koplampen
+/- 300 euro voor starters
+/- 500 euro voor regelapparaten (ofzoiets)
+/- 1400 euro nieuwe kabelbomen
+/- 800 euro voor het erin bouwen en voor aan de computer hangen voor een update
Dus nee het was echt zonder sproeiers en hoogte verstelling.
MVG
Dat zou dus betekenen dat hier ook nog geen arbeid bij inzit. Dan wordt het inderdaad een prijzige grap. Ik heb even wat gegoogled maar zo snel niet een aftermarket xenon kit kunnen vinden voor de A4 B8.
Ik denk dat de reden hiervoor is dat de meeste mensen van de fabriek af al xenon bestellen aangezien ze dan ook LED DRL en achterlichten hebben...
Sorry dat ik niet van meer hulp kan zijn
EDIT: ik heb zojuist het volgende gevonden:
De lampen zijn te koop op: http://oemplus.com/
Vervolgens kunnen de volgende topics op audizine en audiworld (ik hoop dat ik hiernaar mag linken aangezien daar mensen het gedaan hebben) je helpen met de install:
http://www.audizine.com/forum/showth...ermarket+xenon
http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=23650610
Lijkt me slecht plan. Er is een reele kans dat dit allemaal problemen gaat opleveren met de computer. Bovendien lijkt het er op dat de kabelboom aangepast wordt (zie kosten van de magazijnman; overigens een vreemd overzichtje). Dan moet je nog maar zien of de oude lichtunits nog wel aangesloten kunnen worden.
Verder moet alles na terugbouw weer goed afgesteld worden en na keuring alles nog een keer. Wat een gehannes met zo'n jonge auto. Ik zou maar aanvaarden dat ik geen xenon had.
Overigens lijkt het me echt stug, dat je voor die 4000 bij de dealer een niet-legaal systeem ingebouwd krijgt, dus ik zou nog maar eens duidelijk navragen wat je wel en niet krijgt. Mogelijk is die 4000 een all-in prijs; dan kun je de dure omschakeling overwegen. Met een illigale set-up gaan rijden lijkt me echt niet handig en, zoals iemand anders al aangaf, asociaal voor je mede-weggebruikers, want een fout afgestelde xenonlamp is niet lekker.
Laatst gewijzigd door sterko; 22-08-10 om 21:06.
Nee, de arbeidskosten zaten erbij in. De man van Audi (van het magazijn) vroeg zich zelf ook af of men bij Audi alleen de lampen in zou bouwen, daar het verboden is zonder sproeiers en hoogteverstelling. Als de sproeiers en hoogteverstelling er nog bij zou komen zou het echt nog duurder zijn! Ik heb meteen aangegeven dat dat voor mij geen optie zou zijn/is. Ik ga het niet bij een een Audi dealer doen, want daar betaal je voor alles de hoofdprijs en zeker met een leasebak.
Ik moet zeggen dat ik met de linkjes die je had gestuurd wel iets kan en weet inmiddels hoe ik de VAG-com moet herprogrammeren/ veranderen. Nu moet ik alleen nog iemand vinden die het er voor mij in kan bouwen en de VAG-com kan uitlezen en veranderen.
Dus mensen wie weet iemand?
Ik ben zeker een fan van xenon verlichting en het was voor mij zelfs DE reden om voor een A4 S-Edition te gaan. Maar als het niet je eigen auto is, maar een leasebak dan zou ik mij achter de oren krabben of je dit moet willen
In je leasecontract staat hoogstwaarschijnlijk (ten minste bij mij) dat wijzigingen aan de auto alleen met toestemming gedaan mogen worden. Ik denk dat de leasemij alleen toestemming geeft voor een ombouw die 'wettelijk' klopt, dus inclusief hoogteverstelling en sproeiers (lijkt me dat hiervoor een andere voorbumper nodig is?) en dus inderdaad extreem duur is.
Eventuele boetes voor het niet in orde zijn van de auto wanneer dit is gedaan zonder toestemming zullen zeker 'rekening de man' zijn en je hebt nog een keer kosten voor het weer in originele staat brengen van de auto bij het inleveren.
Als je meer licht wilt zou ik overwegen om bijvoorbeeld X-treme power lampen van Philips te monteren (zou volgens de claim 80% meer licht moeten geven). De lampen zijn niet goedkoop, maar je kan heel wat setjes kopen voor het bedrag dat je aan een ombouw kwijt bent.
De open deur die ik nog even wat verder opentrap; waarom heb je niet gewoon de optie Xenon aangeklikt? Ze vinden mij leaseauto met een andere grill, velgen en diffusor al ver gaan, maar om nou een complete Xenon-set in te laten bouwen gaat zelfs mij wat ver.
Vooral omdat de halogeen-verlichting van de B8 misschien minder cool maar wel uitstekend is. Ik zou zeggen: na afloop van het leasecontract kies je een auto mét xenon, tot die tijd leef je ermee.
voor wie het interesseerd, er zijn websites waar je voor een "appel en een ei" de benodigde orginele materialen kunt kopen.ff goed zoeken en niet persé in het nederlands.