Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 72

Onderwerp: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

  1. #21
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: A4 120pk/88kw MULTITRONIC Chiptunen of niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    Je zou het kunnen controleren door de typenummers van de MT op te zoeken per model denk ik?!
    Misschien kan iemand met ETKA het even opzoeken. Maar dan moet je ook kijken naar de losse ketting en niet alleen naar de complete versnellingsbak. Ben wel benieuwd.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  2. #22

    Standaard Re: A4 120pk/88kw MULTITRONIC Chiptunen of niet

    Ik heb een niet getunede 1.8 TFSI 120 pk en moet zeggen dat ik het niet mis dat deze auto niet getuned is.
    Af en toe zou het lekker zijn, maar zelfs met de 120 pk (of liever gezegd het koppel dat de 1.8 produceert) kunnen de voorwielen het al niet aan.

    Dus mijn advies zou zijn: meer dan zo'n 160 pk alleen bestellen met Quattro-aandrijving...

  3. #23
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 120pk/88kw MULTITRONIC Chiptunen of niet

    Oook ik heb een 120 pk non-tunes versie en ook mij valt het op dat als ik 'plank' gas geef bij enigszins nat weer dat de wielen dan al beginnen te slippen en er 'iets' geels op het dashboard begint te knipperen....EPS??

    Moet ook eerlijk zeggen dat de 120 pk me niet tegenvallen. Voor mij is dat al voldoende om redelijk vlot in het verkeer mee te komen.

  4. #24
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: A4 120pk/88kw MULTITRONIC Chiptunen of niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sand0kan Bekijk Berichten
    ...en er 'iets' geels op het dashboard begint te knipperen....EPS??
    ASR - Aandrijfslipregeling
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  5. #25
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 120pk/88kw MULTITRONIC Chiptunen of niet

    Je kan iedere auto vanaf stilstand laten doorslippen, maar zoals je waarschijnlijk weet haal je daarmee niks uit (buiten banden slijtage en aandacht).
    Gas dozeren noemen ze dat als ik me niet vergis...
    M'n multitronic rijd ook lekker en 90% van de tijd mis ik ook niks.
    Enkel als ik eens duw, mis ik toch wat kracht (voor een 2 liter waarvan het verbruik toch niet zo laag ligt ).
    In 'overdrive' (als je gaspedaal induwt voorbij die lichte weerstand) voel je ook niet echt een boost. Toeren tal gaat enkel lekker te keer...

    Iemand met ETKA al even de tijd genomen om te kijken of er nu verschillen zitten tussen multitronics met verschillende cilinder inhoud en kleppen? Ben zeer benieuwd..jammergenoeg geen werkende ETKA hier (windows 7 en hardlock error). Moest er inderdaad geen verschil zijn, zo ik de stap vlugger wagen. Als een 2.7tdi 6 cilinder fabrieks af 190pk en 400nm de multitronic niet kapot krijgt, veronderstel ik dat de multitronic dan ook wel een 2.0tdi 4 cilindertje met evenveel pk/nm aan kan.
    Morgen anders nog eens vragen aan m'n dealer wanneer we m'n zus haar nieuwe A3 gaan afhalen. Hij liet in den tijd nog even vallen dat tuning mogelijk is.....


  6. #26
    Johan Rob's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    84
    Kudos
    0

    Standaard Re: A4 120pk/88kw MULTITRONIC Chiptunen of niet

    ijn 1.8 TFSI (handbak) is afgelopen week onder handen genomen.
    Wat een wereld van verschil.
    Men had me aangegeven dat hij nu zo rond de 210 pk had.
    Heb voor de iphone maar even de € 3,99 app opgehaald en even een paar testjes gedaan.
    Op nat wegdek met de gas onderin knippert het gele lampje ook nog in zijn 2e versnelling.
    Zowel volgens de tuner als de Iphone app moet het vermogen nu tussen 205 en de 220 pk zitten.
    Ik heb begrepen dat die TFSI dingen echt te mooi zijn

    Wat me wel opvalt is dat als je de computer op olie temp zet en je even de 1/4 mile test doet de olie temp snel van ca. 94 naar 101 graden oploopt.

    Ik vond, komende uit een getunde 318d, dat de 120 pk benzine Audi in het dagelijks verkeer in Nederland na genoeg niets te wensen overlaat. Echter als je even over de grens gaat en je moeten een beetje over de heuvels is de fut er wel snel uit. Dat zal nu wel even anders zijn.

    Ik heb begrepen voor die genen die een multitronic hebben dat er ook een mogelijkheid is om de tunig wat geleidelijk te laten doen, lagere versnellingen minder pk's koppel hogere versnellingen meer pk's koppel.
    Als dit niet zo is dan sorry voor het mis verstand.
    A4 Avant S-edition 1.8 tfsi 120 pk - lichtpakket - opbergpakket - spiegels auto dim - (tunning naar 211 pk done) "Phantomezwart" - 23 juni 2010

  7. #27

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    HEB ZELFDE PROBLEEM....volgens de daeler komt mijn nieuwe A5 1800 tfsi multitronic (benzine dus),niet in aanmerking wegens te zwakke multitronic.? Nu had ik hem graag naar de 200PK gebracht, maar aangezien het geen leasingwagen is en gekocht met eigen spaarcentjes moet ik rekening houden met de garantievoorwaarden hé. Iemand meer informatie ??

  8. Ad
  9. #28
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barko Bekijk Berichten
    ...maar aangezien het geen leasingwagen is en gekocht met eigen spaarcentjes moet ik rekening houden met de garantievoorwaarden
    Ik neem aan dat je hier een smiley bij bent vergeten te zetten? Of meen je echt serieus dat je met een leaseauto nergens naar hoeft te kijken, want de werkgever of leasemij. betaald toch?
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  10. #29

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Ik neem aan dat je hier een smiley bij bent vergeten te zetten? Of meen je echt serieus dat je met een leaseauto nergens naar hoeft te kijken, want de werkgever of leasemij. betaald toch?
    Nou, op eigen risico chiptunen zonder fabrieksgarantie, terwijl er overweegbare risico's zijn (want: pedro chipped bijv. deze MT's niet), had ik ook niet zomaar gedaan.
    Terwijl bij de leasemaatschappij de leasemaatschappij het risico wil dragen, op hun beurt zullen ze dit ook terug laten komen in de maandelijkse kosten waarmee ze het risico van een bak vervangen willen nemen. Onder aan de streep zal de leasemaatschappij hier echt wel geld aan verdienen, omdat het risicospreiding is.

    Jij hebt toch ook niet een onverzekerde Mona Lisa in je huis hangen? Dat risico wil je zelf niet lopen, daarvoor heb je verzekeringsmaatschappijen
    Aan de andere kant, als je banksaldo ervoor voldoende is, dan had je dat risico van dat onverzekerde schilderij ook wel genomen, of dan had je op eigen risico je auto wel gechipped

  11. #30
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door milanese Bekijk Berichten
    Nou, op eigen risico chiptunen zonder fabrieksgarantie… had ik ook niet zomaar gedaan.
    Het ging mij een beetje om de opmerking “aangezien het geen leasingwagen is” Dit insinueert een beetje dat hij het wel zou doen als het niet zijn eigen bezit was.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door milanese Bekijk Berichten
    Terwijl bij de leasemaatschappij de leasemaatschappij het risico wil dragen
    Als de leasemij. en/of werkgever bewust het risico wil dragen heeft de berijder natuurlijk gelijk dat hij daar gebruik van maakt. Ik denk alleen niet dat er veel LM’s of werkgevers zijn die enig risico willen lopen voor een paar extra PK’s en Nm´s voor de berijder. Er zijn er echter genoeg die hun leaseauto laten chippen zonder goedkeuring van LM of werkgever. Sommige tuners zetten ook op hun website dat het niet detecteerbaar is door de dealer (wat natuurlijk niet klopt). Dit doen ze o.a. om de leaserijder over de streep te trekken. Ook verkopers van powerboxen spelen in op de wens om de tuning geheim te houden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door milanese Bekijk Berichten
    Nou, op eigen risico chiptunen zonder fabrieksgarantie, terwijl er overweegbare risico's zijn (want: pedro chipped bijv. deze MT's niet), had ik ook niet zomaar gedaan.
    Ik overweeg wel om mijn 2.0 TDI 143 PK/ 320 Nm MT te laten tunen naar ca. 175 PK/400 Nm. Zoals ik eerder al heb gezegd, ga ik er vanuit dat de MT in mijn 2.0 TDI dezelfde ketting en poelies heeft als de MT in de 2.7 TDI 190 PK/400 Nm. en dus moet mijn MT ook het koppel van 400 Nm aankunnen. Maar als iemand met ETKA de art.nrs. zou kunnen vergelijken, ben ik nog steeds erg benieuwd naar de uitkomst.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door milanese Bekijk Berichten
    Jij hebt toch ook niet een onverzekerde Mona Lisa in je huis hangen?
    Offtopic:
    Ik vind dat persoonlijk echt een foeilelijk en erg overschat schilderij. Als ik het in huis had, zou ik blij zijn als iemand het meenam
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  12. #31

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Mijn A4 2.0 tdi 143pk s-line met multitronic in april laten chippen naar ca.170 pk via Pon Dealer mbv garantie e.d. Nu 38.000 km verder kan ik niet anders zeggen dan helemaal top. Voorloopauto was een niet gechipte tdi 143 pk en geloof me dat is echt een wereld van verschil.

  13. #32
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Lieroy: Enig idee wat de koppelwaarden waren na de chiptuning? Als ik u hoor zeggen 'dat is echt een wereld van verschil' veronderstel ik dan ook dat het koppel serieus gechipt is geweest. Aan de andere kant als ik lees dat uw pk's niet enorm zijn toegenomen veronderstel ik dat Pon het vermogen ook niet te veel heeft aangepast. Dit natuurlijk om op veilig te spelen.
    Ik vraag me enkel af, of het het waard is. Persoonlijk zou ik het liefst zo dicht mogelijk gaan tot wat mogelijk is (2.7tdi 190pk/400nm als referentie). Want ik vrees dat de 'halve' chiptuning van pon en co niet de nodige voldoening heeft.
    Hoe is het vermogen trouwens gechipt? Lineair of rustig laag in toeren, hoog in de midden/hoge toeren?
    Ik zoek persoonlijk naar extra kracht tijdens het hernemen of doorsteken (tussen de 60km->120km->XXXkm). Zover ik weet zijn deze snelheden minder belastend dan de stop&go sprintjes.
    Iedere ervaring of info is zeer welkom.

  14. #33

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Voor technische gegevens moet je denk ik op de Abt site kijken. Volgens mij chippen ze deze motor niet verder dan 170 pk en 380 nm. Zo ver ligt dit niet bij de 2.7 vandaan, alleen is dit wel appels met peren vergelijken. Zoals ik al eerder zei en met name met tussen acceleratie is dit echt, voor mij althans, een wereld van verschil met de niet gechipte versie.

  15. #34

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Inderdaad...ik ben geen smiley vergeten...Als men morgen het leasingsysteem af gaat schaffen dan zal je opmerkelijk minder dure auto's in het straatbeeld zien verschijnen en zullen de merken als Audi BMW en Mercedes enz hun prijzen moeten laten zakken want anders krijgen ze hun wagens aan de straatstenen niet meer kwijt!!!! Of zijn het allemaal grootverdieners die met auto's van rond de 50000€ en meer op de baan zitten alle dagen??Ik ken er genoeg die bovenop het vast bedrag van hun baas voor een leasing schaamteloos nog eens zelf dezelfde euro's bijleggen om met een dure car te kunnen rondrijden, in sommige gevallen dan met een grotere bak rondrijden dan hun baas zelf.The show must go on hé. Maar niet gezeurd hierover... weet iemand nu al een antwoord op mijn
    vraag ?????????????
    Laatst gewijzigd door barko; 27-10-10 om 19:20. Reden: bericht was niet af en te snel verzonden.

  16. #35

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Ik heb even wat zitten zoeken binnen ETKA, en er worden toch echt andere versnellingsbak codes gebruikt voor de 1,8 en de 2,7 motoren. Ik denk niet dat je kunt zeggen dat deze versnellingsbakken exact gelijk zijn, en dus ook allebei evenveel aankunnen kwa koppel/vermogen.
    SEAT Leon 2.0 TDI FR 170 PK VAG-COM/VAG CAN PRO+VIM -> Eindhoven

  17. #36
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barko Bekijk Berichten
    Als men morgen het leasingsysteem af gaat schaffen dan zal je opmerkelijk minder dure auto's in het straatbeeld zien verschijnen en zullen de merken als Audi BMW en Mercedes enz hun prijzen moeten laten zakken want anders krijgen ze hun wagens aan de straatstenen niet meer kwijt!!!!
    Offtopic:
    Een leaseauto is vaak een stuk verkapt salaris. Het systeem is voordelig voor werknemer en werkgever. Als de overheid maatregelen zou nemen waardoor leasen financieel niet meer aantrekkelijk zou zijn, krijgen de huidige leaserijders een hoger salaris en eventueel kilometervergoeding en gaan ze die auto's privé kopen. Ze zullen natuurlijk niet allemaal een nieuwe en even dure auto kopen, maar wie nu in een auto van 50K rijdt, gaat niet zo snel in een tweedehands golf rijden.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adjego Bekijk Berichten
    Ik heb even wat zitten zoeken binnen ETKA, en er worden toch echt andere versnellingsbak codes gebruikt voor de 1,8 en de 2,7 motoren. Ik denk niet dat je kunt zeggen dat deze versnellingsbakken exact gelijk zijn, en dus ook allebei evenveel aankunnen kwa koppel/vermogen.
    Helemaal exact had ik ook niet verwacht, maar de mechanische onderdelen (o.a. de kettingen en poelies) kunnen best gelijk zijn (en dat verwacht ik dus ook). Kun je ook artikelnummers van de losse onderdelen zien?
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  18. #37
    mvd1968's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    SDOC4209.pdf

    Specs van ABT na tuning.
    Laatst gewijzigd door mvd1968; 29-10-10 om 16:35.

  19. #38
    mvd1968's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Misschien een rare vraag maar kan abt niet tunen naar bv 180 pk of naar een vermogen die de bak wel aan kan??

  20. #39

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Inderdaad. Dat is iets wat ik me ook afvraag.

    Voor normaal gebruik voldoet de 120 pk eigenlijk al, maar om ietsje extra te hebben bijv 180pk/280NM ipv 120pk/230NM zou toch leuk zijn. Lijkt me tevens veiliger voor motor en bak. Die 211 pk hoeft van mij absoluut niet. Lijkt me dat je je scheel koopt aan nieuwe voorbandjes.

    Ik heb wel geinformeerd bij Ziptuning. Zij bieden een chip aan naar 145pk/290NM. Kost "slechts" 399 euro. Misschien een goede optie? Echter lees ik naast positieve ook nogal wat negatieve verhalen over goedkope tuners als Ziptuning, Tunex enz. Veelal gaat het dan wel over oudere auto's.

    Iemand hier ervaring?

  21. #40
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: A4 120pk/88kw Multitronic Chiptunen of niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiR Bekijk Berichten
    Inderdaad. Dat is iets wat ik me ook afvraag.

    Voor normaal gebruik voldoet de 120 pk eigenlijk al, maar om ietsje extra te hebben bijv 180pk/280NM ipv 120pk/230NM zou toch leuk zijn. Lijkt me tevens veiliger voor motor en bak. Die 211 pk hoeft van mij absoluut niet. Lijkt me dat je je scheel koopt aan nieuwe voorbandjes.

    Ik heb wel geinformeerd bij Ziptuning. Zij bieden een chip aan naar 145pk/290NM. Kost "slechts" 399 euro. Misschien een goede optie? Echter lees ik naast positieve ook nogal wat negatieve verhalen over goedkope tuners als Ziptuning, Tunex enz. Veelal gaat het dan wel over oudere auto's.

    Iemand hier ervaring?
    Ik zit te denken aan "chippen op maat" bij JD

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •