Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

  1. #1

    Standaard 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Goedemiddag,

    Kan iemand mij vertellen of het raadzaam is om 20 inch velgen (245/30/20):

    Breedte: 8.5J
    Steek: 5x112
    ET: 35
    Merk: Diamond S9032

    onder mijn Audi A4 (B8) 1.8 TSFI Proline Limousine te zetten? Past dit uberhaupt, wat is de consequentie voor wegligging / stuurgedrag en vermogen.

    Of zou ik beter kunnen kiezen voor 19 inch (255/35/19):

    Breedte: 8.0J
    Steek: 5x112
    ET: 45
    Merk: Diamond Crush

    Alvast dank voor de reactie!!

  2. #2

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Ik was enige tijd geleden op zoek naar info voor een kennis van me. Ik kwam toen op de volgende maten:

    255/30/20 en 9J breed.





  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.884
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Als je niet om comfort geeft of altijd op gladde wegen rijdt, lijkt /30 me te doen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Zou wel moeten kunnen, alleen zou ik dan gaan voor 255/30-20. Dit scheelt namelijk ook in de wanghoogte en dus het comfort.
    245/30 heeft een wanghoogte van de band van 73,5 mm en 255/30 een hoogte van 76,5 mm.
    In vergelijking met de originele afrolomtrek kom je met 255/30 ook beter uit.

  5. #5

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Dank voor de reacties.

    Ik ben zo a-technisch als maar kan maar qua comfort begrijp ik dus dat ik beter naar 19 inch kan. Er zitten nu 18 inch onder en dat rijdt prima maar dikkere wielen oogt wat beter vind ik. Is het verder nog van belang om naar de "J" en de "ET" maten te kijken, ik weet nl niet wat deze inhouden.

    @ TIBOSCH weet jij toevallig goede sites waar je die 255/30/20 kan vinden? Ik zit nu te kijken op online-velgen.nl en zie alleen de maat 245/30 terugkomen bij 20 inch velgen?

    Thanks!


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.884
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    De maat voor de J geeft de breedte van het velgbed aan, de ET-waarde ruwweg hoever de velg naar buiten komt. Bij een bepaalde diameter hoort meestal een standaard breedte, 20" 6J zul je nergens tegenkomen. Breder dan standaard is wel te vinden.
    De ET-waarde is erg belangrijk, te laag betekent dat de velg te ver naar buiten komt en te hoog betekent dat de velg tegen je ophanging aan loopt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Maarten,
    Persoonlijk zou ik uit oogpunt van comfort etc. niet verder gaan dan 19" en dan in de maat 255/35-19 bij een velgmaat (dikte) van bij voorkeur 8,5J.
    De ET waarde zal ongeveer ET=42 moeten zijn.
    Als site om indrukken op te doen kan ik je www.wielengids.nl aanbevelen. Dit is de wielensite van PON c.q. continental en de wielen die je hier kunt vinden, zijn kwalitatief perfect. Bij de betere bandenhal kun je deze wielen bestellen.

    Online-velgen.nl zou een alternatief kunnen zijn, maar ik heb daar twijfels bij. Ben daar op locatie gaan kijken en op zich zien de wielen er netjes uit. De kwaliteit haalt het echter niet bij bijvoorbeeld Ronal of MAK wielen, welke je op de wielengids vindt. Prijsverschil is er natuurlijk wel. Bij online-velgen ben je voor een setje circa € 650,00 kwijt en als je voor bijvoorbeeld MAK wielen gaat moet je toch rekenen op € 850,00.
    De originele montage van een standaard A4 is 225/55-16. Als je dan naar 19" wielen gaat moet je natuurlijk zorgen dat de afrolomtrek bijna identiek blijft. Anders zit je met een forse afwijking van je teller, maar ook visueel ziet het er niet uit. Bij 19" kom je met 255/35-19 goed in de buurt van de juiste afrolomtrek en heb je toch een wezenlijk dikkere band.
    Als je af fabriek 19" besteld, krijg je ook 255/35-19. Zelf wacht ik op mijn nieuwe A4 Avant S-line met 255/35-19 zomerwielen en 245/40-18 winterwielen.
    Ik heb een rekensheet bijgevoegd, welke ik ook ooit van dit forum heb gehaald.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Dank voor jullie reacties! Ben al langs drie verschillende dealers geweest om te informeren maar daar werd ik niet veel wijzer van... een berichtje op dit forum en ik ben gelijk klaar. Ik ga zeker even kijken bij de wielengids, nogmaals erg veel dank en TIBOSCH geniet van je S-line wanneer hij binnen is, superbak!

  10. #9

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TIBOSCH Bekijk Berichten
    Persoonlijk zou ik uit oogpunt van comfort etc. niet verder gaan dan 19"
    O.b.v. van eigen ervaringen?

  11. #10
    Hansyii
    Guest

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Pas op, 030 heeft prachtige foto's geplaatst, dit zijn echter voorbeelden met een sport dan wel S-line onderstel, dus verlaagd.

    Ik begrijp dat je het standaard onderstel hebt, dan zou ik qua "gezicht" niet verder gaan dan 18"

    20" is altijd theoretisch harder dan 19", oa vanwege opbouw van de band (b/h verhouding, en dus veercomfort) en de hogere bandenspanning
    Laatst gewijzigd door Hansyii; 16-11-10 om 19:33.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hansyii Bekijk Berichten
    Pas op, 030 heeft prachtige foto's geplaatst, dit zijn echter voorbeelden met een sport dan wel S-line onderstel, dus verlaagd.

    Ik begrijp dat je het standaard onderstel hebt, dan zou ik qua "gezicht" niet verder gaan dan 18"

    20" is altijd theoretisch harder dan 19", oa vanwege opbouw van de band (b/h verhouding, en dus veercomfort) en de hogere bandenspanning
    Volledig mee eens. Indien geen sportonderstel of S-line zou ik gezien de ruimte die je altijd houdt tussen band en spatscherm ook niet verder gaan dan 18".
    Het lijkt anders net een traktor op hoge wielen te worden. Sorry voor de beeldspraak, is niet beledigend bedoeld.

  13. #12

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Hm, ik zie dat het toch niet zo eenvoudig is als ik dacht.. Ik heb geen S-line maar wel een sportonderstel, als ik goed lees dan zou 255/35-19 dus geen probleem moeten zijn voor mijn A4?

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Geen probleem. Met het sportonderstel heb je zondermeer 20 mm verlaging.
    Succes

  15. #14
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maarten45 Bekijk Berichten
    Hm, ik zie dat het toch niet zo eenvoudig is als ik dacht.. Ik heb geen S-line maar wel een sportonderstel, als ik goed lees dan zou 255/35-19 dus geen probleem moeten zijn voor mijn A4?
    klopt, 19" heb ik ook, maar dan met s-line onderstel
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  16. #15

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Ik rijd de 18 met sline onderstel.

    MBT hardheid ed is dit goed te doen. Agv de breedte 245 voel je wel veel oneffenheden op klinkerwegen ed bij sturende bewegingen, helemaal met servotronic je maakt dan bij langzaam rijden sneller een stuurbeweging.
    Mij valt dit enigzins tegen. Breede banden op sturende wielen zijn gewoon gevoelige ook voor rechtuitstabiliteit.
    Neem bv Porsche die plaats voor nooit breder dan een 225 maatvoering.

    Ik zou voor 18 gaan denk de ideale mix tussen comfort en uiterlijk ook ivm een 2cm verlaging.

  17. #16

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Als je zit te dubben tussen 19 en 20 duims oogt [lees: is] 18 wel erg aan de kleine kant. Zeker onder een B8 oogt het wat ielig.

  18. #17

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Nog wat plaatjes.

    Deze 1.8 TFSi met 20 inch, stond vorig jaar te koop bij de Audi dealer in Roosendaal.
    Ben daar toen wezen kijken. de velgen op zich is niet mijn smaak, maar de maat 20 inch kwam goed over.

    Peet
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Peeet; 20-11-10 om 08:05.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  19. #18

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sline2009 Bekijk Berichten
    Ik rijd de 18 met sline onderstel.

    MBT hardheid ed is dit goed te doen. Agv de breedte 245 voel je wel veel oneffenheden op klinkerwegen ed bij sturende bewegingen, helemaal met servotronic je maakt dan bij langzaam rijden sneller een stuurbeweging.
    Mij valt dit enigzins tegen. Breede banden op sturende wielen zijn gewoon gevoelige ook voor rechtuitstabiliteit.
    Neem bv Porsche die plaats voor nooit breder dan een 225 maatvoering.

    Ik zou voor 18 gaan denk de ideale mix tussen comfort en uiterlijk ook ivm een 2cm verlaging.

    Mijn Porsche had standaard een breed-set van 245 voor en 265 achter??


    @ PeteW

    Wat betreft de foto uit Roosendaal, die wielkasten zullen wel uitgerold zijn want ik kan me niet voorstellen dat hier niet minimaal 265 breed onder zit.

    @ Maarten45

    Ik zou gewoon een breedset er onder laten zetten met uitgerolde wielkasten. Die Duitsers zijn daar Master in, ze rijden niet voor niets alleen maar met 20" velgen onder de 4 types van Audi

    Hier een leuk filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=28ouioqxLIs
    Laatst gewijzigd door Sjak; 20-11-10 om 17:52. Reden: filmpje toegevoegd
    Prive: Porsche Cayman - Mercedes CLK 430 V8 AMG Cabriolet
    Zakelijk: Golf 5 TDI - Dodge Caliber TDI - Audi A4 TDI

  20. #19
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    sorry maar ik vind de velgen niet mooi....te bling bling naar mijn smaak.
    de foliewrap van de grill rand is wel ok
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  21. #20

    Standaard re: 20 inch velgen onder A4 (B8): Do or don't?

    *delete*
    Laatst gewijzigd door SilverBullet; 22-04-11 om 19:51.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •