Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 133

Onderwerp: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft)

  1. #21
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Succes! Zou je er misschien een tutorial/how-to van willen maken?
    Heb ook wel interesse om het te gaan doen.

  2. #22

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    ik ga mijn best doen! Kan helaas niks beloven. Onderdelen heb ik voorlopig nog niet binnen en ik heb hier tegen het einde van deze maand begin nieuwe jaar tijd voor. Tot dan!

  3. #23
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas Bekijk Berichten
    Heb ook wel interesse om het te gaan doen.
    Dan weet je bij wie je voor een prikkie 2 sensorhouders voor in de grille kan kopen
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  4. #24
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Dan weet je bij wie je voor een prikkie 2 sensorhouders voor in de grille kan kopen
    Hahaha, die heb ik idd dan al in de pocket..

  5. #25

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    haha inderdaad, komt dat even goed uit.


  6. #26

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Spullen stromen inmiddels binnen. Ik heb het meeste al binnen, alleen de kabelbomen nog van audiwereld mis ik. Het blijkt nu inderdaad dat bij PDC voorbereide bumper houders er al inzitten en je dus alleen houders voor in de grille nodig hebt. Die heb ik tevens binnen in 1QP(steingrau). Als ik deze in het licht zie zou ik durven zweren dat mijn standaard grille niet deze kleur is, maar een wandeling naar buiten toe bevestigd wel dat dit de juiste kleur is(voor zover ik het kon zien, het was donker) Sensoren die ik voor een prikkie heb gekocht zijn 2 in juiste kleur en andere twee helaas in glossy black. Ik moet nog kijken of ik het storend vind of dat ik lak ga matten, verwijderen of overspuiten. Wat denken jullie?

    Trouwens PDC houders heb ik nu inderdaad 4 van dus 2 gaan terug mits iemand ze wilt hebben. Indien interesse stuur mij een pm.

    Gr. Marrone

  7. #27

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Ik had nog een aantal vragen voor degene die ervaring hebben met het inbouwen van parkeersensoren voor. Kan iemand mij vertellen hoe de kabelaansluitingen in elkaar zitten. Ik heb nu besteld, een kabelboom die sensoren aansluit, en vervolgens een kabelboom die weer aangesloten wordt op deze voorgaande kabel. Maar waar wordt de andere kant van deze kabel aangesloten? Moet deze helemaal door de auto heen naar de rechterachterkant van de auto waar regelapparaat is?

    Weet iemand overigens ook of hele bumper en/of koplampen eraf moeten om parkeersensoren voor in te bouwen? Ik zag namelijk dat iemand makkelijk bij de sensoren kon via de linker en rechter spatplaat?

    Ik hoop dat iemand mij hierover kan informeren. Alvast bedankt!

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    niemand?

  10. #29
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Marrone je hebt een pm.

  11. #30

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas Bekijk Berichten
    Marrone je hebt een pm.
    Hou het centraal op het forum, daar kunnen we allemaal van leren.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  12. #31
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Hou het centraal op het forum, daar kunnen we allemaal van leren.
    Rustig maar, heb marrone een link doorgestuurd waar de laatste versie van ELSAWIN te verkrijgen is, dacht dat hier verboden was..

  13. #32

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    OK, mooi
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #33

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Ik heb in elsawin gekeken, maar daar word ik niet wijzer van. Je ziet in stroomloopdiagrammen logischerwijs dat sensoren voor d.m.v. kabel aangesloten moeten worden op regelapparaat achterin. Maar hoe deze kabel fysiek door de auto naar achteren gaat daar kan ik niks van vinden en daar heb ik dan ook geen flauw idee van. Ik kan nergens in elsawin vinden hoe je bekabeling inbouwd. Ik weet dus ook niet of gehele bumper/koplampen er af moeten om kabelboom sensoren voor in te bouwen. Bij de pdc voorbereidingen kom ik in ieder geval zonder bumper/koplampen eraf te halen.

    Weet iemand hoe dit in elkaar zit en/of hoe ik hierachter kan komen aangezien dit niet in elsawin staat?

  15. #34
    Bugatti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Hey,

    Onze A4 allroad is ook achteraf geupgrade naar APS plus (vond moeders makkelijker). Ik heb de complete set bij Kufatec bestelt. Daar kreeg ik toen ook een handleiding bij. De dealer had inderdaad ook geen inbouw-instructie. Zover ik weet is bij ons wel de complete bumper eraf geweest. Is ook veel makkelijker om alles netjes te monteren(Wij hebben het bij de dealer laten doen, erg goed gedaan!) De codering voor weergave in de MMI was nog even een gepuzzel maar dat was na contact met Kufatec ook opgelost.

    Maar als ik het goed begrijp wil je dus weten waar de kabelsets de auto in gaan? Daarvoor zou ik nog wel even in de handleiding kunnen kijken. Dus laat maar even weten.

  16. #35

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugatti Bekijk Berichten
    Hey,

    Onze A4 allroad is ook achteraf geupgrade naar APS plus (vond moeders makkelijker). Ik heb de complete set bij Kufatec bestelt. Daar kreeg ik toen ook een handleiding bij. De dealer had inderdaad ook geen inbouw-instructie. Zover ik weet is bij ons wel de complete bumper eraf geweest. Is ook veel makkelijker om alles netjes te monteren(Wij hebben het bij de dealer laten doen, erg goed gedaan!) De codering voor weergave in de MMI was nog even een gepuzzel maar dat was na contact met Kufatec ook opgelost.

    Maar als ik het goed begrijp wil je dus weten waar de kabelsets de auto in gaan? Daarvoor zou ik nog wel even in de handleiding kunnen kijken. Dus laat maar even weten.
    Ha Bugatti! Heb je nog een idee wat je hebt betaald voor de onderdelen en montage? Nu is het dus ook visueel op het MMI?

    JD

  17. #36

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Kijk even bij Kufatec voor een prijs indicatie.
    http://www.kufatec.de/shop/index.php...4---B8-8K.html

    Peet
    JD, post nummer 7
    Laatst gewijzigd door Peeet; 29-12-10 om 06:43.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #37
    Bugatti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    De set kost inderdaad €599,-. Wat wij voor montage hebben betaald weet ik eerlijk gezegd niet, zat min of meer bij de deal in zullen we maar zeggen. Wij hebben alleen zelf die set gekocht en aangeleverd. Die set is echt top! Alles zitten erbij nieuw regelapparaat, vier sensoren, twee houders voor in de grille, alle kabels en origineel bedieningspaneel voor in het dashboard. En hij heeft nu inderdaad ook de weergave in het MMI: helemaal zoals af-fabriek. Je hebt in principe ook geen nieuwe bumper nodig. In de huidige staan markeringen waar de gaatjes geboord moeten worden.

  19. #38

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Hoi Bugatti,

    Bedankt voor je voorstel. Ik maak hier graag gebruik van want ik kan dit nergens vinden. Als je die handleiding van kufatec nog hebt en je kan mij die sturen zou helemaal top zijn. Graag dus.

    Trouwens heb je codering wel zelf gedaan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugatti Bekijk Berichten
    Hey,

    Onze A4 allroad is ook achteraf geupgrade naar APS plus (vond moeders makkelijker). Ik heb de complete set bij Kufatec bestelt. Daar kreeg ik toen ook een handleiding bij. De dealer had inderdaad ook geen inbouw-instructie. Zover ik weet is bij ons wel de complete bumper eraf geweest. Is ook veel makkelijker om alles netjes te monteren(Wij hebben het bij de dealer laten doen, erg goed gedaan!) De codering voor weergave in de MMI was nog even een gepuzzel maar dat was na contact met Kufatec ook opgelost.

    Maar als ik het goed begrijp wil je dus weten waar de kabelsets de auto in gaan? Daarvoor zou ik nog wel even in de handleiding kunnen kijken. Dus laat maar even weten.

  20. #39

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Trouwens weet iemand of je deze kabelboom:

    http://kufatec.com/index.php?main_pa...roducts_id=812

    of deze kabelboom

    http://kufatec.com/index.php?main_pa...oducts_id=1232

    moet hebben voor parking voor + achter met grafische display en zonder rear camera.

    Ik heb die eerste besteld en twijfel nu of alleen die andere werkt als je grafische display wilt.

  21. #40

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Ik bedenk me net dat ik een aantal delen uit het interieur moet halen. Hier heb je (als je het netjes en goed wilt doen) een harde keg/wig van kunststof nodig. Ik kan hier geen onderdeel nummer voor vinden. iemand enig idee en/of waar ik zo een keg/wig kan krijgen?

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •