Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 133

Onderwerp: Inbouw parkeersensoren A4 B8 (voorkant voor wie achter al heeft)

  1. #41
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Goede automaterialenzaken of verkopers van autogerelateerd gereedschap bieden setjes aan met een aantal kunststof afnemers voor interieurpanelen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #42
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Ik zou ook graag een tutorial zien als het kan. Eindelijk na 2 maanden zijn mijn onderdelen binnen (kufatec, waren verhuisd naar nieuw gebouw, inventaries..blabla). Het goede nieuws is dat ik voor 200€ nu alles heb (had tweedehand s4 bumper met sensors gekocht voor prijsje). Slechte nieuws is dat de kufatec installatie gids in het duits is en de foto's super klein zijn in zwart-wit. Codering staat er ook wel op.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Leeftijd
    70
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Hier is overigens een inbouwinstruktie voor Kufatec parkeersensoren (PDC) voor voor en achter.
    Audi A5, B8 FL, Sportback, 2015, 1.8 TFSI, 106 kW, B.E., MMI 3G Plus

  4. #44
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Hartelijk bedankt voor de PDF. Is dezelfde als die van mij maar digitaal en in kleur + zoomable. Jammergenoeg niet in het engels, maar stukken beter dan mijn papieren versie.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Leeftijd
    70
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    @ Dasquade:

    Volgens mij kun je een installatiemanual downloaden van de Kufatec site in het Engels als je een faktuur of ordernummer hebt. Ik heb hem via de Audi dealer en dus niet zo'n nummer.

    Overigens werkt bij mij de optische aanwijzing in de MMI nog niet, wellicht door een programmeerfout (is gisteren geinstalleerd)

    FAR
    Laatst gewijzigd door far; 08-01-11 om 11:48.
    Audi A5, B8 FL, Sportback, 2015, 1.8 TFSI, 106 kW, B.E., MMI 3G Plus


  6. #46
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Bedankt voor de info Far. Jammergenoeg kan ik geen customer nr vinden op m'n factuur maar ik heb kufatec gecontacteerd. We zien wel.
    Succes met het oplossen van de codering. Ben benieuwd wat het zal zijn.

  7. #47
    Bugatti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Hey allemaal,

    Bij onze A4 allroad lukte de weergave in de mmi ook niet met behulp van het PDF bestand van Kufatec. Wij hebben de hele set door de dealer laten monteren, zij hebben daarom ook contact opgenomen met Kufatec. Zij hebben toen precies aangegeven wat te doen en dat is wel gelukt. Wat het precies was weet ik niet. Dus probeer even contact op te nemen met Kufatec. Je hebt wel vaak een klantnummer nodig!

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Hallo!

    Daar ben ik weer!! Ik heb helaas niet eerder kunnen reageren omdat ik het erg druk heb gehad en ook nog op vakantie ben geweest. Maar...... goed nieuws ik heb eindelijk tijd vrij kunnen maken en heb vandaag alles met succes ingebouwd! Ik heb ook foto's gemaakt en ga zodra ik tijd heb hier een tutorial schrijven zodat anderen dit in de toekomst ook kunnen doen. Ik zal daarbij ook de benodigde pdf's posten en benodigde onderdeelnummers.

    Een ding alleen, kan de moderator deze topic een andere naam geven? Er staat nu nog steeds "snel hulp nodig".

    Daarnaast heb ik alles ingebouwd, maar beschik ik niet over een kabel om de grafische parkeerhulp te activeren. Mijn vraag is dan ook of iemand met deze kabel mij hiermee kan helpen. Ik woon in Amsterdam. Verder zou het ook leuk zijn gelijk wat extra dingen te activeren zoals needlesweep, spiegel omlaag wanneer in achteruit, emergency brake etc.

    Ik hoor graag van iemand die mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt en tot gauw!

    Gr. Marrone

  10. #49

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Dat kan je zelf hoor, ga terug naar je 1e post, wijzig bericht, dan geavanceerd en wijzig de onderwerp tekst.

    peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  11. #50

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Peet,

    Bedankt voor de tip, ik heb hem inmiddels aangepast.

    Marrone

  12. #51
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Ik kan je jammergenoeg niet helpen. Afstand is te groot om langs te komen met kabel/laptop. Ik hoop dat iemand anders je wel kan helpen.
    Ik steun je in ieder geval wel en hoop dat je het allemaal in orde krijgt en je tutorial duidelijkheid biedt.
    *Wacht nog op m'n RS5 grill en S4 bumper aanpassingen/spuitwerk... Alle onderdelen om naar Park+ te gaan liggen klaar.
    Succes.

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Leeftijd
    70
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    [QUOTE=Dasquade;1083645]Ik kan je jammergenoeg niet helpen. Afstand is te groot om langs te komen met kabel/laptop.

    Ik wacht ruim 2 weken op de Audi dealer die niet weet hoe je de grafische (optische) optie voor PDC voor en achter aan moet zetten; weet jij eventueel wat je moet aanpassen. Kennelijk is de programmeer instruktie van Kufatec onvoldoende om het optische gedeelte in het MMI te laten werken.

    Hoor graag.
    Laatst gewijzigd door far; 12-02-11 om 00:16.
    Audi A5, B8 FL, Sportback, 2015, 1.8 TFSI, 106 kW, B.E., MMI 3G Plus

  14. #53
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Jammergenoeg weet ik niks meer dan de duitse PDF. Vandaar dat ik hoopte dat je tutorial meer info zou bieden.
    Ik zou anders eens kunnen checken op audizine of andere (duitse) forums, maar ik vrees ervoor. Ik zal m'n best doen anders lig ik hier ook maar met +-200€ aan nutteloze onderdelen.
    Ik hou je op de hoogte...

    Ondertussen wat knip & plak werk van audizine topic:
    I'm putting front and rear OEM sensors on my B8: in the weekend I connected all the wiring loom, that must cross half car...from the trunk, on the right side, under the glovebox, under the center column, under the steering wheel and finally in the motor...saturday afternoon until sunday at 5:00 pm o'clock...a long but a real OEM work, with kufatec cable; only one kufatec cable was short and I had to make longer it.
    I tested the parts, all work, also the MMI visualization, now the sensors (from ebay) are in the bodywork to respray them...I hope that other paint can't create problems.
    In the next weekend, if I have all the missing parts (like the ecu support and sensors supports) I will drill the bumpers with a 18mm cirular jigsaw..I hope that the drill will be perfect!

    yes, I'm putting audi parking system plus. If you want to put only rear sensors, you must use another pdc ecu. It's a long work, but if you mount only rear sensors, the work is more fast and you can connct all the cable (positive, negative, CAN H and CAN L) also on the right rear fusebox/parking brake ECU, putting the buzzer near the right C-pillar

    Andere gast:
    The second day was routing wiring. The PDC control unit lives in the RHS or the boot. Its easy to route the wiring from the bumper through a grommet just under the RH rear light.
    The wiring from the PDC unit to the Canbus and power supply is a bit of a pain.
    On LHD cars it isn't too bad as the connections are made behind the fuse panel on the passenger side.
    Once hooked up I activated the parking assist features using Vagcom and the install was complete.
    I don't have the exact Canbus wiring instructions in front of me at the minute but if they're needed i'll dig them out.

    Ik kon nu niet direct info vinden ivm de codering (wat het probleem is), maar ik heb DavidB8 gecontacteerd. Hij staat redelijk bekend om z'n vele mods en VAGcom tutorials (http://www.audienthusiasts.com/index.html). Hij heeft ook een parking+ project gestart maar om de een of andere reden is het resultaat nooit gepost. Hopelijk weet hij al meer....

    OPGELET A6 coding:
    Open Module [76] - Parking Aid

    Short Coding:
    0?xxxxx: Optical Illustration
    0 = without Optical Illustration in Display
    2 = with Optical Illustration in Display
    Save changes, then enable Graphic display in MMI under the Parking menu. (Click yes when prompted for default work group coding from VCDS)
    Misschien helpt dit?
    Is je MMI software up to date want ik las dat sommigen geen grafiek kregen omdat ze een oudere software versie draaiden.
    Laatst gewijzigd door Dasquade; 12-02-11 om 01:12.

  15. #54

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    @ dasquade: ik ben niet degene die bovenstaande post schreef, dat was far. Ik heb zelf grafische weergave nog niet geactiveerd omdat ik geen kabel heb, maar ik ben bezig met een oplossing en kom er wel achter. Inbouw heeft bij mij 5-6 uur geduurd en was volledig OEM. Als je volledig OEM onderdelen hebt en je kabel is te kort zoals in post hierboven dan doen je toch echt iets fout. Daarnaast heb ik de inbouw gedaan zonder de voorbumper er af te halen en tevens was het verwijderen van de B-zuil niet nodig. Volgens instructies moet je vaak allerlei dingen doen die niet nodig zijn.

    Ik ben zelf aan het kijken of ik nu zelf aan een kabel kan komen. Ik hou jullie op de hoogte.

    Marrone

  16. #55
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Ik heb antwoord gekregen van David. Het is hem nog niet gelukt....
    I posted a thread in the tech forum on this. I am having the same issue with my install using the Kufatec harness. I don't have an answer yet but I'm working on it. I'm waiting for a different control unit to get here from Germany to see if it makes a difference. I'll keep the thread updated as I find out more.

    In order to know coding though it's important to know what generation of MMI is in use. As I mentioned in the thread the 3G requires some programming.

  17. #56

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Hee jongens daar ben ik weer. Ik heb inmiddels zelf een kabeltje gekocht. Vanmiddag binnen gekregen en gelijk aan de slag gegaan. Ik kan jullie een ding vertellen.......(zie foto)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #57
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Ok dan!

  19. #58
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Mooi zo, proficiat .
    Nu kan je even zo vriendelijk zijn om een overzichtje te geven van de codering. Indien mogelijk ook een overzichtje van welke wagen je hebt, met of zonder trekhaak en welke module je nu hebt. Deels voor mij en deels voor David, die had namelijk een topic gemaakt en wou een volledig overzicht want zo zijn er blijkbaar toch wat dingen waar rekening moet mee gehouden.
    Oeps zoals bovenstaande gemeld, gelieve ook je MMI type en software versie te melden.
    Laatst gewijzigd door Dasquade; 22-02-11 om 13:28.

  20. #59

    Standaard Re: Snel hulp nodig i.v.m. inbouw parkeersensoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marrone Bekijk Berichten
    Hee jongens daar ben ik weer. Ik heb inmiddels zelf een kabeltje gekocht. Vanmiddag binnen gekregen en gelijk aan de slag gegaan. Ik kan jullie een ding vertellen.......(zie foto)
    Mooi dat je het nu toch werkend hebt gekregen.

    Wist je dat je afbeeldingen van je MMI, naar SD kaart 1 kan exporteren, dan hoef je geen foto te maken
    Druk op de << toets van je MMI dan gelijk ook op de >> toets dan gaan alle 4 de ledjes rond de grote draaitoets 3 keer knipperen en staat je afbeelding op sd 1

    Zou inderdaad mooi zijn om jou coderingen hier te plaatsen, zie mijn retrofit van het OEM lichtpakket inbouwen met coderingen

    Bedankt alvast, Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  21. #60

    Standaard Inbouw begint hier

    Zo! Ik heb nu naast activatie van grafische weergave en APS+ ook een paar andere leuke dingen geactiveerd waaronder needlesweep, piepjes bij openen en sluiten auto en spiegel omlaag bij inparkeren, maar het ging hier om APS+ en grafische weergave en aangezien dit gelukt is, is mijn parkeersensoren inbouwproject definitief voltooid. Dit betekent dat ik nu mijn (wellicht langverwachte ) tutorial kan schrijven.

    In deze tutorial worden de meeste handelingen ter verduidelijking geïllustreerd d.m.v. zelfgemaakte fotos (sommige helaas wat onscherp) en PDF's van werkinstructies die toegevoegd zullen worden. Daarnaast zal ik alles zo gedetailleerd mogelijk beschrijven zodat het duidelijk is wat en hoe iets moet gebeuren. Ik zal hierbij voornamelijk veel aandacht geven aan bepaalde handelingen waar na uitgebreid onderzoek heel weinig tot geen informatie te vinden is online zoals bv. de routing van de kabelbomen en wat andere problemen en handigheden die ik tegen ben gekomen. Uiteraard kunnen mensen mij bij onduidelijkheden en/of vragen altijd mailen hier op de forum. Ik ben nog niet zo lang lid hier en ben achter dit forum gekomen gedurende mijn zoektocht naar informatie voor het inbouwen van mijn parkeersensoren voor. Ik heb hier dan ook al veel nuttige informatie kunnen vinden m.b.t. verschillende topics en ik wil bij deze ook alvast de mensen bedanken die direct en indirect hebben bijgedragen aan de totstandkoming van deze tutorial. Deze tutorial is dan ook een manier om jullie te bedanken en iets terug te geven aan deze community. Veel lees en inbouw plezier!

    OK! Ter verduidelijking zal ik eerst aangeven om welke auto het hier precies gaat. Het gaat hier om het inbouwen van parkeersensoren voor bij een A4 Avant B8 1,8 (160pk) automaat met MMI 2G. Uiteraard zal deze tutorial ook te gebruiken zijn voor andere modellen. Let hier wel op dat onderdeelnummers dan kunnen verschillen, aanpassingen in het MMI kunnen verschillen en de routing van de kabelboom door de auto omdat sommige modellen de regelkast niet rechtsachter maar linksachter zit. Bij mij zat deze rechtsachter. Daarnaast had ik een bumper met PDC voorbereiding waardoor sensoren in daarvoor speciale gaten in bumper klikken. In het geval dat je geen PDC voorbereide bumper hebt zul je gaten moeten boren. Dit proces zal hier niet beschreven worden aangezien dit voor mij niet nodig was. Dit is wel weer in andere forums te vinden. Deze tutorial is dan ook 100% OEM.

    Ik zal eerst aangeven welke onderdelen nodig zijn met daarbij de onderdeelnummers, vervolgens zal ik beschrijven en ondersteunen door pdf's en zelfgemaakte fotos en als laatst zal ik uitleggen hoe de programmering met VAG-COM moet gebeuren. Daar gaan we dan!
    Laatst gewijzigd door Marrone; 28-02-11 om 00:17.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •