Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Mijn Audi A4 start niet meer

  1. #1

    Standaard Mijn Audi A4 start niet meer

    Kunnen jullie mij helpen? Ik heb een A4 Avant uit 2009 en ik wil vanmiddag wegrijden en ineens start de auto niet meer. De afstandbediening werkt niet op de sloten, met de sleutel in het portier de auto opengemaakt en daarna de sleutel in het contact gestoken, gaan er wel een paar lampjes branden maar verder doet hij niets.

    Ik heb geen idee wat er aan de hand is, hij lijkt wel in een soort storing te zijn geraakt.

    graag hulp!

    dank

  2. #2

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Heb je ook de andere sleutel geprobeerd?

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Accu leeg dus..iets aangesloten of aan laten staan?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Idd accu leeg. Echter alles gaat altijd automatisch uit en ik heb niets anders gedaan dan normaal gisteren. Vreemd. Routemobiel was hier binnen een half uur en heeft de boel weer opgekrikt. Dus probleem opgelost echter oorzaak onbekend.

    1e vraag: denken jullie dat de accu nu "substantieel" minder van kwaliteit is

    2e vraag: denken jullie dat door het vuurwerk de software van de auto in de war is geraakt en electriciteit is gaan verbruiken?

  5. #5
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    heeft Routemobiel de accu niet doorgemeten dan ??
    de ANWB doet dat wèl hoor


  6. #6

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    wat bedoel je met doormeten? de laadcap van de dynamo wass 13,5, de accu had zelf nog 3,7 v erin zitten

  7. #7
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    vroeger werd de conditie van een accu gecontroleerd met een belastingsweerstand.
    als de accu dat overleefde, dan was ie nog wel goed, of op z'n minst redelijk.
    tegenwoordig heeft men daar andere, verfijndere apparatuur voor.
    daarmee kan men ook meten of de ontlaadstroom van de auto, met alles uitgeschakeld niet te hoog is.
    de weet je niet alleen of de accu in orde is, maar ook of de auto ongewenste stroomverbruikers heeft, die eigenlijk uitgeschakeld hadden moeten zijn.
    hebben ze dat allemaal niet gemeten, dan ??

  8. Ad
  9. #8
    norge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    303
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Om terug te komen op vraag 2: vuurwerk, denk het niet tenzij ze een E.M.P. bom hebben gebruikt.

    Ik zou de zaak even laten kontroleren door iemand die er verstand van heeft.

  10. #9

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    om precies te zijn nee, hij heeft er een draagbare accu aan gehangen, toen hebben we gekeken of we eventuele zichtbare ontladers konden vinden, lampjes e.d. daarna heb ik hem gestart en heb ik 3 kwartier gereden om de boel weer een beetje vol te laden. Ik moet sowieso woensdag naar de dealer voor een kleine schade aan de achterbumper, ik zal dan vragen of ze ook even de accu nalopen, lijkt me een kleine moeite toch?

  11. #10
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door norge Bekijk Berichten
    Ik zou de zaak even laten kontroleren door iemand die er verstand van heeft.
    de ANWB dus

  12. #11

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    de ANWB dus
    De auto is uit 2009; dan zit er toch nog Audi Mobiliteitsgarantie op? Heeft Audi dat bij RouteMobiel onder gebracht?

    Verder lijkt het mij dat je even naar de garage moet om de metingen te doen die Fred aangaf!

    Happy New Year allen!

    JD

  13. #12
    ex audi 50's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    369
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    een laadcap van 13,5 v is wel erg laag. is normaal rond de 14,8 v. denk dat je dynamo een beetje misselijk is
    Ik rij geen auto, ik rij AUDI (niet omdat het moet, maar omdat het kan!)

  14. #13

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Mobiliteitsgarantie = goeie tip, ik heb de auto in aug 2010 geimporteerd en was er niet van op de hoogte. Vanochtend startte de auto weer niet, toen mobiliteitsgarantie gebeld, die zijn vrijwel direct langs gekomen en hebben de auto opnieuw gestart met een startaccu. toen direct naar de dealer gereden met de veronderstelling dat wanneer de reparatie enige tijd zou duren ( > dan 1 dag) , een vervangende auto beschikbaar zou worden gesteld. De dealer weigert die te verstrekken.

    Wat is jullie ervaring hiermee en wie heeft er gelijk?

    hoor graag

  15. #14
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard re: Mijn Audi A4 start niet meer

    bij mobiliteitsgarantie krijg je alleen een vervangende auto als je ver van huis bent, bijv. op vakantie.
    als de auto ter plaatse gestart kan worden en op eigen kracht naar de garage kan rijden, dan ben je gewoon mobiel.
    het gedeelte van een vervangende auto is dan niet van toepassing.

  16. #15

    Standaard Re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    bij mobiliteitsgarantie krijg je alleen een vervangende auto als je ver van huis bent, bijv. op vakantie.
    als de auto ter plaatse gestart kan worden en op eigen kracht naar de garage kan rijden, dan ben je gewoon mobiel.
    het gedeelte van een vervangende auto is dan niet van toepassing.
    +1; Als je rijdend de garage bereikt, ben je dus mobiel. Het is dan aan de dealer of hij je een vervangende auto levert. Hij hoeft dat dus niet!

    JD

  17. #16

    Standaard Re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Maar dat staat dan wel een beetje onduidelijk op de site van Audi mijns inziens. Maar goed: de dealer heeft de systemen uitgelezen en gaf eerst aan dat de accu nadat hij opgeladen was geen signalen van minder capaciteit gaf en dat tevens de ontlading "normaal" was. M.a.w. er was niets aan de hand vlgs de dealer. Toen heb ik aangegeven dat ik dat niet geloofde en toen is hij verder gaan zoeken en gaf hij aan dat de systemen aangeven dat de ontlading kwam door een 'lampje' en na verder onderzoek dat het kwam door het lampje in de zonneklep van de passagiersstoel. Ze hebben dat ook doorgemeten en aangetoond zeggen ze zelf.

    Ik ben licht sceptisch omdat dit lampje vanzelf uitgaat als je de schuif voor de spiegel open laat staan en de klep dichtklapt. Echter vanochtend, na 14 uur stilstaan startte de auto wel weer. Dus het zou kunnen dat de dealer gelijk heeft echter, dan zou dat toch wel onhandig zijn van Audi ??

    wat is jullie mening?

    ennu dank voor alle replies!
    Laatst gewijzigd door 166441; 04-01-11 om 08:07.

  18. #17

    Standaard Re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Lees even deze post:
    http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1060367

    ''''Om het ontladen van de accu te voorkomen, wordt contact 58s bij uitgeschakeld contact uiterlijk na 30 minuten uitgeschakeld. Bij het openen van het bestuurdersportier, het in- en uitschakelen van het contact en bij het in- en uitschakelen van de buitenverlichting wordt de timer teruggezet en contact 58s blijft nog 30 minuten actief. Als de timer al afgelopen was, wordt contact 58s opnieuw 30 minuten ingeschakeld''''

    Over het automatisch doven van lampjes, misschien dat die functie defect is.
    Is maar een idee, maar het zou kunnen.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  19. #18

    Standaard Re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Peet, bedankt voor je post, mooie gedetailleerde info.

    Als de automatisch doven functie defect zou zijn, dan zou het lampje in de zonneklep nog moeten branden na dichtklappen. Dat is niet zo. Dat lampje gaat vanzelf uit, dat heb ik zelf gecontroleerd.

    Ook als ik de auto afsluit en dan na 2 minuten check of alles echt uit is zie ik niets branden, nergens in de auto.

    Andere oorzaak: ik ben twee weken geleden van achteren aangereden door een andere auto: resultaat: kleine schade aan bumper, wordt morgen gerepareerd. ik laat ze er daar sowieso nog even naar kijken.

    Zou het kunnen dat mijn park distance control sensor bijvoorbeeld sluiting maakt omdat daar iets kapot is gegaan? Of zou daar dan een melding van moeten komen?

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Audi A4 start niet meer

    Ik neem aan dat de auto door de dealer is uitgelezen, dan zou een storing naar voren gekomen zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20

    Standaard Re: Mijn Audi A4 start niet meer

    klopt, auto is uitgelezen, en dealer zegt dat in de data staat dat het zonneklepspiegellampje de veroorzaker van de ontlading is...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •