Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: Verschil 'S edition' en "Proline S"

  1. #1

    Standaard Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Is er nog een verschil tussen deze 2 modellijnen?

  2. #2

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    S edition had je maar 2 kleuren: zwart of daytonagrijs.
    Proline S heb je "alle" kleuren, maar niet daytona omdat dat een S kleur is.

    Verder zijn ze hetzelfde, maar S edition is in de markt gezet als een tijdelijke gelimiteerde oplage. Maar de verkoop ging iets te goed dus hebben ze hem maar omgedoopt tot een meer permanente editie

  3. #3
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door milanese Bekijk Berichten
    S edition had je maar 2 kleuren: zwart of daytonagrijs.
    Proline S heb je "alle" kleuren, maar niet daytona omdat dat een S kleur is.

    Verder zijn ze hetzelfde, maar S edition is in de markt gezet als een tijdelijke gelimiteerde oplage. Maar de verkoop ging iets te goed dus hebben ze hem maar omgedoopt tot een meer permanente editie
    En bij de S-edition was er een beperkte keuze betrefende de motoren.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  4. #4

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Betekent het dat wanneer je nu nog een S-edition in de showroom aantreft, dat altijd een auto is van modeljaar 2010 en niet modeljaar 2011?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    170
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Waarschijnlijk wel (of het is een Pro Line S met een verkeerd aanduiding, dat heb ik ook al eens gezien), maar op zich maakt dat niet zo veel uit want afgezien van de kleur (als het een daytonagrijze is) is alles hetzelfde
    2011 B8 A4 Avant 2.0tfsi Pro Line S ~ MMI+, B&O, Servotronic, Aut. dimmende binnenspiegel, licht- en regensensor
    2006 BMW 130i cup 5deurs - all options.


  6. #6

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Zit bij S Line niet ook het S Line exterieur?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    170
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Voor zover ik weet heeft de S edition niet het S-Line exterieur in het pakket...
    2011 B8 A4 Avant 2.0tfsi Pro Line S ~ MMI+, B&O, Servotronic, Aut. dimmende binnenspiegel, licht- en regensensor
    2006 BMW 130i cup 5deurs - all options.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    S-edition en Pro-Line S zijn beide zonder S-lien exterieur. Was / is wel bestelbaar met.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  10. #9

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Ik heb een S edition gehad van MJ2011 Daytona. Dit is goed mogelijk. Besteld in april 2010 geleverd in juli 2010.
    Midden Juni zijn meestal de modeljaar wisselingen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan J Bekijk Berichten
    Betekent het dat wanneer je nu nog een S-edition in de showroom aantreft, dat altijd een auto is van modeljaar 2010 en niet modeljaar 2011?
    Laatst gewijzigd door Sline2009; 19-02-11 om 18:08.

  11. #10

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Als je nu bijvoorbeeld een S edition uit de Audi direct selectie zou nemen, heb je dan niet een grote kans op een auto met dat trillingsprobleem?

  12. #11
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Nee dat hoeft niet, want ik heb een S-Edition van MY2010 en heb geen last van trillingen, althans tot nu toe niet en zit 20.000 op de teller.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  13. #12
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.274
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    De auto's met trillingsproblemen waren volgens mij van vóór de S-edition. MJ2009 en ouder.
    Mijn S-Edition MJ2010 heeft in ieder geval ook geen trillingen.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  14. #13
    sand0kan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Heb een S-edition MJ 2010 die op de originele wielen niet trilt maar op de winter wielen wel een beetje. Je kunt er geen pijl op trekken.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    oud draadje oprakelen. Over een week kan ik mijn 2013 A5 SB ophalen. Deze is geadverteerd als een S-edition. Kan iemand vertellen wat er precies in dit pakket zit? De auto heeft ook een S-line exterieur (maar lijkt niet lager te staan gezien de ruimte tussen de wielen en de kast). Het is een 1.8TFSI die in Aug13 voor het eerst op naam is gezet. Maar door Audi wel voor 1 juli op kenteken is gezegd vermoedelijk wegens verandering in de bijtelling van 20 tot 25% na die datum. Zie er erg naar uit, mijn eerste Audi. Mooie auto die ik lekker vind rijden. Alleen besturing VEEL te licht.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Niemand?

  17. #16

    Standaard Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Kijk ff in de start post van mijn showroom topic, daar staan alle gegevens van een facelift proline-S, die van mij is van 6-2013

    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1518797

    De pre facelift had een S Edition, was alleen S-Line interieur

    Toen kwam de Proline S, S-Line interieur en exterieur, zie mijn lijst in mijn showroom topic.

    In 2014 de Sport Edition




    Drive select retrofitten en sturen op dynamic zetten



    Peeet


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    tx Peeet, genoeg leesvoer. Mijne komt meest overeen met Proline S als ik de specs lees. Werd wel als S-edition geadverteerd. Auto van de lease maatschappij gekocht dus zou verwachten dat ze het motten weten.

    Mss dat ik maar even langs Audi dealer rijd voor een uitdraaitje van de uitvoering.

  19. #18
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.699
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Dat kan je ook vinden myaudi.de toch ? Ik zou ook een Proline S hebben, maar geen S exterieur.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Dat kan je ook vinden myaudi.de toch ? Ik zou ook een Proline S hebben, maar geen S exterieur.
    profiel aangemaakt maar staan geen details op myaudi welke uitvoering je hebt. Beetje nutteloze app.

  21. #20
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Verschil 'S edition' en "Proline S"

    Er zijn Pro Line S uitvoeringen geweest zonder s-line exterieur, dat waren volgens mij de eerste modellen direct na de S-edition. Uitrustig was nagenoeg gelijk. Daarna werd de Pro Line S aangepast met s-line exterieur erbij. De Pro Line S/ S-edition benamingen zijn NL benamingen, deze vind je niet op de myaudi.de website. Wel je complete uitrusting.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •