Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Tfsi badge achterklep

  1. #1
    frankvrooijen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Tfsi badge achterklep

    ik heb sinds 3 weken mijn a4 2.0tfsi 180pk proline business xenon sedan, omdat ik het 2.0T logo op de achterklep wel iets vond om trots op te zijn, heb ik besloten om het er niet af te laten halen. Maar toen ik hem kreeg stond er alleen TFSI op de achterklep. Geldt dit nu voor alle viercilinders of alleen de 2.0 heeft de 1.8 vanaf modeljaar 2011 ook nog wel 1.8t?

  2. #2
    mvd1968's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    Motoraanduiding van 1.8 tot 2.0 zegt tegenwoordig niet zoveel meer.
    1.8TFSI af fabriek 120pk met ABT = 211 pk. 2.0T = 180 pk
    Motoraanduidingen zijn niet meer van deze tijd.
    Dat is van vroeger toen cilinderinhoud nog in direct verband stond met het aantal paardekrachten.

    Voor mij geen type aanduiding, zelfs niet als ik een Q of een S zou rijden

  3. #3
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    Maak je druk over het plaatsen van foto's van je nieuwe aanwinst ipv zo'n onbenullig typeplaatje.

  4. #4

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    Precies, als je typeplaatjes wilt hebben moet je een BMW kopen.

    Prima keuze van Audi om de motorisering achterwege te laten. Past goed bij het merk.

  5. #5
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Precies, als je typeplaatjes wilt hebben moet je een BMW kopen.

    Prima keuze van Audi om de motorisering achterwege te laten. Past goed bij het merk.
    Sorry ? Bij beide merken is het een optie om badges achterwege te laten. BMW gebruikt juist badges waarin de motorisering niet is te zien zoals bv de 116i een 2 liter is.
    Laatst gewijzigd door 530d touring; 13-03-11 om 16:57.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    Je bedoelt dat die typenummers inmiddels nergens meer op slaan... iemand die zich erin verdiept, weet nog steeds wat voor motor erin ligt.

    Ik geef overigens ook de voorkeur aan alleen de ringen achterop. Veel strakker.
    Laatst gewijzigd door tom; 14-03-11 om 14:25.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    pindakaas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    159
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankvrooijen Bekijk Berichten
    ik heb sinds 3 weken mijn a4 2.0tfsi 180pk proline business xenon sedan, omdat ik het 2.0T logo op de achterklep wel iets vond om trots op te zijn, heb ik besloten om het er niet af te laten halen. Maar toen ik hem kreeg stond er alleen TFSI op de achterklep. Geldt dit nu voor alle viercilinders of alleen de 2.0 heeft de 1.8 vanaf modeljaar 2011 ook nog wel 1.8t?
    Mijn 1.8 (120pk) van 2011, had ook alleen de letters 'TFSI' achterop.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas Bekijk Berichten
    Mijn 1.8 (120pk) van 2011, had ook alleen de letters 'TFSI' achterop.
    Gelukkig krijgt hij ook nog het antwoord op z'n vraag, naast de goedbedoelde adviezen! 

    JD

  10. #9
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    ik vind het dus nergens meer op slaan. ga dan met kleurtjes werken ofzo. net als toen de rode letters tdi voor het 150pk blok.
    of haal het er gewoon helemaal af

  11. #10
    frankvrooijen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    Ik heb een beetje rond gesurft en vind een cleane achterkant inderdaad fraaier. Ik heb de i er al af ;-)

  12. #11
    mvd1968's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    @frank:
    goede keuze!
    Laatst gewijzigd door mvd1968; 14-03-11 om 13:24.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    170
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    @OP: ben bang dat ik je met deze vraag niet kan helpen, wij hebben onze A4 namelijk fabrieksaf laten debadgen (cleane achterkant vonder we mooier). Bij de avant heb je uitlaten L+R (ipv 2 pijpjes links), maar helaas niet op de sedan.

    Nu zie ik dat je zelf al aangeeft te hebben besloten de logo's eraf te halen: goede keuze, probleem opgelost .

    Dan nog even OT:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 530d touring Bekijk Berichten
    BMW gebruikt juist badges waarin de motorisering niet is te zien zoals bv de 116i een 2 liter is.
    Dat is slechts ten dele waar, voor de meeste motoren klopt het namelijk gewoon:
    116i is gewoon een 1.6, een 118i een 1.8 en een 130i een 3.0.
    Zelfde geldt voor de 3 serie, pas bij de 335i klopt het niet maarja je kan moeilijk een twinturbo (of tegenwoordig twinscroll turbo) 3 liter en een atmosferische 3 liter allebei een 330i noemen; dat werkt ook niet .
    Toegegeven dat er steeds meer afwijkingen komen bij BMW: 550i/650i verkoopt waarschijnlijk beter dan 544i of iets van die strekking .
    Laatst gewijzigd door martijnvb; 14-03-11 om 20:34.
    2011 B8 A4 Avant 2.0tfsi Pro Line S ~ MMI+, B&O, Servotronic, Aut. dimmende binnenspiegel, licht- en regensensor
    2006 BMW 130i cup 5deurs - all options.

  14. #13
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    [QUOTE=martijnvb;1099872Dan nog even OT:

    Dat is slechts ten dele waar, voor de meeste motoren klopt het namelijk gewoon:
    116i is gewoon een 1.6, een 118i een 1.8 [/QUOTE]

    http://www.bmw.nl/nl/nl/newvehicles/...gine_data.html

    En @topicstarter: Ik schaam me een beetje voor m'n 1,8je dus bij mij komt er ook niets op de achterkant ( behalve misschien voor elke cilinder 1 uitgang uit de uitlaat)

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    170
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 530d touring Bekijk Berichten
    Dat is wel heel erg vreemd aangezien wij een 116i hadden en daar toch echt op de groene papieren stond dat het 1596cm3 is. Autoweek heeft in de specs ook gewoon 1596cm3 staan :S.
    2011 B8 A4 Avant 2.0tfsi Pro Line S ~ MMI+, B&O, Servotronic, Aut. dimmende binnenspiegel, licht- en regensensor
    2006 BMW 130i cup 5deurs - all options.

  16. #15
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijnvb Bekijk Berichten
    Dat is wel heel erg vreemd aangezien wij een 116i hadden en daar toch echt op de groene papieren stond dat het 1596cm3 is. Autoweek heeft in de specs ook gewoon 1596cm3 staan :S.
    Dat is niet zo vreemd hoor, dat is pas sinds een jaartje of twee (ook op autoweek als je het juiste bouwjaar kiest) De X1 28i heeft nu b.v. een 2 liter vierpitter onder de kap. Het is allemaal in de jaren 80 begonnen met 745i (3,5L turbo) en daarna de 527e.

    Als je de 130i ooit zat wordt en wilt ruilen voor een 220pk 2007 cooper s met alle opties behalve navi dan.....
    Laatst gewijzigd door 530d touring; 10-04-11 om 09:32.

  17. #16
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Tfsi badge achterklep

    BMW heeft altijd al wisselende aanduidingen gehad. Een ouder model 3 kon met een 116i ook een 1.8 zijn, of een 1.6.. maakt niet zo veel uit vind ik, het gaat er meer om dat je daaraan kan zien waar het model staat, op de schaal. Je weet gewoon dat een 116i "lager" staat geclassificeerd dan een 120i of 130i. Of het dan een 1.8 of 1.6 of 1.0 is, maakt niet uit: klasses zijn relatief.

    De 1, 3, 5 en 7 zegt toch ook niets over het feitelijke formaat: de huidige 3 serie is vrijwel even "groot" als de 5 serie uit 1990, en dat is ook niet 3 of 5 meter.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •