Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 41011121314
Resultaten 261 tot 273 van de 273

Onderwerp: Elec leren interieur ingebouwd, neerklapbare achterbank ombouw, airbag overgebouwd enz

  1. #261

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Neerklapbare achterbank 1/3-2/3 leer geplaatst

    De geleider van de hoofdsteun.

    Ik wil in elk geval de beige gordel vervangen voor een zwarte. De bekleding gaat redelijk simpel los, de andere plastic onderdelen ook, de geleiders zitten muurvast.

    Als de bekleding er erg gemakkelijk af gaat wissel ik stoffen bekleding om voor de lederen, anders enkel het velours achter gedeelte (dat is lichter dan de bekleding in mijn auto).

  2. #262

    Standaard Re: Neerklapbare achterbank 1/3-2/3 leer geplaatst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wim1800 Bekijk Berichten
    De geleider van de hoofdsteun.

    Ik wil in elk geval de beige gordel vervangen voor een zwarte. De bekleding gaat redelijk simpel los, de andere plastic onderdelen ook, de geleiders zitten muurvast.

    Als de bekleding er erg gemakkelijk af gaat wissel ik stoffen bekleding om voor de lederen, anders enkel het velours achter gedeelte (dat is lichter dan de bekleding in mijn auto).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Vandaag de middelste gordel automaat overgebouwd in het 2/3 deel van de nieuwe neerklapbare achterbank.

    Had nog ruzie met de gordel automaat, (iets wat dicht zit moet je ook niet open maken, Peet) dat had ik dus wel gedaan.
    Toen vloog de spanveer eruit, die zorgt dat de gordel weer oprold, klote job, 50% kans en ja hoor net verkeerd om gewikkeld.
    2e keer wel goed om (tegen de klok in) vliegt net op het laaste moment er weer uit, ook de 3e de 4e keer en vervolgens 2 uur verder lukte het de 5e keer.

    Inbouwen gordel automaat, eerst 2/3 achterbank ontmantelen.

    Bijlage 100994 Bijlage 100993 Bijlage 100992Bijlage 100995

    Hoofdsteun geleider.jpg

    Leer los halen aan de linker en bovenzijde, dan zie je de plek waar de middelste gordelautomaat zit

    Bijlage 100997 Bijlage 100996Bijlage 100998

    Na het plaatsen van de gordelautomaat alles weer monteren

    Bijlage 100999 Bijlage 101001 Bijlage 101000

    Peeet
    Er zit een palletje aan de geleiders, die zien in te drukken en dan haal je de geleider zo uit de rugleuning.
    Dat palletje komt in die vierkante zwarte metalen koker die op foto ziet,
    die foto v/d gordelautomaat, ernaast een vierkante koker, met het vierkante gaatje, waar het palletje in aangrijpt v/d kunststof hoofdsteun geleider.

    Hoofdsteun geleider.jpg Naamloos.jpg P5151921.jpg

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #263

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Neerklapbare achterbank 1/3-2/3 leer geplaatst

    Indrukken was hopeloos. Oplossing was de bekleding zo ver mogelijk verwijderen dan druk je hem er zo uit.

    Bekleding nu mooi overgezet, fluitje van een cent door bekleding aan het schuim te laten zitten. Nog even een kleine tegenvaller, de bekledingset die ik gekocht had, had geen achter airbag dus oude bekleding los en nieuwe even overzetten (nietjes los en weer vast tacken).

    Als je weet hoe het moet is het niet lastig.. het lastigste is alle info vinden.

    Laatste probleem de deurpanelen met de lederen inleg zijn lichtgrijs, dus nu het paneel er uit zien te krijgen.
    Plaatjes in dit forum komen echter niet met mijn deurpaneel overeen. Handgreep zit met pop- (of ander soort) nagels (naast de getoonde verlijming). Ik vrees als ik deze uitboor dat ik de deur nooit meer compleet in elkaar krijg.
    Kan me niet voorstellen dat stoffeerbedrijven dit allemaal los gaan zitten halen. Iemand een simpelere oplossing?

  4. #264

    Standaard Re: Neerklapbare achterbank 1/3-2/3 leer geplaatst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wim1800 Bekijk Berichten
    Indrukken was hopeloos. Oplossing was de bekleding zo ver mogelijk verwijderen dan druk je hem er zo uit.

    Bekleding nu mooi overgezet, fluitje van een cent door bekleding aan het schuim te laten zitten. Nog even een kleine tegenvaller, de bekledingset die ik gekocht had, had geen achter airbag dus oude bekleding los en nieuwe even overzetten (nietjes los en weer vast tacken).

    Als je weet hoe het moet is het niet lastig.. het lastigste is alle info vinden.

    Laatste probleem de deurpanelen met de lederen inleg zijn lichtgrijs, dus nu het paneel er uit zien te krijgen.
    Plaatjes in dit forum komen echter niet met mijn deurpaneel overeen. Handgreep zit met pop- (of ander soort) nagels (naast de getoonde verlijming). Ik vrees als ik deze uitboor dat ik de deur nooit meer compleet in elkaar krijg.
    Kan me niet voorstellen dat stoffeerbedrijven dit allemaal los gaan zitten halen. Iemand een simpelere oplossing?
    Top dat het gelukt is. @wim1800

    Je volgende vraag, wisselen van deurpaneel inleg, heb ik ook al eens gedaan
    Ik had stof inleg gewisseld voor leer inleg in de deur panelen.
    Zie mijn showroom topic van mijn ex B8/8K -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1317112

    Peeet

    Zal het hier ff quoten, zie onderstaand verslag:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Nadat ik vorige week alle bedienings knoppen in de deur, heb vernieuwd met de allu/chroom versie van de face-lift.
    Waaronder de kofferbak opener, was het toch eens tijd om van het UK deurpaneel de leer inleg (Milano) over te bouwen in mijn eigen deurpaneel.

    Deurpaneel was er toch nog uit, omdat ik wacht op de stuurapparaten van AF lid ''Nux'' voor de elektrische klapspiegels. (maandag/dinsdag)

    Info allu/chroom knop kofferbak opener : http://www.audiforum.nl/forum/showro...ml#post1316327
    Info allu/chroom raambedienigs knoppen : http://www.audiforum.nl/forum/showro...ml#post1312287

    Het UK paneel had ook een kofferbak opener, fake is niet werkend te krijgen via het passagiers stuurapparaat, in mijn passagiers kant.
    En een fake alarm ledje boven op het deur paneel, ook niet werkend te krijgen.

    Vondt ik het zonde van het geld om daar een allu/chrome versie te plaatsen, omdat ik het toch niet werkend krijg.
    En ik had het goede deurpaneel op zolder liggen, dus de stoffen inleg, gewisseld voor de leren inleg.

    Vanmiddag de methode van Leon gevolgd :

    Alle kunstof dammetjes weg gehaald met de dremel, van beide panelen, toen de leren inleg, in mijn eigen deurpaneel geplaatst.
    Bevestigd met Pattex powerfix, de dammetjes weer vol gekit en wat extra kit langs de naden aan de binnen zijde.
    Onderdruk gezet met wat tegels & stenen en een nachtje laten drogen.

    P9022359.jpg P9022356.jpg

    P9022367.jpg P9022366.jpg

    P9022368.jpg P9022371.jpg

    P1312658.jpg P9022365.jpg

    P9022363.jpg P9022360.jpg

    P9022373.jpg P9022374.jpg

    P9042385.jpg P9042392.jpg


    Peeet
    PS deurpanelen DIY demonteren/monteren vindt je oa hier -> https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1316887
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #265

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4-B8 Elec leren interieur ingebouwd, neerklapbare achterbank ombouw, airbag overgebouwd enz

    Nou, ik zal dit onderwerp weer eens wat leven inblazen! Mijn naam is Duart Jansen, ben net nieuw hier en rij ook niet zo lang Audi ( ook al bewonder ik deze auto's al jaren ) maar was hiervoor een leaserijder en gezien ik net een nieuwe baan heb, besloten voor een eigen auto te gaan en terecht gekomen bij een Audi A4 B8.5 Avant!
    Nu zie ik dat Peeet al heel wat geplaatst heeft hier, dus daar zal ik zeker baat bij hebben, want ik heb een nieuw (gebruikt) interieur gekocht in de uitvoering sportstoelen leer/alcantara. Ik heb momenteel een stoffen interieur en de stoelen zijn enkel handmatig verstelbaar en hebben geen stoelverwarming. Dat was in mijn optiek het enige wat mijn niet zo beviel aan mijn auto en had eigenlijk voor ik de auto gekocht had al besloten dit aan te pakken. De stoelen die ik nu gekocht heb zijn dus leer/alcantara en zijn zowel elektrisch verstelbaar als ook elektrisch verwarmd. Nu zie ik Peeet een aantal zaken delen uit een soort service manual, is deze manual ook ergens te verkrijgen? Ik heb al wel gezien dat hij alle materialen noemt voor de elektrische verstelbaarheid van de stoelen, maar ik weet nog niet of ik de stoelverwarming ook actief kan krijgen. ( zal een ander climatronic paneeltje moeten aanschaffen gezien ik die knoppen niet heb )
    Bijgaand even wat foto's toegevoegd van de oude connectoren.IMG20220103162021.jpgIMG20220103155754.jpg


    en van de nieuwe connectoren die aan de stoel zitten, de airbag connector is alleen beschadigd, waarschijnlijk tijdens transport gebeurt gok ik zo: IMG20220103160800.jpgIMG20220103160809.jpgIMG20220103160822.jpgIMG20220103160832.jpgIMG20220103161135.jpg

    De groene connector komt niet voor in het aansluitblok onder de stoel, dus ik ben erg benieuwd waar die connector exact naartoe loopt.

    Ik hoop dat jullie wat te hulp kunnen schieten in deze, ik hoor het graag!


  6. #266

    Standaard Re: A4-B8 Elec leren interieur ingebouwd, neerklapbare achterbank ombouw, airbag overgebouwd enz

    De groene T6 connector is van de stoelverwarming.
    T6L bestuurderszijde & T6K passagierszijde
    Schema's staan hier in het topic.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #267

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4-B8 Elec leren interieur ingebouwd, neerklapbare achterbank ombouw, airbag overgebouwd enz

    Dank je voor je reactie Peeet! Dan ga ik nog wat beter zoeken hier zodat ik mijn spulletjes kan bestellen! Maar betreffende die service manual van de A4 b8, hoe kom je aan zoiets? Ik zie dat jij een digitale versie hebt, ben alleen de naam even kwijt...
    Laatst gewijzigd door Don Johnson; 04-01-22 om 12:53. Reden: Extra vraag

  8. Ad
  9. #268
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: A4-B8 Elec leren interieur ingebouwd, neerklapbare achterbank ombouw, airbag overgebouwd enz

    Dat is de officiële Audi werkplaatsinfo, genaamd Elsawin.
    Kun je (legaal…) hier vinden:

    https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do

    Account aanmaken, en dan koop je een download tijd naar keuze, vanaf 8 €.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #269

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4-B8 Elec leren interieur ingebouwd, neerklapbare achterbank ombouw, airbag overgebouwd enz

    Ow, dat is superhandig! Ik had zelf al wel de Elsawin als download gevonden, maar liep er wat mee vast, dus zal eens hier inloggen, dank je!

  11. #270

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Elec leren interieur ingebouwd, neerklapbare achterbank ombouw, airbag overgebouwd enz

    Holy moly, via 't audiworld forum kwam ik ineens dit tegen, complete aftermarket kabel harnassen, 1 voor enkel electrisch bedienbare stoelen, 1 voor enkel elektrisch verwarmde stoelen en 1 voor beiden (die moet ik dus hebben) https://www.k-electronic-shop.de/AUD...Kabelsatz.html

  12. #271

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Neerklapbare achterbank 1/3-2/3 leer geplaatst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Ja, dat moet dan ook zo.

    Maar, ik begrijp hieruit, dat je nieuwe stoelen inclusief airbags geleverd zijn.
    Normaal wordt het interieur zonder airbags geleverd.

    Ik denk dat je dan een blijvende foutmelding krijgt van de nieuwe sets airbags, als je hem gaat uitlezen met vagcom of vcds.
    Iets in de trend van dat de serienummers niet overeenkomen.
    Dus of dan je orginele airbags overbouwen, of de nieuwe serienummers laten inlezen.

    Peet
    Ik heb vandaag een gebruikt interieur in mijn B8 geplaatst, met interieur verlichting pakket. Ik heb de voorstoelen omgewisseld zonder de airbags om te ruilen. Feitelijk zijn er dus andere airbags in de auto gekomen, waar ik een foutmelding op had verwacht. Maar geen fouten te vinden met VCDS.
    Nu lees ik pas dit topic. Zijn er nog zaken welke ik moet controleren, testen, inlezen?
    Niet dat ik het oude interieur weg doe, en blijkt dat ik de airbags toch nog nodig had.

  13. #272

    Standaard Elec leren interieur ingebouwd, neerklapbare achterbank ombouw, airbag overgebouwd enz

    @willemhs Als je geen fouten vindt met VCDS, heb je het prima aangesloten.
    Inleren dus niet nodig.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #273

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Elec leren interieur ingebouwd, neerklapbare achterbank ombouw, airbag overgebouwd enz

    Ah fijn, bedankt Peeet.

Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 41011121314

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •