Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Retrofit Audi Hold Assist (AHHA)

  1. #1
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Retrofit Audi Hold Assist (AHHA)

    Eerst en vooral, ik dacht dat er al een dergelijk topic was, maar kwam het niet tegen in de zoekresultaten, wel een paar als basis optie...
    Indien er toch zo eentje is, gelieve samen te voegen of te deleten. Sorry bij voorbaad...

    Ik wou even checken aangezien er hier toch blijkbaar een paar mensen zitten die redelijk op de hoogte zijn van retrofits en hoe de dingen werken.
    Er is al heel wat verteld en gevonden ivm audi hill hold assist of hoe je het mag noemen.
    Zover ik weet is retrofit enkel mogelijk indien je als PR code op je VIN: 1AT hebt. 1AS komt niet in aanmerking (al las ik onlangs dat iemand partnummer: .....R met PR code 1AS en het ook gelukt was).
    1AT code staat zover ik weet slechts voor 'functie/feature' en niet voor de bewuste ABS module, zo zijn er verschillende partnummer. Tevens zijn er voorwiel aangedreven en quattro aangedreven ABS modules. Die mensen die er al op gezocht hebben weten waarschijnlijk wel welke, anders kan je hier deels een lijstje vinden:
    http://www.audienthusiasts.com/VagComABS.html (het is een tijdelijke pagina).

    Jammergenoeg als je dus niet de juiste ABS module hebt, valt er niks te doen. Zover ik weet toch, misschien is het mogelijk om deze te herprogrameren al vrees ik dat er ook wel hardware aanpassing nodig zullen zijn.
    De aansluitende vraag is natuurlijk, kan men de gepaste module kopen en deze gebruiken na herprogrameren?
    Raar maar waar, de 1AT ABS modules voor de B8/8K zijn niet te vinden op ebay. Ik kan er in ieder geval geen vinden van het juiste partnummer.
    Eentje bij de dealer zou rond de 1500$ kosten (nog niet geinformeerd) en dat is in mijn ogen het dan ook niet echt waard.

    Aansluitend bij de ABS module met 1AT pr code, deze zijn ook compatible voor de TMPS (bandenspanning sensoren). Zo hebben sommigen de 'gratis' optie om hun module te hercoderen zodat ze beide opties hebben ook al hebben ze standaard maar 1 van de 2 opties genomen.

    Ik rij namelijk met een multitronic en ik zou de hold assist functie zeker waardevol vinden, als is het nu ook deels handmatig mogelijk met e-brake. 1500$ + switch vind ik er dan ook over voor een luxe feature, vooral dat je weet dat indien je het besteld bij aankoop slecht 50€ kost. Ik had die optie niet aangezien ik m'n wagen tweedehands heb gekocht (had 3.000km en 10.000€ korting tov nieuwe). Module 1AS, geen TMPS en hold assist. Ik vind het trouwens raar dat hold assist geen standaard optie is op de automaten.

    Bij deze wou ik toch even checken of er toevallig iemand wat meer afwist van de mogelijkheden of is er iemand die z'n hod assist/ bandenspanning compatible ABS module liever kwijt is .
    *Misschien kunnen ABS modules (die compatible zijn met hold assist/tmps) van andere audi types gebruikt worden. Eventueel andere auto's van de VAG group (VW, seat) of die ook de Bosch 5.3? module gebruiken (BMW, ferrari,...)? Het zou dan waarschijnlijk gemakkelijker zijn om een relatief nieuwe te vinden aan een menselijke prijs.

  2. #2

    Standaard Re: Retrofit Audi Hold Assist (AHHA)

    Dasquade,

    Even de zoek functie gebruiken, al 20 post aan info
    Dat topic staat hier: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...-inbouwen.html

    Peet,

    Graagsamenvoegen en in 1 topic verdergaan.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •