Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Panorama dak Avant

  1. #1

    Standaard Panorama dak Avant

    Goedendag, wat zijn de ervaringen met het panoramadak in de A4 avant.

    Warmte in de auto?, Windgeruis?.
    groet, Mark

  2. #2

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Ha Mark,

    Ik heb zelf dat dak niet, maar heb wel een paar keer meegereden met iemand die dit in z'n A4 had; mooi licht en natuurlijk als bij ieder dak wat geruis als je boven bepaalde snelheden komt. Maar dan kan die altijd dicht of op een kantelstandje natuurlijk.

    Mooie optie wat mij betreft, wel prijzig waardoor je het niet heel veel ziet! Wil je er één kopen?

    JD

  3. #3

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sline2009 Bekijk Berichten
    Goedendag, wat zijn de ervaringen met het panoramadak in de A4 avant.

    Warmte in de auto?, Windgeruis?.
    groet, Mark
    Zoek functie '' panoramadak '' geeft deze: http://www.audiforum.nl/forum/q5-200...n-de-auto.html

    Of vraag het deze 2 AF leden

    530d : http://www.audiforum.nl/forum/showro...-b8-avant.html

    KRS: http://www.audiforum.nl/forum/showro...na-2010-a.html

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #4
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.308
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    m'n schoonzoon heeft een zwarte A4 Avant met panorama-dak.
    ziet er goed uit en ze zijn er blij mee

  5. #5
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    @SLine2009: Ik heb mijn A4 Avant B&O Edition afgelopen donderdag zelf opgehaald in Ingolstadt en ben inmiddels 1000 km "ervaringsdeskundige". Het is een schitterende constructie en geeft een ruimtelijk gevoel in de auto. In deels open geschoven toestand maakt het best veel herrie. Ik vind wel dat er vrij veel wind naar binnen slaat, zeker als ik het vergelijk met mijn vorige auto met een gewoon glazen schuif/kanteldak. In de kantelstand is het een perfect dak. Zeer stil, ook bij 170 km/h op de terugweg. En toch het voordeel van veel meer frisse lucht.
    Dat gaas wat omhoog komt, zit nu al vol met muggen :-) Het is een prijzige optie, dus je moet echt een liefhebber zijn van open daken. Voor mij was er nog een andere reden: ik krijg snel last van mijn ogen door de droge lucht v.d. airco. In de kantelstand hoeft de airco pas aan bij temperaturen boven de 25 graden door de verbeterde luchtcirculatie. Hij zuigt de warme lucht binnen no-time uit het interieur als je hem in de kantelstand hebt.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC


  6. #6

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Ja heb een a4 in bestelling staan,
    Ook ik ga hem ophalen uit Ingolstadt.
    Ik twijfel nog om het dak toe te voegen
    gr

  7. #7
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    We zijn heen in een S-Edition zónder panoramadak gereden en terug reed ik in mijn nieuwe A4 met dak. Het was wel een wereld van verschil, dus op zich wel een aanrader. Heb je trouwens al geïnformeerd bij de dealer of je nog wijzigingen kan doorvoeren? Ik was dus te laat. Had rekening gehouden met een levertijd van zeker 15 weken, maar het ging veel sneller!
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Mijn auto wordt gebouwd in week 22. Ik had dit vast laten leggen ivm mj2012
    Ik kan nog wijzigen

    gr

  10. #9
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Mijn overweging was dat het interieur bij een proline S zonder panoramadak wel erg donker is en de zwarte hemel verplicht is. Ondanks zeer slechte ervaringen bij zowel onze Mini als BMW (beide al compleet vervangen geweest) toch maar besteld. De grote verschillen met bv de de BMW is dat bij Audi het glas veel donkerder is, het achterste deel vast is en de zonwering een stuk gaas is ipv een compleet dichte hemel die ook geluidswerend is.
    Met een dakkoffer is het geluid bij een vaartje van 140km/h toch wel hinderlijk, zeker op lange afstanden.
    Audi A6 4g 3.0 TFSI S-tronic Oolong grijs
    vorige:A4 avant B&O Gletsjerwit metallic

  11. #10
    haroldtenbroeke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sline2009 Bekijk Berichten
    Goedendag, wat zijn de ervaringen met het panoramadak in de A4 avant.

    Warmte in de auto?, Windgeruis?.
    groet, Mark
    Hoi Mark,

    Ik heb in het verleden bij een ander merk ervaring opgedaan met een panoramadak. Het staat inderdaad geweldig maar als de auto in de zon staat warmt hij veel sneller op.

    Verder, ook niet onbelangrijk, is het veel bewerkelijker om schoon te houden ! Niet alleen het glasoppervlak maar ook de naden en randen vragen de nodige aandacht.

    Een groot voordeel is wel weer dat je niet eventuele wolkjes in de lak kunt zien !

    Veel wijsheid met de beslissing en groeten,

    Harold

  12. #11

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Ik heb sinds een paar maanden een A4 avant uit Duitsland gehaald. Deze auto heeft veel opties, waaronder een panoramadak.
    Het dak bevalt erg goed, veel extra licht en in de kantelstand veel frisse lucht. Geheel open ongetwijfeld meer lawaai, ja wat wil je, er ontstaat een groot gat. In gesloten toestand geen lawaai en bovendien kun je de binnenhemel elektrisch sluiten, scheelt ook zon inval. Kortom een (prijzige) aanrader! Maar maakt de auto ook aantrekkelijk bij verkoop.

  13. #12
    chiel00's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    256
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 530d touring Bekijk Berichten
    Mijn overweging was dat het interieur bij een proline S zonder panoramadak wel erg donker is en de zwarte hemel verplicht is. Ondanks zeer slechte ervaringen bij zowel onze Mini als BMW (beide al compleet vervangen geweest) toch maar besteld. De grote verschillen met bv de de BMW is dat bij Audi het glas veel donkerder is, het achterste deel vast is en de zonwering een stuk gaas is ipv een compleet dichte hemel die ook geluidswerend is.
    Met een dakkoffer is het geluid bij een vaartje van 140km/h toch wel hinderlijk, zeker op lange afstanden.
    Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je zwarte hemel willen ruilen voor een lichte!

  14. #13
    530d touring's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    163
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chiel00 Bekijk Berichten
    Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die je zwarte hemel willen ruilen voor een lichte!
    Als ik geen panoramadak had gehad had ik dat zeker overwogen !
    Audi A6 4g 3.0 TFSI S-tronic Oolong grijs
    vorige:A4 avant B&O Gletsjerwit metallic

  15. #14
    A4Racer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    135
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Ehhmmm... het dak ziet er fantastisch uit, het elektrische gordijntje is een prima gadget, hij schuiift ook keurig open in 5 standen, maar ik lees hier ook over een kantelstand.... die heb ik niet (of nog niet ondekt).

    Hoe werkt de kantelstand?
    oud: A4 B8 - verkocht
    oud: Q5 2.0T, alle opties - gejat
    nu: Q5 3.0T, veel opties, oa: ACC, leder sportstoelen, Parkeercamera, pano dak, ADS, JD-tuned

  16. #15
    StreammomKrid's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    ik ben ok erg te spreken over het pano dak!!! van warmte weet ik nog niet veel, want heb auto pas sinds sept 2011.
    Kantelen is de bedieningstop naar voor af achteren kantelen ipv draaien...

  17. #16
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    Ook leuk is dat het gordijn sluit als je de auto afsluit met de afstandbediening en de knop langer ingedrukt houdt. En A4Racer: kantelstand is schakelaar kantelen, logisch toch??
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  18. #17
    StreammomKrid's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    mmmmmm, dat van die afstandsbediening wist ik ook niet... eens proberen sebiet

  19. #18
    A4Racer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    135
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: Panorama dak Avant

    @StreammomKrid & VroemTFSI: Wauw, het werkt, toch het boekje er maar eens bijpakken of ik nog meer gadgets gemist heb . Gelukkig heb ik 'em pas 3 maanden en is het niet 'dak open-weer' geweest, maar in kantelstand is het dak veeeeeel stiller!

    Ziet er ook nog eens geweldig uit! T kost een paar centen, maar de afwerking is dan ook wel TOP..... I'm so happy
    oud: A4 B8 - verkocht
    oud: Q5 2.0T, alle opties - gejat
    nu: Q5 3.0T, veel opties, oa: ACC, leder sportstoelen, Parkeercamera, pano dak, ADS, JD-tuned

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •