Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: trillend/tikkend geluid audi 2.0 tdi 143pk motorcode CAG (video)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Post trillend/tikkend geluid audi 2.0 tdi 143pk motorcode CAG (video)

    hallo,

    Ik heb mij 2weken terug een audi A4 B8 2.0 tdi met S-line sportpakket aangeschaft en zit met een vraag.
    Het gefluit van de turbo viel mij op van in het begin, dacht dat dit wel normaal was.
    Ben dan is meer in detail gaan onderzoeken op internet of er nog waren met deze ervaringen, heb gelezen dat er iemand pakking heeft vervangen en dat er ook veel te doen is rond de versnellingsbakken. Toen ik eens bij draaiende motor (met motorkap open) het geluid beluisterende bij gas geven vond ik dat hij vrij raar klonk. trillend geluid, turbo geluid lijkt mij ok. Is dit typisch diesel geluid of is er meer aan de hand? iemand reeds ervaringen of vermoedens?
    graag jullie bevindingen over onderstaand geluid in film.

    http://www.myvideo.be/watch/8405606

    uitgebreide voorstelling van de wagen met meer foto's volgt nog
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door thomasm; 12-01-12 om 13:17.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: trillend geluid audi 2.0 tdi 143pk motorcode CAG (video)

    nog een 2de film, iets dichter bij de motor

    http://www.myvideo.be/watch/8405642

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: trillend geluid audi 2.0 tdi 143pk motorcode CAG (video)

    het getik dat ik hoor zou volgens dealer een klep zijn die telkens open en dicht gaat, zou normaal zijn ...

  4. #4
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: trillend geluid audi 2.0 tdi 143pk motorcode CAG (video)

    Zover ik me herinner klinkt de mijne ook zo (getik), dus normaal. Klinkt nog raarder zonder de motor cover.
    Het gefluit is van de turbo spool klinkt ook normaal, hier is het nog 'erger' met m'n luchtfilter.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: trillend geluid audi 2.0 tdi 143pk motorcode CAG (video)

    ok bedankt voor je reactie!
    bij een nieuwe wagen maak je je snel zorgen en zeker als je iets hoort begin je op alles te letten
    verder zeer tevreden over de rijeigenschappen


  6. #6
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: trillend geluid audi 2.0 tdi 143pk motorcode CAG (video)

    Stock is hij wat te braafjes .
    *Chipped 177ph/370Nm (stock 136pk/320Nm als ik me vergis -> multitronic)
    *High flow intercooler & custom turbo inlet (betere turbo spool)
    *audi drive select: dynamic gasresponse
    *BW airfilter
    Veel lekker gevoel, nu doet de turbo tenminste iets .

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: trillend geluid audi 2.0 tdi 143pk motorcode CAG (video)

    ja motor is vrij tam, zeker als je van een 2.0 tfsi komt met 200pk
    er komt binnenkort wrs een chip in van bij JD en een andere luchtfilter,
    denk dat dit de 2 beste dingen zijn die je kan doen voor de motor wat leuker te maken binnen een aanvaardbaar budget.
    je kan natuurlijk ook met andere intercooler werken zoals jij doet maar denk dat dit dan weer snel oploopt in prijs.
    de dynamic gasresponse van audi ken ik niet, hoe werkt dit juist? makkelijk te installeren of aan te passen?

  8. Ad
  9. #8
    Dasquade's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    715
    Kudos
    8
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: trillend geluid audi 2.0 tdi 143pk motorcode CAG (video)

    Dynamic gasresponse is onderdeel van audi drive select. Dat is eigenlijk puur vagcom codering wat mogelijk is ieder audi.
    De codering is terug te vinden in de vagcom pdf hier op het forum en als je wat bekend bent met codering van de wagen, redelijk gemakkelijk (5 tal minutjes werk). Codering alleen zal wel een error code geven als je een scan doet maar dit is enkel omdat je niet de schakelaar hebt.
    Schakelaar is de ene kost (ik dacht dat ik rond de 50€ had betaald) en is ook relatief makkelijk te installeren.
    Ik heb de mod recent gedaan en is terug te vinden hier in de B8 section: Audi drive select (ADS).

    Verwacht er geen wonderen van, uiteindelijk is het eigenlijk enkel je gaspedaal 'input' die vlugger reageert en dus een beetje lag uit het systeem haalt.
    Maar ik heb toch ook de indruk dat het het 'leerprogramma' (als je een dagje oma stijl rijd, zal dag erna de gasresponse oma stijl aannemen) wegneemt en nu altijd het zelfde is .

    Intercooler op zich maakt nu niet zoveel uit, tenzij op warme dagen en afhankelijk van stadsverkeer enzo (is bewezen dat het nu niet zoveel uitmaakt al is een beter intercooler en flow = minder IAT pieken en dus constantere power). Wat wel wat uithaalde was het feit dat de intercooler kit die ik heb gekocht heb geen intercooler drukhuis heeft en dus minder turbo spool lag heeft. Maarja, achteraf gezien, waarschijnlijk al het geld niet waard.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: trillend geluid audi 2.0 tdi 143pk motorcode CAG (video)

    interessant die audi drive select met dynamic gasresponse.
    ik heb reeds een document gevonden met alle vagcom mods in en ga binnenkort bij iemand langs om er enkele in te steken, ga dan ook eens vragen voor die gasresponse.

    ja dat dacht ik wel van die intercooler, ik vind het turbogat nu nog wel meevallen.
    denk dat een gewone chip in combinatie met betere luchttoevoer en eventueel nog betere luchtafvoer al veel zal doen.

    dumpvalve is mss ook goede oplossing als je turbolag wilt verminderen maar dat vind ik irritant en weet niet of dit eigenlijk wel veel effect heeft

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •