Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Start stop systeemstoring A4

  1. #21
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    461
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Start stop systeemstoring A4

    Van mijn vorige auto (Mazda 6) begaf de startmotor het na 300.000km. Het was het eerste serieuze onderdeel dat kapot ging, maar ik verwacht dat met een start/stop systeem dat die dingen eerder de geest gaan geven. Een warme motor start je wel makkelijker, maar hoe minder de startmotor draait hoe langer die heel blijft.

    Bij Mazda kost een startmotor (nieuw) al rond de €600, dus dan moet je heel wat tankjes benzine/diesel voor uitsparen...
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Start stop systeemstoring A4

    Na 24.000 km met vele problemen B8 facelift 2.0 TDI Multitronic kan ik dit probleem sinds vandaag ook aan m'n lijstje toevoegen. S/S systeem heeft (op enkele kleine onlogische zaken) altijd redelijk gewerkt maar vanmiddag wilde hij niet meer starten toen ik de rem losliet. Het oranje lampje van de voorverwarming knipperde terwijl ik net meer dan 100km snelweg achter de rug had. Motor terug aan de praat gekregen en lampje ging uit. Bij het volgende licht was het weer van dat en kreeg nu melding op boordcomputer dat er een storing in het systeem zit. Het oranje lampje blijft nu constant knipperen !
    Met garage gebeld, zsm binnenkomen ... ben benieuwd wat het nu weer is en of er een oplossing voor zal zijn.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard Start stop systeemstoring A4

    Oplossing permanent uitschakelen start/stop systeem. Bij mij werkt t geweldig. (Zie topic bij A5)

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Start stop systeemstoring A4

    Dank voor jullie tips, na 2 dagen auto terug uit de garage ... de gasklep van de potentiometer zat vol met roetafzetting, dit was de oorzaak van de motorstoring.
    Volgens de garage is het een gekend probleem, echter nog niet meegemaakt op 24.000 km (hoofdzakelijk snelweg). Ze hebben nu een andere toevoer voor de recyclage van de uitlaatgassen gemonteerd en dat zou het probleem definitief moeten oplossen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •