Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    Afgelopen vrijdag de nieuwe A4 1,8 TFSI Multitronic opgehaald. Eerste km's op de snelweg al af en toe een behoorlijk hikkende auto. Net of deze "blijft hangen" op een punt en dan pas door gaat. Momenteel na nog geen 1000 km doet dit zich nog af en toe voor met het langzaam gas geven. Bij Audi garage geweest en er zijn al wat meer meldingen over en indicatie is dat het kan liggen aan de verstuivers. Bij mij wordt de verstuiver van cilinder 4 volgende week vrijdag vervangen.
    Laatst gewijzigd door Berg046; 01-07-12 om 06:52.

  2. #2
    Ordie76
    Guest

    Standaard Re: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    Ik heb nergens problemen mee. Heb in 4 weken tijd inmiddels bijna 5000 km op de teller staan (vakantie naar italia). Hij rijdt prima!

  3. #3
    ofles
    Guest

    Standaard Re: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    Ik heb exact dezelfde problemen gehad, na een paar duizend kilometer nergens meer last van.

    Uiteraard zou ik wel melding hiervan maken bij de Audi dealer, zodat de storing wordt vastgelegd.

    Succes
    - Onno

  4. #4

    Standaard Re: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    Hier dezelfde motor, en ook nergens problemen. Vlak na de stop/start hikt hij wel eens (toerental valt omlaag, komt direct weer terug), maar nooit tijdens het rijden.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    Verstuiver van cilinder 4 vervangen. Komende weken afwachten of het probleem daarmee verdwenen is. Doordat het stekkerje van de stop/start losgeschoten was na de reparatie, dezelfde middag nog even terug geweest omdat het een alarm weergaf.


  6. #6

    Standaard Re: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    of hij zuipt te veel, heb ik ook wel eens.
    sorry kon t niet laten lol
    24 flessjes in een krat, 24 uur in een dag wat een toeval
    A4 avant 18tfsi multitr. S line int & ext. B&O panoramadak dimmende binnen- en buitenspiegel elec. Achterklep licht- en regensensor adaptieve xenon verlichting etc.

  7. #7
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    Een keer stiekem achter de auto gaan staan en heel hard 'boe' roepen helpt ook wel eens tegen hikken ;-)
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    29
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    Hier ook een met af en toe een hikje...

    afgeleverd 15-juni-2012, dag erna mee op vakantie gegaan, en ook hier gemerkt dat deze heel af en toe een klein beetje schokt bij het wegrijden, maar is tijdens de vakantie van 12 dagen maar 3x voorgekomen ofzo,
    Inmiddels 4000km op de teller en de laatste tijd eigenlijk niet meer meegemaakt.
    Misschien toch iets wat ingesleten/ingeleerd moet worden door het rijden?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    29
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    Te vroeg gejuigd, vandaag onderweg naar een klant,
    Rijd op rechte weg, km of +/- 100 ineens EPC lampje aan, auto merkbaar minder vermogen, en bij gasgeven weer een schokkend gevoel, toen bij stoplicht meteen stil gezet, keertje uit en weer gestart en toen liep hij weer normaal,
    Wel met de melding dat het start/stop systeem niet functioneerde. nadat ik daarna wegreed bij de klant (10 min. later) was alles weer normaal.
    Even een weekje afkijken of het vaker voor gaat komen anders even naar de dealer

  11. #10
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    Ik zou er meteen mee naar de dealer gaan, foutmeldingen staan nu opgeslagen in geheugen...

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1,8 TFSI Multitronic 2012 hikt

    Tot nu toe geen problemen meer gemerkt tijdens het rijden na het vervangen van de verstuiver. Uitlezing gaf dit probleem ook niet aan; wel die cilinder 4 vanuit een teveel doortrappen van het gas en daarna in noodloop gaan. Na herstart was het weer voorbij en te lezen in het geheugen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •