Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 103

Onderwerp: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Chris, als je gaat zoeken op Internet kom je veel tegen onder de VAG T(F)SI motoren, dus ook als je buiten het Audi forum zoekt. Ook veel gevallen rond de 40.000 km (of 40 kkm of 40 Mm).

    Ik kom hier net kijken, maar mijn indruk:

    Zoals je leest gebeurt het soms plotsklaps zonder aankondiging -- de motor draait zichzelf de vernieling in... het kan een sliupend probleem zijn: zeefje van de olie gaat kapot, olie wordt niet langer gezuiverd, oliedruk gaat afwijken, oliedruk geregelde nokkenasspanner gaat falen, ketting gaat loszitten, timing gaat verkeerd, motormechaniek raakt elkaar op en motor loopt de soep in.
    Er is niet echt een km stand voor aan te geven.

    Welke modellen (motortype, productiedatum) hebben een bekende zwakte? Welk preventief onderhoud en welke verbeterde delen zijn van toepassing? Is de dealer/distributeur hier open over, wordt er meegedacht met de klant, coulance, worden dingen onderhands opgelost/vervangen? Wordt er openheid gegeven in de geschiedenis van een auto?

    Natuurlijk hoor je van tevreden rijders niet veel, dus het is koffiedik kijken wat de kans is dat je auto morgen op deze manier start... Alleen bij PON en hoger hebben ze wel wat statistieken denk ik.

  2. #42

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Niet alle distributieproblemen van VAG motoren hebben dezelfde oorzaak @likewise.
    Problemen die je over de 1.4 TSI leest zijn bijvoorbeeld niet gelijk aan het distributiekettingspannerprobleem van de 1.8TFSI 2008/2009/(deels) 2010.

    Het overgrote deel van de problemen met de 1.8TFSI distributiekettingspanner spelen zich volgens mij af rond 100k-150k, wat ook het garantieverhaal ingewikkeld maakt.. Het verbeterde onderdeel? De distributiekettingspanner, maar ook een geoptimaliseerde non-return valve. Maar als je heel de boel open hebt ben je gek als je niet de ketting van €80,- meeneemt.

    Zie mijn eerdere post voor aanvullende info: #post1550343
    Laatst gewijzigd door Nenna; 08-01-15 om 21:07.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Duppie op de eerste rang?
    ik weet het niet hoor,maar als je volgens jouw 20.tot 30 K uitgeeft prima.
    maar dan verwacht je toch ook zeker dat Audi achter zijn product staat.
    want wat dat betreft kunnen ze van hun Japanse en ook Duitse concurrenten wel nog wat leren .
    je mag dan wel kwaliteit willen leveren,maar houden is moeilijker hoor.
    hier in Europa zijn ze nog vrij makkelijk in deze zaken
    maar ik weet uit eigen ervaring,zo gauw je over rechtsbijstand praat en geschillencommissie,zijn ze toch opeens een stuk coulanter.
    het is net wat er gezegd word,Audi verschuilt vaak achter dit soort missers.
    het is jammer dat Pon deze zaken niet serieus neemt,want reclame voor je product is het zeker niet.
    ik heb zelf het idee dat het tfsi blok van de eerste serie een grote misser is.

  4. #44

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joehoe Bekijk Berichten
    Beste medelezers,
    Gisteren mijn audi a4 1.8tfsi achter kunnen laten in oostenrijk.....iets met de distributieketting en kromme kleppen.........hij wilde op een ochtend niet meer starten, daarvoor wel onregelmatig stationnair gedraaid (ik dacht, zal de kou wel zijn, -17 en veel sneeuw) en motormanagament lampje is toen gaan branden.
    Dat komt voor mij bovenop het olieverbruik van 1ltr per 1000 km. Hier was ik net over in onderhandeling, kosten 1650 euro (coulance 70/30%). Om het oliegebruik op te lossen moeten de zuigers vervangen worden, evenals de distributieketting en rollen? Nu dus nog meer schade......
    Klotezooi.
    Dit alles na zelf deze auto privé nieuw gekocht te hebben en bij dealer in onderhoud....2010 en 140.000 op de teller......

    Ik ben wel,wat klaar met audi, hopelijk kan de dealer mijn mening nog veranderen door goede service te bieden, we zullen zien....
    ***Vandaag de diagnose: zuigers hebben tegen de kleppen aangezeten, gehele motor moet vervangen worden..........belachelijk! Prijsopgave volgt..........
    okee; de zuigers hoef ik niet meer te vervangen vanwege het oliegebruik..........snik snik
    Laatst gewijzigd door Joehoe; 13-01-15 om 19:57.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Hoop het voor je Joehoe .succes


  6. #46
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Zo dat is klote ! Succes en hopelijk valt er iets te regelen met het oplossen !

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    27
    Kudos
    0

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Update

    Auto is vorige week uitgelzen en het zou aan mijn nokkenas liggen. De Nokkenas versteller was echter in 2011 al vervangen. Maar om een lang verhaal kort te maken zijn ze gaan kijken halve auto uitelkaar maar het distributie gebeuren was niks mee aan de hand. Alles stond nog op tijd. Ze hebben nu mijn moter geflushed gereinigd heb ik me laten vertellen maar heb ook gelijk de complete distrubutie laten vervangen want zoveel mazzel zal ik niet een 2de keer meer hebben.
    Auto loopt weer als een zonnetje nu.

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen @platte. Veel rijplezier weer!

  10. #49

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    @platte wat was je kwijt voor het vervangen van de gehele distributie en waar heb je dit laten doen? Ik heb er nu circa 47dkm op staan maar twijfel ook of ik niet preventief de zaak laat vervangen. Hoewel mijn auto wel altijd om de 15dkm een beurt heeft gehad (bij de dealer)en niet zoals velen om de 30dkm, mijn long life olie is dus regelmatig ververst en er is als het goed is weinig interne vervuiling. Ik heb een beetje een déjà vu gevoel, de vorige VAG auto's die ik reed met ketting (waar ik ook de ketting en spanner preventief heb moeten vervangen 15 jaar geleden) blijkbaar is er weinig lerend vermogen en is de roep om "meer winst" te maken groter dan om een degelijk product te leveren.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 20-01-15 om 09:50.

  11. #50

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joehoe Bekijk Berichten
    ***Vandaag de diagnose: zuigers hebben tegen de kleppen aangezeten, gehele motor moet vervangen worden..........belachelijk! Prijsopgave volgt..........
    okee; de zuigers hoef ik niet meer te vervangen vanwege het oliegebruik..........snik snik


    Allen,

    ik kan melden dat ik inmiddels weer rond rijdt. Er zit een nieuwe "stripmotor" in mijn A4. Hij rijdt weer als vanouds.
    Uiteindelijk heb ik niets hoeven te betalen (reparatie tegen de 12.000 euro), dankzij een geweldige service van mijn dealer bij wie ik in onderhoud ben/was. Dealer: Martin Schilder, filiaal Alkmaar. Erg blij dus!

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    59
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Joehoe en anderen: Op de site van audi staat "wie een audi rijdt staat niet graag voor verrassingen, ook niet qua kosten voor onderhoud". In jouw geval heeft jouw dealer dit voor 100% waargemaakt. Veel plezier verder met je audi.
    Helaas kan ik in mijn situatie dit over Audi dealer nog niet zeggen(nog niet!!!). Omschrijving probleem ziet je hier: http://www.audiforum.nl/forum/model-...rs-defect.html

    Gisten heb een gespreek met Audi Centrum Van Mossel in Tilburg gehad. Volgens hen is coulance niet mogelijk omdat(onder anderen) de auto niet altijd door Audi dealer is onderhouden. In het serviceboekje staat idd 2x onderhoud, door vorige eigenaar bij een niet audi garage. Op zich vind ik dit ook logisch. Had bij aankoop beter moeten opletten.
    Nu is de voorlopige prijsopgave voor reparatie (distributie- en balansasketting incl spanners en geleiders + cilinderkop incl montage) € 3.000 - € 3.500 max. Is afgesproken dat ik maandag een totale begroting met exacte kosten krijg.
    Maar… ik vraag mij nog steeds af of de dealer dit had kunnen zien/voorkomen om het volgende? Op 9 januari jl. heb ik een onderhoudsonderzoek door de dealer laten doen(factuur aanwezig). Was ook het eerstvolgende reguliere onderhoud sinds ik de auto heb. Er kwamen een paar dingen uit dit onderzoek naar voren, zoals storingen reservoirklep, in de bestuurdersdeur, maar helemaal niets over distributieketting, spanners, geleiders of dergelijke. Heb het onderhoud + reparatie toen uitgesteld (omdat ik de auto nodig had) en heb nog ca 400 km gereden.
    Laatst gewijzigd door thanthe; 31-01-15 om 11:44.

  13. #52

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thanthe Bekijk Berichten
    Volgens hen is coulance niet mogelijk omdat(onder anderen) de auto niet altijd door Audi dealer is onderhouden. In het serviceboekje staat idd 2x onderhoud, door vorige eigenaar bij een niet audi garage.
    In het serviceboekje staat ergens zoiets als: blabla "garantie indien de auto volgens dealerspecificaties wordt onderhouden." Het gaat dus niet om of het daadwerkelijk bij een dealer gebeurd, maar volgens mij, of het volgens dezelfde (of betere :-)) werkwijze gebeurd.

  14. #53

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    In het serviceboekje staat ergens zoiets als: blabla "garantie indien de auto volgens dealerspecificaties wordt onderhouden." Het gaat dus niet om of het daadwerkelijk bij een dealer gebeurd, maar volgens mij, of het volgens dezelfde (of betere :-)) werkwijze gebeurd.
    Dat gaat over de wettelijke fabrieksgarantie. Voor die termijn kan Audi niet verplichten dat de auto bij een officiële Audi dealer wordt gedaan. Voor extra garantie of coulance kunnen ze dat echter wel vereisen.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  15. #54

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Ik heb een S4 met met 4.2l bbk blok ook soms 59.000km ratelende koude start. Zit nog te dubben wat te doen.
    Ones an Audi always an Audi

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    126
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Heb een B8 uit 2008 160pk automaat met 109K op de teller.
    Auto altijd keurig onderhouden deels dealer deels andere garage.
    Rijdt als een zonnetje ben er heel erg blij mee...

    Van tevoren goed ingelezen en zag heel veel over de 1.2 en 1.4 aan negatieve ervaringen tot ik deze thread zag...

    Auto gaat binnenkort geflushed worden en versie automaat olie krijgen.... maar nu ik dit lees over de ketting/spanners???

    Is er iets wat ik preventief kan doen?
    En zo ja wat kan ik aan kosten verwachten?

  17. #56
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Je kunt het natuurlijk preventief laten vervangen, maar het is niet zo dat elke 1.8TFSI met ketting problemen krijgt. Als de auto verder goed behandeld is zie ik niet direct reden om alles preventief te gaan vervangen.

    Is volgens mij niet goedkoop om te laten vervangen. Denk dat je zo aan de 1000-1500 euro zit als het niet meer is.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    126
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Je kunt het natuurlijk preventief laten vervangen, maar het is niet zo dat elke 1.8TFSI met ketting problemen krijgt. Als de auto verder goed behandeld is zie ik niet direct reden om alles preventief te gaan vervangen.

    Is volgens mij niet goedkoop om te laten vervangen. Denk dat je zo aan de 1000-1500 euro zit als het niet meer is.
    Jah ik heb hem van het weekend aangeschaft, was een dure investering, ben altijd heel erg zuinig op mn auto`s (Audi 80/A4 B5/A4 B6) allemaal handbakken en nu een B8 8 traps automaat... ik steek er liever nog 1500 in dan dat ik een nieuwe blok moet betalen...

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    8traps ? Automaat

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    27
    Kudos
    0

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Beste Chris,

    Heb dit niet bij de dealer laten doen vanwegen het hoge urentarief. Vriend van mij is automonteur en heb hem heel de distrubutie laten vervangen. Bij dealer incl grote beurt zou het rond de 3000 euro kosten. Was nu gelukkig maar 1000 euro kwijt. Bijna heel de voorkant moet van de auto dus gaat veel tijd inzitten.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    @platte wat was je kwijt voor het vervangen van de gehele distributie en waar heb je dit laten doen? Ik heb er nu circa 47dkm op staan maar twijfel ook of ik niet preventief de zaak laat vervangen. Hoewel mijn auto wel altijd om de 15dkm een beurt heeft gehad (bij de dealer)en niet zoals velen om de 30dkm, mijn long life olie is dus regelmatig ververst en er is als het goed is weinig interne vervuiling. Ik heb een beetje een déjà vu gevoel, de vorige VAG auto's die ik reed met ketting (waar ik ook de ketting en spanner preventief heb moeten vervangen 15 jaar geleden) blijkbaar is er weinig lerend vermogen en is de roep om "meer winst" te maken groter dan om een degelijk product te leveren.

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Hallo is dit het zelfde probleem als ik

    Op 11 juli 2013 heb ik mijn AUDI A4 1.8 TFSI uit 2008 gekocht bij Kamsteeg Auto Plaza te Voorschoten.

    De auto werd aan mij afgeleverd op 11 juli 2013 nadat er een technische keuring had plaatsgevonden door Kamsteeg. Na de afleverdatum kreeg ik enkele kleine technische problemen die ten dele onder de garantieregeling vielen en welke ik deels op eigen kosten heb laten verhelpen.

    In Mei 2015 bleken er zeer serieuze hardware en mechanische issues te bestaan en de reparatie daarvan hebben mij een fortuin gekost, namelijk EUR 5.850,01.

    Hierin ben ik op geen enkele wijze gecompenseerd door Audi. Vlak na deze grote en dure reparatie, namelijk 3 maanden later in Augustus 2015, werd er regulier onderhoud gepleegd op mijn auto en werd er olie ververst. Op mijn verzoek werden alle noodzakelijke controles en reparaties uitgevoerd om de kwaliteit te kunnen waarborgen. De kosten hiervan bedroegen EUR 927,13

    Ondanks dat mijn auto altijd bij een Audi-dealer in onderhoud is geweest werd ik na dit onderhoud vervolgens in maart 2016 geconfronteerd met wederom een zeer serieus mechanisch probleem. 8K ketting rekten verspring. De kosten van repartie hiervan is EUR 3,230?

    Wie is verantwoordelik? De distributieriem zijn gebroeken en er bleken motor problemen te zijn met geluid.

    Het uitgevoerde reparatie heeft te maken met het rekken en verspringen van de B8/8K ketting. Hiervoor zijn bij Duitse Audi bezitters vaak motors vervangen op kosten van de fabriek. Bij mij is ook de motor vervangen. De Audi dealer vraag mij om contact te nemen met PON voor compensatie. Maar PON zegt ze heeft deze auto aan mij niet verkopen en deze auto heeft geen warranty meer.

    Wie is verantwoordelik? Heeft iemand dit soort van problem? Wie kunnen mij helpen met deze kosten te compenseren?
    help aub--reactie wordt zeer op prijs gesteld
    Laatst gewijzigd door collins45; 01-06-16 om 22:23.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •