Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Resultaten 101 tot 103 van de 103

Onderwerp: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

  1. #101
    AlphaMale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    En ik maar denken dat mensen met zo'n moderne A4 of A5 beter af en gelukkiger zijn dan ik met mijn stokoude Audi 80.
    Ik heb niet gezegd dat ik ongelukkiger ben

    Maar Audi (aka VAG) heeft bij mij wel afgedaan als premium merk. Niet de moeite nemen om een onderdeel van €20-30 preventief te laten vervangen vind ik schandalig. Onderhoud laat ik doen bij een onafhankelijke garage, maar ben meermaals bij de dealer geweest voor andere zaken (vitale onderdelen, storingen uitlezen toen ik zelf nog geen VCDS had). NOOIT is er iets gemeld over openstaande TSBs op deze modellen, nooit! Ook niet over de bekende trilproblemen van de eerste reeks B8.

    Uiteindelijk loopt het hoog op in de kosten en mag je er zelf voor opdraaien (er zijn genoeg verhalen te vinden over complete total loss verklaringen, internationaal).
    En Audi steekt zijn kop in het zand....

    Sorry, dat was even off-topic.
    Laatst gewijzigd door AlphaMale; 19-04-18 om 08:45.
    Updates: Stage 1 | Eibach Pro Kit| Mandrus Millenium 19" | 3.0TDI FMIC | AfE Pro Dry S | 034 Turbo Intake Hose Retrofits: S-Line Interior | S-Line FL rear bumper | L+R exhaust | FL leds rear | PDC+camera |RS4 grille

  2. #102

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Ben het volledig met je eens, toch een behoorlijke teleurstelling en zit echt in dubio;

    Alhoewel nu 3000 euro verder mijn volledige motor gereviseerd is, vraag ik me echt af of ik hem niet beter weg kan doen... De motor is nu helemaal goed voor komende 150k+ kms, maar ben echt bang dat ik over een paar maanden weer op het hakblok sta omdat dan de multitronic ermee ophoudt en vervangen moet worden of 1 van alle andere grote problemen die ik op het forum lees etc.... De auto is altijd dealer onderhouden, maar gezien de alom bekende dist. ketting problemen, die niet nagekeken zijn / pro-actief vervangen werd of uberhaupt dat ik door de dealer erop geattendeerd werd als risico wilt dat dus ook helemaal niets meer zeggen... En heb ik geen vertrouwen meer dat veel voorkomende problemen door de dealer pro-actief en serieus worden bekeken aangepakt voor dat het te laat is....

    Ik heb een b8 uit 2009 en dus van de eerste reeks... De auto is 9 jaar oud ja, en onderhevig aan slijtage en ik snap dat er dan dingen vervangen moeten worden, maar ik heb hier nu zo een naar gevoel aan overgehouden, zeker na de lakse en onverschillige opstelling van de Audi dealer omtrent deze zaken...

    Dit is mijn eerste audi en mijn perceptie is nu niets meer dan dat het gewoon een VAG melkkoe is, dan dat het een premium merk is waar je een 'premium' service van kan verwachten...
    Laatst gewijzigd door Cleem; 19-04-18 om 18:15.

  3. #103

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8 TFSI Distributieketting gebroken, coulance?

    Dat is het lastige: je hebt al zoveel geïnvesteerd in een auto dat opruimen zonde is.

    Stel je gerust: een vriend van me kocht een jonge ex-lease Peugeot 407 Hdi. Na een jaar, bij km-stand 170.000, liepen motor en turbo in de soep dankzij een veel voorkomend smeringsprobleem bij die motoren. Geen coulance, ondanks dat het veel vaker gebeurde en een ontwerpfout de oorzaak was.
    Hij liet voor bijna 4000 euro door een specialist een jong gebruikte ruilmotor plaatsen en had daarna geen problemen meer met het blok. Wel bleef het een peperdure auto qua jaarlijks onderhoud en de dagwaarde kelderde pijlsnel. Uiteindelijk was zijn vertrouwen weg en ruilde hij de Peugeot maar in voor een Toyota Verso. Ik denk dat hij 1500 euro terug kreeg.

    Mijn Oudi 80 kreeg een kleine vier jaar geleden een vastloper. Dat gebeurt bijna nooit bij dat blok, maar de garage had er dunne synthetische olie in gedaan vanwege het olieverbruik. Dat is waarschijnlijk de oorzaak geweest, al weet je zoiets nooit zeker. Doordat ik al het nodige had geïnvesteerd in nieuwe remmen, uitlaat, brandstofpomp en nog een en ander wist ik dat de rest van de auto er nog redelijk bij stond en liet ik maar een ruilblok van de sloop inbouwen voor een goede 1000 euro totaal.

    Met mijn oude beestje ben ik de risee van familie en buurt, maar ik kan gas geven, remmen en zit warm en droog en dat voor een paar honderd euro aan keurings- en reparatiekosten per jaar. Onderhoud doe ik nu deels zelf.
    Laatst gewijzigd door Paudio; 20-04-18 om 09:50.

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •