Re: OEM Conventionele smeerolie peilstok, met Audi partnummers
Huidig partnummer is 06J 115 611 L, prijs bij de dealer € 29,14 incl btw.
Zie ook mijn post #143 , dat is ook de reden dat jouw auto niet genoemd wordt bij de modellen in jouw link. Af-fabriek geen peilstok dus staat jouw type niet genoemd in het vag partssysteem, dus ook niet bij de aftermarket leveranciers.
Re: OEM Conventionele smeerolie peilstok, met Audi partnummers
Is er ook bekend welke peilstok past in een A4 B9 3.0 tdi 218PK code CSWB?
Kan er in dit topic niets over vinden.
Groet van Jeroen
Re: OEM Conventionele smeerolie peilstok, met Audi partnummers
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Jeroen Avant A4
Sorry hoor het is maar een vraag.
https://shop.ahw-shop.de/oelmessstab...tab-06j115611l
Re: OEM Conventionele smeerolie peilstok, met Audi partnummers
Welke pijlstok moet ik hebben voor een 2.0 tfsi motorcode cdnc? Ik heb gebruik gemaakt van de zoekfunctie maar kan niks vinden.
Re: OEM Conventionele smeerolie peilstok, met Audi partnummers
Nou, dit draadje heb je dus wel gevonden, kennelijk.
06J 115 611 L staat diverse keren vermeld voor de 1.8 en 2.0 TFSI….. dat zal ‘m dan wel zijn lijkt me zo.
Re: OEM Conventionele smeerolie peilstok, met Audi partnummers
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Kees B
Nou, dit draadje heb je dus wel gevonden, kennelijk.
06J 115 611 L staat diverse keren vermeld voor de 1.8 en 2.0 TFSI….. dat zal ‘m dan wel zijn lijkt me zo.
Bedankt voor je reactie Kees 👍🏻
Re: OEM Conventionele smeerolie peilstok, met Audi partnummers
Ik heb destijds (2015) de 06j 115 611 voor mijn B8 2.0 tfsi gekocht. de L versie zal vast een nieuwere versie ervan zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Kees B
Nou, dit draadje heb je dus wel gevonden, kennelijk.
06J 115 611 L staat diverse keren vermeld voor de 1.8 en 2.0 TFSI….. dat zal ‘m dan wel zijn lijkt me zo.
Re: OEM Conventionele smeerolie peilstok, met Audi partnummers
Ik heb gisteren ook een oliepeilstok gekocht voor mijn 1.8 TFSI (2012), onderdeelnummer 06J115611L.
€ 16.61 inclusief btw via Autodoc.
Re: Conventionele Olie peilstok
Goede dag,
Ook ik heb een motor met alleen een peilbuis, maar geen peilstok. Dit is een Audi A8 4.0 V8 twin turbo. Motor code : 4HL 0CA. Kan iemand me vertellen welke stok ik moet hebben en waar die nog leverbaar is? Alvast hartelijk dank.
Re: Conventionele Olie peilstok
Dat lijken me geen Audi motorcodes.
Zie hier voor een lijst: https://www.motorcodes.nl/merk/audi/#benzine
Modeljaar zou ook handig zijn, naast de motorcode. Maar of er een peilstok voor wordt aangegeven in etka is nog de vraag, gewoonlijk alleen maar indien de auto ook met peilstok af-fabriek kon worden geleverd.
Re: Conventionele Olie peilstok
Hi Kees, ik zit scheel te kijken, je hebt gelijk. CTGA / Z1Y zal beter kloppen hoop ik. De auto is uit 05 /2014. Er zit wel een peilstok houder met zwart dopje er op. Dus de voorziening is er wel.
Hopelijk heb je hier iets aan?
Alvast bedankt voor je hulp, want peilen is fijner dan digitaal aflezen en hopen dat de sensor juiste info geeft. (en dat je gelijk ziet hoe schoon de olie nog is).
Re: Conventionele Olie peilstok
Ja, dat lijkt er meer op 😀.
Etka geeft helaas alleen maar de nummers voor de peilbuis en het stopje, maar er is goede info over te vinden bij onze oosterburen:
https://www.motor-talk.de/forum/fehl...-t7123586.html
Er worden daarin twee partnummers genoemd (verschillende handgrepen), beide zijn leverbaar bij de Audi dealer voor nog geen 20€ incl btw.
Re: Conventionele Olie peilstok
Re: Conventionele Olie peilstok
Ja, er staat wel “In verband met verschillende soorten dient het chassisnummer vermeld te worden.” En voor de V8 twee weken levertijd.
De genoemde prijs ligt ook de helft hoger dan de actuele prijs bij de dealer.
Maar ik neem aan dat Vagshop wel garandeert dat de peilstok de juiste is, en dat doet de dealer niet….. die zegt “etka geeft geen nummer, dus kunnen we niet leveren”, tenzij jij ze het nummer geeft maar dan kun je hem niet teruggeven indien hij niet past. Keuzes, keuzes 🤔.
Re: Conventionele Olie peilstok
Vandaag aanvraag gedaan bij de VAGshop, die geeft aan dat ze niet instaan voor de juistheid, dus dan moeten we toch blind varen op de duitse info.
https://www.autodoc.de/autoteile/oem/079115611r Is stuk goedkoper en meldt alleen dat dit voor de 4.2 varianten is. Wellicht weer niet gelinkt aan de 4.0 omdat dit nooit door VAG is geregistreerd als zodanig. De Duitse site heeft dit ook via meten zelf vast gesteld. Voor dit geld, kan ik er wel een bestellen en ijken aan de MMI info.
Re: Conventionele Olie peilstok
Ik zou dan even opzoeken hoeveel liter olie er in het blok moet met een nieuw oliefilter, en dan de peilstok ijken als je de olie en filter ververst.