Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 20 van de 138
    1. #1

      Standaard OEM Conventionele smeerolie peilstok, met Audi partnummers

      Ik had 2 jaar geleden een conventionele olie peilstok gekocht.

      Ben nog een beetje van het oude stempel, heb niet zoveel vertrouwen in de MMI meeting.
      Oliepeil.jpg
      Tussen Min en Max (1 liter) is, 1 blokje = 1/8 deel, (totaal 8 blokjes van waarnemeing) dus 0,125 liter.

      Te veel smo kan ook slecht zijn, vul zelf daarom maar tot maximaal 90 %.

      Spreek uit ervaring op mijn werk, ook problemen met low level & high level metingen op grotere motoren.

      Wij hebben hier aan boord (op grotere motoren) daar veel problemen mee.
      Zal in de Audi motoren niet anders zijn, vandaar mijn advies, koop voor die € 15 en conventionele peilstok.


      Had het al eens gemeld in mijn showroom topic 2 jaar geleden : http://www.audiforum.nl/forum/showro...tml#post970751
      Om het nu wat grotere bekendheid te geven, een eigen topic.

      De peilstok van de A3 1.8 TFSi, past precies in mijn 1.8 TFSi CDHA motor.

      Op diverse buitenlandse forums, wordt ook bevestigd, dat deze ook voor de 2.0 TFSi geschikt is.
      Motortalk.de : http://www.motor-talk.de/forum/oelme...1#post22953925
      Audizine.com : http://www.audizine.com/forum/showth...8+Oil+Dipstick

      Ook voor de TDI's de 6 cilinders en 8 cilinders zijn er peilstokken, maar dat zijn ander partnummers
      De diverse type :

      - 1.8 /2.0 TFSI: Audi partnummer 06J 115 611 E
      - 2.0 TDI: Audi Partnummer 03L 115 611 E
      - 2.7/3.0 TDI: Audi partnummer 059 115 611 AB
      - 3.2 FSI: Audi partnummer 06E 115 611 H
      - S4 S5 4.2: Audi partnummer 079 115 611 AB (was 079 115 611 AD)

      Kan het natuurlijk alleen voor de 1.8 TFSi zelf bevestigen, de peilstok van de A3 1.8 TFSi, zie EKTA afbeelding hier onder.
      Olie peistok A3 1.8 TFSI.jpg
      Koste me 2 jaar geleden, € 14,53 ex BTW

      De peilpijp zit al voor op de motor, afgedicht met een afsluitplug, zie afb
      P8032018.jpg P8032023.jpg P8032031.jpg
      De peilstok afsluiting is exact hetzelfde van afmeting als van afsluitplug.

      P8032034.jpgP8032029.jpg P8032030.jpg

      Ook de isolatie van de motorkap is er al vooruitgerust, de peilstok komt precies in de al voorgewerke uitsparing als de motorkap dicht is.
      P8032036.jpg P8032041.jpg

      Zal op de A5 en de Q5 niet anders zijn, maar dat kan ik zelf niet bevestigen.

      EDIT 10-01-14, ik heb hem nu in mijn facelift A5 Sportback MY2013 1.8 TFSi zitten, CJEB motorcode, perfect.

      Peeet
      A5 Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6/2013 - Daytona Grey - Black Optiek - 19'' Titanium Rotors -> Retrofits Topic A5
      ex A4-B8 2009 A4-B7 2005 A4-B6 2001 A4-B5 1996 80-B3 1988 VCDS regio zld Retrofits ex A4-B8-Topic

    2. #2
      bugboy's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2011
      Leeftijd
      47
      Posts
      359
      Kudos
      2
      Auto
      Audi Cabrio
      Land
      Land

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Voor de TDI schijnen er verschillende pijlstokken te zijn. Niet blind op vertrouwen dus...
      VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6)

    3. #3

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
      Voor de TDI schijnen er verschillende pijlstokken te zijn. Niet blind op vertrouwen dus...
      EKTA geeft voor de A4-B8 2.0 TDI motoren, met motor code: CAGA + CAGB + CAHA + CAHB + CAGC

      A4-B8 TDI 2 liter .jpg
      De 03L 115 611 E peilstok, nummer 23 in EKTA
      In de 03L 103 634 E peilpijp, nummer 18 in EKTA

      Welke motorcode heb jij dan ?

      Peeet
      A5 Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6/2013 - Daytona Grey - Black Optiek - 19'' Titanium Rotors -> Retrofits Topic A5
      ex A4-B8 2009 A4-B7 2005 A4-B6 2001 A4-B5 1996 80-B3 1988 VCDS regio zld Retrofits ex A4-B8-Topic

    4. #4
      bugboy's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2011
      Leeftijd
      47
      Posts
      359
      Kudos
      2
      Auto
      Audi Cabrio
      Land
      Land

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Geen idee, maar ik las onlangs de post die ik aanhaalde en daarin stond dat deze peilstok niet altijd in een TDI past, vandaar de opmerking.
      VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6)

    5. #5

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
      Geen idee, maar ik las onlangs de post die ik aanhaalde en daarin stond dat deze peilstok niet altijd in een TDI past, vandaar de opmerking.
      Kijk even in je service boekje, op de optie afkortingen pagina, als de motorcode, 1 van bovenstaande is, gaat die bij jou exact goed zijn.

      Peeet
      A5 Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6/2013 - Daytona Grey - Black Optiek - 19'' Titanium Rotors -> Retrofits Topic A5
      ex A4-B8 2009 A4-B7 2005 A4-B6 2001 A4-B5 1996 80-B3 1988 VCDS regio zld Retrofits ex A4-B8-Topic


    6. #6

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Om voor alle motoren, het peilstok, verhaal kompleet te maken.

      V6 - 3.2 FSI, motorcode CALA
      Peilstok partnummer: 06E 115 611 H
      Peilstok 3.2 FSI motorcode CALA.jpg

      V6 - 2.7 & 3.0 TDI motorcode CAMA CAMB CAPA CGKA CGKB
      Peilstok partnummer: 059 115 611 AB
      peilstok 2.7-3.0 TDI motorcode CAMA CAMB CAPA CGKA CGKB.jpg

      Peeet
      A5 Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6/2013 - Daytona Grey - Black Optiek - 19'' Titanium Rotors -> Retrofits Topic A5
      ex A4-B8 2009 A4-B7 2005 A4-B6 2001 A4-B5 1996 80-B3 1988 VCDS regio zld Retrofits ex A4-B8-Topic

    7. #7

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugboy Bekijk Berichten
      Geen idee, maar ik las onlangs de post die ik aanhaalde en daarin stond dat deze peilstok niet altijd in een TDI past, vandaar de opmerking.
      Ik heb een peilstok laten bestellen via de dealer, deze past inderdaad niet voor de 20 TDI (een cm of twee te lang), men heeft echt moeite gedaan maar kon er geen vinden die goed past, daarom maar vergeleken met peilstok in de werkplaats en een markering aangberacht op juiste hoogte. Niet handig, maar wel voldoende om MMI te controleren. MMI op een kwart, dan staat hij bij mij op minimum. MMI Vol, op peilstok ook precies vol. MAW MMI op nul, is onder peilstok niveau.

    8. Ad
    9. #8
      bben's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2011
      Posts
      89
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      zou deze van een a3 2.0tdi 125 kw passen voor een audi a4 2.7 tdi


      Ik heb nl een melding gekregen dat ik te weinig olie en heb er een liter bijgekapt kreeg nog altijd dezelfde melding, na een paar dagen rijden heb ik nog altijd dezelfde melding en heb er dan vandaag nog een liter bijgepakt. dus in totaal 2 liter, en deze krijg ik nog altijd zien, wat kan ik doen ? is er iets kapot, hoe kan ik dit nakijken? ik zou ni willen dat ik met te veel olie rondrijd. heeft iemand een idee hoeveel liter olie een audi a4 2.7tdi pakt? motorcode is CAMA

      10082012190.jpg

    10. #9

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bben Bekijk Berichten
      zou deze van een a3 2.0tdi 125 kw passen voor een audi a4 2.7 tdi


      Ik heb nl een melding gekregen dat ik te weinig olie en heb er een liter bijgekapt kreeg nog altijd dezelfde melding, na een paar dagen rijden heb ik nog altijd dezelfde melding en heb er dan vandaag nog een liter bijgepakt. dus in totaal 2 liter, en deze krijg ik nog altijd zien, wat kan ik doen ? is er iets kapot, hoe kan ik dit nakijken? ik zou ni willen dat ik met te veel olie rondrijd. heeft iemand een idee hoeveel liter olie een audi a4 2.7tdi pakt? motorcode is CAMA

      10082012190.jpg
      Als je even terug scrollt naar post 6 in dit topic, http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1309669

      Daar staat het partnummer van de olie peilstok van de 2.7 TDi met motorcode CAMA.
      Waarom gaan prutsen met 1 van een 2.0 TDi ?

      Peeet
      A5 Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6/2013 - Daytona Grey - Black Optiek - 19'' Titanium Rotors -> Retrofits Topic A5
      ex A4-B8 2009 A4-B7 2005 A4-B6 2001 A4-B5 1996 80-B3 1988 VCDS regio zld Retrofits ex A4-B8-Topic

    11. #10
      bben's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2011
      Posts
      89
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      oke thx!

      wnnr calibreert het systeem zich ?

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
      Als je even terug scrollt naar post 6 in dit topic, http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1309669

      Daar staat het partnummer van de olie peilstok van de 2.7 TDi met motorcode CAMA.
      Waarom gaan prutsen met 1 van een 2.0 TDi ?

      Peeet

    12. #11

      Standaard OEM Conventionele smeerolie peilstok, met Audi partnummers

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
      Ik had 2 jaar geleden een conventionele olie peilstok gekocht.

      Ben nog een beetje van het oude stempel, heb niet zoveel vertrouwen in de MMI meeting.
      Oliepeil.jpg
      Tussen Min en Max (1 liter) is, 1 blokje = 1/8 deel, (totaal 8 blokjes van waarnemeing) dus 0,125 liter.

      Te veel smo kan ook slecht zijn, vul daarom zelf maar tot maximaal 90%.

      Spreek uit ervaring op mijn werk, ook problemen met low level & high level metingen op grotere motoren.

      Had het al eens gemeld in mijn showroom topic 2 jaar geleden : http://www.audiforum.nl/forum/showro...tml#post970751
      Om het nu wat grotere bekendheid te geven, een eigen topic.

      De peilstok van de A3 1.8 TFSi, past precies in mijn 1.8 TFSi CDHA motor.

      Op diverse buitenlandse forums, wordt ook bevestigd, dat deze ook voor de 2.0 TFSi geschikt is.
      Motortalk.de : http://www.motor-talk.de/forum/oelme...1#post22953925
      Audizine.com : http://www.audizine.com/forum/showth...8+Oil+Dipstick

      Ook voor de TDI's de 6 cilinders en 8 cilinders zijn er peilstokken, maar dat zijn ander partnummers
      De diverse type :

      - 1.8 /2.0 TFSI: Audi partnummer 06J 115 611 E
      - 2.0 TDI: Audi Partnummer 03L 115 611 E
      - 2.7/3.0 TDI: Audi partnummer 059 115 611 AB
      - 3.2 FSI: Audi partnummer 06E 115 611 H
      - S4 S5 4.2: Audi partnummer 079 115 611 AB (was 079 115 611 AD)

      Kan het natuurlijk alleen voor de 1.8 TFSi zelf bevestigen, de peilstok van de A3 1.8 TFSi, zie EKTA afbeelding hier onder.
      Olie peistok A3 1.8 TFSI.jpg
      Koste me 2 jaar geleden, € 14,53 ex BTW

      De peilpijp zit al voor op de motor, afgedicht met een afsluitplug, zie afb
      P8032018.jpg P8032023.jpg P8032031.jpg
      De peilstok afsluiting is exact hetzelfde van afmeting als van afsluitplug.

      P8032034.jpgP8032029.jpg P8032030.jpg

      Ook de isolatie van de motorkap is er al vooruitgerust, de peilstok komt precies in de al voorgewerke uitsparing als de motorkap dicht is.
      P8032036.jpg P8032041.jpg

      Zal op de A5 en de Q5 niet anders zijn, maar dat kan ik zelf niet bevestigen.

      Peeet
      Heb hem inmiddels ook in mijn nieuwe facelift A5 1.8 TFSi zitten, CJEB motorcode perfect -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1519844

      P1252658.jpg P1252655.jpg

      Peeet
      A5 Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6/2013 - Daytona Grey - Black Optiek - 19'' Titanium Rotors -> Retrofits Topic A5
      ex A4-B8 2009 A4-B7 2005 A4-B6 2001 A4-B5 1996 80-B3 1988 VCDS regio zld Retrofits ex A4-B8-Topic

    13. #12

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2010
      Posts
      779
      Kudos
      75
      Auto
      Audi A3 E-tron

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Goedemorgen Peeet,

      heb je voor mij, om het verhaal helemaal compleet te maken, het partnummer voor een 3.0 tfsi (2011)?

      Alvast Dank!

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
      Om voor alle motoren, het peilstok, verhaal kompleet te maken.

      V6 - 3.2 FSI, motorcode CALA
      Peilstok partnummer: 06E 115 611 H
      Peilstok 3.2 FSI motorcode CALA.jpg

      V6 - 2.7 & 3.0 TDI motorcode CAMA CAMB CAPA CGKA CGKB
      Peilstok partnummer: 059 115 611 AB
      peilstok 2.7-3.0 TDI motorcode CAMA CAMB CAPA CGKA CGKB.jpg

      Peeet

    14. #13

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A630q Bekijk Berichten
      Goedemorgen Peeet,

      heb je voor mij, om het verhaal helemaal compleet te maken, het partnummer voor een 3.0 tfsi (2011)?

      Alvast Dank!
      Hallo


      volgens mij is dat ook 06E115611H

      af.jpg

      mvg
      Vag-com (versie 12.12.2 )+(beta versie 14.2)/ VAS-PC ( AAS verlagen + ... )/ Vag Can Pro (v3.6.4 )(VIM A3 8V en MY 2014+ ...). Start/Stop systeem uitschakelen ( alle modellen )
      Regio Aalst ( Belgie ) Contact : rrmelbel(at)gmail.com



    15. #14

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A630q Bekijk Berichten
      Goedemorgen Peeet,

      heb je voor mij, om het verhaal helemaal compleet te maken, het partnummer voor een 3.0 tfsi (2011)?

      Alvast Dank!
      wat is je motor code ? zie afkortingen sticker in je service boekje.

      Peeet
      A5 Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6/2013 - Daytona Grey - Black Optiek - 19'' Titanium Rotors -> Retrofits Topic A5
      ex A4-B8 2009 A4-B7 2005 A4-B6 2001 A4-B5 1996 80-B3 1988 VCDS regio zld Retrofits ex A4-B8-Topic

    16. #15

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2010
      Posts
      779
      Kudos
      75
      Auto
      Audi A3 E-tron

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
      wat is je motor code ? zie afkortingen sticker in je service boekje.

      Peeet
      De Motorcode is 'CGWB'. Klopt het wat rrmelbel opgeeft?

      @rrmelbel: dank voor jouw suggestie!

    17. #16

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A630q Bekijk Berichten
      De Motorcode is 'CGWB'. Klopt het wat rrmelbel opgeeft?

      @rrmelbel: dank voor jouw suggestie!
      Yes, 3.0 TFSi motorcode CGWB

      Peilstok A6Q motorcode CGWB .jpg

      06E 115 611 H

      Peeet
      A5 Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6/2013 - Daytona Grey - Black Optiek - 19'' Titanium Rotors -> Retrofits Topic A5
      ex A4-B8 2009 A4-B7 2005 A4-B6 2001 A4-B5 1996 80-B3 1988 VCDS regio zld Retrofits ex A4-B8-Topic

    18. #17

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2010
      Posts
      779
      Kudos
      75
      Auto
      Audi A3 E-tron

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Dank voor de hulp!

    19. #18

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2010
      Posts
      779
      Kudos
      75
      Auto
      Audi A3 E-tron

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
      Yes, 3.0 TFSi motorcode CGWB

      Peilstok A6Q motorcode CGWB .jpg

      06E 115 611 H

      Peeet
      Helaas Peeet, dit artikel is niet leverbaar. Volgens de dealer is er bij dit type motor geen vraag naar en bij bepaalde typen motoren geleverd in de A4/A5 in verband met olieverbruik wel. Staat inderdaad gewoon in ETKA en is niet bestelbaar voor de dealers... Heb jij nog een advies?

    20. #19

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A630q Bekijk Berichten
      Helaas Peeet, dit artikel is niet leverbaar. Volgens de dealer is er bij dit type motor geen vraag naar en bij bepaalde typen motoren geleverd in de A4/A5 in verband met olieverbruik wel. Staat inderdaad gewoon in ETKA en is niet bestelbaar voor de dealers... Heb jij nog een advies?
      Bij een Duitse dealer proberen, misschien via hun wel leverbaar ?

      Peeet
      A5 Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6/2013 - Daytona Grey - Black Optiek - 19'' Titanium Rotors -> Retrofits Topic A5
      ex A4-B8 2009 A4-B7 2005 A4-B6 2001 A4-B5 1996 80-B3 1988 VCDS regio zld Retrofits ex A4-B8-Topic

    21. #20

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2012
      Leeftijd
      34
      Posts
      7
      Kudos
      0
      Auto
      Audi 90

      Standaard Re: Conventionele Olie peilstok

      Yup vandaag dus ook naar de dealer geweest om een oliepeilstok. Ik vertrouw die electronica mumbo jumbo niet. Als er iets schort weet ik niet hoe hoog/laag deze staat. Niet alleen dat. Ik ben van het oude principe om de 10.000 verse olie. 30.000 vind ik gewoon te veel. Olie lijkt dan meer op teer.
      Goed, verder over de peilstok. Inderdaad 3 à 4 cm te lang. Volgend is dus de buis vervangen. Afzagen is not done bij mij. Hopelijk werkt het dan wel.
      Ps prijs voor de peilstok was 10,65 eurokes. Valt vré goe mee als je weet dat je zo (in mijn geval) honderden euros aan olie uitspaart.

    Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •