Voor de TDI schijnen er verschillende pijlstokken te zijn. Niet blind op vertrouwen dus...
Ik had 2 jaar geleden een conventionele olie peilstok gekocht.
Ben nog een beetje van het oude stempel, heb niet zoveel vertrouwen in de MMI meeting.
Oliepeil.jpg
Tussen Min en Max (1 liter) is, 1 blokje = 1/8 deel, (totaal 8 blokjes van waarnemeing) dus 0,125 liter.
Te veel smo kan ook slecht zijn, vul zelf daarom maar tot maximaal 90 %.
Spreek uit ervaring op mijn werk, ook problemen met low level & high level metingen op grotere motoren.
Wij hebben hier aan boord (op grotere motoren) daar veel problemen mee.
Zal in de Audi motoren niet anders zijn, vandaar mijn advies, koop voor die € 15 en conventionele peilstok.
Had het al eens gemeld in mijn showroom topic 2 jaar geleden : http://www.audiforum.nl/forum/showro...tml#post970751
Om het nu wat grotere bekendheid te geven, een eigen topic.
De peilstok van de A3 1.8 TFSi, past precies in mijn 1.8 TFSi CDHA motor.
Op diverse buitenlandse forums, wordt ook bevestigd, dat deze ook voor de 2.0 TFSi geschikt is.
Motortalk.de : http://www.motor-talk.de/forum/oelme...1#post22953925
Audizine.com : http://www.audizine.com/forum/showth...8+Oil+Dipstick
Ook voor de TDI's de 6 cilinders en 8 cilinders zijn er peilstokken, maar dat zijn ander partnummers
De diverse type :
- 1.8 /2.0 TFSI: Audi partnummer 06J 115 611 E
- 2.0 TDI: Audi Partnummer 03L 115 611 E
- 2.7/3.0 TDI: Audi partnummer 059 115 611 AB
- 3.2 FSI: Audi partnummer 06E 115 611 H
- S4 S5 4.2: Audi partnummer 079 115 611 AB (was 079 115 611 AD)
Kan het natuurlijk alleen voor de 1.8 TFSi zelf bevestigen, de peilstok van de A3 1.8 TFSi, zie EKTA afbeelding hier onder.
Olie peistok A3 1.8 TFSI.jpg
Koste me 2 jaar geleden, € 14,53 ex BTW
De peilpijp zit al voor op de motor, afgedicht met een afsluitplug, zie afb
P8032018.jpg P8032023.jpg P8032031.jpg
De peilstok afsluiting is exact hetzelfde van afmeting als van afsluitplug.
P8032034.jpgP8032029.jpg P8032030.jpg
Ook de isolatie van de motorkap is er al vooruitgerust, de peilstok komt precies in de al voorgewerke uitsparing als de motorkap dicht is.
P8032036.jpg P8032041.jpg
Zal op de A5 en de Q5 niet anders zijn, maar dat kan ik zelf niet bevestigen.
EDIT 10-01-14, ik heb hem nu in mijn facelift A5 Sportback MY2013 1.8 TFSi zitten, CJEB motorcode, perfect.
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Voor de TDI schijnen er verschillende pijlstokken te zijn. Niet blind op vertrouwen dus...
EKTA geeft voor de A4-B8 2.0 TDI motoren, met motor code: CAGA + CAGB + CAHA + CAHB + CAGC
A4-B8 TDI 2 liter .jpg
De 03L 115 611 E peilstok, nummer 23 in EKTA
In de 03L 103 634 E peilpijp, nummer 18 in EKTA
Welke motorcode heb jij dan ?
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Geen idee, maar ik las onlangs de post die ik aanhaalde en daarin stond dat deze peilstok niet altijd in een TDI past, vandaar de opmerking.
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Om voor alle motoren, het peilstok, verhaal kompleet te maken.
V6 - 3.2 FSI, motorcode CALA
Peilstok partnummer: 06E 115 611 H
Peilstok 3.2 FSI motorcode CALA.jpg
V6 - 2.7 & 3.0 TDI motorcode CAMA CAMB CAPA CGKA CGKB
Peilstok partnummer: 059 115 611 AB
peilstok 2.7-3.0 TDI motorcode CAMA CAMB CAPA CGKA CGKB.jpg
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Ik heb een peilstok laten bestellen via de dealer, deze past inderdaad niet voor de 20 TDI (een cm of twee te lang), men heeft echt moeite gedaan maar kon er geen vinden die goed past, daarom maar vergeleken met peilstok in de werkplaats en een markering aangberacht op juiste hoogte. Niet handig, maar wel voldoende om MMI te controleren. MMI op een kwart, dan staat hij bij mij op minimum. MMI Vol, op peilstok ook precies vol. MAW MMI op nul, is onder peilstok niveau.
zou deze van een a3 2.0tdi 125 kw passen voor een audi a4 2.7 tdi
Ik heb nl een melding gekregen dat ik te weinig olie en heb er een liter bijgekapt kreeg nog altijd dezelfde melding, na een paar dagen rijden heb ik nog altijd dezelfde melding en heb er dan vandaag nog een liter bijgepakt. dus in totaal 2 liter, en deze krijg ik nog altijd zien, wat kan ik doen ? is er iets kapot, hoe kan ik dit nakijken? ik zou ni willen dat ik met te veel olie rondrijd. heeft iemand een idee hoeveel liter olie een audi a4 2.7tdi pakt? motorcode is CAMA
10082012190.jpg
Als je even terug scrollt naar post 6 in dit topic, http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1309669
Daar staat het partnummer van de olie peilstok van de 2.7 TDi met motorcode CAMA.
Waarom gaan prutsen met 1 van een 2.0 TDi ?
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Heb hem inmiddels ook in mijn nieuwe facelift A5 1.8 TFSi zitten, CJEB motorcode perfect -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1519844
P1252658.jpg P1252655.jpg
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Hallo
volgens mij is dat ook 06E115611H
af.jpg
mvg
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Yes, 3.0 TFSi motorcode CGWB
Peilstok A6Q motorcode CGWB .jpg
06E 115 611 H
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Helaas Peeet, dit artikel is niet leverbaar. Volgens de dealer is er bij dit type motor geen vraag naar en bij bepaalde typen motoren geleverd in de A4/A5 in verband met olieverbruik wel. Staat inderdaad gewoon in ETKA en is niet bestelbaar voor de dealers... Heb jij nog een advies?
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Yup vandaag dus ook naar de dealer geweest om een oliepeilstok. Ik vertrouw die electronica mumbo jumbo niet. Als er iets schort weet ik niet hoe hoog/laag deze staat. Niet alleen dat. Ik ben van het oude principe om de 10.000 verse olie. 30.000 vind ik gewoon te veel. Olie lijkt dan meer op teer.
Goed, verder over de peilstok. Inderdaad 3 à 4 cm te lang. Volgend is dus de buis vervangen. Afzagen is not done bij mij. Hopelijk werkt het dan wel.
Ps prijs voor de peilstok was 10,65 eurokes. Valt vré goe mee als je weet dat je zo (in mijn geval) honderden euros aan olie uitspaart.