Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Automatische kofferklep sluiten van binnenaf

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    41
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Automatische kofferklep sluiten van binnenaf

    De automatische kofferklep kun je nu enkel sluiten door op het knopje in de kofferklep te drukken.
    Maar ik zou het handig vinden om die ook van binnen te sluiten. Kan dat niet geprogrammeerd worden met VCDS?

    Waarom? (Vergeef me mijn luiheid :-) )
    Zo moet ik niet meer uitstappen wanneer ik de kindjes aan school afzet en ze nog iets uit de koffer nodig hebben. Ze zijn te klein om het knopje om de kofferklep te sluiten te drukken, dus moet ik telkens uitstappen om de koffer te gaan sluiten.

  2. #2

    Standaard re: Automatische kofferklep sluiten van binnenaf

    via audiwereld is hier een module voor te koop dacht ik.

  3. #3

    Standaard re: Automatische kofferklep sluiten van binnenaf

    Er bestaat een Comfort Heckklappenmodul Audi A4 8K Avant van KUFATEC. Heb ik laten inbouwen in m'n A4 met automatische klep. Hiermee kun je de klep openen en sluiten met de afstandbediening op je sleutel. Best handig, maar als je in de auto zit, dien je wel je sleutel uit het slot te halen (dus motor uit), alvorens deze te gebruiken.
    Zo kun je wel lekker in de auto blijven zitten. Wel goed opletten dat de kinderen er niet tussen zitten ;-)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    41
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep sluiten van binnenaf

    Dank je voor de info.
    Beide systemen (Kufatec en dat van Audiwereld, misschien zijn beide hetzelfde) vereisen extra hardware, en een druk op de afstandsbediening.
    Ik heb een keyless systeem, dus de sleutel zit altijd in mijn jeansbroek, en die krijg ik er niet uit zonder lastige maneuvers, of uitstappen, wat dus uitkomt op hetzelfde resultaat.
    Ik kan me wel voorstellen dat het een veiligheisreden is die Audi ervan weerhoudt om het standaard toe te laten via het knopje in het bestuurdersportier, maar had gehoopt dat het via VAGCOM kon geprogrammeerd worden.

    Toch bedankt voor de input.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische kofferklep sluiten van binnenaf

    Ik zou wel eens willen weten waarom, die koffer kan je redelijk makkelijk tegenhouden.
    Dat je het van binnen in de auto niet kan doen, oké klinkt wel beetje logisch aangezien je niet echt ziet wat er daar gaande is.
    Maar met de sleutel ga je toch wel naar die koffer kijken of hij wel dicht kan.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •