Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 108

Onderwerp: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    39
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Goedenavond heren,

    Is het iemand inmiddels gelukt om een trekhaak te zelf te coderen in een facelift model?
    Vandaag de Audi dealer in Rotterdam gesproken en heb trekhaak voorbereiding. Maar dit moet online gecodeerd worden en gaat ongeveer 100 euro gaat kosten, duurt ca. een uur. Ik heb zelf de originele VCDS kabel dus als ik 100 euro kan besparen...

    Andere vraag; van de week een uitnodiging van de dealer ontvangen voor de terugroepactie (dieselgate). Heeft iemand dit al uit laten voeren of overwegen jullie dit wel of niet?
    Laatst gewijzigd door srengelink; 11-05-16 om 18:47.

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srengelink Bekijk Berichten
    Goedenavond heren,

    Is het iemand inmiddels gelukt om een trekhaak te zelf te coderen in een facelift model?
    Vandaag de Audi dealer in Rotterdam gesproken en heb trekhaak voorbereiding. Maar dit moet online gecodeerd worden en gaat ongeveer 100 euro gaat kosten, duurt ca. een uur. Ik heb zelf de originele VCDS kabel dus als ik 100 euro kan besparen...
    Ik heb zelf geen facelift model, maar vorige week wel een Oris trekhaak van rameder.nl geplaatst onder mijn A4. Het monteren ging eigenlijk vrij vlot, alleen de codering ging van kwaad tot erger. Ben uiteindelijk naar de dealer gegaan, die in eerste instantie niet zo happy was met het feit dat ik het zelf had gedaan. Om een lang verhaal kort te maken: zij hadden het uiteindelijk in 15 minuten voor me gefixt, kostte me 50 euro. Weet nog steeds niet precies wat ik fout had gedaan, toen ik het zelf probeerde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srengelink Bekijk Berichten
    Andere vraag; van de week een uitnodiging van de dealer ontvangen voor de terugroepactie (dieselgate). Heeft iemand dit al uit laten voeren of overwegen jullie dit wel of niet?
    Heb je al besloten of je gehoor gaat geven aan de recall? De ANWB heeft een test gedaan naar het verschil van auto's voor en na de terugroep. Wellicht dat de uitkomsten je verder kunnen helpen met je beslissing

  3. #63
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.288
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Gewoon proberen, kan altijd nog naar dealer.
    Gerritspeek.nl of stemei.de staat toch wat de codering wordt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #64

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Gewoon proberen, kan altijd nog naar dealer.
    Gerritspeek.nl of stemei.de staat toch wat de codering wordt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    Klopt, alleen zijn zij bij modernere auto's vaak niet compleet met hun informatie. Je ziet ook niet dat je het fout of incompleet doet want je krijgt hoogstwaarschijnlijk geen foutmeldingen.. Helemaal als je wat opties als achteruitrijcamera, lane-assist, adaptive cruise control e.d. hebt zul je waarschijnlijk dingen overslaan als je er niet zo in thuis bent. Bij m'n A6 Avant C7 heb ik ongeveer 15 regelapparaten moeten coderen i.v.m. de trekhaak. Niet alles werd door VCDS ondersteund dus ik moest ook nog met een andere kabel aan de slag..
    In sommige gevallen (lees: sommige auto's) is het mijns inziens verstandiger om de dealer je auto even aan de computer te laten hangen en laten coderen met SVM. Maar dat hoeft echt geen 100 euro te kosten. Daarnaast hebben sommige niet-dealers ook de beschikking over de originele online diagnoseapparatuur van VAG en die kunnen dit dus ook voor je regelen (waarschijnlijk goedkoper..). Cartronic in Den Haag heeft die apparatuur ook. Als de dealers in je buurt niet wil zakken in prijs is dat misschien een idee voor je @srengelink.

    SVM 050 200 | voor modellen met enkele ventilator
    SVM 050 202 | voor modellen met een dubbele ventilator
    Laatst gewijzigd door Nenna; 19-07-16 om 18:12. Reden: SVM toegevoegd

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srengelink Bekijk Berichten
    Goedenavond heren,

    Is het iemand inmiddels gelukt om een trekhaak te zelf te coderen in een facelift model?
    Vandaag de Audi dealer in Rotterdam gesproken en heb trekhaak voorbereiding. Maar dit moet online gecodeerd worden en gaat ongeveer 100 euro gaat kosten, duurt ca. een uur. Ik heb zelf de originele VCDS kabel dus als ik 100 euro kan besparen...

    Andere vraag; van de week een uitnodiging van de dealer ontvangen voor de terugroepactie (dieselgate). Heeft iemand dit al uit laten voeren of overwegen jullie dit wel of niet?
    Heb van de week een Westfalia trekhaak gemonteerd met een kabelset van ECS (voor auto's met trekhaakvoorbereiding) op mijn A4 Avant van 2012 (modeljaar 2013)

    Programmering met VCDS volgens de beschrijving op stemei.de zonder problemen.

    Alles werkend, paar ritten gedaan zowel met als zonder aanhanger en geen foutcodes. Heb echter geen Adaptive Cruise Control, Lane-assist of achteruitrijcamera. Alleen parkeersensoren achter.
    Laatst gewijzigd door sjakiesjorband; 24-07-16 om 11:08.


  6. #66

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Trekhaak q3

  7. #67
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door christophe.vanovervelt Bekijk Berichten
    Trekhaak q3
    Wat is ermee?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    70
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Ik heb een nog geen 2 jaar oude Q2 gekocht bij een garagebedrijf. Nu zat er wel een Westfalia trekhaak in, met bekabeling. Maar geen regelapparaat. Het garagebedrijf heeft er een Westfalia regelapparaat ingezet. En stuurde mij naar de Audidealer om de trekhaak in te lezen. De Audidealer vroeg mij om de code. Zonder die code kon hij hem niet inlezen. Vervolgens vroeg ik het garagebedrijf naar die code, maar die zei dat hij ook geen code heeft. Hij zei ook dat de audiodealer hem wel zou moeten kunnen inlezen. Heeft iemand enig idee hoe ik aan die code kan komen?

  10. #69
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pahenk Bekijk Berichten
    Ik heb een nog geen 2 jaar oude Q2 gekocht bij een garagebedrijf. Nu zat er wel een Westfalia trekhaak in, met bekabeling. Maar geen regelapparaat. Het garagebedrijf heeft er een Westfalia regelapparaat ingezet. En stuurde mij naar de Audidealer om de trekhaak in te lezen. De Audidealer vroeg mij om de code. Zonder die code kon hij hem niet inlezen. Vervolgens vroeg ik het garagebedrijf naar die code, maar die zei dat hij ook geen code heeft. Hij zei ook dat de audiodealer hem wel zou moeten kunnen inlezen. Heeft iemand enig idee hoe ik aan die code kan komen?
    Je kan em ook zonder code inleren. Met vcds bijv. Kan ik voor je doen.

    Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  11. #70
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Zou iemand mij van raad kunnen voorzien?

    Ik ben ook van plan om een trekhaak te gaan installeren op mijn a4 b8 uit 2011. De auto is uit Duitsland en voor zover ik heb kunnen zien is er geen voorbereiding aanwezig voor een trekhaak.
    Het metalen gedeelte heb ik inmiddels in huis en dat is de afneembare variant van westfallia: 8T0 800 491 zo far zo good.

    Nu moet er ook nog een elektrisch gedeelte komen en daarvoor twijfel ik over of ik zal gaan voor ECS of origineel. Liefst ga ik voor origineel maar:
    -kan ik daarvoor een trekhaak module van marktplaats af halen en deze middels vcds activeren? ik heb dit niet helemaal scherp omdat ik ook lees over online inleren en dat zou dan met vas moeten?
    Origineel zou ik dan willen aansluiten met de kabel set die bij kufatec te bestellen zijn. iemand ervaringen hiermee?
    Heeft iemand nog andere ideeën? of op en of aanmerkingen?

  12. #71

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RappeFiets Bekijk Berichten
    Zou iemand mij van raad kunnen voorzien?

    Ik ben ook van plan om een trekhaak te gaan installeren op mijn a4 b8 uit 2011. De auto is uit Duitsland en voor zover ik heb kunnen zien is er geen voorbereiding aanwezig voor een trekhaak.
    Het metalen gedeelte heb ik inmiddels in huis en dat is de afneembare variant van westfallia: 8T0 800 491 zo far zo good.

    Nu moet er ook nog een elektrisch gedeelte komen en daarvoor twijfel ik over of ik zal gaan voor ECS of origineel. Liefst ga ik voor origineel maar:
    -kan ik daarvoor een trekhaak module van marktplaats af halen en deze middels vcds activeren? ik heb dit niet helemaal scherp omdat ik ook lees over online inleren en dat zou dan met vas moeten?
    Origineel zou ik dan willen aansluiten met de kabel set die bij kufatec te bestellen zijn. iemand ervaringen hiermee?
    Heeft iemand nog andere ideeën? of op en of aanmerkingen?
    https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1373663

    Kan met VCDS, zie link, maar als de dealer dan reset naar fabrieks instellingen, ben je de VCDS wijzigingen weer kwijt.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #72
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Bedankt Peeet voor je reactie!

  14. #73

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Vorige week nog gedaan. Dit is de oplossing. Kan gewoon met vagcom, let wel dat sommige punten bij de facelift er niet bij staan zoals .10 parkeerhulp. Bij mij gaf de auto eerst storing op abs en esp en geen werkende cruise meer, na het inleren was dit weer opgelost.
    The A4/A5/Q5 (8K/8T/8R) Trailer retrofitting generally involves configuring the following modules:

    * 01 - Engine [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 5, Bit 4 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Installed")

    * 03 - ABS Brakes [Security Access - 16] (Enter code presented by program) [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 1, Bit 7 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Hitch Installed")

    * 09 - Cent. Elect [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 18, Bit 5 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Hitch Installed")

    * 10 - Park/Steer Assist [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 0, Bits 0-3 Changed from 0000 to 0001 [Trailer Hitch Not Installed to Trailer Hitch Installed (Manually Removable) via pull-down list]

    * 19 - CAN Gateway ->[Installation List]->Tick 69 - Trailer

    * 5F - Information Elec [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 10, Bit 5 Changed from 0 to 1

    * 6C - Back-up Cam [Coding - 07]-> xx?0xxx: +1 = Trailer Hitch installed

    * 69 - Trailer - No change required
    Laatst gewijzigd door AudiA4B7V6; 16-04-20 om 06:42. Reden: Meer bij voegen

  15. #74
    RappeFiets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA4B7V6 Bekijk Berichten
    Vorige week nog gedaan. Dit is de oplossing. Kan gewoon met vagcom, let wel dat sommige punten bij de facelift er niet bij staan zoals .10 parkeerhulp. Bij mij gaf de auto eerst storing op abs en esp en geen werkende cruise meer, na het inleren was dit weer opgelost.
    The A4/A5/Q5 (8K/8T/8R) Trailer retrofitting generally involves configuring the following modules:

    * 01 - Engine [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 5, Bit 4 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Installed")

    * 03 - ABS Brakes [Security Access - 16] (Enter code presented by program) [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 1, Bit 7 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Hitch Installed")

    * 09 - Cent. Elect [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 18, Bit 5 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Hitch Installed")

    * 10 - Park/Steer Assist [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 0, Bits 0-3 Changed from 0000 to 0001 [Trailer Hitch Not Installed to Trailer Hitch Installed (Manually Removable) via pull-down list]

    * 19 - CAN Gateway ->[Installation List]->Tick 69 - Trailer

    * 5F - Information Elec [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 10, Bit 5 Changed from 0 to 1

    * 6C - Back-up Cam [Coding - 07]-> xx?0xxx: +1 = Trailer Hitch installed

    * 69 - Trailer - No change required
    thanks!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  16. #75

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Geweldig om dit te lezen,

    Gisteren trekhaak gemonteerd en volop foutmelding, precies zoals hier besproken. Morgen maar opnieuw de trekhaak aansluiten en proberen het werkend te krijgen.

    Iemand in Gelderland die hier toevallig ervaring mee heeft?

  17. #76

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fbrouw Bekijk Berichten
    Update: Na een paar minuten rijden geeft het ESP een storing. Bij audi-sport.net iets gevonden:


    The A4/A5/Q5 (8K/8T/8R) Trailer retrofitting generally involves configuring the following modules:

    * 01 - Engine [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 5, Bit 4 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Installed")

    * 03 - ABS Brakes [Security Access - 16] (Enter code presented by program) [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 1, Bit 7 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Hitch Installed")

    * 09 - Cent. Elect [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 18, Bit 5 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Hitch Installed")

    * 10 - Park/Steer Assist [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 0, Bits 0-3 Changed from 0000 to 0001 [Trailer Hitch Not Installed to Trailer Hitch Installed (Manually Removable) via pull-down list]

    * 19 - CAN Gateway ->[Installation List]->Tick 69 - Trailer

    * 5F - Information Elec [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 10, Bit 5 Changed from 0 to 1

    * 6C - Back-up Cam [Coding - 07]-> xx?0xxx: +1 = Trailer Hitch installed

    * 69 - Trailer - No change required
    Vandaag hiermee bezig geweest maar het lukt niet helemaal, er ontbreken voor mij een aantal codes, heb namelijk het facelift model. Hele dag bezig geweest met googlen etc maar krijg ze niet gevonden.

    13. Auto dist. Reg.

    Gaat om een a4 avant 2012

  18. #77
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.313
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Gewoon bij de dealer laten interen. Heb ik ook gedaan. Ging prima.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  19. #78

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Gewoon bij de dealer laten interen. Heb ik ook gedaan. Ging prima.
    Was dit een ecs kabelboom met module? Of?

  20. #79
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.313
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Inderdaad ECS kabelboom met aanhangermodule. Auto heeft PDC en camera en was trekhaakvoorbereid. Stond binnen een half uur weer buiten en alles functioneert naar behoren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathijssewarte Bekijk Berichten
    Was dit een ecs kabelboom met module? Of?
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  21. #80

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathijssewarte Bekijk Berichten
    Vandaag hiermee bezig geweest maar het lukt niet helemaal, er ontbreken voor mij een aantal codes, heb namelijk het facelift model. Hele dag bezig geweest met googlen etc maar krijg ze niet gevonden.

    13. Auto dist. Reg.

    Gaat om een a4 avant 2012
    Bij een facelift heb je geen 10 parkassist, de pdc zit in de 09 BCM

    Peeet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •