Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 108

Onderwerp: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

  1. #1
    fbrouw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Zojuist de (originele) afneembare Westfalia trekhaak gemonteerd op m'n A4 avant. De kabelboom is vrijwel plug- en play, door de trailermodule die erbij zit .
    In de handleiding staat als laatste een korte opmerking 'activeren' en een afbeelding van een laptop. Dient hij met VCDS geactiveerd te worden om eventuele storingen te voorkomen?
    Audi A4 Avant B8 (2008) - MMI Basic Plus - Ambient Light

  2. #2
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Of met VAS...

  3. #3
    fbrouw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Update: Na een paar minuten rijden geeft het ESP een storing. Bij audi-sport.net iets gevonden:


    The A4/A5/Q5 (8K/8T/8R) Trailer retrofitting generally involves configuring the following modules:

    * 01 - Engine [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 5, Bit 4 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Installed")

    * 03 - ABS Brakes [Security Access - 16] (Enter code presented by program) [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 1, Bit 7 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Hitch Installed")

    * 09 - Cent. Elect [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 18, Bit 5 Changed from 0 to 1 (via check box "Trailer Hitch Installed")

    * 10 - Park/Steer Assist [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 0, Bits 0-3 Changed from 0000 to 0001 [Trailer Hitch Not Installed to Trailer Hitch Installed (Manually Removable) via pull-down list]

    * 19 - CAN Gateway ->[Installation List]->Tick 69 - Trailer

    * 5F - Information Elec [Coding - 07]->[Long Coding Helper]->Byte 10, Bit 5 Changed from 0 to 1

    * 6C - Back-up Cam [Coding - 07]-> xx?0xxx: +1 = Trailer Hitch installed

    * 69 - Trailer - No change required
    Audi A4 Avant B8 (2008) - MMI Basic Plus - Ambient Light

  4. #4

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    AF heeft een zoekfuctie, zal je even helpen:

    Coderingen in het VagCom/VCDS A4-A5-Q5 topic : http://www.audiforum.nl/forum/vag-co...ml#post1236583

    Trekhaak Westfalia, monteren info : http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1260668



    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Hallo fbrouw, is dat nog gelukt ,de trekhaak activeren ?
    Maandag wil ik het ook proberen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    63
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Mogelijk zal hij online ingeleerd moeten worden bij een dealer dus helaas komt het steeds vaker voor

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Bij mij is een bosal trekhaak gemonteerd. Activeren niet goed gegaan. Blijkt dat door de ABT tuning de trekhaak niet ingeleerd kan worden.
    Volgens dealer moet eerst ABT tuning eraf gehaald worden, vervolgens software update (inleren?) en dan de ABT tuning er weer op.
    Iemand hier ervaring mee?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Na het ombouwen van de trekhaak van mijn oude A4 2009 naar mijn nieuwe A4 avant 2013.
    Vandaag de trekhaak bij mijn A4 avant toch maar bij de garage in laten leren ( activeren).
    Zelf maar niet aan begonnen, voor 50 euro was het gefikst.
    Volgens monteur in garage is dit zelf ook niet meer te doen, dit moet echt online gebeuren.
    Wel was ik hierna al mijn vagcom instellingen kwijt, maar dit is inmiddels weer opgelost .

  10. #9

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Ik heb van de week een trekhaak op ebay gekocht (gebruikt) hier zit een elektrokabel bij, alleen aan alle kanten verknipt (halve kabelboom van de auto zat er bij volgensmij). Ik heb nu alle tape weggehaald, en heb me 13polige stekker over, met aan de andere kant 2 bruine draden (aarde?) en 1x 16polige stekker.

    Klopt dit? 2 bruine draden + 16polige stekker?

  11. #10
    ex audi 50's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    369
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiDijk Bekijk Berichten
    Bij mij is een bosal trekhaak gemonteerd. Activeren niet goed gegaan. Blijkt dat door de ABT tuning de trekhaak niet ingeleerd kan worden.
    Volgens dealer moet eerst ABT tuning eraf gehaald worden, vervolgens software update (inleren?) en dan de ABT tuning er weer op.
    Iemand hier ervaring mee?
    dit klopt. heb zelf ook 2x problemen met trekhaak gehad (geen werkende aanhangerverlichting/ESP storing, relais kapot volgens dealer; vroeger zat dit gewoon afgetapt van je achterlichten, tegenwoordig wordt dit ergens digitaal omgezet door een relais/regelkastje). ook toen ben ik 2x 3 dagen mijn auto kwijt geweest. 1e dag relais vervangen en auto getransporteerd naar Pon Leusden, die de 2e dag de ABT-tuning eraf haalde, het relais inleert/aanmeld in het electronische brein van de auto en dan de tuning er weer opzet, en de 3e dag weer terug op transport naar de dealer.
    en vanwege een systeem-update (niet werkende Iphone op MMI) heeft hij daar nu 4x gestaan.
    alleen al vanwege dit gezeik dat ik elke keer 3 dagen mijn auto kwijt ben, zou ik nooit meer voor soortgelijke tuning kiezen.
    tegenwoordig (is mij verteld), komt er tussen de stekkers in de motorruimte ergens een soort 'powerbox', waarop de tuning staat en als er iets ingeleert, geupdate of aangemeldt moet worden, koppelen ze de powerbox er tussenuit, doen hun computer getover en sluiten daarna de powerbox weer aan en klaar is kees
    Ik rij geen auto, ik rij AUDI (niet omdat het moet, maar omdat het kan!)

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    16polig is waarschijnlijk Duits,in Ned kennen we alleen 13 of 7 polig.
    Ik heb nog een compleet westfalia kabelset voor Audi A4 liggen, dit is echt plug and play .
    Dit kun je wel overnemen als je wilt.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    63
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    de 16 polige stekker is om het geheel aan de wagen te koppelen, wat je hebt is een kabelset wat bedoelt is voor een wagen die al trekhaak voorbereid is, wat je nog mist zijn eigenlijk de belangrijkste delen, namelijk het regelkastje (ECS) en een relais de 2 bruine zijn idd massa kabels waar je er 3 van moet hebben normaal.
    advies hier is een nieuwe kabelboomset te bestellen, aan je bestaande set is geen eer meer te halen en alleen maar ellende veroorzaken

  14. #13

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Tien Antens, kan je mij een mailtje sturen met een paar foto's en een prijsje? hayeglas at gmail punt com

    Ik heb er 1 kastje bij gekregen, en ik heb een originele nederlandse auto (3.0tdi uit 2009) dus die is al voorbereid op een trekhaak dacht ik? (er zit alleen geen gat in de difuser, dus ik twijfel er wel aan)

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Hallo haye, de mail is verstuurd

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    63
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    voorbereiding stekker van auto zou dan rechts achter moeten zitten zijvak deksel weghalen en dan kijken naar een ronde rode stekker 16 polig

  17. #16

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Het is allemaal gelukt. Gelukkig waren alle doorgeknipte draden draden van een kabelboom van de auto zelf. Na die weg te hebben gehaald waren alle draden die benodigd waren nog helemaal in tact. Stekker+kastje eraan, vagcom en alles doet het super. (auto is bij ABT geweest, maar tot nu toe niets geen foutcodes en alle vagcom codes zijn geaccepteerd)

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Mooi dat het nog gelukt is, heb je de Vagcom instellingen ook zelf gedaan ?
    Volgens mijn dealer kan dit alleen online !

  19. #18

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Ja, ook zelf gedaan. Alle codes eerste keer geaccepteerd

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    Kun je ook doorgeven welke Vagcom aanpassingen je gedaan hebt.
    Dit ook ter informatie van mede forumleden.
    En Ik ben benieuwt waarom het jouw wel gelukt is.
    Waarschijnlijk omdat ik een FL model heb van 2013.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    63
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak gemonteerd, nu activeren?

    mijn a4 (2009) kon ook enkel online gebeuren, bezig geweest met vcds maar kon alles programmeren maar kwam telkens een storing in auto en foutmelding in instrumenten paneel.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •